Turbo Creo, test
https://mtbs.cz/clanek/test-specialized-turbo...
Na jaře 2018 jsme tam měli sraz. Tak už není...
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/rekreacni...
"Haste! Honem, hybaj, hovada!!" Hasiči hovno hasí. Hledají hlavní hydrant.
...
Hotovo. Hospoda hořela hodinu. Hirošima hadr.
Já vím, že je to ode mě hnusný, ale vyskočilo mi to úplně samo:).
No ale moc z toho nezbylo.
Tak jsem se na ten areál ještě podíval shora, jak to vlastně vypadalo.
https://mapy.cz/s/gonokomacu
Když na tu budovu najedeš myší, objeví se -
Otevřeno: dnes nonstop
Mají pravdu, doslova. Drsné.
Hospoda byla opravená, té je škoda. Když už hořelo, tak spíš jim měl vyhořet vedle zděný ubytovací barák, jednak by nebyla tak velká škoda a aspoň by měli vyřešenou rekonstrukci té hrůzy a mohli by si postavit úplně nový.
Podle zpráv se hasičí hóoodně snažili přilehlé ubytovací zařízení zachránit :o)))
V tom baráku se spalo dobře, těch totálně rozviklaných paland by ale fakt škoda nebyla.
Té centrální budovy je ale opravdu škoda. Prý to dají do začátku sezóny zase nějak do provozu - na to jsem docela zvědavá.
Článek zajímavý. Přinejmenším je dobré vědět, že něco takového existuje, protože od pohledu bych v tomhle motor nehledal.
Docela jsem zvědav, jestli se s tímhle časem objeví nějací podvodníci na závodech mezi klasickými koly. :-)
Tak to už tady je :-)
To je t.zcv. mechanický doping a je to zakázaný.
https://www.youtube.com/watch?v=VQpNIVGTFO8
https://www.youtube.com/watch?v=8Nd13ARuvVE
Jasně, před nějakou dobou třeba zaznívaly vtípky na adresu přistižené cyklokrosařky, že bude pokračovat do motokrosu... :-)
Předpokládám, že motor mají zakázaný pravidly v každém nemotorovém sportu, jiná věc je dostatečná kontrola dodržování. Zatímco na velkých závodech ala Tour de france snad už mají i rentgeny a termovizi, na menších závodech pro veřejnost se nekontroluje nic.
A zatímco před deseti lety bylo elektrokolo poznat už z dálky a instalace použitelného skrytého pohonu musela stát neskutečné peníze, naznačuje tahle elektrosilnička, že mechanický doping bude díky pokroku čím dál snazší a dostupnější i pro amatéry...
Možná to někdo zkusí na nějakých závodech pro kolemjedoucí z Dolní do Horní Lhoty, ale to je na diskvalifikaci a docela slušnou ostudu.
U výkonnostních závodníku se tohle dá docela snadno pohlídat.
Tady, v mém krámě kolo mají
https://jormabike.fr/velo-specialized-creo-sl...
poslal jsem jim dotaz, za kolik mi jí nechají, odpovídají tak do 3 dnů
Píší že to má dojezd 130 km, což když se bude hodně, opravdu hodně šlapat, je reálné. S dodatkovou baterií pak prý přidáš 65, ale to už není jen na tu vestavěnou.
Jedu tam koncem února, kolik jich chceš koupit? :-)
Kolo se ryze silničářským převodem :-))
https://jormabike.fr/velo-cannondale-supersix...
na tomhle, že je to motoráč ani nepoznáš
Tady je hezký, že zachovali dvojpřevodník. Jen škoda, že se neuvádí váha kola.
Kam vkročíš, tam je to tvoje. A sto let tam tráva neroste :-)
Řeč jde totiž o tom, zda tahle žiletka s přídavnou baterií dvoustovku usnadní, nebo ne.
Záleží na tom kde pojedeš.
Když vydržíš jet 5 hodin rychlostí výrazně nad 25, tak určitě :-)
No, "můj" krám protože jsem tam koupil už 6 kol a už mám 5% slevu, ptal jsem se minulý týden na cenu jiného kola, tak mě potěšili, že mě systém vyhodnotil jako štamgasta.
No, asi pomůže, jak moc si netroufnu odhadnout, nenašel jsem nikde, kolik ten stroj váží, a už vůbec, kolik váží ta přídavná baterie.
Ten Cannondale váží 12 kilo, to je o 4 víc než bezmotorový, tohle by asi mohlo být podobné.
Řekl bych, že když tam napereš největší přípomoc, můžeš s tím v kopcích tak s 60 km dojezdem všem ujíždět. Na rovinkách asi proti silničkářům budou ty 4 kg navíc nevýhodou.
Pro mě takové kolo nemá praktické užití.
Hlavně, když ty 4kg navíc jsou nepodstatné vůči nadváze většiny běžných uživatelů z NaKole. A to se vůči okolní populaci alespoň o ten pohyb nějak snažíme. Míním tím zejména tu část, co ještě jezdí na kole a ne na mopedu.
Těžko to vysvětlit, lepší je zkusit. Fakt je dost veliký rozdíl, jestli mám třeba 80 kg a 8 kg kolo, nebo mám 76 kg a 12 kg kolo, byť je součet stejný.
Neb jsem osobně zkusila, tak kromě celkové váhy hraje důležitou roli i poměr těch hmot. V relaci 100/20 proti 100/15 nebo 95/20 to tak nevynikne a kilo jako kilo, ale v relaci 65/17 proti 60/17 nebo 55/12 je ten rozdíl citelnej a je potřeba najít optimum, které od určité úrovně vyžaduje snižování na obou stranách.
Váží pod 12kg bez přídavné, což bys věděl, kdybys přečetl recenzi, kterou jsem postoval.
Takže asi pomůže, to mi stačí.
Zazněly tu názory, že kluci od špeslajzdu se pouze snaží vytáhnout z bohaté kafky peníze, ale jinak je to úplně k ničemu, s čímž já nesouhlasím.
Zda tě někde elektronický systém vyhodnotil jako štamgasta, nebo kolik kol jsi někde koupil, na tuto problematiku nemá žádný vliv.
To fakt jsi to potřeboval takhle předžvejkat ? Že to pár kiláků popotlačí (když pojedeš pod 25) je snad jasný, ne ? Nad 25 taháš kila navíc. Takže v kopcích jen na chvíli (brzo vyšťavíš - brzo vzhledem k dvoustovce, na krátkou vyjížďku stačí), na rovinaté štrece mastodont co se veze tvojí silou. Leda že bys jel jen piánko pod 25, ale tam bys zase brzo vyždímal baterku. Na dvoustovce chvíli pomůže, pak přitíží.
A nepřekrucuj zas a nepodsouvej nenapsané (pokolikáté už ?). Nikdo tu nepsal, že k ničemu. Jen že to nedává smysl.
Pokud něco nedává smysl, lze se o tom vyjádřit i tak, že je to k ničemu, nebo ne?
Ty tady vlastně tvrdíš, že u těžkých horských kol (mastodontů) se silnými baterkami a silným motorem to smysl dává a u lehoučké žiletky ne.
Přitom princip je stejný, váha baterie, pohonu, plus jízdní odpory, to je u horských kol jednoznačně vyšší.
Jinak nemůžu než konstatovat, že i nadále přeháníš, "pár kiláků popotlačí", klidně napíšeš, že nad 25 taháš kila navíc, přestože tohle kolo je stavěný hlavně pro trénované jedince a na pomoc v kopcích, ne na rovině, kde váha nehraje velkou roli.
Takhle konstruované, dvanáct kilo vážící kolo, není při jízdě po rovině mastodont, to víš jistě taky, řeč jde o tom, zda to na dvoustovce pomůže a ty tady jen spekuluješ, nemáš praktickou zkušenost, rozhodující bude kondice jezdce.
Sváteční cyklisté, co nemají natrénováno, nemají pro tohle kolo praktické využití.
Resp. ho mají, ale jen na krátkých trasách, nebo by museli utratit hříšný prachy za další a další baterky, čímž by to kolo úplně ztratilo smysl, protože jsou schopni pouze šmrdlat nožkama a ne plnohodnotně šlapat. Tihle lidé vybijí tu malou baterku velmi rychle a nikam nedojedou, to jo.
Pokud to myslíš takhle, tak s tebou souhlasím, jenže tohle platí pro všechna elkola s přípomocí.
No, nemáš pravdu. Jet se na tom dá, do kopečka tě to vystrká úplně stejně, jako každé jiné elektrokolo. Takže není pravda, že je to k ničemu. Akorát že to jako žiletka nedává smysl. Asi tak jako si pořídit coby služebáka do hospodářství Ferrari.
Fakt si myslíš, že na rovině při vyšší rychlosti nehraje roli o třetinu vyšší váha a baňatější tvary ? Trénovaný jedinec právě pojede převážně přes 25, takže bude tahat balast. A už vidím trénovaného jedince, jak se zesměšňuje sám před sebou i před ostatními přípomocí do brdku :-))
No a na štreku to nedává smysl dvojnásob. Tam přece potřebuješ, když už, tak co největší kapacitu baterií, dlouhý dojezd. A ne samohyb, u kterého je pro efekt kapacita snížená na polovinu proti ostatním. Přitom spotřeba na kilák bude jen o nějaká procenta nižší (zvlášť když to na štreku naložíš, zvětšíš odpory).
O smysluplnosti se tu bavíme, ne o funkčnosti. Funkčnost tam nepochybně je, za tyhle prachy určitě i vymazlená.
No očekával bych přinejmenší stejnou poptávku po deaktivaci omezení na 25 km/h jako u ostatních elektrokol, spíš ještě větší. Když už do toho někdo nasype tolik peněz, chce si ten motor taky užít.
Oficiálně o tom asi výrobce mluvit nebude, ale určitě s odblokováním počítá. Čímž se dostáváme k účelu - je to přece machrovina předjíždět ostatní, když není na první pohled vidět motor. :-)
Obecně vzato silnička není moc praktické ani pohodlné kolo, nehodí se na horší silnice, skoro nic neuveze... a z lidí, kteří ocení výhody, asi nebude moc takových, co nasypou peníze do motoru, aby jim pomohl jen do kopce.
Zajímala by mě ale pak spotřeba třeba v rychlostech nad 35, kolik by dala ta pidibaterka i na rovině. Laděný to mají právě na malé odběry v malých rychlostech při malých odporech, aby to někam dojelo, v recenzi je to zdůrazňované.
O integrované baterii píšou, že má 320 Wh, což v ideálním (!) případě znamená třeba dopomoc 160W dvě hodiny. I kdyby to mechanicky přidalo jen 100W, u jezdce, co ušlape 150W by to znamenalo výrazný nárůst rychlosti. Jestli by to stačilo na 35 km/h nevím a nechce se mi teď ta tabulka hledat...
Na krátké projížďce to může průměrku vylepšit hezky, při celodenním výletu by člověk musel hodně rozmýšlet, ve kterým kopci to zapnout a kde raději šlapat sám.
Při závodu by tohle určitě pomohlo velmi, moc dobře znám momenty, kdy mě od skupinky dělilo 5 metrů, stačilo by se kousek přiblížit, chytit se do závětří a už bych se jich nepustil, stačilo by jen trošičku zrychlit, pár Wattů... a místo toho se mezera po několika minutách začne zvětšovat a já je znovu uvidím až v cíli... :-)
Závodit můžou tyhle samohyby tak nejvejš mezi sebou, na štreku mají malou baterku, pro jízdu v balíku je obrovským mínusem jejich vysoká váha (o třetinu, ale taky až skoro dvojnásobná, podle toho s kým pojedou). Pro prachatého pupkáče s pláňkama z plotu místo nožek, neschopného nebo neochotného potrénovat to ale bude dobré vozítko. Navlíkne dres s nápisy Bora a na hodinové volné projížďce zažije bez zpocení pocity, na které by nedosáhl. To podstatné, endorfiny, mu to stejně ale nepřinese, nebo jen v přiměřeně omezeném množství.
Je to teda fakt smutný, ale asi jsem jediná, kdo si ty odkazy s popisem přečetl (krom Šíravníka). Zbytek akorát čumí na obrázky a teoretizuje :-(
Ono to totiž ten vypínač motoru při 25 km/h má! Což mi teda vyrazilo dech :-) Taky tam píšou, že u takového kola vypínač způsobuje, že to vlastně skoro furt jede bez motoru a ten se používá jen jako přípomoc v kopcích (kde ani Quintana přes 25 nejede). A od těchto úvah se odvíjí celá koncepce, musí to být lehké a nesmí to mít odpor při jízdě bez motoru. Evidentně jsou se svým vývojem spokojeni a asi vědí, pro jaký trh to dělají.
Z čeho usuzuješ, že to nikdo nečetl. Vždyť o tom odpojování v 25 se tady celou dobu bavíme :-)
No a problém tohodle kola je, že právě lehké není. Je výrazně lehčí, než nějaký elektrické MTB, ale než cenovkou srovnatelná silnička je téměř dvojnásobně těžké. A to je ve vyšších rychlostech sakramentsky znát.
Furt nechápu, proč máš tak ostrou hranici mezi žiletkou a kolem do terénu. Jsou to furt jenom kola a platí pro ně stejné fyzikální zákony.
Rozdíl mezi touhle e-žiletkou a e-mastodonty je jen v kapacitě baterie a síle motoru.
A dává to smysl, podle mě, protože žiletka jede po rovině zlehka sama od sebe, nejsou tam ty šílený valivý odpory na tlustejch gumách, odpružení, vysoká váha, vzpřímená poloha, široký klacky, tak proč jí pomáhat na rovině a dělat z ní dělat mastodonta s velkou přípomocí?
Při rovnoměrném tempu na rovině je vliv váhy čtyř, pěti kilogramů zanedbatelný, pokud se nepletu, a baňatější je jen o málo víc, než běžná žiletka, z toho bych taky strach neměl.
Pokud někdo používá na dlouhou štreku co největší kapacitu baterií a co nejsilnější motor, podle tvé teorie by to také nemělo dávat smysl, protože o to víc balastu potáhne a o to víc se zesměšní sám před sebou na každém brdku, nebo ne?
Já jak se znám, kdybych na tom vyrazil na hodně dní do daleka s kreditkou, přípomoc bych ráno vypnul. Vozil bych to s sebou jako takovou hodně výživnou tatranku :-)
Až když bych začínal mít vybitý baterky já, na chvíli bych spočinul, najedl se a pod., zapnul bych přípomoc a jel dál, stylem děj se vůle páně. Závěry etap by byly mnohem snesitelnější :-)
Proč hned od zdi ke zdi ? Mezi žiletkou a kolem do terénu je přece ještě poměrně široká škála turistických kol s mnohem menšími jízdními odpory, než nějaký behňák na 2,8" traktorových gumách.
A proč hned k větší baterii přihazuješ silnější motor ? O ničem takovém jsem nepsal ;-)
Psal jsem jen o co největší kapacitě baterií, kvůli dojezdu.
Žiletka jede snadno "sama" právě díky své nízké váze. Hladké úzké gumy můžeš nabušit i na nějakém treku nebo horáku, řidítka dát dolů, furt to bude neohrabané a pomalé. Ta váha ti bere mraky energie při akceleraci, sebemenším stoupání. A neustále akceleruješ téměř neustále, i při zdánlivě plynulé a rovnoměrné jízdě. Furt ti tam rychlost drobně kolísá a musíš to dorovnávat. A snad je pochopitelné, že snáz rozhýbeš osmikilové kolo, než dvanáctikilové. A je jedno, jestli rozjíždíš zřetelně jednou z 0 na 28, nebo třistakrát téměř neviditelně z 27,7 na 28 (nemyslím to teď v nějaké absolutní hodnotě, ale jen jako příklad). Je to jen fyzika.
Nějaké specifické použití, jak zmiňuješ, se samozřejmě nedá vyloučit. Jsou lidé, co cestují po světě třeba traktorem. Určitě to jde. Bezva recese. Ale je to fakt smysluplné a běžně použitelné (reálně) pro širší škálu uživatelů těhle kol ?
Kolo, které je o čtyři kila lehčí, rozpohybuju snáz, to jo, ale jak velký rozdíl to bude, když vážím přes sedmdesát kilo?
Na rovině zanedbatelný, to je snad jasný, ne?
Těžký tempař je, podle tebe, při jízdě po rovině pomalejší, než vyzáblý vrchař, protože mu ta váha na rovině bere mraky energie?
Tipoval bych, že mezi váhou energie uložené ve svalech, nebo v baterii, asi nebude žádný rozdíl.
Pokud tu přípomoc na rovině nepoužiju, nějakou práci navíc vykonat musím, než kdybych měl klasickou žiletku, to je jasný.
Teď jde o to, o jakém množství energie se bavíme, protože si to bohatě vynahradím tou přípomocí v kopcích.
Tam totiž průměrná rychlost klesá nejrychleji.
Ve výsledku na tom prostě musím být o poznání lépe, než bez motoru, fyziku neokecáš, vono mi to totiž díky těm čtyřem kilům navíc, líp pojede i z kopce.
Tak, absolutní čísla nic nevypovídají, zajímavější je poměr živé a mrtvé váhy. Je něco jiného, když bude kolo 12% váhy jezdce (např. 100/12 nebo taky 55/7) jak když budeš brát ohled jen na hmotnost soustavy (např. 80/25 a 55/50 nebo 90/15 ... suma 105). V živé váze je "motor", v železe akorát zátěž. Ale i v té živé váze je rozdíl mezi kilama svalu a kilama špeku, ten špek se chová jak železo (přítěž) a navíc ještě ubírá transportní kapacity pro plnění motoru => úbytek špeku má vyšší účinek, jak úbytek váhy železa.
Bavíme se ještě pořád o top žiletce za 200-300t, nebo už o běžném turistickém kole, kde na nějakém tom kile nesejde ? Fakt vidím jako smysluplnější v tomhle případě to turistické s dvojnásobnou baterií. Když máváš rukou nad nějakým tím kilem v porovnání k svojí váze, proč tam nemít ještě o čtyři kila víc a mnohem méně limitovanou možnost přípomoci ?
S tím tempařem a vrchařem, je to teda promiň, ale docela slušná demagogie. Dost bude asi záležet, z čeho se skládá ta vyšší živá váha.
S tou pomocí je to ošidné, zvlášť na takové dvoustovkové štrece s maličkou baterií. Když to bude převážně rovina, povezeš balast, moc ti to nepomůže. Když vlítneš do kopců, budeš mít uhlák za chvilku prázdnej. Najít tak vychytanou trasu, aby tam bylo tak akorát rovinek a tak akorát přiměřených kopců, aby jsi při velmi omezujících 320-380Wh na tom vydělal bude asi dost náročné.
No a že by ti větší váha nějak znatelně pomáhala z kopců ? Musel bys lovit vteřiny úspor, minimálně brzdit, pouštět to odvážně co nejrychleji a mít štěstí na "lochnesku", kde tě setrvačnost vystrká vždy na o něco menší kopec bez zatáček. Občas se to poštěstí :-)
Nemusím hledat vychytanou trasu, jen bych neměl jezdit čistou rovinu.
Ostatní profily tratě mi vždy umožní baterku úplně vybít, pokud budu na cestě dostatečně dlouho.
No a pokud tu baterku vybiju, tak mi to pomůže, co jinýho by to asi dělalo?
Samozřejmě se může stát, když pojedu moc dlouhou a náročnou trasu, tak to vybiju moc brzy a zbytek cesty to potáhnu zbytečně, takhle to funguje u všech e-kol, časem bych se to prostě naučil odhadnout, a nechával bych si nějakou rezervu.
Čili být na cestách ve vleku omezené baterie (zbytek cesty na tom energeticky "prodělávat"). Furt se ti to zdá tak výhodné oproti nějakému jinému turističtějšímu elektrokolu s větší baterkou a menším omezením ?
Když nemá objednanej hotel a spí tam, kam dojede, tak mu může být úplně šumák, kdy mu dojde baterie. Dojde, tak pro ten den skončí, se nic nestane. Co je na tom nepochopitelného, nevím, ale pro někoho asi moc složitý.
No, já nezačal s tím, že by to mohlo být výhodnější pro cca dvěstěkilometrové štreky. Tak se toho rámce jen držím.
Že je to použitelné pro mnohem omezenější vyjížďky jsem psal hned na začátku.
A jen taková technická - když skončí kde skončí, jak dobije ?
Ty to nepojedeš a můžeš to klidně nechat na případném aktérovi. Si určitě nějak poradí.
A je nějaký problém o tom pokecat ? Však si snad nenadáváme, ne ?
To je takový problém udělat si před cestou seznam motelů, hotelů, campů... na trati?
Teda já, kdybych někam jela, tak to určitě udělám, objednávat si dopředu nocleh (a pak řešit, jestli tam dojedu, nebo naopak co s načatým večerem) by mě ani nenapadlo.
No, ono to funguje trochu jinak, Báro.
Ronda má pravdu, že hledat nocleh v hotelu/pensionu, na poslední chvíli, leze do peněz. Není ovšem pravda, že když máš na kolo za 300 litrů (tolik tenhle krám ale stát nebude) tě nesere vyhazovat peníze oknem.
Takže takové plánování cesty není od věci, ale není zase až tak svazující.
Řetězec, který používám já ti umožní zrušit rezervaci do 18:00 dne tvého příjezdu, takže je slušná šance plán změnit. Už brzo odpoledne vidíš, jak si na tom, a jestli dosáhneš plánovaného víle, nerosáhneš, nebo naopak budeš mít rezervu. A tak plán můžeš upravit.
Hotely využívajícï Booking dnes ovšem většinou moc velkou flexibilitu nedávají, a ostatní vyhledávače jsou než Booking horší a nabízí dražší varianty. Ale když se v 16 rozhodneš, že do cíle nedojedeš, booking většinou umožní najít variantu. Jen nemusí být zrovna na trase a ne zrovna za rohem, počítat, že budeš muset popojet 40 km je rozumné.
No, poslední variantou, když nezafunguje booking, jsou místní weby. Ne všechny hotely totiž služeb vyhledávačů používají, protože provize za sprostředkování je vysoká (17%).
No, a pak nezbývá než telefonovat, jestli mají volno, mebo riskovat.
Představa, že když mi dojde baterie, někde se prostě ubytuji, je romantická, ale neradil bych se jï poddávat.
"Ronda má pravdu, že hledat nocleh v hotelu/pensionu, na poslední chvíli, leze do peněz."
Tak to jsem se letos poučila od dcery. Hory jsme si s mužem zamluvili dostatečně včas. Dcera si s kamarádem nezamluvila na Silvestra nic, pak jen 30. 12. prostě vyjeli z Prahy směr Alpy a mohli si cestou vybírat ze zrušených ubytování za nádherné peníze. Říkala, že už nikdy nebude ubytování hledat předem, ale vždy se zařídí na poslední chvíli, kdy jiní odřeknou:-))
:-)
Moudří poslechnou příkladu Lanniny dcerky, s chutí do toho.
Stane se to jednou z 20ti případů, že cena v den ubytování je nižší, než cena, kterou si měl při bookingu. Není pak vůbec problém přebookovat, booknout nové a staré zrušit, je to záležitost minuty.
Většinou je to naopak.
V den příjezdu, je-li vůbec volno, je to dražší.
Často o dost.
Pokud jede na elektrokole se spaním nadivoko, tak každý večer bude řešit problém, jak to nabít. Buď potáhne elektrocentrálu jako Jindra, ale pak nepotřebuje silničku, nebo večer popadne baterku a nabíječku a navštíví nejbližší vesnici a někoho poprosí. V Čechách jsem to takhle kamarádovi dobíjel a šlo to.
Čechy jsou jedna velká vesnice, tím chci říci, že je velká hustota osídlení a šance najít dobrou duši celkem dobrá.
To nemusí fungovat všude.
Ale taky jsem uvažoval o tom, že bych zapřáhnul vozík, stan, slušné skládací lůžko a jel se plácat po Francii s tím, že bych si vzal víc baterií (dneska ujedu s tím vozejkem tak 40 km na 2,5 kg baterii). Nabiješ v kempu, ale není to nezbytně nutné, když si necháš nějakou rezervu, dalo by se nabíjet i přes den (ve Francii spolehlivě na nádražích, u McDonaldů, v obchoďácích, nebo přes oběd nebo večeři.
6A rychlonabíječky jsou taky k dispozici.
Určitě lehčí řešení než centrála. Jen to všechno leze do peněz, ty baterie jsou drahé, nabíječky taky. A tak je fakt otázkou, jestli si hrát pár dní na trempa a dát do toho stejný prachy, jako bys dal do slušného bydlení v hotelech.
Kdybych měl šanci se flákat takhle dva měsíce, smysl by to dávalo, na 14 dní asi ne.
Taky je pak otázkiu, zda-li má smysl tahat bůbec motor a baterie, to asi jen v případě, že zdravitnï hendikep už nic jiného nedovolí
Když nepočítám cenu, tak tam žádné větší omezení není, protože konstrukce a váha, kterou ty z neznámých důvodů označuješ za mastodonta a onanovadlo, je u tohoto kola nesporná výhoda.
Předpokládá se jízda po silnici, tudíž kvalitní povrch, menší ztráty, mírnější kopce, díky tomu je to celé mnohem úspornější, než turističtější e-kolo.
A když budu chtít, aby to dojelo stejně daleko jako obyčejné e-kolo s velkou baterkou, tak si ji dokoupím.
Ale celkově mi bude stačit lehčí baterie s menší kapacitou, méně výkonný, lehčí motor, protože žiletka. A když už mi ta baterka přeci jen chcípne, nemusím se z toho hroutit, protože jsem schopen jet poměrně svižně dál i bez elektriky a na rozdíl například od kola co měl Jindra, to půjde bez elektriky dobře i do kopca.
Dokoupíš si tak nejvejš nějakých 60Wh, v ideálním stavu.Čili se dostaneš na slabší dvě třetinky toho, o čem se tady běžně píše a přemejší se, jak tomu přidat. A ta věc prostě MÁ váhu běžného treka. Taky ji radši na svých stránkách ani nezmiňují, jen se sebechválou porovnávají s jinými elektrokoly. Ale za cenu poloviční baterky. To udělat na porovnávaném e-treku, tak se ten rozdíl o dost zmenší.
Samozřejmě, že to pojede i bez elektriky, i do toho kopce. Asi tak jako ten dvanáctikilový trek.
O špičkové e-žiletce za tři sta tisíců, která váží jen 12kg, se tu běžně nepíše a těch 60Wh baterek si můžu dokoupit kolik chci. Až si budu moct koupit takový kolo, vybitý baterky budu házet za jízdy do škarpy, to si socky jako je třeba Jindra dovolit nemůžou.
Pokud si těch náhradních nabereš tolik, aby ti to bez větších starostí vydalo na 200 km, tak budeš mít problém (i s přípomocí) se rozjet :-))
Když pojede permanentně víc než 25, tak nebude potřebovat žádnou ani malou tužkovou na rozjetí :-)
Si je po trati strategicky rozmístí na poste restante. Který nevybere, mu pošlou zpátky, vyjetý půjdou do škarpy nebo si je může posílat dom z té pošty :-)
Docela by mě zajímala cena té přídavné baterky. Tipnu si dvacku nejmíň. Ale spíš asi víc...
tohle je sice něco jiného, ale baterie 500Wh ve tvaru bidonu přijde na 500liber (rozdíl v ceně mezi pendix500 a pendix1000).
https://pendix.com/products/edrive-for-all-bikes
Ale já si myslím, že v těchto bateriích je kompletní elektronika (řídící jednotka???), takže pokud by to měla být jenom baterie (elektronika je v integrované části v rámu kola), mělo by to stát míň.
Dojel jsem bez elektriky do španělska na kole, co i s bagáží vážilo dost přes čtyřicet kilo, vyjel na něm Mont Ventoux i En Valiru. Ale že bych měl problém se rozjet (bez přípomoci) si nevzpomínám :-))
A tak mi přišlo, že už si z toho děláme víc srandu a obecně přeháníme. Tak jsem si přivsadil... :-)
Ale když s sebou nebudu chtít tahat náhradní baterky, na dvoustovky v kopcovitém profilu to moc vhodné nebude.
Dokud nebude možnost čerpat energii po částech v průběhu cesty, nějaký výměnný systém, vybitou baterku nechám na místě a pojedu dál s novou, nebude to nic moc.
Tak já si ho nekoupím, no, přesvědčil s mě :-)
Řešení by bylo. Nakoupit několik těch přídavných baterií a mít v patách motorizovanou podporu s průběžným dobíjením a výměnama. Při ceně toho kola jsou už tohle jen drobné navíc :-)
ak když už budu mít doprovodný auto, tak ten kopec můžu vyjet "na Vincenza" a nemusím se tahat s baterkou :-)
https://www.youtube.com/watch?v=7E4vRtC7IcY
Stále skvělé video. Zejména ten jeho odpich do kopečka. Ten musel všechny totálně naštvat. Nebyli tam jen jeho domestici.
Já bych podstatný rozdíl mezi silničkou a MTB viděl v obvyklé (nemotorové) průměrné rychlosti ve vztahu k limitu 25 km/h.
Na eMTB může motor pomáhat většinu času a netrénovaný jezdec může díky motoru mít průměrku cca 25 km/h. Když si pořídí eSilničku a bude se flákat, skončí nejspíš na podobné průměrce, protože nad 25 už by musel šlapat čistě za své.
Na krátké projížďce si lemro-jedinec na eSilničce nepomůže, ušetřené elektrické watty ho netrápí, baterie se mu dobije přes noc v obou případech.
Ano, v režimu s vypnutým motorem určitě pojede eSilnička lépe než eMTB, jen je otázka, zda se ti tahle 4 kilová tatranka vyplatí, tedy kolik energie za celý den odšlapeš navíc, abys ji sebou uvezl a nakonec třeba vůbec nepoužil... ;-)
No to já bych ji určitě použil, když už bych za ni vysolil takový balík :-D
Ale asi bych si to fakt nechával až na závěr dne, asi jako když fouká vítr, to se taky se snažím vyrážet proti větru a vracet se po větru.
Tak určitě, když už bych si pořizovala kolo v takové cenové relaci, tak vezmu e-silničku, se kterou dojedu do Žďáru a né bezmotor, se kterým dojedu do Pohořelic (možná).
Zatím dojedu s Růženkou do Pohořelic, a když se vybičuju, aji do toho Žďáru, počkám, jak se to bude vyvíjet, třeba si pak koupím auto...
No dobře, ale co když můžeš mít za polovinu e-silničky masivní eMTB, které sice bez motoru pojede hrozně, ale v té ceně už máš baterku, se kterou jízdu bez motoru defakto neřešíš... ;-)
A jako bonus můžeš jezdit pohodlně po rozbitých silnicích i lesem a vozit brašny...
Já teda doufám, že motor ještě desítky let potřebovat nebudu a pak si rovnou koupím teleport... :-)
"masivní eMTB" si vůbec nedovedu v baráku představit :-)
Vlastně ani neelektro. Prostě to není můj typ. To máš jak s konima, někdo si pořizuje "koby" a někdo "folbluty". A nemusí to být ani o ceně ani o výkonu, prostě každý k svému.
Třeba tak: Růženka si mě získala už jenom při vedení dvouma prstama za sedlo. Prostě jde kam chcu, nemlátí mě šlapátkem do kotníků a nemusím se u ní hrbit nad řidítkama, když ju chcu někam pošoupnout. A utíká hezky, moc neváží, takže jede i do kopce. Tohle se už o Arabovi (trek) zdaleka říct nedá, a že bych uvažovala o ještě těžším a manipulačně neohrabanějším stroji, to ani náhodou.
A v čem pro tebe bude výhodnější a čím ti pomůže, že budeš mít ryze sportovní ostré kolo o 5 kg těžší a myslím, že tak o 50 tisíc dražší?
Já to neřeším, protože nad něčím takovým ani neuvažuju. Mě jen zajímá co od toho očekávají ti co o tom uvažují.
Já nejspíš do budoucna budu zvažovat pořízení eMTB, ale to je úplně něco jiného než ostrá silnička v téhle kategorii.
Aby ti bylo schváleno eMTB, na to budeš potřebovat potvrzení o nemohoucnosti. Z Bruntálu. ;-)
Tak to abych pro něj včas vyrazil než začnou migrovat žáby.
Neříkám, že je to k ničemu, jen říkám, že pro mě nemá praktické užití.
Zároveň, na základě zkušeností s elektro pohonem mírním přehnaný optimismus účinnosti přípomoci na delší trati.
Vzhledem k tomu, že to kolo se snaží efektivně maskovat elektrickou přípomoc, zdá se mi, že cílová skupina zákazníků je tím dost dobře definována.
Tak oni nemají moc co maskovat. Váhu minimalizují a potřebují to tam érodynamicky někam naskládat. Přidělat tam nějaký boule by asi nebylo ideální.
Kdyby šlo o aerodynamiku, mohla baterka třeba trčet dozadlu za sedlovku a zároveň představovat miniaturní nosič s odrazkou a červeným světlem. Čelní průmět by zůstal stejný, kolo by se prodloužilo a při vhodném vytvarování by aerodynamika byla mnohem lepší...
Nene, prostě to má vypadat co nejvíc jako klasická silnička... u které se aerodynamika řeší jen minimálně, protože UCI nechce... ;-)
Tak určitě to má vypadat jako klasická silnička, o tom žádná. Ale to v podstatě jakýkoliv e-kolo se pokouší tvářit jako klasický kolo, ne, že ne. Akorát ty velký baterie a kilowattový motory se fakt blbě někam strkají. I když většina těch integrovanejch baterií je v rámové trubce a takový módní ignoranti jako já to v podstatě nepoznaj, nábojovej motor od nábojovýho dynama nerozeznám, ani jedno jsem moc zblízka neprohlížela a cívka jako cívka... To poznám jen podle toho, že na tom sedí takový zkrmený nesportovní typ, moc nešlape a jede neúměrně rychle.
Tak důvod, proč se velký baterie moderně strkají do přední rámové trubky bude zřejmě těžiště, předpokládám, že tam to vadí nejméně.
Když si vzpomenu, jak se choval starý favorit, když jsem na nosič přivázal velký hasák, asi to nebude nejlepší místo pro velkou baterii... :-)
Některé elektropotvory jsou jasné od pohledu, často taky váhám. Motor v náboji by oproti dynamu měl být alespoň dvojnásobný, jistotu máš většinou jakmile objevíš baterii. Většinou je to motor...
Ale koukni na tohle :-)
zaujaly mě ty kliky, normálně čtyřhran a si všimni té čtyřpacky, na to by pasovaly ty talíře co máme :-)
https://pendix.com/products/product/default...
To normálně nasadíš na kolo jak obyčejný kliky a jedeš :-) :-)
https://jormabike.fr/velo-cannondale-synapse...
Tahle to nemaskuje.
Ale tohle je krám s motorem Active, to taky není extra drahý, ale jsou i silničky motorem CX.
Podstatné je, že to má slušnou baterii PowerTube, takže má větší kapacitu než ten švihák
Na stopětce, takže samotné kolo bez motoru přes 8 kg, plus to drátenictví s větší baterií... brrrr
radši ani váhu nepíšou
Ten motorek si s tím poradí, ale je to šrot
Na Seznamu fotka týpka co znásilnil turistku. Je to cikán a nemá rozmazanej xicht a utajenou identitu. Cenzor, co to měl hlídat asi bude mít problém.
Rychle to sdílej, než to smažou!!!
V Číně vyjely první elektromobily Tesla 3 po 357 dnech od zahájení výstavby závodu!
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/z-pasu-sjely...
Taže jsem se dozvěděl cenu:
tohle kolo:
https://jormabike.com/bike-specialized-creo-sl...
stojí 5500 Eur, tedy na na nase dnesnim nejhorsim smenarenskym kurzem 144 000 Kč, nikoliv "kolo za třista tisíc"
Kolik jich teda chceš koupit, Širavíku?
15. března ho můžeš mít :-)
u nás "mírně" dražší
https://www.specialized.com/cz/cs/turbo-creo-sl...
u nás "mírně" dražší
https://www.specialized.com/cz/cs/turbo-creo-sl...
Nahoře mi odkaz nefunguje a tohle je nějaká "lidovka". Řeč šla o modelu S-Works.
tak si ho copy-pastni do googleho
Koukám na to
ten S-Works jsem v Andoře nenašel, ale když to porovnáš, rám, vidlice, sedlovka, motor, baterie, pedály, gripy....
to všechno je úplně stejný jako tohle:
https://www.cyklo69.cz/silnicni-elektrokolo...
Rozdíl je v ráfcích, pláštích a osazení Dura-Ace zatímco ten andorskej má Ultegru.
Váha stejná.
Pokud jde o motorizaci, tedy totožné, nemůže to dávat větší výkon nebo dojezd, a taky deklarují totéž.
Tak nevidím ten rozdíl 100 litrů, takovej mezi Ultegrou a Dura-Ace není. Vidíš tam něco jinak?
Neznám přesně ty ty specifikace, ale mezi rámy můžou být rozdíly, i když rámcové označení materiálů může být stejné. Rozdíl v kolech (námi, amatéry, tak s oblibou opomíjený, hlavně že přehazka je XT :-)) umí být ve vlastnostech obrovský a na cenovce ještě větší, klidně v řádech desetitisíců. No a to dražší kolo má taky třeba elektronické řazení. No a jestli jsou stejné "detaily", jako třeba kliky, řidítka atd jsem nestudoval. Fůra dílů, i když má stejné modelové označení, se dělá v různých variantách. Blbě se tohle porovnává, ale S-Works fakt není jenom drahá nálepka. Teda, pro nás jo, ale pro toho, kdo má na to těch vlastností využít, ne (na elektromopedu si tím jistý nejsem).
Oni i píší, že to je stejný jako u S-Works, tedy rám a vidle...
The Turbo Creo SL Comp Carbon features out Fact 11r carbon chassis. Yes, that's the same one on the S-Works model, and you'll also get a Future Shock 2.0.
žeby ty sračičky kolem udělali 100?
nebo si u nás někdo hezky přihodil...
No, a šetřit gram tím že tam narveš Dura-Ace místo Ultegry? Má to smysl když tam máš 4 kila navíc tím, že vozíš motor a baterii?
Tak ta karbonová kola Worksu se prodávají dost přes 50 tisíc. Na tom "levném" jsou nějaké plecháče. Kromě toho řazení, kde rozdíl bude taky dělat klidně dvacku je tam i rozdíl v brzdách o jednu úroveň. A takových detailů je tam fůra. Stovka na to šup...
to sou mi věci, ale kromě těch ráfků zase nic, co by mě nějak dávalo vyšší účinnost nebo dojezd.
Ráfky, výplet, náby, tuhost, lepší ložiska, nižší váha. Můžou být účinnější brzdy, nebo víc aerodynamické, nebo lehčí, nebo všechno dohromady. Jsou tam taky jiné gumy. Můžou být i jiná karbonová řídítka. A to řazení je přesnější, pohotovější, dost si ho chválí. Na elektrokole leccos z toho nemá smysl, nebo jen hodně omezený, ale když se staví model pro prezentaci, tak se na něj navěsí jenom to nej nej...
Jasně, když špici, tak ve všem, pak to naskáče,v tom s-worku mají v Andoře jen MTB, asi za 7 tisíc e, motor to má Brose, ten nemá nejlepší hodnocení, i když jsou lidi, co na něj nedají dopustit.
Jenžr jsem blbej a neumím počítat, ten rozdíl nenï 100 ale 200 tisíc, to už je fakt asi natažený
Hele, neviděl bych to tak dramaticky. U bezmotoráče je běžné, že kilo z váhy zdvojnásobuje cenu. Navíc dneska k tomu přistupují různé vlastnosti různě "tkaných" rámů, na oko úplně stejných. No a špičková kola přes čtvrt mega jsou běžná. K tomu motor, dvě baterie, něco na vývoj...a máš to tam. Nemůžeš na to koukat skrz rám těch našich chudinek, jakkoliv se nám zdají perfektní a drahé :-)
Znova opakuji, rám i vidlice jsou fakt stejné, a i lecos ostatní
jinak, jako obvykle nás naši prodejci natahujou
https://www.fahrrad-xxl.de/specialized-s-works...
12,5 bežná cena, počítám, že by se při troše námahy dalo sehnat za 11,5. Takhle je to u nás skoro se vším, protože jsou u nás nižší platy, je všechno dražší než venku :-)
Já tam teda vidím rozdíl tak maximálně v rozdílném procentu DPH.
A stejné je leccos, rozdílné taky. Projdi si to po jednotlivých dílech detailně. Navíc ne všechno stejné (označením) je vždy úplně stejné a liší se až v detailech a nějakým dalším, detailnějším značením (a pak taky cenovkou).
Jak to, že teď vidíš tak velké rozdíly, když mně jsi psal, že ten nejdražší model je srovnatelný s trekovým kolem?
??? Přečti si to ještě jednou celé. S trekovým kolem je to srovnatelné, ale jen váhou 12 kg, díky motoru, drátenictví a baterii.
Zas to nevyšlo ;-)
Co nevyšlo??? Nebuď hned protivnej, jen jsem se slušně zeptal.
Pokud je to srovnatelné jen váhou, na rovině to bude, i bez elektriky, znatelně rychlejší než trek.
A proto si mohou dovolit tu menší baterii.
I když je to koncipované trochu jinak, než ostatní elektrokola, a zřejmě to předpokládá nejen plnou kešeň, ale i určitou úroveň fyzické kondice, neznamená to, že to nemá smysl, co ty na to?
"protivnej" jsem, protože opakovaně zkoušíš chytat za některá slovíčka, vytržená z kontextu. No, přijde mi to docela srandovní.
Proč by to mělo být na rovině znatelně rychlejší, než stejně těžký trek ? Když za zlomek té ceny patřičně vymazlím treka (keramická ložiska, lehké a pevné materiály rámu, ráfků apod., tak plusem bude víceméně jen méně vzpřímený posez, který ale jde taky docela dobře zprznit "dopohodlna" a naopak trek jde trochu víc zalehnout.
Jo, v konečném účtování by to mohlo jet o trošku snáz, než ten trek. Ještě by bylo zajímavé poctivě změřit, jaké ztráty vznikají v té převodovce při šlapání s odpojeným motorem. Nulové nejsou a ani být nemohou (prostě fyzika). A přibývajícími kilometry se opotřebením a znečištěním budou jen zvětšovat. Což při běžné vyjížďce je naprosto zanedbatelné, ale na nějaké štrece už se to dokáže docela nechutně nasčítat.
Jenže s tvojí filosofií použití jsme se posunuli někam k turistickým kolům, jedno s jakými řidítky. A to tvoje užití opět úspěšně popírá ten jejich původní koncept a záměr užití, smysluplnost. Sám tím říkáš, že jako turistické kolo by to mohlo mít smysl. Jo, s nějakýma úpravama a doladěním asi ano, s tím bych souhlasil. Jenže by už nešlo o tu původní elektrickou žiletku.
Psal jsem všeobecně, zda má to kolo smysl, či ne.
O mé filozofii využití jsem nic nepsal docela dlouho a jasně jsem uznal, že by to dávalo asi stejný smysl, jako ostatní kola, akorát by to bylo celé o poznání lehčí a úspornější.
Vycházel jsem z předchozího příspěvku ve kterém jsi jasně napsal, že "s trekovým kolem je to srovnatelné, ale jen váhou motoru 12kg...." a teď je to zase jinak, za zlomek ceny uděláme z treka špesla, to bych chtěl tedy vidět.
Podobně jsi to srovnával v minulosti, proto jsem tě "zkoušel chytat za slovíčka, vytržená z kontextu".
Asi by sis měl nejdříve ujasnit význam slova "srovnatelný", abys pak neměl pocit, že na tebe něco zkouším.
No a co se týče znečištění, opotřebení, není to specialita špeslu, platí to pro všechna kola.
No, připadá mi, že já o voze, ty o koze... Čteš, co chceš číst, ne to, co píšu. Sem pak opisuješ "moje citace", ale upravené podle svého, aby to mělo jiný význam. Na to pak roubuješ svoje teorie o tom, že pokaždé píšu něco jiného. ;-)
Navíc si myslím, že od tebe není fér srovnávat e-žiletku s klasikou.
Měl bys ji srovnávat s ostatními e-koly, mezi nimi jasně vítězí díky své úspornosti.
Má samozřejmě i nevýhody, vždy je to něco za něco, to je snad jasný.
Když už argumentuješ váhou, ostatní e-kola na tom budou vždycky mnohem hůř.
Na velikosti baterie nezáleží, lze dokoupit v libovolném množství.
Dle tvé logiky je mnohem větší onanovadlo například e-kolo, na které teď (ne)jezdí Jindra. Je nesrovnatelně těžší a má nesrovnatelně větší jízdní odpory.
Pokud ti jde o cenu, to snad není tvůj problém, závistivý nejsi, když na to někdo má.. tak ať si to (onanovadlo) koupí.
Pořád vedle, jak ta jedle... :-)
Cenu vůbec neřeším. Pro fůru lidí je to cena blbý televize, nebo prostředků pro jiné koníčky. Nakonec, když sečtu ceny svých kol a motorek...
Jestli se o ceně zmiňuji, tak jen pro nějaké srovnání s jiným kolem a jeho výbavou.
Se zbytkem bych se už jen opakoval. Projdi si to zpětně, odpovědi tam najdeš.
Nevěř tomu, že rám, vidlice, sedlovka a je stejné. To fakt ne, možná takhle vzhledově na fotkách, ale v reálu rozhodne ně. Je to o dost jiné kolo. Já bych nejspíš rozdíl po nějaké kratší projížďce nepoznal, ale pro toho kdo ví a umí, tak ten rozdíl bude patrný po pár šlápnutí.
jà porovnávám data z tabulky, ne fotky
Rám mít můžou stejný, má to tak víc značek u jedné modelové řady, asi to bude výhodnější dělat větší série.
Jenže cenový rozdíl 160 tisíc je dost velký na to aby tam byl zjistitelný kvalitativní rozdíl a ty rozdíly tam jsou a pro některé lidi budou určitě podstatné.
Už několikrát jsem tu psal, že po mě XichtoKniha chce nekompromisně telefonní číslo, jinak mě nepustí dál. Tak jsem si opakovaně vyrobil nové účty na různá jména (věrohodně znějící). Nikdy jsem tam nepsal nic závadného ani kontroverzního (mám to jen na prohlížení odkazů) - přesto i u dalšího po asi dvou týdnech provozu to na mne vybaflo, abych navalit telefonní číslo. Docela mne to už nebaví. Že by to měli nějak svázané s nějakýma adresama (do toho nevidím) ? Nebo že by to tipovali podle prázdných profilů (zkusím ten další trošku naplnit nějakými nesmysly) ?
Asi bude lepší si nevymýšlet žádný telefon, ale rovnou tam vyplnit třeba foun nějakého finančáku, pojišťovny nebo tak :-)
No jo, můj oblíbený žert, poslat jim jejich vlastní číslo. Jenže je blbý, že prý chtějí poslat na sms kód na ověření. Takže slepá ulička...
scheisse....
pak už zbejvá jedině nejlevnější předpacená sim, chceš-li zachovat zdání anonymity....
Jsou to hajzlové, včera jsem si jen ze zájmu prohlížel nějaké drony, a dneska mi vyskakují na každém banneru na ně reklamy...
No určitě budu kvůli nim kupovat sim. To leda nějakou, co občas rozdávají zadarmo jako navíc.
S tou reklamou mě děsně baví na čínském Ali. Něco si tam koupím - a pak mě dva měsíce zásobují reklamou na totéž, mimoňové, jako kdybych si to měl kupovat ještě jednou...
jj, Honza, ten je trochu paranoik, jak furt leží v těch programech ten má nejen sim ale i kreditku jen na nákupy
ono čas od času někomu vyberou konto, ti hackeři či jiná chamraď, tak se sichruje
no a ta kreditka musí být propojena s tím founem, páč to posílá taky ten pin smskou, docela vopruz ta paranoa
:-)
Jeden s sebou vláčí 8 duší a druhý má specielní malé konto a k němu specielní kartu pro nebezpečné platby. Těžko soudit, kdo je větší paranoik.
Jen 6, po zkušenosti, kdy jsem zůstal kvůli tomu viset v Besançonu.
Ono duši do silničky v každém supermarketu nekoupíš, jako běžné duše, a už vůbec vím prd jak to funguje v Belgii nebo Holandsku, kde se jezdí na řechtačkách.
Jinak vozím 2 a lepení.
Jak to myslíš - "kreditku jen na nákupy"? Nač jiného než na nákupy by měla být?
Nejspíš na platby přes internet. Tam je určitá opatrnost dost na místě, zvlášť když se platí přes wifinu.
Platím po netu skoro všechno, asi častěji, než že tu kreditku někam strkám. Už dost let.
Zatím v pohodě, na nějaké ty lumpárny, že mi někdo vybere konto jsem snad pojištěnej. Párkrát jsem i kreditku atraktivní barvy někde ztratil, jednou mě o peněženku okradli, zatím OK.
Některé platby jsou jištěny tím pinem přes sms, jiné proběhnou rovnou. Ale stejně, i když mi pošlou ten pin, ta data z kreditky jsem tam už musel naťukat, nebo hůř, protože jsem línej, někde v tom googlu je už mají a já druk jen ta tři čísla CVV.
Zdá se mi, že riziko, že píchnu silničku je nádobmě vyšší, než že mě vyberou, ale třeba jsrm měl jen kliku
Ale ta škoda je také dost rozdílná.
Tohle chování ti umožňuje jen skutečnost, že cestuješ málom To by ti z toho brzo jeblo, před každou transakcí převádět prachy.
Třeba ty Véliby.
Platíš kartou on line a hůř, na jeden si to blokne 300 éček na kartě, na 2 a víc 600. Hotely. Zase platíš on line. Vlaky, vstupenky, jízdenky, jakékoliv rezervave jistíš kartou.
Mimochodem, tři dny jsem testoval i sdílená kola a elektrokola v Miláně, ta jejich ekola by se ti líbila. Nedozvíš se nikdy, v jakém stavu je baterie, kola se nenabíjí ve stojanech ale asi nějaký človíček jim mění baterie. Kolo si nevybereš, ale systém ti jej přidělí. Přípomoc nevolíš ale je jen jeden stupeň. Střeďák Bafang.
Z 8 mi testovaných kol táhly jen 2, a to tak, že bys plesal, tedy nahovno. Ostatnï nejela na naterii, tedy máš výhodu těžkého kola za které platíš víc a nežete proud. Dokonale italský systém.
Hee, a když se rozhodneš, že tohle kolo fakt ne, vrátíš do stojanu, musíš počkat 5 minut, než ti systém přidělí joné.
Pozitivum je, že stojany jsou plné kol, stanovišť je dost a kola jsou v pořádku, pojízdná. Rada: kašlat jim na elektriku - Bikemi bez proudu funguje celkem slušně.
Jestli najdu chvilku, sepíšu nějaký návod jak na ta sdílená kola.
https://photos.app.goo.gl/yh4m4rEk4CitocDu6
Proč před každou transakcí? Brahma píše "podle průběžné potřeby". Člověk nějak odhadne, kolik bude třeba ten den (či delší období) potřebovat a to si k dispozici nachystá. Ale nebude mít kartu k účtu, kde jsou všechny peníze, co má.
podle průbežné potřeby....
neodhadnu průběžnou potřebu, kolik to je 500, 1000, 2000 euro?
Pořád nechápu, proč řešíte něco, co vyřeší banka, někdo se jim nabourá do systému? Není můj problém.
Ukradnou mi kartu?
Není můj problém, pokud okamžitě blokuji.
Na to jsme pojištění.
Komické, bojíš se převádět prachy z karty ale on-line bankovnictví nevadí? Nebo fakt běžíš převést ty prachy na pobočku?
No tak když neodhadnu, tak se nic neděje. Když si převedu víc, tak mi to tam zůstane na zítra, když míň, tak holt bych musela provést tu jednu operaci navíc.
No ano, bavíme se o "běžném účtu". Jen s tím upřesněním, že běžný účet je ten, kde nejsou zbytečné peníze.
Chtěl bych nějdy mít nějaké zbytečné peníze. :-)
Předpokládàm, že se bavíme o běžném účtu, nikoliv o životních úsporách
na nákupy po netu, o tom jsme se bavili a zapomenul jsem to dodat
Na nebezpečné nákupy po internetu a v podivné cizině či i doma mám u banky oddělené malé konto s kartou jen k tomuto kontu. Ta karta má všechno povoleno, ale na kontě je pár korun, které průběžně podle potřeby doplňuji. Když to někdo ukradne, tak já neschudnu. Druhá karta se vozí snáze, než 8 duší :D
Tohle řeším spíš obráceně. Jednou kartou platím všude, ale na příslušném účtu udržuji jen provozně nutný obnos. Když potřebuji zaplatit něco většího, tak si tam peníze odjinud převedu.
Šest duší, karty mám jen čtyři. :-)
Kromě toho, že mám karty privátní a soukromé, je jejich duplikace taky z pragmatického důvodu odkoukaného z praxe.
Stane se, že banka co kartu vydala zrovna mění systém, upgraduje, udržuje, zaaútočil na ně hacker, či co, a karty prostě dočasně nefungujou. km, třeba 12 hodin.
A to zrovna když potřebuješ nutně platit.
Tak vytáhneš kartu jiné banky.
Občaa to nějakou kartu nebere z mě neznámého důvodu.
Kolikrát se ti někdo pokusil tu kartu vybrat?
Já píchnul během jednoho dne 4x..
Souhlas. Ale když píchnu, tak to zalepím a jedu dál. Generuje to jen zdržení. Kdybych to nezalepil, tak to naplním trávou a pojedu, nebo to budu vláčet. Zase jen zdržení. Nejsem Scott v Antarktidě, který zdržení zaplatil životem. Když mi vyluxují konto, tak budu starobní žebrák.
Ale dá se to i otočit. Když ti vyluxují konto, budeš muset více pracovat a méně cestovat, ale generuje to jen zdržení, žádná újma na životě nevznikne... zatímco když jsi na výletě v Austrálii, okolo hoří les a potřebuješ rychle odjet... může tě píchlé kolo stát i život... ;-)
Takže kolikrát se ti to přihodilo?
Ty fakt nejsi na vyluxování konta pojištěnej?
A co bankovní operace mobilem?
Doufám, že když chceš přesunout prachy na tu rizikovou kartu, zajdeš do banky, a provrfeš převod na přepážce. U on-line bankovních operací je to riziko velmi podobné. :-)
Unám jediný případ, to bylo snad před 25ti léty, skupina strejců z Perly vyrazila na 24 dní do Brazilie. Na fotbal. Ivan, co se čerstvě vrátil z emigrace ze Švédska jedinej měl kartu. Na fotbale ho pochopitelně obrali v tlačenici o šrajtofli.
No, než to do hodiny stihnul zablokovat, měl konto prázdný.
Bankovní operace mobilem provádím pouze s tím malým kontem pro nebezpečné operace.
Doplňuji to tam tak jednou za dva měsíce, občas i méně. Občas je tam i větší částka, než o kterou bych chtěl rovnou přijít, ale nikdy tolik, aby to bylo fatální. Mám i druhou kartu, odkud se dá platit, ale tu nenechávám ojíždět v hospodě žehličkou a nedávám jí pražským taxíkářům a parkovníkům na modrých zónách k dispozici, aby si to strhávali sami.
To ještě někde fungují žehličky ? Tuhle věc jsem potkal naposled v DHL před rokem 2000.
Někde ve světě možná... ale v Česku bych se fakt hodně divil i magnetickýmu proužku (nepočítám-li dveře k bankomatu). Přecijen kontaktní čip se na karty dává už fakt dlouho...
To neznamená, že se ta žehlička nedá stále použít. To číslo tam pro ní stále je. Ostatně magnetický proužek, to je totéž, jen jinak zapsané. Žádné kriptování, žádné heslo.
Žádné kryptování, žádná authentikace, žádné heslo... ano, přesně tohle mě na bankovních platebních kartách štve!
Bohužel od začátku tyhle karty sloužily k tomu, aby si obchodník mohl ověřit, že zákazník má v bance účet, ze které půjde peníze strhnout. Na prvním místě tak byla ochrana obchodníka a banky před paděláním karty, s ochranou zákazníka si nikdo hlavu nelámal!
A zatímco na začátku to jinak asi ani nešlo, ta karta byla jen barevnou průkazkou a kontrolovala se vizuálně, v rámci nástupu dalších generací se držela zpětná kompatibilita a způsob použití už nikdo nerevidoval.
A tak magnetický proužek prostě nese informace, které jsou na kartě natištěné plus tuším nějaký kontrolní součet.
Kontaktní rozhraní sice přináší nové možnosti, ale primárně se jen čtou soubory, jeden z těch nejdůležitějších se přímo jmenuje "ekvivalent magnetického proužku".
Kvůli podvodům v bankomatech se banka samozřejmě snaží poznat padělané karty a zkomplikovat jejich kopírování, ale jinak je to přece problém zákazníka, aby svou kartu nestrkal do neautorizovaného terminálu....
Takže žádné šifrování ani autentikace se neprovádí, data z karty může přečíst každý, kdo si přečte normu ISO 7816, ale tak pořád byl potřeba fyzický (elektrický) přístup ke kartě...
No a co chytří lidé z EMVco vymysleli při příchodu bezkontaktního placení? No že komunikační protokol zůstane prakticky stejný, změní se jen fyzická vrstva a místo ISO7816 T=0 použili 13.56MHz ISO14443-4 alias T=CL.
Takže se prostě karty zeptáš, jaký je PAN, ona se nezeptá ani na to blbý heslo a všechno, co je na přední straně karty každému řekne...
Tedy poslední roky už některé karty třeba nevrací jméno držitele, ale záleží dost na bance, z některých karet jsme vytáhli i historii transakcí...
Fakt docela fraška, kdysi jsme psali nějaký DEMO, vypsali jsme na obrazovku z přiložené platební karty všechno... a obchodníci dostali strach a museli jsme to zahvězdičkovat jako to mají opravdové platební terminály... ;-)
Jojo, přečíst ID karty a další data není žádný velký kumšt. Ale bankovní terminál musí mít certifikaci za milion, aby do toho bankám nikdo nefušoval.
Koukám, že profese se prostě na každém podepíše po svém.
Asi je to tak v pořádku.
Od doby, co jsou čtečky v mobilech to fakt už zvládne každý, když si člověk musel celou komunikaci naprogramovat od posílání bitů po SPI do NFC čipu přes naladění antény osciloskopem, trvalo to poněkud déle... ;-)
Každopádně kdejaká tramvajová kartička je zabezpečená výrazně lépe. Pominu-li prolomené Mifare classic a papírové Ultralight, tak bez přístupových klíčů si člověk nepřečte nic a zpravidla ani odposlechnutí komunikace nepomůže, protože se všechno šifruje... přitom tam jde jen o jízdenku za desetikoruny.
O té certifikaci bohužel něco málo vím, ale nebudu se rozčilovat... :-D
Skvělá odpověď novináře ze Sky News Australia mladým klimatickým demonstrantům:
Jste první generací, která si vyžádala klimatizaci do každé třídy ve škole; vaše školní úkoly děláte na počítači a televizi máte doma v každé místnosti. Celý den používáte elektronické přístroje a místo abyste šli do školy pěšky tak se necháte vozit veřejnou dopravou, případně rodiči až ke škole.
Jste generací s největší spotřebou zboží vůbec v celé lidské historii: neustále kupujete nové oblečení podle poslední módy abyste byli „in“. Vaše protesty jsou ohlašovány a organizovány přes počítače na sociálních sítích přes internet.
Omladino, vypněte klimatizaci a počítače, jděte do školy pěkně po svých, nechte doma vaše telefony a raději si přečtěte knížku a místo kupovaní jídla v kiosku si udělejte doma sami obložený chleba!
Je jasné, že nic z toho se nestane: jste generací egoistů, nevychovanci, jste manipulováni lidmi, kteří vás zneužívají a tvrdí vám, že se jedná o vznešenou ideu a přitom si sami žijí v západním luxusu. Probuďte se a zavřete zobák! Především se napřed řádně informujte o realitě, než začnete protestovat!
Nebo jde jen o to ulejt se ze školy?
A hele, generace StaŠeK (STArejch ŠEdivejch K*k*tů) má zase "výchovný" kecy...něco bych na to řekl, ale nebožtík George Carlin to už dávno udělal za mě:
https://www.youtube.com/watch?v=aTZ-CpINiqg
Prej melanismus... Prdlačky, projela někde komínem. Mi v létě spadl holub do komína a prolezl až do krbu, když jsem ho vypouštěla ven, vypadal nemlich stejně :-D
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/v-prerove...
Měla jsem dnes při vaření puštěnou televizu na pozadí. A mluvili tam o sledování zimních krmítek pro ptáky a prý se na nich objevují vlašťovky. Vyndavajíc horký plech z trouby jsem si pro sebe zamumlala, co je to zase za nevzdělaného redaktora a až teď jsem si ověřila, že se tu a tam, periodicky, stává, že vlašťovky jsou vývojem počasí zmatené a neodletí včas:-))
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/policie... :(
Náhodou:-))
Taková apartní jezdecká přilbička nemůže nic zkazit.
No řekni, kolik dostihových jezdců bez přilby se zabilo v loňském roce.
On asi málokdo zpochyňuje účinnost přilby na odvracení vážného poranění mozku při pádu na hlavu. Ovšem nenosiči přilby se chtějí svobodně rozhodovat sami za sebe. Nikoho jiného než sebe tím neohrožují, takže proč by se i nadále nemohli rozhodovat sami? Je spousta dalších životních rozhodnutí podobného rázu s možnými vážnými následky a nikdo to za ně neudělá, tak proč by se zrovna do tohohle musel montovat stát?
Ono z článku hlavně vyplývá, že zhruba čtvrtina mrtvých cyklistů přilbu na hlavě měla a víc než polovině by přilba pomoct nemohla...
Jestli by nebylo lepší řešit příčinu smrtelných nehod než za každou cenu zvyšovat počty mrtvých s přilbou?
Taky je otázka, jestli lze spolehlivě najít zbytky přilby v tom krvavém puzzle, co z občas cyklisty zbyde? ;-)
Přijde mi, že kvůli trapným +-100??? celkově mrtvých cyklistů ročně, se ten stát fakt už sere do všeho :-((( Kolik je těch 100 z celkového počtu těch, co na tom kole jezdí?
Spíš jim jde zase jenom o další buzeraci a hlavně jednoduché vybírání pokut za kraviny :-/
Ale to vůbec není stovka! V ČR umřelo podle článku (neověřoval jsem) vloni celkem 36 cyklistů, z toho 28 nemělo přilbu. Pokud platí, jak píšou níže, že s přilbou mohlo přežít 37%, tak už se hraje jen o 10 životů!
A nikdo nahlas neřekne, že z těch deseti by nejspíš někteří stejně prožili zbytek života v leže... což by ovšem bylo na diskuzi, co ještě počítat jako život...
Vsadil bych se, že povinná přilba pro řidiče v autě by za rok zachránila životů víc... a to nemluvím o chodcích. Těch totiž stále umírá tolik, že přilba by určitě měla obrovský efekt.
Jenže na zavedení přileb pro další kategorie účastníků provozu ještě společnost není připravena, nejdřív chtějí vydojit cyklisty do dna, pak začnou připravovat chodecké přilby...
A jo, už jsem se dočetl o těch "jenom" 36 za celý rok. Ještě před pár lety to ale opravdu bývalo tak kolem 100 mrtvých ročně...
V tom případě je to ještě horší, že se vůbec starají o takovou kravinu :-/ Jasně, každý zmařený život je tragédie, to nepopírám! Měnit ale pravidla všem kvůli takovému marginálnímu počtu je opravdu úlet :-( Jak už se tady pravidelně objevuje, radši "zhebnout hned" než pak zbytek života strávit na přístrojích ve vegetativním stavu... Nebo jako kripl na vozíku...
A to si vem, ze prakticky 100% chodcu pri smrtelne nehode nemelo na hlave prilbu. A nemalo jich to koupilo do hlavy. Kdyz bezpecnost, tak pro vsechny!!!
Ale každý cyklista by měl být jasně upozorněn, že ta přilba má opravdu smysl a může mu elegantně zachránit nejen život, ale hlavně zdraví a nekriplovské pokračováví života. To by stát měl zaručit a ne se plést do svobodného rozhodování. U kuřáků a alkoholiků tak nečiní.
Taky bychom se mohli dostat k tomu, že nejvíc zmařených životů má na svědomí kondomy a obecně antikoncepce... o kolik daňových poplatníků by zde bývalo mohlo pracovat více... ;-)
..a co pracovní smrtelné úrazy, "práce zabíjí" to je nepřípustné !!!
Ale na pracovní úrazy stát opravdu dbá a každého varuje a nutí zaměstnavatele k tomu varování.
Já myslím, že společensky nevadí, když se bez přilby zkriplíš pádem na kolejích. Vadí, když jsi překvapený, že to nastalo. To je totiž příznak promarněné šance. Pokud se nějak rozhodneš, tak už to je jen tvoje věc.
Ano, člověk by se měl rozhodovat za sebe a neměl by za něj rozhodovat stát. No a v tomto kontextu se úvahy o možném nařízení povinných přileb jeví jako banalita. Tyhle úvahy se čas od času objevují, ale většinou zase utichnou. Není to zajímavé.
Jo, kdyby byly dotace na výrobu přileb, asi bychom je už všichni dávno museli nosit....:-((
Jsem proti i když přilbu na silnici používám vždy.
Ale co to má společného s "hurá do Evropy"? Navíc, když už tam odjakživa jsme :o)))
Máš snad dojem, že se v těch zemích na západ od Aše s helmama na kole při běžné cyklodopravě (nepočítám sportovní vyití ně speciálně upravených tratích) přetrhnou?
Ale máš recht, Evropa končí Uralem...
Jenže o nich se v článku nepíše (o těch západně od Aše), ani necítim nějaký tlak Bruselu v tomhle. Takže prostě jen nerozumim té poznámce, byť třeba módní a oblíbené. Nic víc.
Jo, Evropa rozhodně končí daleko před Uralem, dokonce možná i před Brnem :o)
Kromě Španělska (tam mají legrační ustanovení že za vedra se nemusí), v žádné zemi, kterou jsem projel přilbu zákonem dospělým nenařizují.
Taky jim nezakazují kouřit a pít alkohol, přežírat se a tloustnout u televize.
Klasické řešení - i kdyby jeden jediný život to zachránilo, tak se to vyplatí nařídit všem... samozřejmě vyplatí především těm, co ty přilby budou prodávat. ;-)
Vzhledem k tomu, že i v článku píšou, že ze všech mrtvých cyklistů od 1995 mohlo s přilbou přežít jen 37% a nepíšou nic o kvalitě následného života (přilba páteř neochrání), tak je to vyloženě buzerace statisíců kvůli záchraně možná deseti za rok...
Kolik životů ročně by zachránil totální zákaz alkoholu? Nebo že by nešlo o životy, ale spíš spotřební daň a HDP? ;-)
Pozor s tím alkoholem:-))
Ten máme u nás za volantem zakázaný. Víš o kolik tím přijde stát na spotřební dani a DPH?
V Benátkách u zas mají sucho :-D
https://www.novinky.cz/zahranicni/clanek/kanaly...
Rusko, doteď:
Žádný oteplování nejni, to si jenom vrazi z Vólstrýtu vymysleli, aby poškodili ruskou ekonomiku závislou na vývozu fosilních paliv.
Rusko, odteď:
V zimě není zima, vrazi z Vólstrýtu proti nám použili klimatickou zbraň!
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko...
Tak dávalo by to celkem smysl. Všichny dobyvatele porazila Ruská zima, takže je celkem logické, sebrat jim v prvním kroku tu zimu. ;-)
Že jsem byl začátkem roku na lyžích a tam jsem ty intérnety téměř ignoroval, tak jsem se teď o víkendu prokousával tím co se stalo. Konkrétně zprávami o sestřelení ukrajinského letadla. To mě tedy nijak nepobavilo, ale číst teď některá vyjádření zpětně je dost poučné, až zábavné. První tři dny to bylo samé "kanadský premiér plácá nesmysly", "ukrajina podezřele mlčí", "o raketě mluví agenti placení CIA" atd.
I Tereza Spencerová šířila při ranní kávičce zaručenou informaci o selhání motoru
https://prima.iprima.cz/ranni-kavicka-terezy...
A voni jim do toho pak Íránci hodili vidle, když uvedli (tedy až po třech dnech), že ukrajinský dopravák sestřelila jejich protivzdušná obrana omylem. A že to vyšetřej a vyníky potrestaj (to by si Rusko mohlo vzít jako vzor ...).
Oni by nejspíš Iránci taky rádi tutlali a mlžili, ale on to už moc nešlo když to zachytilo několik kamer ze země a taky satelity to měly registrovat.
Mě v tomhle směru pobavila obhajoba, že (ne)zodpovědný pracovník měl na rozhodnutí, zda letadlo sestřelit jen zlomek sekundy... o pár dnů později se začalo psát, že po třiceti sekundách na to letadlo poslali ještě druhou raketu a zřejmě se trefily bohužel obě...
Takže se nabízí otázka, co všechno ještě nepřiznali, když (nevím, zda to ještě platí) nechtějí vydat černou skříňku...
Tak celkem bych chápal, že na rozhodnutí měli krátký čas - tedy pro tu první střelu. Asi víc, než 10 vteřin, ale ne víc, než minutu. prostě se splašili, stejně jako ti s tím Bukem na ukrajině (fakt zajímavá shoda). Čekali nějakou odvetu za raketový útok. Pak je asi už nenapadlo řešit, na co pálí. Zřejmě viděli, že sice zasáhli, ale "cíl" otáčí a pokračuje v letu (asi zásah jednoho motoru), tak poslali druhou. Obvykle se prý odpalují dvě po pár vteřinách.
Debilové, co si hrajou na válku :o(
Černá skříňka toho moc nevypoví. Tam je záznam letových parametrů a komunikace v kabině, i se zemí. Ten zvuk exploze na konci neurčí co a kdo ...
Tak černá skříňka může napovědět, v jakém stavu to letadlo bylo po prvním zásahu, zda existovala šance na přistání a defakto zda ty lidi zabila první nebo druhá střela. Pokud by první a druhou střelu neodpálil stejný člověk, případně někdo jiný mu dal rozkaz, může to mít dopad na trestní odpovědnost... samozřejmě ať to dopadne jakkoliv, život už to nikomu nevrátí...
Záznam komunikace bude důležitý také pro to, zda se jim někdo snažil dovolat nebo je sestřelili zcela bez varování. Ono nedávno šel dokument o případu, kdy USA ze své lodi sestřelili civilní letadlo, protože si mysleli, že je to stíhačka, která na jejich výzvy neodpovídá... až později vyplynulo, že ji volali na vojenské frekvenci, kterou civilní letadla ani přijímat nemohou... tak třeba časem taky vyplynou nějaké zajímavosti... :-)
V neděli po příletu mě synek vzal do nový smíchovský belgický hospody Pauwel Kwak překlenout pauzu do odjezdu Regio Jetu. Je to mladší sestra Gulden Draak(u) v Soukenický na Novým Městě. Ty půlpinty lezou pěkně do hlavy. I do peněz. :-) http://www.pauwelkwak.cz/#utm_source=mapy.cz...
Chodívám skoro každý den na oběd okolo. Někoho zlákám a půjdeme to tam vyzkoumat. Už jsem takhle zkoumal belgickou hospodu na Náměstí Míru v bývalém Kulturním domu železničářů a bylo to skvělé. Takže díky za typ :)
Nadšení, s jakým patnáctiletí Angličani hrajou ragby. Pětka jako vyšitá.
P.S. V tomhle zápase byli během prvního poločasu uraženi čtyři domácí hráči. Mnohem horší to bylo v druhý půli, to pro zlomenej domácí femur musela přijet ecnalubma. Jsou to tvrdí ostrovani, hra pro toho kterého hráče končí tehdy, když nemůže po svých opustit hřiště.
Modřiny,
uši od hlíny,
a v ústech dva zuby,
pohled plný záhuby...:-))
Jo náš mladej to hraje taky, tak mám zkušenost, jak to hrají pětiletí.
Mám jedno úchvatné video, kde zvuk je víc než obraz. Matka, hlasem tak silným, že jsem ho u ní nikdy předtím neslyšela ani nepředpokládala, řve v situaci, kdy se synek nachomejtl k šišatému míči: "Utíkej, Franto, utíkej, rychle, běž....Nééé, proboha nééé, na druhou stranu utíkej!
Jo a úryvek je z písně člověka, kterého jsem kdysi naivně žrala, na koleji rozmnožovala jeho písně od Vysockého ....a který mě posléze zklamal.
Ne, nebylo to jen o rugby. Nebyl rugbista.
https://www.youtube.com/watch?v=ksvjh_jwDhQ
Že to údajně podepsal StB? Pusť si jeho Divné století a zklamání tě přejde. :-)
Já si nikdy nedovedla představit, že ho uvidím stát vedle Putina.
Tak pravdou je, že toho Vysockého přetlumočil národu dost dobře. Stejně jako nedávno Slepakova. Přímo na medaili :-) A mně osobně to jeho extempore s plešatým čekistou vadilo míň než učinkování tohodle elementa jakože v čele nás všech:
https://republic.ru/posts/l/34480
Je to zpěvák, muzikant. Živí se uměním a ne morálními postoji. To jen my jsme si do něj promítli své touhy po statečném, odvážném a morálním člověku. Na morálku musíme hledat jinde.
A kdo se živí morálními postoji?
Hrajou to oba vnuci, ten mladší k tomu ještě za jorkšírskej výběr tenis. Hádám, že jen málo hřišť má sprchy, protože se z treninku vrací zshnojenej až za ušima. Fakt. A s těmi matkami máš pravdu, jsou to šílený povzbuzovačky.:-)
Viděl jsem ragby pro dívky, kde místo skládání chytaly stuhu, co jim vlála od pasu. Bylo to rychlé a chytré. Ono i sedmičkové ragby je mnohem rychlejší a chytřejší a méně silové a surové.
Klasické ragby v 15 je bitva se vším všudy. vyhrává se nejen rychlostí a vtipem, ale i silou.
Já jsem na trubce viděl dívky v MMA, neměly žádný stuhy a mydlily do sebe jak hluchej do vrat. Někdy měly i zuřivostí a úsilím vyceněný zuby. To už je pro mě stravitelnější jejich vzpírání.
A pro zajímavost, když se tlučou chlapi, tak ti to připadá v pořádku? Já bych totiž box za sport rozhodně neoznačil, natož pak MMA, kde se může skoro všechno...
Holt chtěly rovnoprávnost pohlaví, tak můžou vstoupit do armády, potom (teoreticky) bojovat i zabíjet další lidi, takže by tě nemělo pohoršovat, když se tlučou v ringu...
No, mně na té fotce zaujalo to typické únorové počasí... Koukám, že na Ostrovech ho mají lepší než my tady na jihu :-/
Ten hnus fialovej, větrnej a deštivej mně fakt už vytáčí :-(
Tentokrát to byla jen blesková návštěva - šestnáctkrát jsem se vyspal a letěl na kontinent. Podobný počasí jsem ale napočítal pětkrát, zbytek zima, vítr, déšť. Když mě nebudou nutně potřebovat, od listopadu do března mají utrum.
Na hranicích pozemku stojí patnáctimetrovej jasan. Tohle je jeho pár větví po posledním božím dopuštění!
Ale těm dvěma se tolik klacků na hraní celkem líbilo :-)
A teď si vemte ty, co chtěli být za každou cenu zdraví a kafe nepili. Vlastně si zkrátili život :-) :-)
https://www.zdravestravovani.eu/vedci-zborili...
A to nemluvím o tom, že třeba ještě otravovali život druhejm bezdůvoným pruzením :-)
Klesá prodej a výroba kávy, tak si objednali "výzkum" a zjištění prospěšnosti? :-)
Ale ne, jsem tady už před časem dávala článek z odborných kruhů. Dnes už ti doktor kafe doporučí. Mně ho vlastně doporučila doktorka už na střední škole a od té doby ho piju.
https://www.prolekare.cz/novinky/vliv-konzumace...
Sláva, hned jsem si šel jedno uvařit. Večer si dám zase několik sklínek červeného vína a dožiju se určitě devadesáti. Ještě by to chtělo nějaký výzkum na prospěšnost piva a pojídání vepřů. :D
Kafe, víno, pivo ... Né!
Vodu, pramenitou, musíš pít. Máme za Maxičkami jeden pramen, kde je cedulka "budeš-li tuto vodu sto let pít, dožiješ se vysokého věku" :o)
A kousek za čárou maj Sasíci pramen věčného mládí (Ziskaquelle). Měl bych tam zase zajet :o)
No vidíš, stačí pít vaší pramenitou vodu a žádnou nemocnici nebudete potřebovat. :D
Nejlepší je voda z Lurd, i když ji nezhaboh Hašek dehonestuje: ...a v sirotčinci u Benešova, když jim tam přivezli lurdskou vodu, dostali po ní sirotkové takovou běhavku, že to svět neviděl.
Tak tohle vyjet nahoru je pořádná výzva!
https://www.autoforum.cz/zajimavosti...
:-) :-) :-)
Dobrá kuriozitka těch 24 zatáček, ale právě díky těm serpentinám ten sklon není až tak hrozný, nastoupá se 350 m na 4 km, tedy 8,75 %. A ten článek je naprostý blábol, ta silnice rozhodně nevznikla v roce 1995, naopak v roce 1954 byla nahrazena a slouží už jen jako zkratka pro místní a atrakce pro turisty. První fotka je zcela evidentně daleko starší, nespíš z doby 2.sv války kdy zde probíhalo zásobování
https://edition.cnn.com/travel/article/china...
A ještě mapa https://mapy.cz/s/jadezokomo
Radujme se. I do těch nejnižších vrstev společnosti už se dostalo povědomí o tom, že dluhy exekutorovi je třeba platit.
Za každou cenu. Za každou.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/pokus-o-vrazdu...
Zajímalo by mě, jak se vypočítává úmrtnost.
V tuto chvíli je 40.000 nakažených a 900 obětí. To je 2,25%.
Jenže od chvíle, kdy se objeví příznaky a člověk je označen za nakaženého, do chvíle než zemře uplyne jistá doba, řekněme 14 dnů. Pokud by to tak bylo, pak těch 900 mrtvých se rekrutuje z nakažených ne k dnešnímu dni, ale k 27.1.2020 a tehdy bylo nakažených cca. 2.800 To by pak znamenalo že z 2.800 nakažených zemřelo 900 lidí a to by znamenalo, že úmrtnost je 32% a ne 2%. Tím by se vysvětlovaly ty manévry v Číně.
Prostě se mi nechce věřit, že by k vůli 2%, což je skoro stejné jako u chřipky, kterou tady máme každý rok, izolovali celou Čínu se 1.4 miliardami lidí. Tomu prostě nevěřím.
Mně ty předpoklady vychází opačně. Nemyslela bych, že v mezičase "označen za nakaženého" a úmrtí musí být nějakých čtrnáct dní. Spíš bych věřila tomu, že na to, že dotyčný byl nakažen, se často přišlo až při zjišťování příčiny úmrtí.
Těch 900 mrtvých můžeme brát za poměrně dost přesné číslo. Zatímco nakažených je podle mě k dnešnímu dni víc než oficiální číslo. Nejen ti, co jsou teprve v inkubační době, ale i ti, co je jim divně, leží doma v posteli, potí se a čekají, až to přejde.
Myslím, že ty manévry a celkové celosvětové obavy jsou dány spíš tím, že je to něco neznámého, kde netušíme, jak se to bude vyvíjet dál, než těmi reálnými čísly.
jj, kdopak si ještě vzpomene na celosvětový děs - AIDS ? Tehdy děsné ohrožení všech a všude, ale jen do doby, než se okolo toho zjistilo víc věcí. Později už to byla víceméně jen záležitost určitých lokalit a skupin, ostatní si vystačí s běžnou obezřetností. Rozhodně už to není strašák, i když ve světě na něj umíraji tisíce lidí ročně a nic hezkého to není.
Dneska jsem četl, že Čína v rozporu s běžnými zvyky počítá za nakažené pouze ty, kterým vyšel pozitivně test + mají příznaky. Aneb člověka nezapočítají dokud mu není dostatečně zle... a určitě se o spoustě případů ještě neví, což by úmrtnost posouvalo zase opačným směrem.
Blbé by bylo, pokud by podobně maskovali i počty mrtvých. Jakože na virus zemřel vždycky jeden, ale zbytek rodiny to natolik zarmoutilo, že zemřou z neznámých příčin následující týden...
Zdá se, že nejen ty máš ve sčítání "hokej"...
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/clanek...
Nečekal bych, že Angláni budou takhle zelení.
Více autobusů i kol
Nové plány označil jako dopravní revoluci. Johnson dnes současně uvedl, že země připravuje velkou expanzi autobusové dopravy, stát chce nakoupit čtyři tisíce bezemisních autobusů. Velká Británie současně chystá masivní podporu cyklistické dopravy, v zemi vzniknou stovky mil nových cyklostezek oddělených od silnic. Johnson uvedl, že chce ze země udělat malé Holandsko. „Těším se na éru, kdy lidé začnou jezdit do práce na kole,“ uvedl Johnson.
Zdroj: https://zdopravy.cz/johnson-chysta-v-britanii...
Vždyť Babiš to také podepsal, že budeme mít vyrovnanou uhlíkovou bilanci. Jenže v Česku si všichni myslí, že to jen tak povídá a že teprve uvidíme.
Angličané mohou stavět větrníky v moři, nebudou mít problém.
Už s tím dávno začali, nejvíc jsem jich viděl na severním pobřeží Walesu.
Na druhou stranu a proč by nepodepsal? Do doby než to začne platit bude už vládnout někdo jiný... ;-)
A když bude foukat málo, nebo zas moc, tak budou spalovat dříví (peletky) nejen z Kanady, ale třeba z Jižní Ameriky, nebo Indonézie. Samozřejmě dovážet ho budou bezemisními klipry ...
Tys zažil u Severního moře bezvětří?
https://zpravy.tiscali.cz/jak-cestovat-aby-byla...
Možná si někdo vzpomene, kterak jsem zde prskal, že ač senior, nemohu čerpat výhodné časové jízdné u ČD.
Tak už můžu!
Dvakrát či třikrát jsem si postěžoval v info ROPID-u (a též u ČD) a ejhle: 11.2. mě průvodčí (ČD) zvěstovala, že si měsíční či čtvrtletní (zvýhodněnou) už mohu koupit.
Inu, "líná huba, holé neštěstí" ...
Třeba se někomu budou hodit.
https://www.levne2020.com/content?c=stylov%C3...
Jsem si všimla, když šla řeč o brašnách.
E-shop bez jména, bez adresy, ani nevíš v které africké republice sídlí, jediný kontakt je email. Platba kartou předem. Záruka spokojenosti :-)
Ty jsi hroznej škarohlíd. Třeba by to vyšlo :)
Jojo, vypadá to podezřele. Některé stránky úplně v angličtině, jiné nejspíš přeložil jen automat...
Za formulaci "Abychom vám mohli nabídnout ten nejlepší uživatelský zážitek..." bych střílel. :-)
Asi zas někdo pře-objednává na e-bay za 50% marži a když je problém vyřeš si to sám... ;-)
No skvělé je, že u Ortlibů si můžeš vybrat i velikost, třeba dámskou 36ku.
A Mr. Rizzo si vybranou velikost brašny chválí, a říká že brašny bezvadně sedí a jsou pohodlné :-)
Tak snad nikde netlačí :-)
Asi jim to prochází, ostatně lze snadno doložit, že pitomců je stále dost.
Praha bude mít vlastní družici na sledování dopravy. Už brzy budeme i z kosmu vidět, že už je to ucpané úplně všude. :D
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/vedeni...
Aha, takže Praha si koupí družici, která se bude vznášet nad Prahou? Takzvaně Pragostacionární?
Že jako laickým pohledem geostacionární družice se na sledování dopravy vzhledem k zeměpisné šířce příliš nehodí (stačí se podívat jakým směrem jsou natočené TV satelity, odtamtuď by družice koukala) a družice, která proletí nad Prahou dvakrát/třikrát denně jim asi o vývoji dopravy během dne mnoho neřekne, to by těch družic potřebovali trochu víc...
Ale jsem rád, že to řeší ministerstvo dopravy, tam jsou odborníci, takže tohle hravě vyřeší... tenhle projekt ani fyzika neohrozí... :-)
Osobně bych hlasoval spíše pro balón uvázaný na laně. Výjde to levněji a dá se na něj pověsit kromě kamery i hromada reklamy... :-)
Zrovna nedávno jsem si pouštěl "Kosmo". Jsem netušil, že to myslí až tak vážně :-)
https://youtu.be/d9QJKmweo9E
elektrika je passé
Toby musel být dřívkáč, vozit uhlí je o ničem :-)
zastavíš, narubeš, uděláš milíř a vyrobíš si uhlí a frčíš dál, ještě si můžeš usušit hadry a uvařit lečo :-)
Jo, je to výmak, ale bude podle mě potřebovat emisní povolenky. A Grétce jebne. až se o tom dozví. :-)))
Zas ale filtr pevných částic pořídí za pakatel v každých kuchyňských potřebách. Stačí cedník s menšíma dírkama.
To jistě, ale jaký pastičky malíčí na noxy a uhelnatej? Ty se nechaj řešit jenom co nejdokonalejším spalováním. Ale zase nemusí vozit pohrabáč, otřesy mu vyčistěj rošt samovolně.
A ty snad o kvalitě jeho spalování pochybuješ ??
Tsss pára ...
https://www.youtube.com/watch?v=qIRq9voUhlY
Při hledání informací o změnách pravidel v silničním provozu v Německu (hlavně kvůli změnám ve prospěch cyklistů) jsem se dostal na
https://www.vzitave.info/ridici-pozor-na-zmeny...
Kde jsem se nejen o těch změnách dočetl, ale zjistil, že komunita Čechů žijicích v Žitavě má i vlastní web.
Že tam pár lidí žije, protože jim to přijde lepší či levnější než v Liberci, to už jsem slyšel před pár lety.
Čím topíte?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/devadesat...
Dřevěnými briketami. Shořï to na prach, skoro žádný popel, proti dřevu.
A pak, že se bude oteplovat. Zima bude.
https://www.extrastory.cz/severoatlantsky...
Ale prd, jaro bude :o)))
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek...
Nevím, zda to tu už nebylo, ale zaujalo dost...
https://www.youtube.com/watch?v=hK327sit3Zc
Jako normálně AŽD moc nemusím, ale vyhrožovat jim pokutou 300 tisíc za neschválenou značku s oddůvodněním, že by se řidiči u přejezdu zdržovali (2:30), to je snad možné jen v Česku... :-)
A myslím, že jim tam chybí čárka, dvě slovesa, dvě věty nás učil češtinář na základce. :-) Že by ta tabulka byla přímo protizákonná, jak tvrdí redaktor?
Jo, čárka tam určitě být měla. Jestli ji vynechali z neznalosti, designových důvodů nebo chtěli řidiče pobouřit i gramatikou, netuším. :-)
Jako chápu, že kdyby si každý kamkoliv umisťoval značky, jaké ho zrovna napadne, byl by na silnici chaos ještě větší než teď. Na druhou stranu už deset let se marně odstraňují obrovské bilboardy z okolí dálnic a tam co vím pokuty moc nepadají...
To mi připomělo, že na Slovensku prý už nebudou mít "naše" přejezdy s dvěma blikavými červenými světly, ale po vzoru Rakouska/Německa (?) přejdou na semafor s červenou a žlutou.
Jako myšlenku sjednotit přejezdy se semafory na křižovatkách bych asi chápal, ale proč tam potom nedají i zelenou, aby řidič věděl, že může jet a nehrozila záměna se stavem, když je to rozbité nebo nejde elektřina?
Jezdím za příbuznými do stočtyřicetitisícového města v Yorskshire. Když jsem tam byl prvně a vozili mě městem, ptali se, všiml-li jsem si jedný zvláštnosti. Nevšiml. No přece tady není jedinej železniční přejezd. Všechno je řešeno viadukty. Ale netuším, jak to řešej v jiných aglomeracích.
Zelenou nemůžou, protože nejsou schopni zajistit, že vlak určitě nepojede. Vysvětloval to někdo od nich k tomu bílýmu blikajícímu světlu - že to znamená, že by vlak jet "neměl", nic víc. Takže povinnost (a pud sebezáchovy) je stejně zpomalit a rozhlédnout se ...