Ahoj.
mam takovej neprijemnej problem se zouváním pláště.Mam rafky pro kotoučovy brzdy a pri vymene plaste jede velmi spatne nasadit(sundat) rozhodne nemuzu pouzit ty klasicky plastovy zouvaky,ale sroubovaky a tim bohuzel poskrabu rafek a obcas i protrhnu dusi.
Kamos ma trochu jiny rafky a plast nasadi skoro rukou nemate nekdo nejakej napad nebo grif jak to zvladnout rychle a hlavne bez poniceni rafku a duse???
dím moc vsem
Grif na to asi neporadím, protože se bohužel může vyskytnout kombinace plášť-ráfek, kde to prostě bez násilí nejde... Pokud nechceš měnit přímo typ plášťů, tak příště zkus ten samý ale s kevlarovou patkou, bude to ale dražší...
Ahoj, zkus okraj pláště vmáčknout co nejhlouběji do středu ráfku, kde je větší prohlubeň, proti straně kde budeš nasazovat montpáku na stažení pláště. Některé pláště jdou sundat dost obtížně
A co mas za rafky?
Sun DS2-XC plaste Tioga
Tady nejde o ráfek, ale o typ pláště. Mně se perfektně sundavaly i nazouvaly Kendy. Dobrá byla i Michelinka, ale Rubeny jdou hodně blbě. Ale zase jsou skoro nejlepší. Jen taky občas přijde na řadu ten šroubovák :-).
šroubovák je blbost, lepší je stará ocelová páka, nebo si ji vyrobit.
Šroubovák fakt není vhodný. Takové staré nerezové vidličky jsou daleko lepší a v pohodě s nima sundám i ty festové pláště,. Dlouhá páka, žádné ostré hrany a dají se dobře zachytit při sundavání za špice. Doma montpáky už vůbec nepoužívám.
jinak teda doplním...... měl jsem na mysli starou ocelovou páku určenou k zouvání cyklistických plášťů:-)
a kde ji koupim ten plast se porad ohyba a nejde to snim
Já míval s jedněma pláštěma podobný problém, montpáka tam prostě nešla vrazit, místo šroubováku jsem s úspěchem používal kulavé (tupé) příborové nože :-).
Tohle byl jeden z hlavnich duvodu proc jsem presla na kevlar. Plast mam vymeneny do 5 minut a nemusim 2x lepit dusi, protoze ta dratova mrcha tam nejde a ja si dusi propichnu sroubovakem :(
Jinak mam skvely plastovy packy od Michelinu, jsou zluty a stoji 15kc jedna. Jsou dobre tvarovane a hlavne tvrde. Normalni mekky jsem uz zlomila.
Jinak je to vec pneumatiky a kazda pneumatika si rozumi s jinym rafkem uplne jinak...
Jj, je to věc plášťů, rozhodně ne ráfku.
A wewerko, chceš říct, že už se u tebe nebude opakovat "Petřín" :o)))
Rozhodne ne :)) Tu pneumatiku (wtb mutanoraptor) mam doma jako jedinou dratovou (jeste krom slicku na trenazer) a je mi lito ji vyhodit...
Takové relikvie se nevyhazují, ty se uchovávají. Váže se k ní moc krásných vzpomínek :o)))
Tak s tím nesouhlasím. Určitě má vliv i plášť, především to, jeslti má patku drátovou či kevlarovou, ale na ráfku podle mě záleží víc.
Mám Ritchey ráfky, kamarád ráfky WTB (přesný typy nevím).
Stejný plášť (Z-Max 2,1 drát) u sebe sundávám a nandávám těžko i s montpákami, kamarádovi sundám a nandám pouhou rukou a ještě si musím dávat bacha, aby při sundání pláště z jedný strany ráfku samovolně nespadl i na straně druhý.
Blbě sundávat mně jdou i další pláště, nejen Z-maxy, a to včetně kevlarových (!) Ralphů.
Radka mela zrejme na mysli vztah 1:N, tedy jednoho rafku a nekolika plastu.
Osobne mam Sun Rims Black Sun a na trenazer nejaky Remerx. Nasazovani slicku na slunicko bylo vylozene silove cviceni, kdezto na Remerx to slo jak po masle.
Áááááá, taky mám zkušenosti s nasazováním Tiog na Sun Black. Když jsem si koupil kolo, tak sem si to nevyzkoušel a ztrestalo mě to v průtrži mračen na louce plný komárů, no prostě žrádlo. Zlomil sem dvě montpáky a s poslední sem to tam nacvičoval třičtvrtě hodiny. Teď mám Tioga Factory Extreme a je to úplně to samé. Defekt je pro mě noční můrou, drsná daň za jinak dobré jízdní vlastnosti. Dálší pláště už kupuju pouze "nasazeníschopné". Fakt to za ty nervy nestojí. Ale radost mi udělal můj mechanik, kterej mi oznámil, že ty pláště dou dolu fakt nah.... Tak sem byl rád, že to neni třeba mejma volšovejma pazourama.
S tím souhlasím, ráfky mají své "oblíbené a neoblíbené "pláště.
Já reagovala na větu "Jj, je to věc plášťů, rozhodně ne ráfku".
S tím souhlasím. Od té doby, co ale vozím ráfky Mavic (XC 717 Disc ... a další) nemám s nasazováním plášťů problémy. Od Speedmaxů přes různé Spešly a IRC až po Z-Max vše nasazuji lehce jen rukou - a to v kevlaru i v drátu.
Jo, to je fakt, mohu potvrdit - měl přezuto dřív, než jsme si stačili "ionťáku" srknout do jedný nožičky :o)))
Taky mám zrovna Rubeny a jde to s nima víc, než ztuha. Možná se Ti to bude zdát morbidní, ale v polních podmínkách si pomáhám nasliněním styčných ploch (jak pláště, tak i ráfku), zhruba v úseku 25 cm a po zkušenosti s ulomením plastových pák už používám raději kombinaci 2x plast a 1x ocel.
Tak tenhle problém jsem tu už probíral v jiné diskuzi u svého bicyklu Olpran Challenger, rok výroby 1997. Plastové montpáky neuspějí, lámou se. A o ocelových mi v jistém servisu před časem řekli, že je neprodávají a ani nepoužívají, protože ničí ráfky... No chystám se příští týden měnit po asi 3 letech sjetý plášť, tak si to zase vyzkouším. Třeba jsem zešikovněl... Ale spíš zas skončím s obutým kolem v servisu (a s několika zlomenými montpákami).