Zdar! Mam takovy dost banalni problem. Chci sundat prachovky na vidlici, abych tam mohl nanest nejake mazivo, protoze to, co tam bylo se uz vypotrebovalo. Kdyz jsmem je ale zkousel sundat tak mi to nejak neslo. Myslel jsem, ze jen proste silou vytahnu ty gumove krozky nahoru, ale bez uspechu. Dela se to takhle nebo sme na to sel uplne spatne? :-)
Pokud jde opravdu o prachovky, tak ty by měly jít vytáhnout nahoru.
Jen mne děsí výraz "nanést nějaké mazivo"... Takto se žádná vidlice určitě nemaže, pod prachovky maximálně stříkneš silikon aby dobře klouzaly vnitřní nohy v guferech... Na nějaké pořádné mazání je potřeba ta správná vazelina nebo olej a pak se do vidlice dostává buď skrz maznice nebo se musí celá rozebrat...
Co to je za vidlici...?
jo no sorry. Presne chci tam pod ty prachovky hodit neco aby ty ,,nohy dobre klouzaly. Bohuzel nemam silikon. Nestacila by na to vazelina? :-)
Teoreticky ano, ale když už, tak by měla mít stejné složení jako ta vevnitř vidlice ať se to nepopere. Další problém možná bude s konzistencí vazeliny, potřebuješ aby to proteklo po nohách skrz břity gufera... Z těchto důvodů se tam právě stříká silikon, proteče to v pohodě a s vazelinou uvnitř to nijak nereaguje.
jo a je to suntour 7500. Mam ji na trekovi takze nepotrebuju nic extra. Nejdriv byla hodne tuha a ted po dvou letech mi prijde strasne mekka. Tam se pak meni ty elastomery ze? A oni jsou rozlisene nejak barevne podle trvdosti? Nevim no o vidlicich moc nevim a ani do ni nechci mic vrtat.
Důležité pro posouzení problému chodu je to, zda se jedná o typ 7500, nebo 7500 LO, prostě jestli to má Lock out.
Jinak pokoušet se vydloubnout stíráky je zbytečné. Je lepší vidlici celou rozebrat a po dvou letech jí rozhodně prospěje vyčištění.
Rozebrání je záležitost velmi jednoduchá, povolit spodní šrobky, odklepnout, vyěroubovat zsela a je možné sundat spodní nohy. Tímhle způsobem se dá ke stírákům dostat daleko efektivněji a bez poškození. Vyčiětění vnitřku a namazání je potom možné jenom tímto způsobem, říká se tomu údržba a nic na tom není.
To se hezky píše.......jo, taky bych to chtěl umět, ale nejlepší by asi bylo to nejdřív vidět jak se to dělá a potom na to jít sám.
Nenechte se strašit složotostmi, na tomhle nevidím nic složitého pro kohokoliv a kdo neumí povilit dva šroubky a podle tohohle návodu následně stáhnout nohy, tak ten aby radší nejedzdil ani na kole, protože taková výměna duše v pneumatice je rozhodně složitější.
Představte si jen takový tištěný návod na výměnu duše.
Tištěný návod na výměnu duše?!? To existuje?!? To bych si teda ráda přečetla :o)))
Nó, myslím, že by mohl být vytištěn třeba na montpákách :-)
Osobně mě fascinují takové ty blbuvzdorné upozornění a přiložené návody, které u výrobků vyžadují předpisy, jejich špatným přeložením do češtiny kolikrát vznikají perly.
Takže když budu aplikovat stejný postup do důsledku, tak já bych fakt hledal takový návod na montpákách :-)
Tak to tedy podle tvých rad vyzkouším. Jen se chci ještě zeptat jestli budu muset vyndat ven z krku celé vidle, nebo jestli stačí rozebrat vidle bez té první možnosti.
Jestli chceš opravdu do detailu popis, tak ještě drobnosti, na které samozřejmě přijdeš, musíš ještě odpojit lanko brzdy a případně dráty tachometru, na to bys přišel automaticky, kdybys ty nohy stahoval. O sundavání vidle z kola jsem nic nepsal a při demontáži by tě k tomu taky nic nenutilo.
Ještě detail, reaguju pořád pro vidlici, která je uvedena na počátku, nevím, co máš za vidlici ty. Princip bývá obdobný u některých vidlic (Marzocchi) je třeba zvrchu zajistit plunžry aby se při povolování neprotáčely, prosím nepokračovat v dotazech na tuhle a tuhle vidli, odkazuji na návody a vážně mě připadá zbytečné zaobírat se dopředu každým detailem, můžeme se dostat taky k tomu, jestli se šroub povoluje doprava, nebo doleva. Popisem se vše zdá vždy složitější, než když se do toho prostě každý pustí.
V posledním čísle Vela 7-8/2006 je ukázáno rozebrání podobné vidlice.
silikonovy sprej ... naozaj to zmäkčí vidlicu ??
nestači to len tak nastriekat na stlpiky a parkrat ju postlačať ?