Zdar bajkeri, mate nekdo zkusenosti s touhle vidlï ?
Je to pruzina + vazelina, trochu se bojim ty vazeliny, nevim, jak se to chova a zda to po case nezadrhava. Manitou jeste pouziva semi bath a pak uz jen vzduch, ale uz mi rikalo vic lidi, ze vzduch je pro stihly chrty a ne pro silovy tezci bajkery jako ja (190/95).
Jak to vidite vy , diky ? Jendys
Já ti povím jen tolik,že každá vidle od manitou má v základu měkkou pružinu a neviděl jsem,že by to bylo někdy jinak.Já mám 72 kg a bývá to na mně tak,tak.Při ostřejší jízdě to jde prakticky na doraz.Jde pochopitelně dokoupit tvrdší,ale stojí cca 1000kč a s tou starou se můžeš nechat "vyfotit":-)))Naopak vzduch nabízí velké rozpětí nastavení...Co se týče servisu je to s mazáním pružiny jednoduché a není se čeho bát:-))))
myslim, že se neptáš na mazání pružiny ale "kluznejch ploch". jde to vpoho předělat na olej, dělal sem to u axela. zlepšení je markantní, zejména při nízkých teplotách. ale k tomu by ti asi řek nejvíc "tunning-test", snad se ozve:)
co se týká vzduchu, souhlas s meridou. nastavení je v širokym rozsahu. někdo tvrdí, že pružina je citlivější, nevim. pro mě výhody "neomezeného" nastavení odporu vzduchový vzpěry namísto výměny pružiny převažujou.
Ozve se :-)
Olejové mazání vyžaduje přidat ještě ewil genius, což jsou ty (molitanové) kroužky pod stíráky. Stíráky na ewil se liší i typem a pro ty kroužky je třeba dost místa. Teď se budu trochu dohadovat, třeba někdo upřesní. Znám provedení, kde se ty ewilové stíráky nevejdou výškově, ve vidlici není dostatečné zahloubení, třeba už je ale letošní provedení jiné.
Ty lepší stíráky mají taky menší odpor než původní vazelínové, berte to jako zkušenost, která ale není ověřena na všech ročnících.
A ještě ke vzduchu. na Splice byl používán jenom air asistant, což je pouze přitvrzení stávající pružiny vzduchem, s tímhle provedením jsem se v praxi nesetkal a bude hodně záležet na celkovém naladění, které opravdu nemohu posoudit. snad se ozve nějaký majitel.