koupila jsem si nové kolo a preskakuje mi retez párkrát šlápnu a řetěz se nabere na velejší kolečko a zase spadne zpátky, mám devítikolečko a přehazovačku deore lx, na kole jsem ujela asi 100 km v pondělí jsem ho měla po těch sto kilácích na garančce a teprve dnes jsem se dostala k to mu, a bych ho znova projela. to přeskakování dělalo před garančkou i teď po ní. čím to může být? dá se to seřídit doma?(do obchodu, kde jsem to kuopila se mi s tím ted nechce je dost daleko a zítra nebudu mít čas tam dojet a o víkendu jsem chtěla jet na dvou denní výlet.) díky
Tohle vypadá, že bude jen špatně nastavená kladka přehazovačky. Zkus zatočit tím štelovadlem na konci oblouku bowdenu, který vede přímo do přehazky.
Ehmmm, ještě bych k tomu měl asi něco doplnit...;-) Když se zezadu podíváš na přehazovačku, tak horní kladka by měla být ve stejné rovině jako pastorek, na kterém máš zařazený převod. Takže tím kroutidlem na bowdenu se to dá poštelovat. A celkem jemně, stačí tak čtvrt až půl otáčky, buď na jednu nebo druhou stranu.
V tomto případě je asi třeba doladit napětí řadícího lanka. To můžeš i za jízdy objímkou, umístěnou na výstupu bowdenu z řadící páky. Zkus s ní pootáčet v jednom směru (měla by mít několik záskokových poloh) vždy o jednu polohu a sledovat, co to udělá. Pokud by se stav zhoršil, otáčej na druhou stranu. Stejné seřizovací zařízení je před přehazovačkou.
to jsem zkoušela ale zatím to nepomohlo, měla jsem strach jestli tam nemůže být ještě nějaký jiný zádrhel, protože chvíli jsem třeba jela dobře a pak to začalo přeskakovat.zkusím to tedy pořádně doladit snad se mi to povede. (škoda jen, že to pořádně nedoladili při garančce, vím, kam už příště nechodit)
Jestli máš úplně nové kolo, tak zajdi zpět do servisu - tohle ti doštelují na počkání...
to je právě trochu problematické , je to dost hodně z ruky a dnes nemám k dispozici auto, abyc tam dojela, při stavu kola tam taky nedojedu, navíc by to byl na kole minimálně půldenní výlet a nevím, jestli by to bylo co platné vzhledem k tomu jak dopadla garančka
diky za rady, doma mi to seřídit nešlo, nakonec jsem musela sejne odjet do prodejny, bylo to hodně rizhašený. tam se na mne nejdrive divali divne, a pak, když, viděli v jakém je tostavu, tak už to tedy konečně seřídili, když to neudělali před prodejem ani při garančce a omluvili se, " že prý na to asi nějak zapomněli", jak na to mohou při garančce zapomenout opravdu nevím... už tam nikdy nice nekoupím...
diky za rady, doma mi to seřídit nešlo, nakonec jsem musela sejne odjet do prodejny, bylo to hodně rizhašený. tam se na mne nejdrive divali divne, a pak, když, viděli v jakém je tostavu, tak už to tedy konečně seřídili, když to neudělali před prodejem ani při garančce a omluvili se, " že prý na to asi nějak zapomněli", jak na to mohou při garančce zapomenout opravdu nevím... už tam nikdy nice nekoupím...
diky za rady, doma mi to seřídit nešlo, nakonec jsem musela sejne odjet do prodejny, bylo to hodně rizhašený. tam se na mne nejdrive divali divne, a pak, když, viděli v jakém je to stavu, tak už to tedy konečně seřídili, když to neudělali před prodejem ani při garančce a omluvili se, " že prý na to asi nějak zapomněli", jak na to mohou při garančce zapomenout opravdu nevím... už tam nikdy nice nekoupím...
Přesně takováto porucha může nastati i tehy, když spoj článků řetězu je v nějakém místě příliš tuhý, nebo je-li v některém článku povytažený (povolený) nýtek. To pak znamená, že po pár šlápnutích, po každém protočení řetězu, nastává na pastorku, event. ve vodící kladce k takovému jevu.