Poraďte bikerky a bikeři. Mám najeto letos 2000 km a připadám si hodně jetej. Bolí mne svaly na nohách.Občas křeče. Zdá se mi, že některé známé pasáže jedu hůř a déle než dřív.
Mám před svými prvními závody (24.7.) dál jezdit nebo mám zahájit aktivní odpočinek? Vždycky jsem si dělal z takovýhle věcí legraci, ale teď vidím co to je "načasovat formu". Skuteční závodníci prominou, prosím.
Ač ortodoxní silničář, tak tyhle pocity důvěrně znám z doby, kdy jsem měl představu, že trénovat je třeba pokud možno denně a nadoraz! :-))) Není většího omylu, takto se dá jen zničit. Je nanejvýš vhodné střídat delší a kratší tréninky, větší i lehkou intenzitu a především pravidelně odpočívat! To, co popisuješ, vypadá jako přetrénování . Takže ubrat, pár dní kolo vypustit, nebo se jen "vozit". :-))
S největší pravděpodobností náš zakyselené svaly. Určitě ti neuškodí budešli pár dní jezdit jen lehké převody, odpočinek víc než dva dny není také moc dobrý. Spíše bych volila jeden den odpočinek a pak tu nalou intenzitu. Jó a po každém tréningu bys měl na závěr tak 1/2 h jet tou malou intenzitou, abys ze svalů odboural tu kyselinu mléčnou. když to neuděláš tak se odbourává daleko déle. Je to to samé jako u atletů, ti taky po každém tréningu vyklusávají.
Mirečku odpočívat, odpočívat a zase jenom odpočívat.
Na kole nejezdit do žádných krpálů - jen volně rovinku bez zátěže, aby se svaly uvolnily a protáhly.
A rozhodně ti neuškodí vitamíny a hořčík.
Teď na to koukám - ty divochu, kde si nabral tak najednou 2000 km?!? To se nedivím, že jsi K.O. :o)))
Okamžitě vypusť nebo v těch kopcích chcípneš...
Nabral celkem snadno. Na jaře Andalusie (asi 400), pak Maroko (asi 700 ?). Zbytek vlastně jen Šumava. Ani nevím jestli si to dobře pamatuji, ale nohy to vědí.
V pátek jedu na alpencross, je to mittel - schwer. Tak do té doby jasně po těhle radách odpočívám a jím. Po tom mám asi 12 dní na regeneraci a pak ..... Tak to by mělo stačit. Jinak jsem za ty odpovědi moc rád, protože vidím, že v tom nejsem sám.
V loni jsem na tom byl stejně, myslel jsem si, že když nebudu jezdit každý den tak to neni ono. Pak se dostavily stejné pocity jako u tebe. Po přečtení několika článků, které se zabývaly tréninkem a odpočinkem jsem změnil styl. Zařadil jsem dny odpočinku - Po, Stř, Pát a pohoda. K dnešnímu dni najeto 2225 km a bez problémů.
No 2000km neni az zas tolik, ale zalezi, jak clovek jezdi. Kazdopadne pokavad se chystas na TransAlp, tak by 2000km nemel byt pro tebe problem a ve tvem pripade bych se docela bal. Trenink ma vest k tomu, aby se vykonost zvysovala. Me se to letos pekne dari. Loni jsem byl lenoch a uz po 50km jsem mel dost. Dnes jsem po 50km akorat tak rozjetej a dat kilo i nekolikrat za sebou neni problem.
Chce to jezdit s rozvahou a naslouchat svemu telu. A neprehanet a pomalu si zvykat. A prokladat to odpocinkem
Jo kolik meri ten TransAlp?
Jedem legendární Heckmair route asi s jednou menší změnou.Takže by to mělo být 450 km a asi 12 tis m do kopce. Borci to jezdí asi za 6 dní. My na to máme tak 9 dní čistého času.
Nemas nejakej odkaz at vubec vim o co jde? Milionkrat jsem o tom slysel, ale nikdy jsem se o to nezajimal. D.
Zadej do Googlu Heckmairroute nebo Heckmair route a je tam toho plno. Hodně lidí popisuje jak to jelo, občas to pořádají cestovky apod. Jinak taky stačí zadat transalp nebo alpencross.
Heckmair route, ale nepleť s nějakou horolezeckou cestou stejného jména (myslím, že na Eigru).
Hezky o této trase psali v posledním Biku, byla tam příloha věnovaná alpencrossu (a pochopitelně souvisejícímu byznysu). Na gramy spočítaná váha zavazadel, náměty na nejznámější cesty. Jmenovalo se to celé nějak jako "Mystérium alpencrossu". Už je to holt hnutí. No a na začátku byl (jak si to já představuji!!) sedlák Heckmair z Oberstdorfu. Jednou (cca 1989)se rozhodl, že nepojede na Gardu volkswagenem, ale vezme to na kole, na biku. Zabouchl dveře statku, políbil Gertrudu vzal bike a už to bral kopec nekopec. No a dneska to jezdí desetitisíce.
no zkus se podívat sem: http://www.kpo.cz/fyziologie/fyziologie.htm myslím že tam je o tréninku napsáno hodně. Jezdit denně se mi zdá šílenost, bajkerem s výsledkami se přece nestaneš za rok, tělo si musí zvykat postupně...musíš tělo přesvěčit že to s cyklistikou myslíš vážně, jinak ty svaly které nebudeš delší čas trénovat se vrátí zpět do původního stavu :-) z mé hlavy to není, je to z www.kpo.cz :-) Hodně zdaru! Jinak na BikeFóru se mi přiznal jeden "šílenec" že 2000km ujede za měsíc :-D
Svaly se také krásně uvolní při pohodovém plavání. Vzhledem k současným vedrům určitě najdeš někde v okolí rybník, ve kterém je příjemně teplá voda. Takové plavání (či spíše povalování ve vodě) při západu slunce je velice příjemné. Právě jsem to absolvovala.
Já jsem stoprocentně téhož názoru. Proto taky považuji za nejlepší místo pro bikera řecké ostrovy nebo Gardu. Po každé vyjížďce doma do rybníka se uvolnit to je moje. JENŽE, představ si co mi mladí bikeři nakukali (mám dva v příbuzenstvu). Kdyby je v létě viděl trenér jak plavou,tak by je prý hnal. Prý se to nesmí, je to nebikerské. Tak nevím nerad bych dělal něco proti pravidlům. Na druhou stranu ten pocit, když člověk sleze z kola a hup do vody, že...?
Voda uvolňuje ( teplá) to je pravda, ale když jsem( za mlada) byla před závody tak nám trenér také dal zákaz koupání .Ale je asi rozdíl zda se jen sachtáš ve vodě, nebo uplaveš pár set metrů.
Samozřejmě je plavání nebikerské, ztrácí se jím jediné správné opálení. Takže pokud plavat tak jedině v uzavřené místnosti nebo v neoprenu. :-)
Jinak, jak radí většina - pauza, pak pomalé ježdění pokud možno po rovině po silnici nebo nenáročných lesních pěšinách.
Nejépe s pulzmetrem. Je docela možný, že bys zjistil, že Tvé zamýšlené poklidné a pomalé tempo, je pro srdce skoro závodní nasazení.
Díky, fakt vážně, už jsem na tenhle režim najel, do pátku mám čas na relax.Jsem rád, že třeba na poněkud jiné, vyšší úrovni to zná leckdo.
Víš, ale to bikerské opálení mi leží v hlavě. je totiž otázkou jestli má být biker opálený legračně podle dresu, jako každý cyklista. Nebo jestli se má opálit celý. Obojí má svá pro a proti.
Co se týká tebe, tak ty se v rámci odpočinku doopal tam, kde ti dres vytvořil bílá místa :o)))
Mimochodem - pak budeš poněkud víc než atraktivní :o)))
doporučujem používať triko, v Austrálii je pobyt na pláži a kúpanie v tričku " in" , kvôli UV žiareniu, takže vypálené oblečenia bikera je cool :-o))))
Já jsem letos bez problémů ujel za cca pět dnů 1000 km bez jakýhokoliv tréninku. Jediná příprava byl odpočinek. Takže můj názor je jasnej:-)
To se mi teda ani nechce verit, to jsi jako od zimy na kolo nesah a pak jsi za pet dnu najel litr, jen tak, jako by se nechumelilo?
ale kdepak, to že netrénuju ještě neznamená, že na kole vůbec nejezdím:-) Ale to, že jedu na kole do obchodu a zpátky (dohromady třeba 15 km) takovým tempem, abych se nezapotil a neunavil nepovažuju za trénink. Ale ani takto nejezdím denně (ale zase na druhou stranu na rozdíl od některých jiných jezdím celoročně).
Pokud trénuješ na závody, tak se ti vyplatí sporttester a jezdíš podle tep. frekvence(TF). Hlavně pokud jezdíš jak ďas, tak se ti to vyplatí. Asi nejspolehlivější indikátor jak zjistit přetrénování je pravidelné měření TF po ránu než vstaneš z postele. Pokud je tam velká odchylka směrem nahoru, tak musíš ubrat(tím se dá také zjistit počínající viroza a tak). Trénovat s citem-třeba 1 den lehce v aerobním pásmu(60% max. TF), další den zvýšit intenzitu(třeba 70-80% max. TF), další den to samé, pak den volna...atd. To by ti pomohl tréninkový plán-ale to už bys to musel brát hodně vážně. Důležitá je hlavně výživa(řekl bych, že se podílí na 30-40% úspěchu), neméně důležitá je regenerace a spánek. Není umění najezdit co nejvíc jak si spousta cyklistů myslí-důležité je trénovat efektivně. Tím se dělají rozdíly mezi nejlepšími a průměrem. Ovšem bez dopingu tour de France na špagety a vodu neujedeš : )