Mám bike a jezdil jsem na něm jak v terénu tak i po silnici.Plášť měl "univerzální vzorek" síla 1,95. Nyní by jsem rád jezdil na MTB po silnici. Uvažuji, že by jsem i dal menší tloušťku např. 1,5. Prosím o vhodném typu pláště pro silnici a jakou sílu? Děkuji všem za odpověď.
IRC Smoothie 1,25"
http://www.acoma.cz/temp/smoothie.jpg (1,7MB)
...nebo napr:
Continental MTB SportContact 26x1.3"
Schwalbe Marathon Slick 26x1.35"
Schwalbe Stelvio 26x1.1"
Specialized Fatboy 26x1.2"
Specialized Turbo Pro ATB 26x1.0"
Ritchey Tom Slick 26x1.0" nebo 26x1.4"
Ritchey Speedmax Cross 26x1.4"
Nokian AWS Slick 26x1.3"
Kenda Kontender Lite 26x1.0"
Maxxis Detonator 26x1.25"
Maxxis Xenith 26x1.5"
Michelin XCR Road 26x1.4" atd. atd
Jsem taky pro IRC Smoothie. Vozím ho (na doporučení jedné wewerky) a jsem s ním maximálně spokojený :o)))
a jak moc je odolnej? Jezdíš s tím s nahuštěným na max i v terénu? Mě se moje schwalbe marathon 1,5" na 7 bar poněkud rozpadají (ale, pravda, mají už pár tisíc km za sebou a jezdím s nima i v terénu na těžko a vůbec je tam nešetřím - mám full, takže já tím netrpím:-) )
Já ty IRC tahám hlavně na silnici a do lehčího terénu. Foukám je na cca 80 PSI a na polní cestě je na HT znát jejich tvrdost. Pokud ale jedu víc v terénu, tak přezouvám na tlustší gumy nebo beru FS. Životnost IRC nijak neřeším. Byly skoro zadarmo (cca 350,-) a tak to nestojí ani za řeč.
No do terenu to neni. Pichla jsem ji o ostry sterk v Sarce (ale tam jsem pichla i GeoClaw - je to tam proklety :).
Kdyz je to na tech 80PSI, tak to hodne kope a jizda i po rozbite silnici neni moc prijemna. Ale po silnici to jede jedna basen :)
děkuji moc za tipy
tenčí plášť má sice menší odpor vzduchu, ale zase (při stejném tlaku) větší valivý odpor. (zamozřejmě se srovnatelným vzorkem).
Tenci plaste se ale husti vice, takze je to bezpredmetne. Ten muj Smoothie se na 80 PSI (max 90) skoro neprohne. Normalni plaste maji tak 65 PSI max.
jsou i dvoupalcové pláště na > 100 psi. Ale, pravda, nejsou tak běžné. On totiž když se takovejhle plášť nahustí na max, tak to moc nepruží, tak to asi nikdo moc nevyužije. A při vysokých rychlostech je ten odpor vzduchu skoro důležitější, než valivej odpor. Proto taky nejrychlejší kola používají kola s menším průměrem - sice vyšší valivej odpor, zato lepší aerodynamika.
Z vlastní zkušenosti mohu doporučit Michelin CITY 26x1,5 , výborně odvádí vodu za mokra.
Já bych doporučil Rubeny, ovšem bohužel nedokážu teď říct přesný typ. Plášť má hladký střed a po stranách hrubší vzorek pro případ jízdy v terénu. Přednostně jsou ovšem určeny pro jízdu po silnici. A jsou laciné....cca 150,-. Někdo může namítnout, že jsou těžké - to jsou, ale zato hodně vydrží. A váha navíc na kole nevadí, nenosím kolo na zádech:-)
nevýhoda hrubýho vzorku po stranách je velkej odpor vzduchu (pokud chceš jezdit rychle).
Co mas porad s tim odporem vzduchu? :) O podstatnem vlivu aerodynamiky muzeme mluvit uz mozna i malinko pred 30 km/h, ale rec bude o posezu, sirce riditek, vysce jejich umisteni, natazeni na kole apod., spunty na boku plaste budou hrat nulovou roli. Mnohem vetsi vliv u toho kola bude mit vireni vzduchu ve vypletu. Stejne tak mensi predni kolo tam nebude kvuli svemu mensimu aerodynamickemu odporu, ale kvuli celkovemu snizeni predku kola.
když pojedeš 30 km/h, špunty jedou proti vzduchu 60 km/h. A odpor tuším roste kvadraticky s rychlostí. Takže na pláštích ušetříš hodně odporu. Výplet samozřejmě to samé. Jasně, že aerodyn. odpor plášťů při normálních rychlostech není nadpoloviční.
:o))) V zivote by me nenapadlo resit veci typu aerodynamicky odpor plastu u MTB. Zvlast u toho biku se jedna o naprosto zanedbatelnou polozku.
Premyslet o drobnostech tykajicich se aerodynamiky ma vyznam asi jen u zavodeni na silnici. A ver mi, ze treba "pouhe" snizeni riditek o 1 cm ti prinese takovou zmenu aerodynamiky, kterou neziskas, at budes mit spunty na plastich kdovijak mini nebo maxi.
tak si zkus dát na silniční kolo pláště se špuntama a uvidíš ten rozdíl:-)
Jasně, že je to celkem prkotina (třeba když pojedeš s deštníkem tak to na aerodynamice poznáš víc:-) ).
Zkus si roztočit nějaký MTB kolo se špuntama, je to dost vítr. A teď si vem, že ten vítr fouká proti pohybu.
Každopádně špunty na plášti budou mít několikanásobně větší vliv, než podobné špunty na pevné (netočící se) části kola.
Podobné úvahy jsou ale asi trochu nad rámec této diskuse, to uznávám.