V bateriich se moc nevyznam,sla by postavit li-on baterie 48V aspon 20Ah ktera by zvladla stalej odber 50A?Mam RJ ktera umi 50/70A.Dotaz je zejmena na ty co tu staveji baterie.Na kolik by asi vysla?Zatim mam li-po baterku ale zajima me se o li-on kvuli bezpecnosti,mam to v panelaku.Jinak to neni na kolo kdyby nekdo stoural v tom vykonu
Pokiaľ sa použijú vhodné články dá sa to postaviť. Ale chcelo by to viac info, čo to bude napájať, v akých podmienkach pracovať... A predpokladaná kalendárna/cyklická životnosť, a tiež či budú odbery nepravidelné, alebo to budú plné cykly a pod...
Bude to napajet tuto RJ a motor magic ve 20" litem rafku a cele co bude na kolobezce do terenu.Jde mi o byterku z tech tech pouzitych clanku co se to tu stavi.Nechci nove nop clanky to by vyslo moc draho.Netusim co je mysleno obery nepravidelne nebo plne cykly.
Myslim ze motor Magic (bez chlazeni) pohaneny 50A RJ v terenu prehreje se asi za 5 minut, mozno i driv.
Tak to se hodně mýlíš, mám ho taky a nic takového jsem ještě nezažil.
Tenhle motor mam. http://www.bartonicek.cz/motor-48v-1000w-predni...
Tak to nejdříve odpálíš ty kablíčky co napáji ten motor. Ja to předrátoval za silnější a je to dost poznat. První jsem odvařil ten konektor, jden kontakt toálně shořel a to jsem tam pouštěl jen 35A.
No myslel som tým či to nebude nejaký stroj čo bude brať 50A trvalo napríklad. Teraz keď je jasné na čo to bude tak nie je problém. Len tie "repasované" baterky majú tú nevýhodu, že je potrebné ich všetky zmerať pred tým ako sa pack zostaví a to je prácne. Takže dá sa to ale neviem či nie je lepšie priplatiť trochu a dať peniaze radšej do kvalitných nových článkov ako do niekoho roboty...
Zdravim.
Myslim ze skoro vse li-ion baterky s kapacitou nad 100Ah zvladnou stalej odber 50A:) Bude to vazit asi 25 kilo a stat asi 50000kc:)
Pokud nevadi, ze kapacita baterky klesne pod 80% za 100 cyklu, slo by vzit i 20-30Ah baterku na vysokoproudovych clancich. Jiste je nutno pouzivat s teplomerem, jinak to bude nebezpecne.
Dulezta pripominka a dotaz. Jak dlouho chcete jet furt na 50A? Je to skoro 3kW a asi 70km/h:) Pokud jen 15 minut - Lipo jedina dobra volba. Pokud vice nez 1h - tak Li-ion muze byt lepsi volbou.
Urcite nechci tak velkou a hlavne tezkou baterku,je to na kolobezku do terenu.Urcite to nepojede porad na maximum.Maximalka toho motoru s touhle RJ je cca 50km/h
Pokud spravne rozumim, jste jiz vyskousel tuto RJ s Lipo baterkou a slo by zjistit primernou spotrebu za 1h. A podle tohoto cisla jiz zvolit vhodnou baterku.
Ja taky obvykle jezdim na Lipo baterce, ale zeleny Multistary jiz dlouho nejsou ani ve sleve, ale na prodej. A modry jsou moc drahy - a myslim ze pristi baterka bude na 26800 clancich (80 mm vs 65mm je velky plus v kapacite). Ale te urcite nehodi pro velky proudovy odber.
Vyzkouseno nemam,teprve to stavim.Spotrebu nemam jak zjistit nema to zadny displej.Ted mam Multistar 16Ah ale mam obavu ze to bude malo na to a jine nejdou sehnad.Navic se je bojim pouzivat kdyz je nemam kde bezpecne nabijet a skladovat v panelaku.
Myslim ze Multistary 16Ah, ktery jiz mate a ktery nejak nabijite a skladujete, urcite jsou vhodny na test prumerne spotreby.
Oni urcite vydrzi plne vybijeni za 1h, staci po 30 minutam jizdy na plny vykon zastavit a zmerit teplotu clanku. Pokud neni teply - tak urcite lze jet az do 3.5V na clanku (pak jiz zacnou rychle zahrevat). Pokud jiz teply (tak proud byl nad 20A) - zastavit a nabit baterky - prumerna spotreba bude 2x ztrata kapacity.
Moja myslenka je, ze Multistary jsou bezpecnejsi (poskozeni je lepe videt), nez 80-150 clanku 18650 provozujemych v terenu, kde kontakt muze byt jednoduse poskozen a jste toho i ne vsimnete.
V kuse na maximum to dlho nevydrží. Ani RJ ani motor. A asi ani jazdec :-)
Ale tak sa bežne nejazdí, priemerná spotreba je nižšia. Ja keď idem "motokros" štýl lúky/polia tak max je síce 3kW/60A ale priemer za jazdu je hodne pod 1kW celkovo a možno kúsok cez 1k ak rátam len čas keď je motor zapnutý.
Taky myslim ze na beznou jizdu bude stacit 1kW ale chci mit rezervu pro nejake vyjezdy kopce v terenu.Mozna ho ani nebudu muset trapit na plnej vykon a bude stacit nastaveni na 75%
Podľa mňa je tá kombinácia motora a RJ v pohode. Ešte pridať ferrofluid, predrôtovať a pri tej príležitosti dať na vinutie teplotný senzor. A je to v pohode. Batéria by mohla byť z článkov Sony VTC5A, tie majú 35A max. a chvíľu nejakých 10A potiahnu, 5-7 trvalo. Prípadne 25R ako lacnejšiu variantu alebo s vyšším počtom paralelných článkov.
Inak tá RJ berie max 50A. To druhé číslo (70) bude fázový prúd a ten z pohľadu batérie nie je podstatný. S rýchlosťou bude prúd klesať, takže na 50A to dlhšie pôjde iba do kopca. 13s8p s VTC5A by mala byť v pohode a to by zhruba bolo aj tých 20Ah.
Ta VTC5A stoji 150kc jestli jde nekde sehnad levneji nevim.Kolik by jich bylo treba a kolik by stalo BMS pokud pujde sehnad na tenhle vykon?
Edit-Jestli pocitam spravne tak 104ks.To by stali jen baterky pres 15000kc,do toho teda nejdu.
já byc neházel flintu do žita, ono jedno jsou teoretické propočty, druhá věc je praxe, podle mého stačí mít v praktické jízdě nějakou kontrolu nad teplotou baterií, bud snímačem teploty--třeba obyč sračkoidní teploměry s externím čidlem---venkovní teploty, nebo budeš mít ty byterie poruce--je osáhneš a teplotu zjistíš pohmatem, pokud nebudou baterie topit, není co řešit.podle mého, pokud nepotřebuješ opravdu nějaký extremní dlouhokilometrový výjezd, jen si to z toho možného extremního výkonu sosne a spadne dolu--chce to zkusit a řešit další až v případě, kdy se budou baterie hřát----pokud budou baterie hřát, chce to opravdu řešit, to je opravdu špatně---do budoucna finannčně---teplá baterie oznampočtem cyklu uje, že její opakovatelný výkon bude prostě omezený.
nikdo ti nemuže ideálně poradit, záleží na individualitě délce denního nájezdu, agresivity jízdy, stylu jízdy, kompromisy tam být vzhledem k elektropohonu musí---nemusíš mít v baterkách kapacitu/ váhu pro nájezd 100km, když ti stačí nájezd 50 km, musíš mít ale v těch baterkách minimální počet článku, které ten výkon vubec umožní---já si myslím, že na nějakých alespon špičkově 50A, určitě minimálně 10 lion článku paralerně----třeba se ale ve všem mýlím.