Dostal sa mi do rúk bajk s motorom TS 250 od Bafangu, a problém je v tom že tam nejaký chytrolín namontoval 52z prevodník... Chcel by som sa opýtať, nevie niekto aké prevodníky sa pre tento motor robia a kde sa dajú zohnať? Prípadne čo tam pasuje? Skúsil som jeden čo mám doma (má to 5 paciek) ale priemer na ktorom sú diery je iný...
Polhodinové googlenie neprinieslo nič tak budem vďačný za nejaké info...
Originál má převodník 42 zubů.
viz:
https://www.evbike.cz/p/stredovy-pohon-s...
nebo zde:
https://www.kolasimsa.cz/index.php?route...
No 42z znie už dosť rozumne... Je tá 5-diera rovnaká ako na BBS-01 a BBS-02? Lebo všade sa uvádza že je to pre BBS ale nikde som nevidel predávať tanier pre TS...
Tá diera je 110 BCD. Tu je o tom motore všetko napísané:
https://www.electricbike.com/tsdz2-750w-mid...
Vďaka, už som v obraze, nejak mi ušlo že to nie je bafang... Teraz ešte zistiť kde zoženiem originálny prevodník so 42z. V cykloobchodoch som našiel len samé halušky pre 10-11speed systémy a nie zrovna lacno. Toto má 8sp.
V materiálech se píše, že se nedají použít převodníky z BBS. Osobně jsem to neprověřoval, když jsem namontoval osmičkovou kazetu 11-40 zubů, tak jsem nepotřeboval "lehčí" převod - vyjedu na střechu. :-)))
Podle mě se nejedná o motor od Bafangu, ale Tongsheng TSDZ2. Náhradní díly jsou běžně na aliexpress https://www.aliexpress.com/i/32962242377.html
Mám tento motor ve variantě 750W, originál převodník má 42 zubů.
Pozrel som nejaké videá ohľadom toho motoru v ktorých bol rozoberaný/opravovaný a musím konštatovať že oproti bafangom má jeden zásadný nedostatok, a tým je mizerne vyriešený odvod tepla zo statora. Bafang má stator a vonkajší kryt v jednom kuse takže teplo prechádza optimálne na povrch, tu je to bohužiaľ úplne inak, motor má na sebe kryt a to je ešte celé pod ďalším krytom a v obidvoch prípadoch je tam "vzduchová izolácia"... Z tohto som dosť sklamaný, lebo ten motor po ostatných stránkach vyzerá veľmi dobre.
Obvykle se v diskuzích píše, že ten motor by měl zvládat dlouhodobě proud 10A. Vyšší proudy jen krátkodobě, právě kvůli přehřívání. Originální firmware bohužel neumožňuje omezit max. odběr (ve skrytém nastavení je sice volba "A", ale na proud nemá prakticky vliv). Delší dobu přemýšlím o přehrání komunitním firmware, který přináší nejen spoustu možností nastavení, vč. proudu, ale údajně motor řídí také efektivněji.
https://github.com/OpenSource-EBike-firmware...
Vlákno na ES je šialene dlhé, už som sa pustil do štúdia, ale potrvá to. Ten firmware je určite správna cesta. Navyše každý má iné preferencie a toto to rieši. Za úvahu by stálo aj zlepšenie odvodu tepla, myslím si že možnosti by boli.
Lubo, zkusil jsi nahrát ten opensource firmware pro TSDZ2? Mně už dorazil stlink programátor, tak bych se do toho příp. taky pustil, pokud to má skutečně přínos, jak zmiňují na webu: "the motor is more efficient, stronger, the bike feels very responsive and is very fast and agile whenever you need it to".
Nie, motor tu už nemám, ale z toho čo som na fóre vyčítal (a že toho bolo...) je jasné že to preprogramovanie stojí za to po všetkých stránkach a posúva celý systém do úplne inej kategórie. Ak by som taký motor niekedy mal, určite by som ho preprogramoval, a to aj preto, že je omnoho lepšie chránený proti preťaženiu na čo sú tie motory dosť citlivé.
"Motor max power without damage by heating: the motor can handle only about 8 or 10 amps continuously (10 amps with a 52V battery is 520 watts) otherwise it will heat up fast and damage permanently the motor. Peaks of 18 amps can be used, like at startup or for short time..."
https://github.com/OpenSource-EBike-firmware...