doufám, že je to fakt naposled, co jsem se nechal ukecat, nic méně minimálně tady tu co jsaem slíbíl ještě musím předělat na elektro a páč už jsem pár kolobrnd na elektro předělával, už tak nějak odhaduji ---né jak to ošidit, ale neřešit nepotřebné blbosti ale hlavně jak si přeje zákazník --at to tak nějak funguje, ale je to levný.
budu sem dávat nějaký fotky a odkazy--pro někoho, kdo nechce vymýšlet už vymyšlené a vcelku funkční
mělo by jít o tento elektro set
https://www.aliexpress.com/item/33042584145...
ke mě domu to darazilo jako obvykle přez aliexpres mimo celnici-další poplatky-to já jen, jak tu pořád lamentujete, jak všechno z venku projde celnicí a bude ve výsledfku stát milion--je tada pravda, že ---DH--L mě při jiné koupi opravdu poléčilo, věc za 2K a zastoupení k proclení od dhl opět 2k--jen jsme to řešili po telefonu a oni uznali chybu..učtovali mi dopravu jako firmě, nic méně při dodání zásilky vymáhali tu sumu, já ji zaplatil, bo jsem tu věc potřeboval a dál i když nasratý to už neřešil, bo řešení by zabralo víc času, než vydělání těch peněz, o který mě jednoznačně ---svoji cílenou chybou ---oškubali
Prostě co se týče objednávek z aliexpres, zatím opravdu vždy pohoda, ale jakmile je jako doručitel DHL, dnes už se mi do toho nechce--mám pocit, že se vysloženě snaží o to--aby to prošlo celničním řízením---dalším zpoplatněním---jen muj pocit, nic víc.
Jako 350W motor a jeste do predniho kola?To moc nepojede a do kopce bez pomoci taky ne.Ted stavim taky ale 1kW do zadniho kola a RJ 2kW.
Jako 350W motor a jeste do predniho kola?To moc nepojede a do kopce bez pomoci taky ne.Ted stavim taky ale 1kW do zadniho kola a RJ 2kW
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
věř tomu, že to pojede---na to, co po tom ty lidi chtěj, já mám taky ještě výkonnější dvoumotorovou kolobrndu--hnané přední a zadní kolo, jasně, všem se to moc líbí, když se na tom svezou, v reálu je to ale --jako když chceš pouze pomocníčka na unavené nohy o ničem--v principu od základu těžké.
ono v podstatě to, že někomu--kamarádum -- dělám elektrokoloběžku je jen z toho duvodu, že já se od nich nechal ukecat z kola na kolobrndu , ale rovnou jsem udělal elektro, no a oni logicky nájezdem ted nestíhají--na pohodu denní nájezd nad 60 km, respektive někam dorazíme do hospody, dáme pár piv, ale zpět na nohy už je to nebaví, takže ideál váhový kompromis mezi jízdou na nohy--aby byla kolobrnda lehká--při jízdě na nohu a elektro pohon byl spíš bonus---úleva na návraty .
Opravdu vím co dělám a proč to takto dělám.---to samozřejmě neznamená, že jiný to chce jinak
určitě ale víš, že potřebuješ 1000W, třeba jeden muj kamoš ví, že kdyby to šlo za rozumný peníz koupit , raději by místo těžšího 250W motoru měl pouze lehčí 150W motor, bo by mu to na občasnou přípomoc bohatě stačilo---nepotřebuje v reálu na naši společnou jízdu ani těch 250W.
A jak jsi na to s výškou nášlapu? Ty elektrické koloběžky mívají tu šlapátko tak vysoko, že se na tom odrážet už moc nedá.
Koloběžka jen s občasnou přípomocí by měla být zejména lehká. Zcela rozumím tvému slabému motoru. Na kole je to stejné. Pro přípomoc těch 250W stačí.
světlost nášlapu je 50mm
https://www.kostkakolobezky.cz/tour/781...
Což malá světlost jen může drhnout o nerovnosti. Mne spíš zajímá, o kolik se zvedne horní plocha šlapátka po namontování baterie. Tedy pokud montuješ baterii do šlapátka.
kdepak, baterky budou na rámu, prvotně jsme použili origo cyklobaterii 13ah Apache, já pak ale zkusil další koloběžky udělat na čínský baterie a páč to na ně drandí v pohodě, tak tady tu už rovnou stavim na dvě sady čínských 10Ah baterií a na druhý kostce ještě přidávám kámošovi k té apache 13Ah kastlík na čínskou 3p cca 7Ah baterii--když někdy jedeme delší štreku.
základ kastlíku je z hliníkového plechu, uvnit kuli zesílení překližka , baterky budou chycený páskama sucháče--stažení přez baterii vždy dvě poutka přez jednu baterku. Přez ten kaslík a baterky ještě ušiju brašnu--teda až seženu motanej plastovej zip.
v setu byla i plastová krabička na regl, jen jsem ji trochu potunil, aby bylo možné si třeba v dlouhém kopci sáhnout na regl, jestli ještě opravdu netopí až přez příliš
baterie budou dvakrát 36V 10Ah 4P
https://www.aliexpress.com/item/33007886203...
ty mám odzkoušený, že fungujou a skutečná kapacita odpovídá, samozřejmě, že mě lákají ty ruzné 12Ah 3P, ale bojim bojim, že to už budou opravdu čínské hodnoty.
tak jedna je hotová, v dolní brašně dvakrát 10 AH baterie 36V, do vrchní brašny jde dát bud wattmetr, plus další ptákoviny--mikina a podobně, nebo ještě jednu další baterii 10Ah, v základu to hmotní cca 18 kg, to je i na pouze nožní jízdu pořád v poho.
Ty brasny jsou co zac?Porad hledam do ceho dat a kam umistit baterku 48V 16Ah
ty brašny--pouzdra na baterky jsou dělaný---základ je naohýbaný hliníkový plech, jako rámeček, vevnitř překližka--jako nosník baterií, přez ně jako obal ušitá brašna, mám nafocený detailnější fotky, jak to vyrobit, snad se k tomu zítra dostanu to sem dát, v žádném případě to není žádná věda, nic, co by nezvládla ušít ženská s kufříkovým šicím strojem, v podstatě by se dalo asi vypustit i ten základní hliníkový rámeček.
To před krkem je co? Konroler?
Vypadá to dobře, jen ta váha je dvojnásoná.
to před krkem řidítek--pokud myslíš tu krabičku, v ní je regl a konektorové bordeliště--kablíky už stříhám s minimální rezervou na ninimum.
s váhou je to jednoduchý, pokud kolo s elekltromotorem váží o 3,5 kila víc, než kolo bez motoru, musí to být o ten rozdíl těžší, pokud tam dáš baterii 2kg, bude to těžší op další 2 kilogramy, pokud dáš ty baterie 2 bude to těžší o 4 kilogramy, tak to prostě je, nejde to vymyslet tak, že koupíš 9,5 kg koloběžku a budeš koumat, jak ji překopat na elektro, aby pořád vážila 9,5 kilo, to fakt neklapne, za mě, základ je bejt na volnoběžce, těch 250W je na pohodovku chcípáka vcelku v poho a pod váhu kolobrndy pod 20 kilo je v poho i jízda pouze na nohu, vopruz je až váha kolobrndy nad nějakých 25 kilo, na přenášení a už i na pocit odrazu pouze na nohu, ale za pár gramu fakt elektokolobrdu vymyslet nejde a ve chvíli, když začneš řešit lehčí--méně kapacitní baterii, tak zase nebude ta baterie stíhat----záleží co po tom chceš, když budeš chtít jen vyvančit psa--20km, nepotřebuješ druhou baterku a budeš o 2 kg lehčí, ale ta jedna baterka zase dostane zatížením větší sodovku, než dvě baterky, který si budou paralelním spojením chrochtat a budou mít vyšší životnost---musíš vědět co chceš, já to koncipuji tak, jak mi přijde, že je to v současné době tak nějak podle mého nejoptimálnější--nejblbuvzdornější.
U té elektrosady jsi řešil problémy s celníky a DPH,tady u té baterie,když si prohlédneš možnosti dopravy,máš kromě dopravy zdarma,také možnost dopravy za 195 Kč přes holandskou poštu Post NL.Pak balík přijde z EU a je bez jakéhokoli dalšího poplatku.Mnohdy se vyplatí tu dopravu zaplatit a vyhnout se tak dalším předem neznámým poplatkům a dalšímu dohadování.Já kde to jde,to využívám.Tady u té baterky to sice asi peníze neušetří,to bude tak nastejno,ale vynechá to ty tahanice a zrychlí to tu dopravu.
to bylo pouze při jedné koupi, určitý typ motoru a nešlo to koupit přez aliexpres, mám pocit, že to muselo jít opravdu až z číny a přez DHL, jinak to prostě nešlo, Problém celního řízení byl ale ten, že DHL mě v zastoupení vyřešilo proclení, ale v ceníku pro firmy, nikoli jako pro soukromou osobu, řešili jsme to telefonicky, chybu našli, ale zboží mi dorazilo ve výsledku s tím, že musím zaplatit firemní proclení a pak teprve řešit reklamaci celního zastoupení--což jsem vzdal, bo by to zabralo víc času , než ten rozdíl vydělat svoji prací---jasně, nasratý jsem byl, ale spíš než z problamatického proclení z toho, že mi tu byl tento motor doporučen, ale ve výsledku to byt totální nesmysl--nízkootáčkový motor napájet 36 volty---já to teda předpokládal, ale zkusit jsem to musel--no hold 7K vyhozenejch do záchodový mísy, ale zase alespon další zkušenost---že i když někdo třeba právě zde radí, ještě neznamená, že ví co radí--že neradí z reálné zkušenosti, ale pouze si myslí, že něco umí poradit.Víc to už řešit nechci.
dnes dopoledne jsem dodělal tu jednu kostku, už si ji majitel odvezl, nad brašnou na dvě sady LIon 36V 10Ah je ještě jedna brašnička --na něco, případně kdyby to bylo kuli nájezdu nutné se tam vleze ještě jedna 36V 10AH baterie
kdyby to někomu pomohlo, tak se pokusím popsat jak řeším ty kastlíky na baterky.
základem je hliníkový kastlík, do něj vložené lože z překližky, kde jsou zespodu prořízlé drážky pro suchý zip, který přitahuje ty baterie a zvrchu do toho překližkového lože truhlářským vrtákem utopené--odvrtané díry pro kovové podložky a šrouby, kterým ještě zbrušuji co to jde hlavičky, aby neprodřeli smrštovačku baterie a neprošlusly články---z boku překližky ještě lepím třeba proužky lina.
hliníkový kastlík má z boku oproti šíři baterie nepatrnou vuli, minimálně se tam musí vejít stahovací sucháč a ideálně by se tam měl vejít z jedné strany i napájecí kabel, zase tu šíři moc nepřehánět, aby to nebalo široký jako kufr na dovolenou, vnitří šíře hliníkového pouzdra tak cca 7,5/ 8 cm je tak akorát.
pouzdro --brašnu šiju z batohoviny co jde koupit třeba v Praze na Ůjezdě u kutila, akorát je oser, že dnes už je i ta batohovina srágora, dnes už se ta látka na gumě po ustřižení třepí , tak je nutné to celé oentlovat.
spodek a bočnice střihám vcelku, zipy používám plastový motaný, mezi dva zipy všiju pruh té batohoviny , na spodek a vršek zipu našiju ještě kousky batohoviny a pak to všiju do těch ohnutých bočnic--v části, kudy plánuji vstup kabelu je ten šev nedošitý---neprořezávám pro kabel díru, prolejzám nedošitým kouskem švu.
to obšívání oblých částí muže být pro někoho problém, musí to opravdu tak nějak sedět, jinak je to pak celé překroucené do zatáčky--spodek sedí rovně, ale vršek má tendenci se kroutit na jednu, nebo druhou stranu, nejde to opravit jinak, než to rozpárat a ušít --sesadit opravdu zrcadlově správně.
pod jazyk--tu otevírací část dávám ještě přez obyč kousky samolepícího suchého zipu takovou tu tenkou lehkou voštinovou plastovou destičku, má to pak tendenci držet tvar a hlavně na té kolobrndě to vychází, že se při jízdě občas dotýkáme kolenem té baterie a je pak příjemnější být nejdřív opřený o tu plastovou destičku, než kolenem vnímat třeba konektor na těch baterkách, ale to už je spíš pro někoho pouze nepodstatný tuning, na kole, kde to asi ani nejde kolenem tlačit do baterky nejspíš uplná zbytečnost
Já používám na brašny na baterky jako materiál malé polní vz.85 od firmy Excalibur army.Jedna stojí 20Kč.Šiju to sice na kolo,ne na koloběžku,ale to je jedno.Společně s plachtovinou mám tím pádem i popruhy a přezky,abych mohl udělat i potřebné upevnění.Suchý zip jsem objednal u Aliexpressu.Původně jsem chtěl ušít jen brašny na nosič na kolo,tak jsem si objednal tři ty malé polní.Brašnu na baterii jsem šil v podstatě z toho,co mi zbylo...
jakou používáš průchodku pro kabel?
do toho hliníkovýho bláta je to zbytečný, stačí okraje odjehlit, ale já používám klasické 4 žilové 380v bílé kabely a ty mají tlustou vrchní stěnu. na první kolobrndě jsem o tom uvažoval, nějaký pruchodky tady mám , ale opravdu mi to přišlo zbytečný.
přez ten origo cyklokabel kde jsou i dráty pro čídla bych dal asi v místě pruchodu smrštovačku, třeba dvakrát, ale ty gumové pruchodky bud je to tlustý, nebo ty menší zase blbě držej--není jistota, že se nakonec stejně nesvlíkne.
ještě sem dám fotky, jak řeším umístění 250/350W reglu a bordeliště kabeláže, když nebyla jako tentokrát v sadě i ta plastová krabička--po pravdě decentnější mi to přijde tak, jak to dělám bez té plastové krabičky, ale když v tom setu byla, tak jsem šel jednodušší cestou.
základem je hliníkový plocháč v šíři regulátoru--koupitelné v hornbachu, dole je chycený na dovrtanou díru do vidle pro blatník--na kostkáckých koloběžkách --vidlích ty díry nejsou, nahoře je ten plocháč chycený už pouze přez plastový stahovací pásek pod krkem, mezi reglem a tím hliníkovým plocháčem je ještě hliníková mezipodložka podmázlá teplovoditelnou pastou--aby regl vytápěl i do toho plocháče.
jako pouzdro, je na míru ušitá brašnička, kdyžý už jsem se s tím sral, rovnou jsem tam i všil sucháče pro uchycení rychloopravného spree, aby se stal opravdu součástí té koloběžky, nikoli, že sprej sice majitel má, ale v batohu, co zustal doma na věšáku.