Nastal čas k přípravě mého vozítka na novou sezonu. Začínám od pneumatik a duší jenže nevím co vybrat z bohaté nabídky. Poradí a pomůže někdo s výběrem kvalitních pneu a duší? Co vybrat z tohoto: https://www.bikeway.cz/12-24-plaste/plast-cst...
nebo
https://www.bikeway.cz/12-24-plaste/plast-na...
nebo
https://www.bikeway.cz/12-24-plaste/plast...
nebo
https://www.bikeway.cz/12-24-plaste/plast-na...
To by byly pláště na mou káru (inv.vozík) viz foto.
A další pláště jsou určeny na 20" motorovou jednotku (viz foto)
https://www.bikeway.cz/12-24-plaste/plast...
nebo
https://www.bikeway.cz/komponenty/plast-na-kolo...
nebo
https://www.bikeway.cz/12-24-plaste/plast...
nebo
https://www.bikeway.cz/12-24-plaste/plast...
a nebo
https://www.bikeway.cz/12-24-plaste/plast...
A co duše? Jaké vybrat?
Díky za jakékoliv návrhy. A ještě dotaz, co soudíte o tomto výrobku https://www.decathlon.cz/paska-do-plaste-20-26-...
funguje to? Máte stím někdo nějaké zkušenosti?
Zkušenost nemám, ale byl bych s tím velmi opatrný. Máš to další pohyblivou část mezi duší a pláštěm. Čili další valivý odpor, hnedle dvakrát. Zvlášť při větším zatížení a zároveň vyšší rychlosti. Ještě tak bych o tom uvažoval do pláště kárky někde na stavbě.
Lepší službu (nebo alespoň míň komplikací) odvedou třeba Marathony Plus.
za ty prachy je lepší nalít do duše ten zelený sajrajt. Na dva roky klid.
Když se leje sajrajt, duše už se nedává.
Jsou sajraty do duší a pro bezdušovky.
Když jsem před lety postavil e-kolo s převodovým nábojovým motorem v zadním kole a umístil baterii na nosič, tak jsem měl opakovaně časté defekty zadního kola. Použil jsem zelený sajrajt a po dobu pěti let žádný defekt, ani jsem po zimě nemusel dofukovat.
Aplikace do duše.
Dá se koupit i duše se zeleným sajrajtem zrovna. Má i galuskový ventilek. Ale jednu jsem už musela vyhodit, protože se ten čuramentík ve ventilku zalepil a nešlo s ním hnout. Vydržela asi tři roky. Druhá drží.
Ještě přidám dotaz, požívá někdo z vás tohle lepení?
https://www.decathlon.cz/sada-samolepicich...
Zatím u všech samolepek jsem se setkal s referencema jako že pokud funkční, tak že jen jako provizorák.
No a s osvědčeným Ferdusem to trvá o dvě minuty déle, objem a váha skoro stejné a výsledek definitivní a spolehlivý, cena srandovní.
Taky jsem si to myslel, ale cokdyby že :-) Klasika nezklame a je opravdu za pár šupů, to utáhnu i z mizerného důchodu :-)
https://www.kolokram.cz/lepeni/1825-samolepici...
Před lety jsem koupil tyto, ale nikdy jsem je nemusel přelepovat. Moc jsem jim také nevěřil, ale držely.
Pak jsem koupil tyhle, a taky držely.
https://www.cyklodiskont.cz/lepici-sada-author...
Možná jsem měl štěstí, ale doma nejraději lepím Ferdusem.
Nepoužívám samolepky, ale od několika lidí co je používají jsem slyšel, že některé co v našich podmínkách (nesmí být velké teplo) drží jsou použitelné na na čelní straně k plášti, ale už o hodně míň z boku a na lepení směrem k ráfku vůbec. Navíc drží jen nějakou dobu a po čase některé začnou povolovat a musí se lepit znovu.
Nejlepší a na jistotu jsou "vulkanizační" od Ferduse.
co sem četl, tak když už samolepky, tak Parktool. I tak bych to pak asi radši zalepil normálně.
Měl bys ale napsat, v čem ti původní, odzkoušené nevyhovují, co chceš zlepšit.
Dávám širší, a taky časté defekty, brzy sjeté pláště. V loni jsem přezouval 3x na nájezdu 6800km.
To máš Marathony ?
Mají sice trochu měkčí směs, ale zas lepší přilnavost. Teď mám třeba na treku nějaké Continentaly, asi na nic najedu víc, ale jsou pocitově tvrdší a na mokru mi ustřelily. To jsem na Marathonech neznal. Je to holt něco za něco. Je otázka, jestli vůbec lze vyrobit gumu, která bude mít ideální vlastnosti a přitom velikou výdrž. A když, tak za kolik.
Jo a ještě si zohledni, že ty máš prakticky veškerou (a jak velkou) váhu na těch zadních gumách. Jestli ty dva a něco tisíce nejsou pro ty gumy nakonec úspěchem. I na normálním kole, při vzpřímeném posezu, nebo s těžkýma brašnama, jdou zadní gumy do kopru podstatně dřív.
Bývaly doby kdy to vydrželo více, připadá mně to že kvalita šla hodně dole. Ustřelování by asi na tříkolce nevadilo. Tipuji že vozík i semnou a bateriemi + zadní brašnou + zadní bedynkou s nářadím a potřebným materiálem bude vážit tak 180kg.
No, to je slušná nálož, 90 kg na gumu. K tomu by mohli říct svoje natěžkysti. Co pamatuju, tak tady taky někteří zmiňovali pro zadní gumu jen pár tisícovek.
Navíc ta tvoje bude dostávat víc na kožich v zatáčkách. Normálně se s kolem naklání a odvaluje se a ojíždí v trochu širší stopě. Ta tvoje furt jen na středu.
Asi blbost, ale napadlo mě tak - jestli pro tyhle aplikace neexistují nějaké gumy spíš s plochým, než kulatým tvarem, jak pro auta. Zas by to bylo ale za cenu větších odporů, i když, kdoví jestli, když se tyhle taky rozpliznou...
Mám Marathony plus a řekl bych spíš že jsou trochu tvrdší, tomu by odpovídalo i tvrzení výrobce o menším valivém odporu. Mám dojem že na mokrém terénu můžou při brždění trochu víc prokluzovat.
Na takové zatížení by to chtělo co nejširší pláště a k tomu přídavná vrstva proti defektu. Schwalbe má pro rozměr 24“ Big Ben Plus 24 x 2,15, tloušťka přídavné vrstvy 3 mm.
Marathon plus pro rozměr 24“ mají šířku max 1,75, ale měly by mít největší životnost a mají přídavnou ochranou vrstvu 5 mm.
https://www.youtube.com/watch?v=aqaFrdQjQEo
https://www.bike-eshop.cz/plaste-a-galusky...
https://www.roadbikeshop.cz/Plast-Schwalbe...
Přesně ty 1,75 jsem měl i za tu cenu a nic moc nevydržely. Ty druhé (zelené) jsem ještě neměl.
Na zadek kup ty Landcruiser s k-guard alespon 2" siroke.Na predek bych dal ty Mad Mike 20x2,125".Kasli na lepeni,nedovedu si predstavit jak bys to nekde lepil.Do vsech gum dej Slime.Kdyz pichnes tak se to zalepi a neutece vzduch.Kdyz to procvaknes tak ti lepeni stejne nepomuze.
Nakonec to tak nějak vyřeším, jen ten zelený sliz se mně moc nezamlouvá. Ještě jsem měl nějaký bílý ale už je určitě propadlý. Mám ho ve sklepě. Ještě je prý nějaká pěna ale zatím jsem nebádal.
bílý je do duše naprd. Myslím, že ten je do bezdušáků. Ale ten zelený je moc fajn. Drobné průpichy zacelí velmi účinně. Tak na dva roky ježdění bez lepení.
Jsem trochu v šoku, co se tu řeší. Invalidní vozík je na mne trochu silná káva.
Předně je třeba říci, že celková provozní hmotnost je šílená, namáhání zadních kol v zatáčkách rovněž a hnaný lehký předek musí taky dostávat zabrat.
Za těchto okolností bych volil výhradně pneumatiky na e-biky. Jsou stavěné na větší nosnost i záběr. Ostatní parametry bych bral jako kosmetický detail. Žádné normální pneumatiky na tohle monstrum nepatří (sorry, nemyslím to špatně).
Za druhé bych kašlal na hmotnost kol, protože tady to stejně musí urvat motor. Jinými slovy určitě maximální možnou ochranu proti průrazu a defektu. Já nově používám nejvyšší drátové Marathony a mohu potvrdit, že sklo v rozměru malého připínáčku jsem z pneumatiky otráveně v Alpách vyndal a celou dovolenou natěžko jsem s tím odjezdil bez opravy defektu (a jezdí to tak do teď). Neumí to zázraky, ale vydrží to hodně.
S tím souvisí volba duší. Připlatil bych za duše samoopravné nebo bych do normálních (nikoli do Light duší) nalil roztok pro bezdušáky.
Pokud jde o záplaty, tak samolepící jsem musel vyzkoušet, protože mi jiné nezbyly. A zkušenosti nejsou horší než s Ferdusem.
I Ferdus má své limity (například lepení v chladu a mrazu). Naopak za těchto podmínek samolepky fungovaly dobře. Taky jsem samolepkám nevěřil, ale bych jsem mile překvapen.
V posuzovaném případě bych ale viděl lepení až jako poslední možnost. První je kvalitní obutí a duše s tmelem. Druhá je náhradní duše, protože bez ní to stejně nejde a tady jsou navíc dva rozměry duší. A teprve třetím je lepení. V tomto případě bych šel do Ferdusu, protože to bude zapatlané od tmelu, takže lepení bude trochu boj (a možnost přidat více lepidla se může hodit).
Přeji mnoho šťastných kilometrů a hlavně hodně zdraví!
Ty máš odzkoušený tmel do duší ? Nic pěkného jsem o tom nečetl. V pláštích mlíko funguje, ale tam ten "krystal" zalepuje silnou vrstvu, ne žvejkačku síly desetinky milimetru. Ale nevím, třeba se ten tmel chová trochu jinak, než mlíko.
tmel do duší odzkoušený mám. Funguje v duších stejně jako mlíko v bezdušákách. Co mi na tom tmelu vadí je to že si jednak musíš hlídat jak kolo stojí. Nesmí stát s ventilkem dole. Ten sajrajt nateče do ventilku a pokud tam zatuhne tak je problém to přetlačit pumpou při foukání. Obvykle jsem to pročistil po vyšroubování ventilku kouskem dřívka. Při defektu pokud je to větší díra se zelený sajrajt objeví i na plášti, takže je poznat kde k defektu došlo ale stačí kolo otočit tak aby sajrajt do dír natekl a pak dofouknout a jet dál.
Kolik se toho dává do běžné duše ?
z toho balení za cca 200 Kč jsem dával půlku do 26" duše
Na nádobě je návod a měrka, podle které přečerpáš doporučené množství podle průměru a šířky pláště.
Ventilek musí být při plnění dole a je třeba najet doporučené km, aby se tmel rovnoměrně roztáhl po celém obvodu.
https://www.global-sport.cz/gel-slime-na-duse...
tady píšou cca 120 ml na duši to ta půlka flašky bajoko
Samoopravnou duši jsem koupil, ale zatím jsem ji nepoužil. Jak jsem psal výše, kvalitní pneumatiky dělají svou práci, takže zatím se defekt nekonal. Nebyl důvod lepit, natož měnit duši. To letní sklo velikosti malého připínáčku pneumatika ustála. Kolo jezdí prakticky denně dosud. Nenudím se, servis dělám, když musím.
Doufám, že jsem to teď nezakřikl.
Co nadělám ten vozík mně umožňuje částečně dělat to co jsem dělal celý život, jezdit do přírody a kochat se :-) Být jen doma asi bych si už dávno hodil mašli :-) Stačí zimní měsíce a už jsem z toho na palici. No a jelikož zdravotně to jde jen již dole tak musím eliminovat co nejvíce činosti (jako je lepení) které už nezvládám. I tak riskuji že někde zůstanu viset bez pomoci ale stále mně to stojí zato :-)
Jaké povrchy, jaká maximální šířka se vejde?
Jinak tedy široký odolný 24" Schwalbe Big Ben Plus 55-507 max zatížení 118 kg. Předek pak Schwalbe Super Moto-X 62-406 max zatížení 115 kg nebo zase Schwalbe Big Ben Plus 55-406 max zatížení 95 kg.
Na motoru jsem měl Schwalbe Big Ben Plus 55-406 a nic moc výdrž, sjeto za půl sezony. O té doby tam měl různé pláště ale výdrž vždy jen půl sezony. Vzadu to samé jen jsem tam neměl ty tebou jmenované, asi je vyzkouším :-)
Schwalbe má na svém webu a v katalogu uveden u každého pláště index odolnosti a index životnosti. Životnost je u Big Ben Plus 4, Super Moto-X má 5, maximum je 6 a tu má v rozměru 20" a 24" jen Marathon Plus, ale tam je zas maximální šíře jen 47mm (1,85). Ten Super Moto-X už zase dost široký 62mm (2.4)
Na ty 24" maximálně 2 a na ten 20" 2,15. Povrchy většinově asfalt, občas louka, občas šotolinka a někdy totálně rozdrbaná polňačka :-) Viz tohle
https://mapy.cz/zakladni?x=17.6780568&y=49...
Tak potom zadek Marathon Plus 47-507 a předek již zmíněný Big Ben Plus 55-406 nebo opět Marathon Plus 47-406
https://www.schwalbe.com/en/tour-reader...
https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/big-ben...
Do zadu jsem chtěl dat širší 1,9-2 a to se ve 24" těžko shání. Taky nevím jestli má smysl tam dávat drahé pláště když to prd vydrží. Levný se zelenou srajdou by mně tolik finančně nezatížil :-) No uvidím, jak se znám zase tam prdnu ty drahé a budu doufat že letos vydrží více. Ta ochrana je jen reklamní trik jelikož s modrým i zeleným jsem měl defekty, tak tomu moc nevěřím.
Otázka je, jestli se cenově vyplatí drahé pláště, které budou mít jen o trochu delší životnost. Pokud teda nemáš problém s výměnama, jako servisem, nechceš ušetřit každou trošku práce s tím. Pak by to bylo jasné. Zázraky při tomhle zatížení nečekej ani od těch s deklarovanou větší odolností.
Servis mně nečíní potíže, kola jsou na rychlo upínacích. Ve sklepě sundám a švagr mně je vynese domu kde to pohodlně přezuji. Horší je to s motorovou jednotkou tu mě musí vytáhnout celou. Stále váhám mezi drahou variantou a levnou. Utěch drahých mám podezření že to jsou kopie a né originál schwalbečka. Nebo byla dříve lepší kvalita.
Jednu chvíli, když se Schwalbové začali chlubit tím, že mají tu ochranou vrstvu "zelenou", z recyklátů (těm germánům už z toho fakt hrabe a šeredně na to dojedou), takskutečně šla kvalita a výdrž Marathonů dolů. Tehdy jsem hledal alternativu u Contíků. Ale pak asi potichu couvli, už deklarují jenom částečnou recyklaci a kvalita se vcelku vrátila.
Asi bych na tvém místě jednou zkusil nějakou tu trvanlivější variantu za delší peníze a podle zkušenosti si pak spočítal, jestli se to vyplatí, nebo jestli je výhodnější holt dvakrát ročně přezouvat.
Nemám s tím mnoho zkušeností, ale budu si velmi pečlivě vybrat. Výběrem správné velikosti ráfku a pryžové kvality pneumatiky je problém také cena.
Tak dopředu mám vybrané tyto
https://www.bike-eshop.cz/plaste-a-galusky...
https://www.bike-eshop.cz/plaste-a-galusky...
a na vozík tento
https://www.bike-eshop.cz/plaste-a-galusky...
Sice se finančně prohnu ale snad si ušetřím obtížné lepení. Ještě vybrat duše a hurá do nové sezony :-)
Ty zelené a jiné srajdy do duší se mně pranic nelíbí.
Ten první odkaz, určitě chceš "Big Ben" a ne "Big Ben Plus"? U bezplusové verze je ta odolnost o dost nižší.
Ve 20" jsem to plusko nenašel.
https://www.zbozi.cz/hledani/?dostupnost=pouze...
Po výměně plášťů z 24x 1,75 na 24x2,15 mně zůstaly duše s rozměrem 24x2,1. Byl by problém je dále používat na do nových plášťů 24x2,15 ?
Pokud jsi se neupsal, a ty duše jsou opravdu 2,1
je to téměř přesně stejný rozměr jako pláště.
pokud jsi se upsal a jsou to duše 1,2 tak je to dle mého názoru už hodně velký rozdíl.
Duše Ti sice budou fungovat i při takovémto "natáhnutí", ale mohu začít "pouštět".
Pokud v nich máš ten tmel na defekty, tak by mohli být použitelné.
Osobně bych v Tvé situaci obětoval dvě stovky za duše + patřičnou částku za tmel.
Neupsal jsou to 1,5-2,1 schwalbečka, škoda vyhazovat.
Velmi nepatrný rozdíl. A pokud to nejsou nějaké latexovky, nebo jiné podobné tenoučké ultralight (jako že asi ne), nebál bych se je použít.
Ok, už je mám v bedýnce na vozíku, železná rezerva se hodí :-)
jj, taky potěšilo, že už řeší tohle :-)
Korona už mně nějak nebaví, je to stale dokola jedno a to samé. Ještě dodělám pár maličkostí a hurá ven :-)
jak jsi nakonec vyřešil ty výplety?
Pokud prdne nějaká špice tak vyměním za kvalitnější (nějaká švédská ocel) a dávám pod ně podložku. Z těch nových nepraskla ani jedna. za loňskou sezonu praskly jen 3 špice. A taky už ty zatáčky jezdím kapku pomaleji :-)