V minulých dnech jsem se tu radil jaké kolo si jako více než stokilový cyklista (začátečník, rekreační účel - cyklostezky, polní cesty atd.) mám pořídit. Rozhodnul jsem se: manželka Author Reflex (cross), já horáka Author (Kinetic x Traction) nebo GT (Avalanche 2 x 1) nebo příp. Merida (rozhodnout jsem se chtěl až v prodejně, která mi tu byla taky doporučená). Zítra jsem chtěl nákup realizovat. Včera jsem však náhodou zjistil, že manžel naší nové kolegyně v práci se cyklistice závodně věnuje a jako druhé zaměstnání má vlastní cykloobchůdek. Nejen, že je schopen mi objednat téměř jakoukoliv "sériovku" (prý preferuje Meridy), hlavní jeho náplní je servis a skládání kol na míru. Kolegyně mu hned aktivně o mě řekla. Prý se mám za ním v obchodě odpoledně stavit, že mě rád poradí, a že v minulých dnech zrovna takového horáka, který by mi (vzhledem k mé váze) mohl sedět, složil (původně pro nějakého jiného kamaráda, který si ho nakonec, nevím proč, nevzal). Nebo mi může složit podle potřeb něco jiného. Prý než s cyklistikou seriózněji začal, vážil taky přes 100 kilo, takže prý ví co dělá. Co Vy na to? Horák cca za 15 tis., koupit značkovou sériovku nebo si nechat složit?
Předem dík za názory.
Jsem přesvědčen, že by sis vybral v sériovce. Ono jde i o to, že pokud Ti ten mechanik neudělá cenu, tak skládat kolo po jednotlivých dílech Tě přijde (podstatně) dráž, je to jako u všech náhradních dílů. Nebo budeš muset strávit nějaký čas hledáním levných částí na e-shopech a obcházením krámů. Kolo "na zakázku" bych předpokládal u někoho, kdo už pár roků jezdí a ví přesně, co by chtěl (neber to osobně, nechci se nijak dotknout :-) ).
Naprostý souhlas s Ai. Já si kola stavím sám a přestože nakupuji přes e-shopy, celková cena je podstatně vyšší než u seriovky. Na druhou stranu mám ale nakole přesně to, co tam mít chci.
Pokud ti ale mechanik udělá dobrou cenu, nechal bych si asi vyměnit vidli. V cenové hladině kolem 15.000 na kole žádný zázrak nebude. Zbytek komponentů je spotřebák - to vyměníš časem.
Rozhodně bych si u toho mechanika nechal udělat alespoň nabídku. Složit kolo z jednotlivých komponent jistě přijde dráž než sériové kolo, ale za předpokladu že to je solidní a šikovný člověk, viděl bych v kole na zakázku dvě možné výhody. Zaprvé lze skutečně vybrat klíčové komponenty s ohledem na váhu uživatele a způsob použití kola. Myslím tím především vidlici, která může být při tvé váze trochu problém (myšleno v kategorii levnějších vidlic). Zadruhé, budoucí servis a údržba kola je hodně důležitá věc, najít a dostupného schopného mechanika je terno.