Zdravím přátelé.
Láká mě koupě speed pedelecu,především kvůli dojíždění do práce (30km+30km). Momentálně jezdím na klasickém kole s přestavbou -středový pohon,bafang,250w.Samozřejmě ne v zimě.
Motor bafang 250w je efektivní do 25km/h pak už je výkon slabší,běžně jezdím kolem 30-32km/h.Jinými slovy bych rád dosáhnul větších rychlostí a legálně s menší námahou - spíše se přiblížil skůtru.Nejvíce mám obavy co se týká výkonu 500w v zadním kole. Často jsem zde četl jak se dá motor do kopce krásně uvařit (co je na tom pravdy nevím).Přeci jen středovému motoru se dá ulevit lehčím převodem.
nevím jestli sem mohu dávat odkazy na prodejnu,snad nebude vadit:
https://www.mall.cz/jizdni-kola/lovelec-s-road...
Lovelec S-Road
Zajímají mě vaše názory,popřípadě máte někdo zkušenosti?
Co se týče motoru, tak to můžeš být docela v klidu.Vypadá to na Bafang BPM2 CST a tyhle motory mám 2. Takhle vypadá
https://bmsbattery.com/motor/804-16837-bafang...
Jeden mám pod kódem 14 a jeho maximálka je 27km/h druhý má kód 13 a jede max.35km/h
Pod kódem 9 dosahuje rychlosti až 45-50km/h
Co se kopců týče, mám 115kg kolo 24kg =140kg a vyjedu s příšlapem zatím vše a motor byl vždy jen vlažný a to ještě vozím plnej ruksak krámů na ryby ani to raději nepočítám.
Tak za mě motor dobrý, ale cena ne.Za tuto cenu si takovy kola postavím 2...
Na tento štýl jazdím už 3 sezóny, pre dopravné účely ale aj výlety je to super, ale za tú cenu to by som radšej chodil pešo a tak som vďačný za svoj výrazne lepší ilegálny stroj za cca polovicu ceny...
Dík za odpovědi.
Taky mě láká koupit za 1/4 ceny jen přestavbu a baterii . Ta cena je jediný,co mě od nákupu odrazuje,jinak bych ho už koupil. Levnější jsem nikde nenašel,turbo vado 6.0 je ještě o desítku dražší... no uvidím jak se rozhodnu.
Mě tedy ta cena za Lovelec přijde poměrně vysoká na to, že to je kolo se středovým motorem. Sice jsou tam nějaké věci navíc co na neschválených kolech nebývají, to schválení taky muselo stát nějaký čas peníze, ale i tak mi to přijde dost. "značka" Lovelec mi nic neříká, ve specifikaci toho kola některé věci chybí, třeba jaké tam sou brzdy, píší jen Shimano hydraulika, ale už ne které, podle obrázků mi to navíc jako Shimano nepřijde, žádné info o náboji předního kola apod. Takže v případě toho Lovelecu bych byl maximálně ostražitý a určitě bych to chtěl vidět na vlastní oči někde ve specializované prodejně a mluvit s někým kdo tomu rozumí a nechat si o tom povyprávět včetně procesu přihlašování.
Specialized Turbo Vado 6.0 stojí podle webu výrobce 125 tis., takže pokud skutečně máš možnost sehnat verzi 6.0 o deset dráž než Lovelec (tedy za 80 tis.), tak by mi to rozhodně přišlo jako lepší volba.
Samozřejmě je to spousta peněz a ten výběr je honě malý a pokud to chceš hlavně jako moped na dojíždění do práce, tak to není cenově moc efektivní, ani pořízením ani provozem, ty cyklokomponenty na tom budou jen hořet.
Když si člověk veme, že za 60 tis. Kč může mít elektrickýho mopeda s 2 kW motorem
https://www.rulyt.cz/elektricky-motocykl...
A benzínový skútr s 125ccm 6,2 kW motorem se dá u Kentoye koupit pod 35 tis. Kč.
Asi většina zájemců o rychlá elektrokola zná tenhle článek o legalizaci Specialized Vado jako rychlého elektrokola.
https://mtbs.cz/clanek/legalne-45-km-hod...
Je tam uvedena následující historka.
Starší žena jede po hlavní na odčipovaném elektrokole. Z vedlejší jí nedá přednost řidič vozidla. Dojde k nehodě. Viník jasný, žena operace + mnoho týdnů v nemocnici, kolo v podstatě na odpis. Na autě škoda desítky tisíc (nárazník, blatník atp.) Kolo po policejní expertíze shledáno nezpůsobilým kvůli načipování. Viník díky právníkovi zproštěn povinnosti ženě uhradit nemocenskou. Pojišťovny nyní po dotyčné ženě vymáhají nejenom zaplacení škody na vozidle, ale současně i mnoho set tisíc Kč za léčebné náklady za zranění, které si sama nezavinila.
Nevím do jaké míry je to skutečné a do jaké míry je to FUD šířený odpůrci nelegálních elektokol, ale asi je každému jasné, že neschválené vozidlo může být problém i při nezaviněné nehody, takže snahu zakladatele vlákna mít to legálně chválím.
musel jsem se usmát,protože přesně tento článek jsem četl také a právě proto koukám jak jet rychleji legálně. Mimochodem těch článků je na netu více. S přibývajícím zájmem o elektrokola bude dle mého více přituhovat a myslím že časem bude běžná kontrola s vysokými pokutami a i nehod s elektokoly bude více,jak roste počet elektrokol.
Podobných článků ohledně čipování aut jsem za posledních 20let četl nespočet. Ale neznám ani jednoho konkrétního člověka, který by měl s čipovaným autem nějaký legislativní problém, např. v případě nehody.
Tím netvrdím, že je čipování v pořádku, ale přijde mi, že se kolem toho dělá zbytečně velký rozruch a překvapuje mě kolik lidí má na e-kola averzi.
Pod vlivem se na kole taky nesmí jezdit a těch, co se alespoň jedno nedají bude spíš menšina.
Zdravim.
Podle meho nazoru, 3kg li-ion baterka nevypada vhodnou volbou pro 30km cestu s prumernou rychlosti nad 35km/h. Za 5000-10000km (jeden rok) pujde do kose.
Pro jizdu s prumernou rychlosti 30km/h urcite bude stacit i 3kg baterka. Ale je to bude jen 5-10 minut ucetreneho casu v porovnani s legalnim elektrokolem a jizdou 32km/h po rovince. Nevim, jestli to stoji 70000kc.
Ja jezdim denne 25+25km na prumerne rychlosti nad 35km/h i v zime, a mam 4kg a 5.5kg baterky. Dve 3kg baterky sli do kose po 5000km.
Dík za názor.
Vycházím z legální rychlosti 25km/h vs 45km/h (nebo doufám alespoň cca 40km v průměru.). Osobně mě od výše uvedeného kola odrazuje pouze cena ale vlastně i baterie, která mi přijde extrémně malá.
Nejvíce mě brzdí podlouhly kopeček, kde mám pocit že strávím nejvíce času. Momentálně jezdím v průměru cca 30km/h, ale ten kopeček o délce cca 700m jedu cca 9-10km/h což je vopruz. Hodil by se prostě lepší motor.
Včera jsem pro tento účel potunil bafang přes usb a ve špičce dosahuje výkon 540w,tak jak bude lepší počasí, hned si trasu vyzkouším (a to jak zahřátí motoru v kopci, tak celkovou výdrž baterie na této trase, přeci jen ten výkon tahám z 250w motoru, mám tedy obavy abych ho nezničil).
Podobne kolo s 3kg motorem a 3kg baterkou neni schopno jet s prumernou rychlosti 40km/h. Po rovince to bude jet te 40km/h (mozno i jen 35km/h), ale do kopce pojede 20km/h +zastavky a krizovatky - a prumerna rychlost bude asi 32km/h.
Pro prumernou rychlost 40km/h nutno mit nebo dobre silnicni kolo a dobrou fizicku (>300W trvale), nebo >1kW motor a >1kWh baterku.
Moje nejrychlejsi cesta s praci do domu (25km za 39 min, prevyseni 220m, protivitr) - je to jen 38km/h, pritom asi 10km jsem jel za autem na rychlosti nad 55km/h.
Dle simulátoru Grintech by měl jet uvedený Lovelec s HUB motorem 48v/500W (pro max. 20A)po rovině , bezvětří-max. 42km/hod (s přípomocí 100W). Takže průměr po započtení kopců kolem 30-35 km/hod.
BBS02 za stejných podmínek s 25A cca 47 km/hod a BBSHD s 30A cca 49 km/h. Průměr 40 km/h by asi zvládl z uvedených jen BBSHD, BBS02 by se asi přehřál-jet 30 km na plný výkon.
Dík za informace.
Já v tom ještě nejsem profík a tak sbírám informace. Můj motor bbs01b je solidní do rychlosti cca 30km/h ale při vyšších otáčkách jde rapidně výkon dolů. Normálně to neřeším, většinu času jezdím na 70-150w spotřebu (i kvůli baterie a dojezdu) a dávám si okruhy něco mezi 60-80km. Nicméně do práce bych radši větší výkon, s tím, že dojedu relativně na pohodu a rychleji. Ale toto by asi opravdu vyřešil silnější motor, min. 500w 36v (36v kvůli baterii kterou už mám a relativně novou).
Jinak k výkonu kola z prvního příspěvku : čekal jsem že nebude reálné běžně dosáhnout 45km/h,ale doufal jsem že alespoň pojede celkem v pohodě těch 40km/h. Trošku to pak celé ztrácí smysl - cena, nutnost řidičáku, značka, pojištění...
Ten Lovelec je bohapustá vyrábka, za tie peniaze tam mal byť minimálne 1kW motor a 1kWh batéria. Potom by to začalo dávať zmysel. Optimum by bolo niečo ako môj modrý, pri 45km/h to s nejakým príšľapom vie prejsť minimálne 80km. Pri 40km/h aj stovku. To už je solídna doprava ktorá eliminuje myšlienku použiť v pekný deň auto. Keďže limity neriešim, môžem nejakých 60km prejsť aj rýchlosťou 50-55km/h. Platí samozrejme pre rovinu, do kopca to trochu spomalí, ale s príšľapom sa aj do 12% kopca dá udržať rýchlosť nad 30km/h. Pre ilustráciu ako si ja predstavujem "commuting" pripájam video - 15km jazdu a rovinka to vôbec nie je, napriek tomu je priemerka "nadpriemerná" :-)
https://www.youtube.com/watch?v=jJkmcwCD4Bw
Je třeba si uvědomit že aerodynamický odpor při těch rychlostech je už značný. A že potřebný výkon pro překonání aerodynamického odporu roste se třetí mocninou rychlosti. Při rychlosti 22,5 km/h je za ideálních podmínek (rovina, asfalt, bezvětří) mechanický výkon potřebný pro překonání součtu všech jízdních odporů cca 82 W. Při rychlosti 45 km/h je hodnota potřebného mechanického výkonu 458 W.
Rovněž celková hmotnost a hlavně stoupání mají značný vliv na celkový součet jízdních odporů. Pokud stejný jezdec a kolo jako v předchozím případě (celková hmotnost 105 kg) pojede do stoupání 5 % rychlostí 22,5 km/h, potřebný mechanický výkon bude 410 W. Zde je samozřejmě největší složka odporu překonávání gravitace.
Připomínám že se zde jedná o potřebné mechanické výkony, ne elektrické příkony motoru.
Centrální jednotka 8Fun 250W vám poskytne lepší výkon a odolnost, je také velmi snadná instalace.
Centrální pohon v kombinaci s řetězovými koly vám poskytne úlevu, kterou hledáte