http://www.joeli.cz/gw/hudlice.jpg :')))
Ještě upřesním:
1. Do Hudlic vede jen jeden správný směr.
2. Hudlice jsou opačným směrem, než Točník.
3. Značení je v podstatě v pořádku.
4. Trasa na mapě vede úplně jinudy.
Tak to je luxusni, chapu proc nekdo preferuje GPS :))
Chci-li do Hudlic, vedou tam "všechny cesty" ...
Tak tohle je vysloveně roztomilé.
A to mi dneska přišel balík plný bružurek o Mikroregionu Hudlicko. Příště se tam můžeme vypravit, jsem dokonale informován. Udělali mi radost.
U nás jsem našel něco podobného, ale ne takový extrém, mám cykostezku, která se divoce dělí do několika směrů.
Tady vznikl problém, téměř schizma, když si jeden pán z Dobrovíze udělal vlastní Algida cyklostezky a zdejší oblast se stala přehuštěnou :-)
Točník je správně. Ale cesta do Hudlic dokonce žádným z obou naznačených směrů nevede! Ty značky jsou totiž blbě natočený (asi kvůli focení?). A dost nešťastně umístěný na jednou sloupku, takže při různém natočení je možný různý výklad.. Ale jinak je tam krásně. :')
O té Algida stezce vím a dokonce plánuji po ní do Dobrovízu jet. Když jsem ale dřela nosem v mapě, tak jsem zjistila sice odkud vede, ale pak se chvilkama ztrácí, chvilkama splývá s jinou stezkou, chvilkama se rozdvojuje... Tak jsem se na tu cestu ještě zatím nevydala :o)))
Hele a stojí do renovované náměstí v Dobrovízu aspoň za to?!?
Jo v té Dobrovízi je zajímavá náves, je to vesnická památková rezervace, znám několik takových vesnic v okolí.
Je tam hezky, ale nic výraznějšího, dokonce jsem si psal s člověkem, který to organizoval, vlastní statek. Kdybych měl štěstí, třeba by mohla být prohlídka :-)
Jinak michalova Kamila říkala, že by ji chybí některé turistické známky. Mohli bychom udělat výlet něco jako "To nejzajímavější v okolí Středokluk" anebo "Při toku Zákolanského potoka" :-) Nemusela by to být dlouhá trasa, třeba na podzim nebo po Stráži na vydechnutí :-) Jinak byste to mohli mýt i s mým odborným výkladem....
Dobrý nápad na podzimní vyjížďku - znamenám si to a domluvíme se :o)))
Tak mi dnes dorazily objednane mapy z http://www.cykloserver.cz/CykloServer/CsKnLst...
a musim rict ze jsem velmi prijemne prekvapen, jsou fakt dobry. Snad jen ta cena by mohla byt nizsi, postovne je tam hodne znat.
Tim sem chtel rict, ze ve vybranych lokalitach uz me vyse uvedeny rozmar ukazatelu nemuze rozhodit, tedy za predpokladu ze budu mit buzolu a naucim se cist v mape :))))
Ani umění číst v mapě a ani kompas tě občas nezachrání před bludnými značkami. A vem na to jed, že vím o čem mluvím :o)))
To je ještě dobrý, podled té fotky alespoň človek tuší, že je to schíza. V Rybništi před nádražím stával, možná že stále stojí rozcestník a tam jsou cedulky otočené, protože prostě nějaký idiot píchnul sloupek na opačný roh křižovatky a pak mu nevyšly šipky. Takže vylezete z vlaku, hupsnete na kolo a pokud to neznáte, nebo se nepodívate do mapy, vydáte se opačným směrem...
Nojo, idiot píchnul blbě sloupek. Chytráci přece nebudou dělat zadarmo značkaře, tak to dělaj idioti. To dá rozum. Takže na asi 26 tisíc km značených cyklotras je u nás 250 idiotů (jestli někteří z nich nezmoudřeli). Naštěstí je tu ještě pár miliónů inteligentních cyklistů, kteří na těch pár idiotů můžou upozornit. My jsme nesmírně inteligentní národ. :')
Podle mě je idiotskej celej ten systém českých cyklotras. Dálkové cyklotrasy vedoucí nesjízdným terénem; několik cyklotras vedoucích stejnou trasou paralelně a každá má (úplně zbytečně) svoje vlastní tabulky, samozřejmě že na té tabulce není napsáno, kam to vede, ale jen nic neříkající číslo; cyklotrasy třeba i 20 km 100% kopírující silniční značení (a vedoucí navíc po hlavní silnici), hlavně, že v každé zatáčce (i bez křižovatky) je sloupek se šipkou odkazující na silnici, naproti tomu cyklotrasy vedoucí spletí lesních cest, aniž by na rozcestí s šesti různými směry vedoucími cestami byl ukazatel atd. ---- těch pár idiotů, kteří umístí špatně šipku, to už je jen taková třešnička na dortu. Je to prostě celé špatně zorganizované - na každého dobrovolného značkaře by měl připadnout nejmíň jeden dobrovolný revizor neznalý dané oblasti a jezdící zásadně bez map. A místo 26 000 km cyklotras, které mě v 80% případů dovedou do místa, kudy cyklotrasa již nepokračuje nebo do místa, které je velmi těžko sjízdné (např. bahenní cesta po dešti) by bohatě stačilo 5 000 km, ale značených tak, že by se podle toho dalo skutečně jezdit.
P.S. Nemám nic proti cyklistickému značení na bahenních cestách. Z té značky ale musí být jednoznačně vidět, po jakých cestách ta cyklotrasa vede. Stejně jako když jedu po dálnici, vím, že patrně nepotkám místo, kde bych musel objíždět nějakou stavbu dvacítkou po panelech, kdežto když pojedu po silnici 3 třídy, může se stát, že někde třeba ani neprojedu. Někde jsem četl, že cyklotrasy se dělí na nějaké třídy, podobně jako silnice. Bohužel v terénu se to vůbec nepozná - cyklotrasa I. třídy vede klidně po ne vždy sjízdných polňačkách.
protože se starám o jeden web(www.cyklistikakrnov.com), občas jezdím i po cyklostezkách a vidím ty chyby. Tak jsem napsal přímo šéfovi KČT. Ten mi odpověděl, že se mnou je to nadlouho, že na mě nemá čas a odkázal mě na vedoucího mého kraje. Dostal jsem pěkný dopis, že děkuje a že se na to podívá, že mi dá vědět atd. No doteď jsem nedostal odpověď ani přes urgence. Vím, že na některých místech se o značení starají fakt nadšenci, ale někde jim to je asi jedno...
a o tom po čem vedou dálkové cyklotrasy, no to je nadlouho...
Ještě bych doplnil, co považuju za téměř ideální. Zásady značení silničních cyklotras by měly být prakticky stejné, jako silniční značení. I na cykloznačkách by mělo být podle mě prioritní to, kam vede, nikoliv číslo. Pokud vede trasa po hlavní silnici, tak není třeba na křižovatku značku vůbec umisťovat. Stejně tak není třeba zvlášť značit cyklotrasu tam, kde již existuje použitelné silniční značení. Za téměř dokonalé považuju cykloznačení v Holandsku. Tam nemají žádné cyklotrasy s číslama. Na šipkách je vyznačen pouze směr na nějaké město (vzdálené většinou 10-20, max. 40 km) a počet kilometrů. Většinou jsou na jedné šipce napsány cíle dva (postupné). Cyklistické šipky jsou umístěny pouze tam, kde se směr pro cyklisty liší od směru pro auta (což je ovšem v cyklostezkami protkaném Holandsku ve většině případů, v našich podmínkách by to bylo méně často), případně pokud značení pro auta chybí. Hlavní výhoda je, že podle takovýchto šipek může jezdit i ten, kdo nemá s sebou mapu a seznam cyklotras podle čísel. Když zabloudí, bez problémů dojede jinou trasou do úplného nebo postupného cíle. Takto udělané značení by bylo navíc v našich podmínkách daleko levnější (samozřejmě, že by nešlo to okopírovat úplně stejně, např. čísla u důležitých dálkových tras by bylo v u nás dobré zachovat). Nejdůležitější by bylo to, aby projížďkové trasy po polňačkách a pěšinách byly značeny jinak, např. pásovým značením (což by u nás teoreticky mělo fungovat, v praxi to ale nefunguje).
Nuz vidis, co jeden povazuje za idealne inemu nevyhovuje. Mne konkretne vyhovuje skor znacenie cislami. Podla cisla sa aj vie, ci je to cyklotras prvej druhej alebo tretej triedy (podobne ako pri cislach normalnych ciest). Ale to nic nehovori o kvalite povrchu, su len rozlisene dialkove a pripojne cesty.Ich zoznam najdes napriklad na www.cykloserver.cz. Osobne si myslim, ze podla cisla cesty sa da orientovat ovela lepsie ako podla mien cielov na smerniku. Ked viem, po ktorom cisle cesty mam ist (to si najdem na mape) tak na kazdom rozcestniku mam jednoznacne urceny moj smer. V Tebou navrhovanom systeme si musim pamatat vsetky dediny v mojom smere, inak na najblizsom rozcestniku mozem vahat, ktorym smerom sa vydat, lebo na vsetkych tabulkach mozu byt uvedene mne nezname ciele. Ak sa v danom mieste vyznas, je to O.K. potom ziadne znacky nepotrebujes, ale ak sa nevyznas tak je cislo ovela jednoduchsie. Mimochodom svoje cisla maju aj cesty pre auta a da sa podla nich lepsie orientovat ako podla mien cielov na smerniku.
Nuz a nakoniec vydat sa na dlhsiu trasu do neznameho terenu bez mapy je podla mna ignorantstvo. A v mape mas uvedeny aj typ cesty, takze aspon tusis co Ta caka(aj ked to nemusi byt pravda). Netrvdim, ze je znacenie idealne, ale system je to podla mna dobry, navyse uz sa urcite neda zmenit.
Však řikám, že čísla jsou dobrý. Taky netvrdím, že má být na značce pouze jméno nejbližší vesnice. Stejně tak jako na silničních značkách není pouze název další obce na silnici. Vždy je na silničních značkách nějaký vzdálenější cíl, a ten by měl být i na těch cyklistických - tedy např. pod sebou " Vyškov 10; Olomouc 68 ", přičemž ve Vyškově bude zase např. "Ivanovice na Hané 9; Olomouc 58", takže si nemusíš pamatovat každou dědinu, prostě jedeš směrem na Olomouc, navíc jasně vidíš, kolik km ti ještě zbývá. A v mapě se můžeš podívat, že jedeš přes Ivanovice na Hané a ne třeba podél "dálnice". Jasně, že kromě toho tam může být i číslo trasy (já vím, ono to tak v podstatě funguje už teď, ale pořád mám dojem, že v terénu silně převažují ty značky pouze s číslem, projede se klidně pěti dědinama aniž bych se dověděl, kam vůbec trasa vede, podle mě má být na každé křižovatce tras a v každé obci minimálně jedna šipka s cílama). A ty cíle na šipkách by neměly být jen ty, co jsou trase s daným číslem, ale i na důležité přípojné směry (tedy opět stejně, jak je to na silnicích).
Pokud to bereš tak, že jezdíš s podrobnou mapou, ve které máš vyznačenej typ cesty, tak pak nechápu, k čemu potřebuješ značení v terénu. Já jsem jel jednou okruh Brno - Wien - Bratislava - Olomouc a v Rakousku a na Slovensku jsem mapu vůbec nepotřeboval - stačilo mi místní cykloznačení (na Slovensku jsem to měl zjednodušené tím, že jsem jel podél řeky Moravy, jinak tamní značení se mi moc nelíbí, je příliš malým písmem). A to jsem se nedíval do žádné mapy ani před odjezdem a nikdy předtím jsem tam na kole (a pořádně ani nijak jinak) nebyl. U nás si něco takového nedovedu představit, na cyklotrasách bloudím i s mapou. Taky jsem jel přes Německo do Holandska, většinu cesty po cyklostezkách, měl jsem jen mapu 1:300 000 a do ní jsem se díval v podstatě jen na to, přes která města (vzdálená od sebe průměrně 40 km) pojedu. Taky jsem prakticky vůbec nebloudil (což ale nebylo jen značením, ale také místní infrastrukturou - jen tím chci naznačit, že bez mapy se jezdit dá, pokud jsou k tomu podmínky). Pokud bych si chtěl s sebou na takovou cestu vzít podrobné mapy, tak by mě to jednak stálo spoustu peněz a navíc bych to snad ani neuvezl.
Proč myslíš, že na dálničním přivaděči máš u šipky napsáno Praha; Bratislava, když podle tebe by stačilo napsat tam D1, vždyť každý motorista má mapu a může se přece podívat, že D1 vede do Prahy, ne?
A proč, proboha, to začení neděláš sám? Neber to osobně (tys to aspoň napsal), ale jsi naprosto typický obyvatel postkomunistického česka, země předčasného blahobytu. Línej hnout prstem, ale všchno je blbě, za všechno můžou neexistující "oni" nahoře, blbej systém, to v zahraničí je všechno báječný. Třeba v tom Holandsku nemají tak líné chytráky, proto mají značení lepší.
1. Že vede dálková trasa po špatné cestě, je možné. Pokud vede třeba podél Labe a není tam asfaltka. Ona tam časem asfaltka bude (bohužel), to asi není chyba navržení dálkové trasy ani značení. Možná to Labe blbě navrhli.
2. Číslované trasy souběžně nevedou. Ale kdokoli si může vyznačit svou místní trasu. Třeba pivní. To není žádným zákonem zakázáno.
3. Cykloznačkař trasu nezná, leda náhodou. Příště tu trasu kontroluje zas někdo jiný. Má zkontrolovat existující (či neexistující) značení a navrhnout doplnění, případně změny. Přesně to, co popisuješ. Je sice částečně omezen i ekonomickými hledisky, ale dnes už se peníze na značení sehnat dají (sloupek tak tisícovka, značka čtyři stovky). Kam umístit jakou značku, jaké cíle (dva - blízký a vzdálený) na ní případně vyznačit, to je všechno úlohou toho idiota. A sepsat podrobné pokyny pro firmu, která značky vyrobí a umístí. Ono se to značení nedělá "samo", jak si myslíš. Cyklisti ho dělaj, ne žádnej "systém".
4. Samozřejmě že je možné trasy označit tak, aby se cyklista obešel bez mapy a nebloudil. To ale musí někdo hnout prdelí, aby to tak bylo. A zákon o povinném hýbání prdelí č.147/1952 Sb. byl zrušen.
No, ono se to zlepší, časem. Aspoň myslím. Ten totáč v nás nás ale asi bude ještě nějakou dobu pronásledovat. Můžem jít klidně demonstrovat proti vlastní nechopnosti něco pro sebe udělat a prožívat při tom "nepopsatelný pocit svobody". Hledání viníka někde "nahoře", to nám jde. Ale nepomůže to. :')
Mě připadáš, že jsi typický obyvatel komunistického Česka, který si myslí, že všechno se udělá v akci Z. Připouštím, že je možné, že část práce související s cykloznačením dělají dobrovolníci. To ale vůbec neomlouvá to, že značení vypadá tímto způsobem. Problém značení totiž není to, že by bylo do něho vloženo málo prostředků (ať už finančních nebo dobrovolně-pracovních). Problém je v tom, že tyto prostředky jsou vloženy neefektivně. Pokud tvrdím, že 70% cyklotras by se mělo zrušit a ty tvrdíš, že mám značení dělat sám, mám podle tebe, jakmile narazím na nepoužitelnou trasu, vzít pilku a tabulky uřezat?
Já jsem někde tvrdil, že za něco můžou nějací "oni nahoře"? Nebo že v zahraničí je všechno báječný? To teda rozhodně ne! Jen popisuju svoje zkušenosti (taky jsem napsal, že např. holandskej systém je dokonalej v Holandsku, kde krajina a infrastruktura vypadá o hodně jinak, než u nás, a že u nás by asi nebyl úplně ideální).
Pokud je dálková cyklotrasa značená po rozbahněné polňačce s tím, že tam "možná" někdy bude asfaltka mě přijde stejně uhozený, jako kdybych značil silniční značky přes pole s tím, že tam "možná" někdy bude dálnice. Nebo přes řeku s tím, že tam už je vyprojektovanej most. Co myslíš, jak by takovejhle systém asi dopadl? Mě nezajímá, že je trasa vyznačená potencionálně (= po dostavbě potřebných komunikací) ideální trasou. Mě zajímá, že cyklotrasa TEĎ vede někde bahnem po šutrech, přitom paralelně třeba vede cyklisticky zcela použitelná silnice (příklad: Kuřim - Veverská Bitýška, trasa (ne dálková, ať mě někdo nechytá za slovo) vedená po bývalém drážním tělese (což je ideální pro výstavbu asfaltové cyklostezky), v praxi to ovšem vypadá tak, že vede buď hlubokým bahnem nebo po velmi hrubém štěrku. Přitom vedle vede krásná ne příliš frekventovaná silnice. Až tam tu cyklostezku někdo postaví, tak potom teprv tam mají dát ty tabulky. Ale ne dřív).
ad 3 - je možný, že trasy někdo kontroluje. V praxi je ale jasně vidět, že kontrola je nedostatečná - tedy zrušit některé trasy, když na kontrolu nestačí síly. Pokud je kontrola založená na dobrovolném principu, nechápu, proč není na značkách uveden kontakt, na který bych mohl posílat podněty k přeznačení. To co píšeš, že značkař trasu nezná, je bohužel asi taky pravda. Značkař by trasu měl znát velmi dobře, aby ji dokázal vést nejlepší možnou trasou. Až ten, kdo to kontroluje by měl být neznalý dané oblasti (i když mám pocit, že v praxi to funguje tak, že trasu navrhne někdo od stolu u mapy a značkaři značí již předem vymyšlenou trasu - samozřejmě taky špatnej postup).
A na závěr: Poněkud jsi mě nepochopil s tím hýbáním prdelí. Celou dobu si stěžuju spíš na hyperaktivitu značkařů (tedy je vyznačeno příliš mnoho tras). Na internetu jsem nikde nenašel, co mám udělat, když vidím, že je nějaká trasa vyznačená blbě. Když seš tak chytrej, tak mi poraď (ale ne, že mám jít dělat značkaře na plnej úvazek - úplně mi stačí emailová adresa, na kterou můžu posílat v terénu nalezené nedostatky. I tak ale silně pochybuju, že někdo kvůli mě zruší již jednou pracně vyznačenou trasu "jen" proto, že je vyznačená přes tankodrom, když ji tam předtím dokázal vyznačit).
Nevím, kdo původně trasy navrhoval a provedl první značení. Myslím, že nějaká dopravní instituce, vítěz výběrového řízení. Ale dost se od té doby změnilo, včetně systému cykloznačení. I trasy se dají měnit. Na Jenštejn třeba vedla trasa silničkou, která náhle přestala existovat, podobných případů je jistě víc. "Zasílat zjištěné nedostatky"? Vy už jste z těch podnětů a stížností úplně zblbli, promiň. Můžu ti poslat mejl na hlavního značkaře (nejen cyklo) organizujícího školení, pokud s tím chceš něco dělat. Ale to ty nechceš, viď, ty si chceš stěžovat.
Já si nechci stěžovat, chci posílat kompetentním osobám konstruktivní připomínky, jejichž opodstatněnost můžou ověřit v terénu (nebo můžu přiložit fotodokumentaci). Promiň, ale to, že je nějaká trasa vyznačená zcela nevyhovující komunikací (občas nejen nesjízdnou, ale i neschůdnou, viz. např. svitavské nábřeží v Brně se slavným sloupem), přestože je možno ji vyznačit pár metrů vedle bez problémů, poznám i bez speciálního školení. Také poznám, když je trasa vedena např. zákazem vjezdu pro cyklisty v místech, kde ji lze vést snadno jinudy. Stejně tak poznám, když někde nějaký ftipálek např. otočí či ukradne tabulku (ale nechce se mi třeba zrovna se 10 km vracet do místa, odkud jsem zabloudil, jenom proto, abych tabulku otočil správným směrem), nebo např. z obdélníkové tabulky smaže tu malinkou šipečku (čímž zcela změní význam značky). Taky poznám, když je značka sice umístěna, ale na takovém místě, že je velmi snadné ji přehlédnout. Na toto skutečně školení nepotřebuju. A právě toto je práce, která je podle mě nejvíce potřeba pro zlepšení situace; že ji nikdo nedělá nebo ji dělá nedostatečně je poznat z toho, že s mnohými snadno řešitelnými problémy nikdo po dlouhá léta nic nedělá, pouze se vesele značí další a další trasy stejně nepoužitelným způsobem.
Mám pocit, že se ve značení taky nějak dobrovolně angažuješ (podle tvých řečí). Pak ale nechápu, proč odmítáš jakoukoliv zpětnou vazbu od potencionálních uživatelů značení, které tě jistě stojí spoustu tvého drahocenného volného času. I samotný fakt, že člověk projde speciálním značkařským školením, ho diskvalifikuje pro revizi toho, jestli je skutečně možné podle značení jezdit. Proč myslíš, že na ladění softwaru (tedy hledání chyb v nových programech) se používají nejlépe lidé, kteří si s počítači příliš nerozumí (a tedy chovají se stejně, jako "běžný uživatel" - tedy snaží se programy ovládat způsobem (často třeba i zcela zcestným), který by počítačového odborníka vůbec nenapadl prostě proto, že se na to kouká jinýma očima).
Totáč v tvé hlavě je opravdu neprůstřejnej, železobetonovej. "Konstruktivní připomínky" posílej na svůj mejl (nebo mamince a tatínkovi, jestli za tebe dosud všechno dělali). Pak ti snad konečně dojde, že nikdo jinej s tim nic neudělá. To, co tu slavně vyhlašuješ jako své objevné názory, je všechno dávno vymyšlený. Jen je nedostatek těch, kteří by v terénu připravili podklady pro doplnění či změny značení. Na tom krátkém školení se naučíš právě toto. Ostatní je snad samozřejmý.
Že máte v Brně blbě vedený trasy a nikdo vám je nezměnil není chyba systému. Je to vizitka vás, cyklistů v Brně (samozřejmě nejen v Brně). Nikdo je za vás nezmění. Své "konstruktivní připomínky" musíte realizovat sami. V roli těch "idiotů", cykloznačkařů.
Pozdravuj v totáči. A snaž se z něj dostat. :')))
ty seš, člověče, opravdu debil nebo přinejmenším totální ignorant. Vidím ve svém okolí vznikat nové a nové trasy (takže značkařů a jiných lidí zabývajících se značením je evidentně dostatek). Proč se teda tito lidi nezabývají radši údržbou a optimalizací již označených tras? A když je podle tebe \"všechno dávno vymyšlený\", kdo teda značí silniční trasy po nesjízdných cestách a skrz zákazy vjezdu pro cyklisty??? Systém, kterej něco takovýho umožní je prostě špatnej. Zásady značení jsou možná vymyšlený správně, ale nikdo to nedodržuje (a nikdo nekontroluje - chyba organizace, když lidí je dost).
Říkáš, že je nedostatek těch, kteří by v terénu připravili podklady pro doplnění či změny značení. Nechápeš, že právě přesně toto bych chtěl dělat? Ale pokud vypracuju podklady, mám si je nechat jen tak doma v šuplíku? Nemáš pocit, že když připravím podklady ale nechám si je pro sebe, tak to pravděpodobně ničemu nepomůže? Proto tyto podlkady chci poslat někomu, kdo s tím něco udělá (ty si ale asi mysíš, že chci jen posílat stížnosti typu \"trasa xxx je v celé délce vyznačená blbě\"). Prostě nedokážeš pochopit, že nejsu tak bohatej, abych za svoje peníze kupoval značky a umisťoval je v terénu (navíc to považuju za totální kravinu, značení se musí dělat jednotně a hlavně systematicky). Ale někteří jiní ty peníze mají, když pořád značí další a další trasy!
TY mi fakt připadáš jako bolševik: Dělej si to sám nebo drž hubu.
Já tu kontrolu značení (na rozdíl od tebe) dělám. Takže nemusím (na rozdíl od tebe) někomu nadávat do debilů. Ani nařizovat lidem, aby drželi hubu.. Opravdu se ti ten totáč zažral hluboko. Línej hnout prstem, jen opakovat cizí rozumy a sprostě nadávat. To na tebe tatínek s maminkou jsou jistě pyšní.
S osobními ataky jsi přišel ty. Taky nechápu, co máš furt s tím "totáčem", sám mi připadáš jako bolševik (viz např. tento poslední příspěvek, který se dá parafrázovat jako "kdo nejde s námi jde proti nám"). To, že seš ignorant, není nadávka, ale pouhé konstatování faktu (po přečtení mého předchozího příspěvku může "línej hnout prstem" napsat pouze kretén s IQ<50. Jestli dělají značení lidi jako ty, už se opravdu nedivím, jak to vypadá.
Místo osobních útoků bys mi mohl kvalifikovaně poradit (když jsi teda ten značkař) co mám teda dělat např. v případě, kdy je na nějakkém konkrétním místě značení např. poškozené a dva roky s tím nikdo nic nedělá. A předem říkám, že nemám zájem se kvůli tomu stát členem KČT, nebo kdo to značení vlastně dělá. Na stránkách KČT jsem žádnej kontakt pro tyto případy nenašel. Pokud mě chceš tvrdit, že nečlen KČT (nebo neznačkař) nemá právo/možnost upozornit na zjevnou chybu, je to stejný, jako komanči tvrdili, že kdo není komunista, nemá právo kecat do veřejných věcí (když furt otravuješ tím "totáčem", ty ovšem bez zdůvodnění).
Tím to tuto debatu ze své strany končím, vidím, že od blbce a fanatika tvého formátu není možné čekat konstruktivní radu.
Žovko, jest-li jsem tě správně pohopila tak to neděláš tak dlouho, aby u tebe propukla profesionální defornace.Tak jak je možné, že když ti zde je nabízena spolupráce tak reaguješ pajanismen a nechceš si připustit ,že takto by jste jezdili (vy značkaři) účelně a né jen nazdař bůh.Ale když holt někdo nechce tak si najde tísíc důvodů proč to nejde že?
Nejezdí se nazdařbůh, jak tě to mohlo napadnout. Zatím se všechny trasy kontrolují jednou za dva roky, ale cílem je každý rok. Podklady od jednotlivých značkařů (vyslaných podle plánu) se dají do kupy, případně opraví a přepíší a objedná se výroba značek a firma, která je umístí. To sis opravdu myslela, že se to dělá nějak "náhodně"? Dovedeš si představit, kolik značek chybí či je špatně?
Jestli "pajanismus" jsou sprosté urážky, tak si ty příspěvky přečti znova. A ujasni si, kdo komu nadává do debilů. Doufám, že se mi pak aspoň v duchu omluvíš.
"... objedná se výroba značek a firma, která je umístí ..."
Z této citace mě vyplývá, že umisťující firma zaměstnává nemyslící tvory, (vzpomínané debily) kazící snahu "koncepčníků".
Takže, přestaňte na sebe štěkat, nejste psi, zde máte diskutovat a ne se tupit (volové !).
Firma to může udělat blbě, pokud dostane špatné nebo nejasné podklady. Koho zaměstnává, to je asi jedno. Předpokládám, že odpovídá za provedení práce podle objednávky. Navíc musí respektovat předpisy o umisťování značek na silnici. (Minimální odstup spoupků, výška značky v obci a mimo obec, a tak. Jistě musí mít pro takovou činnost příslušné oprávnění.)
Ale zda provedení prací podle objednávky někdo pokaždé kontroluje, o tom nic nevím. Ten značkař, který to původně navrhoval, totiž neví, co přesně nakonec v objednávce bylo ani kdy to bylo provedeno (oblastní značkař to upraví s ohledem na dostupné peníze a s ohledem na své zkušenosti). Ale třeba se to dozví a pošlou ho tam znova. Jen nám to pro začátek neřekli, abysme nezběhli hned. :')
Když se vám to nelibí tak si to pojďte dělat sám, tak toto je to co asi každý znás slyšel na vyslovenou kritiku za komoušů. Holt někdo to má opravdu tak zažrané pod kůží že s tím čas nic neudělá. A též velmi časté hledání výmluv, proč něco nejde udělat, místo hledání jak to udělat, to také nevymizelo.
"No, ono se to zlepší, časem. Aspoň myslím. Ten totáč v nás nás ale asi bude ještě nějakou dobu pronásledovat". Nejspíš se to zlepší, až naše generace vymře. Jen doufám, že než k tomu dojde nenakazíme tímto přístupem i ty mladší.
Já jako zástupce té mladší generace musim bohužel říct, že nás komunismus podle mě poznamenal docela dost.....
Už jen proto, že většina mých spolužáků by vživotě neudělali nic zadarmo a bohužel naše rodiče nám nedávají dobrý příklad a od koho se užíme??? Je to vidět ve škole i když někdo nám chce dát něco nevíc a moc se snaží, nakonec akorát zkončí špatně...
Já se o všechno zajímám, sleduju situaci turistického značení i ze svého postu v infocentru mám své informace a je to asi tak, že ty krásné žluté čtverečky rozhodně zadarmo nedělají. Značky musí nějak souhlasits generelem, který vytváří kraj ( u nás). podívejte se na tu diskuzi o těch algida stezkách.
Naše cyklotrasy navrhla starostka a obec je taky vybudovala. A ta si je taky hlídá. Pásový značení, v podobě normálních namalovaných značek, ale ve žluté úpravě jsem značky viděl myslím někde na Kladně a to jsou ještě asi pozůstatky....
Neměli bychom řešit co je špatně, ale učit se lepší spolupráci, já myslím, že je to dáno tím, že chybí jednotná zastřešující organizace...
toť můj názor, alespoň v částečně...
Jinak
s tím komunismem asi nemáš úplně pravdu - právě základní myšlenka komunismu je ta, že všichni dělají zadarmo co jim síly stačí a na oplátku dostanou zadarmo vše, co potřebují. Jedinej důvod, proč komunismus v praxi nefunguje, je to, že se vždy a všude najdou jedinci, kteří si sice zadarmo berou (a často navíc ještě víc než potřebují), ale pracovat na max se jim už nechce. A proto komunismus v praxi ve větších společenstvích bez možnosti takovéto jedince ze společenství nějak bezbolestně vyloučit nikdy fungovat nemůže. Takže bych řekl, že ti tvoji spolužáci budou spíš poznamenaní kapitalismem:-) (ono totiž to, co tu bylo před r. 1989 nebyl komunismus ani náhodou, a to z důvodů, které jsem popsal výše, komunismus je prostě nerealizovatelná utopie).
Nijak jsem to nezjišťoval, ale taky mám pocit, že žluté tabulky se dělají z většiny za peníze. Jiná situace je samozřejmě u pásového značení KČT (pravděpodobně i cyklistického), které skutečně dělají dobrovolníci (a dělají to skutečně velmi dobře, "přestože" zadarmo).
Já ale původně nezmiňoval komunismus, ale "totáč". A totalitní zřízení bylo založeno na naprosté nesamostatnosti "masy pracujících" (viz. třeba tehdejší "volby"). Ani lidé nemohli nic dělat pro sebe, dobrovolně. Akce Z nebyla ani "pro sebe", ani dobrovolná. Jakákoli iniciativa byla nebezpečná. Ale vědělo se, že za to mohou "ti nahoře". Což byla tehdy samozřejmě pravda.
Tradice pěšího turistického značení to přežila ještě z Rakouska Uherska. A tradice cyklistického značení se ještě nevytvořila.
Bohužel nejen za komoušů, slýcháme to zcela pravidelně na jakoukoliv kritiku i od "demokratických" politiků. Stejně tak jako od nich slýcháme výmluvy proč něco nejde udělat, i když odborná veřejnost se shoduje, že přijatelné řešení existuje - viz např. situaci v Brně:-(
Abych pravdu řekl, nenapadlo mě, že by zrovna ty sloupky dělal někdo zadarmo. Dokážu si to představit u turistických značek, že si vezmu dvě piksly s barvou a jdu malovat značky, ale zabetonované sloupky?
Takže po delším googlování jsem našel:
c)Značení cyklotras na Šluknovsku /nositel projektu Šluknovsko 1 je obec Jiřetín pod Jedlovou,Šluknovsko 2 obec Vilémov/
informace p.Zosera - dotace na značení cyklotras činí 496.000,- Kč
kontaktní osoba pro realizaci je p.Těšina z ARR Liberec
Úkol pro starosty : připravit pro p.Těšinu do 15. července 2000 část katastrální mapy , kudy povede cyklotrasa a určit odpovědného pracovníka za obec či město, který bude s p.Těšinou vyjasňovat umístění rozcestníků a dalších úprav na cyklotrasu
Vlastní podíl - 370.000,- Kč , 200.000,- Kč jedná se o možném dotačním příspěvku z dalších zdrojů, zbytek 170.000,- Kč nutno uhradit ze zdrojů obcí
Návrh : 3,40 Kč /obyvatele
Úkol pro starosty : projednat na MZ vlastní podíl na značení cyklotras na Šluknovsku ve výši 3,40 Kč/obyvatele
Nějak v tom nevidím toho zadarmo značkaře :) Ale vidím, že někdo v Rybništi to měl převzít a vykašlal se na správnost. Ale ono při tom bloudění vyjde nastejno, jestli je to špatně zadarmo, nebo za peníze.
Třeba vím, že v Sasku je cyklistické značení pod psa, tak to neustále kontroluji podle mapy, jenže až do toho Rybniště jsem si myslel, že se u nás na značky dá vcelku spolehnout.
Možná jde o nějaké místní Šluknovské trasy, jak je to s novejma trasama, to nevím. Údržbou existujících číslovaných cyklotras je pověřen Klub českých turistů. Práci v terénu dělají neplacení značkaři (jako je to tradičně u pěších tras), mají nárok na úhradu jízdného a diety. Výrobu a umisťování značek zajišťuje (podle pokynů) placená firma. Peníze na to dávají kraje či obce. Pohybuje se to tak v řádu statisíců (kilometr kvalitní cyklostezky stojí čtyři milióny).
Kdysi s tím KČT neměl nic společného. Ale trasy se navrhly, vyznačily (lépe či hůře) a chátraly. Proto ta "údržba". A žádnej popis existujících značek na trase neexistuje.
Díky za ujasnění jak je to s údržbou. Takže zdá se, že trasy za nějakých pár kKč někdo postaví (to je případ toho citovaného zápisu z jednání, jedná se nejspíš o cyklotrasu č. 211)
a pak to KČT zdarma udržuje. To je tedy síla. Představte si, že by podobně se řešily silnice, že by ji někdo označkoval a pak by dobrovolníci z řad motoristů značky udržovali.
Ještě k té ceně za 1 km cyklostezky, to mě moc nepřekvapuje. škoda, že u nás třeba není povinnost při postavení 1 km nějaké liniové stavby postavit i 1 km cyklostezky.
Nicméně, došlo mi, že v pátek pojedu nedaleko, tak se tam zajedu podívat a pokud je to stále blbě, mailnu to na Obecní úřad Rybniště, případně do Jiřetína jako garanta této cyklotrasy, aby nám tedy, dle K.H.Borovského "to češství z huby do rukou vjeti ráčilo", tedy inspiroval jsi mě Žofko k tomu, že to budu řešit a ne o tom blbě pindat. Díky za inspiraci a hezký večer.
Já bych to spíš značil takto ;-)))
http://www.psina.net/pictures/showpic.php?id...
A voni nam ted pred volbama porad cpali, at jdem po modre....no neni lepsi jit po cervene?
Navara, PavelŠ (McTorpédo?): Nedorozumění. Neříkám vám běžte, ale pojďte. Jako začínající značkař jsem právě tuhle trasu dostal ke kontrole. Myslel, že je to snad zřejmé, ale asi není. U tohohle místa zrovna navrhnu dost zásadní změny (z té fotky není celá situace zřejmá), tahle diskuse mi k tomu dodává odhodlání. Tak, jak to popisuje PavelŠ to takřka přesně má být. Systém značení takový existuje. Jen to musí někdo (nějakej idiot) projet, navrhnout a sepsat. A použít při tom hlavu. Posílat "podnět" je zbytečné. Komu, když to nikdo nechce dělat? :')
Takže abych si to shrnul, zeptal bych se tě jakožto člověka který je v obraze.
U nás na chatě prochází lesem cyklotrasa. Vede přez křižovatku pěti lesních cest a na této křižovatce na jednu z nich uhýbá. Bohužel tam neni žádná ceduje která by upozorňovala na změnu směru. Já to tam znám, ale ten kdo tam pojede poprve, se bez podrobné mapy nechytá. A jsme u toho. To místo můžu podrobně zmapovat, popsat, navrhnout řešení jak ho doznačit nebo ho i označit. Můžeš mi prosimtě poradit, jak bych měl postupovat, nebo jaký by měl být další postup, když bych rád něco udělal pro ty nebožáky, který tam pojedou a neznajíc cesty začnou bloudit?
V dílčím případě nemůžeš dělat asi nic. Nejméně jednou za dva roky by tu trasu měl někdo (nějaký debil) projet a sepsat chybějící nebo nevyhovující značení, za to odpovídá KČT. Ono toho tam jistě bude chybět víc. Výrobu jedné značky nikdo zadávat nebude ani tam nepožene firmu, aby ji umístila. Obecně se ale můžeš stát tou osobou, která bude přidělené úseky tras kontrolovat. Jak je vidět, legrace to taková neni.
Taky můžeš bloudícím nebožákům nabízet útěchu a občerstvení. Třeba na tom nakonec zbohatneš. :')
No to je mi jasný, že to neni žádná sranda. Já po cyklotrasách moc nejezdim,(mám tam jiný cestičky) ale je fakt, že tohle místo mě uhodilo do očí.
Poskytovat občerstvení, to je zajímavá myšlenka, ale... je to od nás 5 km vzdušnou čarou, takže bych potřeboval, aby mi to nějakej debil projel,zaměřil, sehnal prachy a udělal cyklotrasu. Doufám že chápeš, že na tohle já kašlu. ;-)
Jinak dík za vysvětlení.
A proč by nikdo nevyrobil jednu ceduli, když je to jednoznačně potřeba? Určitě ne proto, že na to nejsou peníze (protože peníze evidentně jsou, jelikož stále nové trasy se značí). A k čemu je tedy zmapování nedostatků, když s nimi stejně nikdo nic neudělá? To je právě ta chyba systému, o které mluvím. Staré trasy se zkontrolují, zjistí se chyby (které by se daly za pár korun opravit), nic se s tím nedělá (tedy staré trasy se stanou nepoužitelnými), zato se nacpou statisíce do nových tras, které časem dopadnou stejně. Je to prostě celé postavené na hlavu.
Kontrola jedním člověkem jednou za 2 roky na cykloznačky je dost málo (na pěší to možná stačí, ty jsou daleko hustější a je snažší ztracenou značku nalézt). Nechápu, proč a priori odmítáš pomoc lidí, kterých po trasách projedou každoročně tisíce.
S blbcem se radši nebavit. Nejradši bych zkontaktoval někoho rozumného z KČT. Bohužel najít nějaký kontakt na stránkách KČT je prakticky nemožné a z žofky ho koukám asi taky nedostaneme.
A proč vyrábět jednu ceduli ,kor když máme číselné znäčky. Vyrobit žluté značky do zásoby (bez čísel) a za párkorun přez šablonu nastříkat číslo popř. šipku by neměl být problém .
Značka stojí čtyři stovky, jsou poměrně kvalitní. Nastříkat se dají pouze do lesa, na silnici musí být reflexní. V lese zas musí být na sloupku (na stromy se opravdu nepřitloukají). I sloupky budou do zásoby? Připravit by se daly pouze značky bez udaného cíle a bez kilometráže, ty maličké. Ale .. k čemu by to bylo? Kdo by je například skladoval? Kde a hlavně proč? Není takový problém, vyrobit přesně ty značky, které jsou potřeba.
Proboha proč reflexní, vždyť jsou pro cyklisty a né automobilisty. Z větší vzdálenosti je cyklista stejně neosvítí a z blízka je zdroj světla pod ní. Kovové sloupky do lesa no taky dobrý.
"Není takový problém, vyrobit přesně ty značky, které jsou potřeba." Tak v čem je teda problém.
Tady jsou lidi ochotni připomínky a podněty dát do placu aby značkaři s nimi mohli pracovat ale to je problém, nebo ty jen nevíš zda to jde?
Reflexní proto, protože to chce PajánaŠ, aby mohl jezdit v noci. A také proto, že by tmavá cedulka řidiče mátla za tmy (žluté značky jsou už součástí silničního značení podle vyhlášky). Mohli by se domnívat, že jde o doplňkovou tabulku a snažili by se ji vyluštit. Všechny značky na silnici musí být reflexní. Ale nakonec prý vyjde levněji, dát udělat všechny reflexní.
Problém je v tom, že je málo lidí, kteří by trasy (dobře) kontrolovali a připravovali podklady pro výrobu značek a jejich umístění. Dovedu si představit, kolik byto stálo, kdyby to dělaly komerční firmy. A kvalitním výsledkem bych si v takovém případě stejně nebyl jist. Leda že by v terénu stejně měli dobrovolníky, cyklisty. Taky se prý stalo, že značkař zkontroloval tři úseky během víkendu a žádné závady nenašel. Divné. Tak už mu nic ke kontrole nedávaj. Nebo někdo projede trasu jen autem. Možná jim to za ty diety a úhradu jízdného stojí. Fuj.
Kdo by jezdil k jedné nahlášené závadě? Kdo konkrétně? A kdo by mu například vystavil cestovní příkaz (ano, to existuje). Ověřit se to musí na místě. Vystavovat objednávku na jednu značku a posílat firmu k umístění jedné značky? To by asi bylo drahé. Ale zase, kdo by to dělal? Značek bude několik (mnoho?) desítek tisíc. Z nich jisté procento chybí nebo je nevhodných. To se mají obnovovat po jedné? K cestovnímu příkazu ke kontrole trasy jsem dostal poštou pokyny, formuláře a mapku s ručně barevně vyznačenou trasou. To by měl někdo (kdo?) takovou obálku vyrobit a někomu poslat pro každou závadu? Aby měli značkaři práci každý víkend? Nebo myslíš, že značkaři jsou slepí? Pokud značka chybí, tak si toho při kontrole trasy asi všimnou, ne. A i kdyby měli ke kontrolovanému úseku sto písemných připomínek a dobrých rad od ochotných chytráků, tak co s tím? To si to mají stáhnout z pošty a po nocích studovat? A někdo jim to do té pošty musí přeposlat, před přidělením úseku ke kontrole. Kdo? Tomu říkáš pomoc? Není to spíš buzerace? To by se na to samozřejmě každej vykašlal.
Problém je tedy v tom, že nikdo nechce hnout prstem. Nikdo značení nepovažuje za své, za naše (viz třeba PajánaŠ: "drtivou většinu bohužel značí takovíto kreténi", 1.6.06 a další). Každej předpokládá nějaká neexistující stvoření "nahoře". Dodrodince či debily, hlavně že za to můžou. Ale oni tam už nejsou. :')
"Kdo by jezdil k jedné nahlášené závadě? Kdo konkrétně? A kdo by mu například vystavil cestovní příkaz (ano, to existuje)" - Proč jedné, když budeš mít regist závad rozdělený podle regionů a podle tras tak to snad zefektivníš, a neříkej mi, že značkaři jsou neomylní nebo něco nepřehlédnou( stačí když trasu znáš a tam kde by neznalý cyklista značku očekával to značkaře nenapadne). A cestovní příkaz (stejně se vyplňuje) vyplní až těch závad bude samozřejmě víc v jednom místě, čímž se ušetří náklady na dopravu... Obálky se dají zakoupit, výrobců je fůra.
"A i kdyby měli ke kontrolovanému úseku sto písemných připomínek a dobrých rad od ochotných chytráků, tak co s tím? To si to mají stáhnout z pošty a po nocích studovat? A někdo jim to do té pošty musí přeposlat, před přidělením úseku ke kontrole. Kdo? Tomu říkáš pomoc? Není to spíš buzerace?"
Nejsem programátor, ale tolik vím, že na toto je PC idealní, a kdo ti teď připravuje podklady?
" Každej předpokládá nějaká neexistující stvoření "nahoře". Dodrodince či debily, hlavně že za to můžou. Ale oni tam už nejsou. :')" - a kde tedy jsou vždyť o nich stále píšeš:))
Já pro sebe dělám závěr, vozit mapu, nespoléhat se tak úplně na značení a věřit že to bude lepší. ps. kufrovat je taky zábava a někdy člověk narazí i na zajímavá místa které by jinak minul.
Značku samozřejmě přehlédnout můžu. Ale nevidím ji tam, kde není, takže chybějící značku zaregistruju. Další kontrolu trasy dělá zas někdo jiný. Takže ani ta případná znalost trasy by neměla vadit. Vozit s sebou další stoh papírů nebudu, to teda ne. A kromě značek hledat ještě údajné neznačky.
Něco jiného by byla spolupráce s místními zástupci (mikro)regionu. Ti mohou mít charakter a průběh trasy dobře rozmyšlený. Lépe například asi rozhodnou, jaký na značce napsat vzdálený a blízký cíl. Mohou navrhnout i změnu trasy, třeba i okolo (památné) hospody. Do mapky se pak zakresluje ta případně změněná trasa, ta je pak "skutečná". Ale než písemné připomínky by byla lepší osobní konzultace s místním zástupcem. To asi záleží na dohodě a ochotě. Přece jen, značení patří jim, ne KČT. Možná, že si někde zajišťují údržbu sami, to nevím.
Tak tedy úplně naposled: Už nebudu komentovat tvoji ignoranci a zároveň to, že mi furt dokola vkládáš do úst (či klávesnice) něco, co jsem neřekl, a co si ani nemyslím (oni nahoře atd.). Taky již nebudu komentovat to, žes dokázal popsat několik kilobytů osobními útoky, ale nebyl jsi schopen říct jedinou konkrétní věc, co s tím může normální smrtelník dělat (i kdybych chtěl dělat toho značkáře, tak jsem se od tebe ani náznakem nedověděl, co konkrétně mám udělat - i podle internetových stránek vypadá KČT jako nějaké tajné bratrstvo, navíc o značkařích tam není ani slovo). Takže k věci:
Právě proto, že nemá smysl jezdit ke každé závadě, by byla dobrá nějaká databáze závad, ve které by se informace objevovaly prakticky v reálném čase. Jednotlivé změny ve značení by se tak mohly plánovat plošně, nikoliv po jednotlivých trasách. Systém by mohl fungovat (mimo jiné) na přihlášení, pravidelných přispěvovatelů by byl pravděpodobně omezený počet. Nebyl by problém jednotlivým přispěvovatelům přiřadit nějakou stupnici důvěryhodnosti - pak by k případům od těch důvěryhodných zdrojů nemusel už nějaký školený značkař do terénu třeba ani vyjíždět. Pokud by připomínky byly rovnou zveřejněny on-line (tedy celý systém by fungoval jako jakési fórum), pravděpodobně by se nestávalo, že na jednu chybějící ceduli upozorní 100 lidí (jen by třeba někde zaklikli, že to co tam někdo předchozí napsal, je pravda) a pokud by se to udělalo chytře, nejlépe po jednotlivých úsecích tras, ani by to nebylo nijak nepřehledné.
Jedním z problémů značkařů je ten, že projíždí trasu opravdu pouze max. jednou za rok. Tedy pouze v jednom ročním období. Ono se totiž může stát, že třeba značka zaroste vegetací. Ale ten značkař tam jede v době, kdy tam třeba nic neroste. Nebo značkař si značky náhodou všimne, ale 80% ostatních ji přehlédne. Nebo je silniční trasa vedena nějakou rozblácenou cestou, ale ten značkař tam jede třeba když je sucho (a ne každá neasflaltka je za mokra nesjízdná). Nebo trasa vede nějakým problematickým místem, přitom toto místo lze velmi jednoduše objet (což značkař neznalý místa třeba neví a myslí si, že to prostě jinudy nejde, někdo místní to ale bude vědět lépe). Další problém jsou dočasně neprůjezdné úseky tras, např. teď aktuálně uzavřená trasa č. 1 v Brně nad Anthroposem - úsek s uzavírkou je několik km dlouhý a uzavírka (výkop, který nelze v daném místě objet ani přejet) je někde uprostřed. Technicky ani finančně by nebyl problém na začátku tohoto několik km dlouhého useku značku škrtnout (takovoutou páskou, jak se běžně používá na silničním značení při objížďkách) a dolů pověsit, klidně na papíře vytištěnou, informaci, kudy je nejlepší uzavírku objet. Ty stavební práce tam budou trvat přes půl roku. Trasa je velmi frekventovaná. Značkař kontrolující jednou za dva roky se o takovémto problému vůbec nemusí dovědět. Zato stovky, možná tisíce cyklistů jedoucí podle značení budou mít zážitek, jak se na trase č. 1 museli 3 km vracet a pak 10 km bloudili Brnem a hledali pokračování trasy (což jejich důvěru ve značení asi neposílí). Ano, taky mě občas nijak nevadí bloudit (taky jezdím často bez mapy do neznámých míst), ale někdy prostě bloudit nechci/nemůžu. A v takových situacích bych se rád spolehnul na značení (od toho snad značení je, aby se nebloudilo..?).
Pokud ale někdo vyznačí dálkovou silniční trasu tak, že se musí člověk s kolem proplétat přes konstrukci sloupu vysokého napětí (s větším kolem neprojde vůbec), případně ji označí jednosměrnou ulicí v protisměru, přestože bez zásadního prodloužení ji lze vyznačit sousední ulicí po směru, tak je to prostě idiot (a nechápu, proč si to Žofka hned na začátku vztáhl na sebe - že by taky takhle značil? Tomu se mi ani nechce věřit). Pokud někdo vyznačí silniční trasu po tankodromoidní cestě, tak to idiot nutně být nemusí, prostě tam třeba jede za sucha nebo mírného vlhka a z neznalosti situace si myslí, že je to v pohodě. Takovému by se ale právě hodily názory lidí, kteří to tam znají.
Ale zcela zásadní věc, kterou tvrdím od začátku: Vyznačit radši polovinu tras kvalitně (kontrolovat a opravovat místo jednou za dva roky třeba jednou za rok, ono by to šlo i častěji, jelikož oprav by za rok bylo méně), než nepřehlednou změť zbytečných a nepoužitelných tras, které jsme svědky teď. Hlavní problém skutečně není v nedostatku značkařů.
Je to velmi zaqjímavý nápad, taky sem to už hledal. Jinak s tim škrtnutim značky to není tak jednoduché. Protože třeba na cyklotrase v Radotíně byla přeškrtnutá značka nebo dokonce zakrytá, ale možnost objetí tam nebyla a to že tam se těžko objíždí.
Teď jsem se ptal starostky na ty značky a říkala, že všechno musí odpovídat Generelu Středočeského kraje ( unás), Cyklotrasy i cyklostezky buduje buď kraj nebo obec či mirkoregion. A KČT s tím má akorát společné to, že se jim hlásí kudy povede.
Dosti dlouho zde (na serveru) fungoval Mirek jako znalec co je a co není bikerské. Nyní byl po zásluze odměněn (konečně) a byl mu přidělen MIRKOREGION. To by mohl dostat i erb, že?
Gratuluji !!!
Nech mirka žít...
Ale s tím erben, to není špatný nápad :o)))
Taky už jsem na to narazil, že na KČT není žádný kontakt, na stránkách nabízejí jen členství , zlevněné mapy atd. V těch jsou taky chyby, a co s tím? (i , podle mě blbej, Schocart vyzývá uživatele k jejich oznámení).
A vyrobit jednu ceduli? Vždyť jsou jen dva druhy a na to se nalepí na plotru vyřízlý číslo a šipka, to je hned a za "pět v českých".
Sleduji tuto diskusi už od začátku, ale stále mi není jasná koncepce jak se trasy vybírají, projektují a také jak se tedy udržují v použitelném stavu... Tedy, myslím tím značení...
Ty tu Žofko pořád nabádáš k tomu aby se každý, komu se stávájící stav nelíbí, přihlásil a dělal "značkaře"... O.K., aktivní přístup k tomuto akceptuji. Bohužel ale každý nemá tolik času aby se tomu mohl věnovat nějak systematicky, aby to mělo nějaký význam...
Proto by mne také zajímalo, co může udělat obyčejný "civil" pro to, když náhodou na cestách narazí na nějakou chybu či podivnost ve značení. Z toho co tu stále píšeš a opakuješ mi to připadá, že nikdo jiný než registrovaný "značkař" do toho nemá co kecat a že případné nesrovnalosti může hlásit opět jen on a případné nápravy se pak můžeme dočkat nejdříve za ty dva roky co to někdo autorizovaný projede, zkontroluje a nahlásí a následně někdo jednou přiklepne peníze na opravy...
Proč tedy nejde ještě navíc někde zveřejnit nějakou "centrální adresu" kam by mohl kdokoli posílat své připomínky ? Pořád si totiž myslím, že takto by to mohlo být o mnoho efektivnější, už dopředu by se vědělo kde co není v pořádku a značkaři by to mohli v terénu jen pak potvrdit nebo vyvrátit...
Nikdo nemá tolik času? Projet a sepsat tři úseky za rok. To je tak strašně času? Asi ano. Ale pak to podle toho vypadá. A k čemu by ta databáze oznámených stížností na chybějící značky asi tak byla? Kteří úředníci by celou tu agendu vyřizovali? Kdo konkrétně by asi tak měl na místo jet, zjistit skutečný stav a zařadit to do objednávky prací. Snad nějaký tým z Ministerstva cyklistického značení? Nebo kdo konkrétně? Stejně se ta trasa musí pravidelně projet a shromáždit všechny požadavky. Že by se dopředu vědělo, co není v pořádku? To by se nejdřív muselo ověřit, zda je podnět oprávněný. Tedy nový odbor vyřizování podnětů na ministerstku? Dovedeš si představit, kolik těch značek je? A pokaždé, když někdo nějakou nenajde, by se měl rozběhnout koloběh ověřování oprávněného podnětu občana? To by se myslíš ušetřil čas a peníze?
Proto jsem se ptal, protože opravdu nevím jak to funguje...
Ověřovat se to nemusí okamžitě, stačílo by i za ty dva roky, ikdyž... Měl jsem na mysli jen vést nějakou rozumně navrženou databázi, kde by např. na netu byl formulář, který by mohl kdokoli vyplnit, systém by to už nějak roztřídil, třeba podle krajů, působnosti místních úřadů, případně lokálních klubů KČT nebo tak nějak, atd. A samozřejmě, že by se v konečném případě braly v potaz jen podněty, které by byly zaslány na jednu závadu více lidmi, ne jen jediná připomínka od jednoho člověka... Toto všechno by se pak v nějakém intervalu zhodnotilo, určily by se priority a pak, někdy časem, by to značkaři teprve zkontrolovali na místě... Ale asi si už vymýšlím moc, takže už budu radši mlčet ;-)
Nojo, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě. Trasy patří krajům či obcím. Tam by tedy měl cyklista směřovat oznámení o zjištěných závadách ve značení. Oznámení by se vyhodnotilo a pokud se skutečně týká značení číslovaných cyklotras (může se týkat i místních tras nebo dopravního značení nebo nesjízdnosti - zpravidla všeho najednou), přeposlalo by se KČT o čemž by byl informován občan, který impuls podal. Neexistující úředníci na KČT by oznámení přezkoumali, potvrdili převzetí, informovali občana a přeposlali by to neexistujícímu sekretariátu oblastního značkaře. Ten by připomínky roztřídil podle tras a předal značkaři při kontrole trasy. Značkař by pak jednotlivé připomínky na místě vyhodnocoval a vystavoval protokoly o vyřízení připomínky. Jednu kopii pro sebe, jednu pro oblastního značkaře, jednu na ústředí KČT. Ústředí KČT by pak o vyřízení vyrozumělo krajský či obecní úřad, který by s výsledkem seznámil občana. O občan cyklista by obratem poslal stížnost na špatné vyřízení. Asi rovnou na ombudsmana.
Což kdyby ten cyklista místo oznamování a roztáčení kol byrokracie rovnou přidělené úseky kontroloval a rovnou připravoval podklady pro změny a doplnění. Tohle totiž stejně nakonec někdo udělat musí.
Ale jo, už vim co udělám v tomto "dílčím" případě. Vemu prkno, zbyla mi tam barva na okapy a cedule bude hotová. A možná to, než bude provedena oprava značení, někomu pomůže.
Udělej tam pásové značení (které Banánovník viděl kdesi v okolí Kladna), to může být namalované přímo na stromě ...
Jelikož Žofka je evidentně idiot, ze kterého není možné dostat rozumnou radu, obrátil jsem se přímo na KČT (po nějaké době jsem objevil na jejich stránkách formulář na posílání připomínek na [email protected] .Jsem zvědav, co na to odpoví:
Dobrý den.
Zajímalo by mě, jestli je možno někam zasílat upozornění na např. poškozené cykloznačení (mám na mysli zejména žluté plechové tabulky - silniční značení), případně chybějící, označené neprůjezdnou trasou atd. Bylo by zajímavé pro tyto účely zřídit na těchto stránkách nějaký formulář, kam by se takovéto věci daly psát (a nejlépe rovnou zveřejnit a nechat možnost každý takovýhle podnět okomentovat nebo ohodnotit dalšími, aby se získal lepší obrázek o dané situaci). Po cyklotrasách projedou každoročně tisíce lidí, to je obrovský potenciál pro zmapování problematických míst. Jsem svědkem toho, jak některé staré trasy jsou z důvodu chybějících několika tabulek již několik let prakticky nepoužitelné (buď člověk z trasy sjede nebo se dostane do neprůjezdného místa), naproti tomu se nákladně značí trasy nové (takže lidské i finanční zdroje evidentně exitují). Připadá mi neefektivní značit novou trasu, když se stejnými náklady by bylo možné optimalizovat značení na několikanásobné délce starých tras, které se jinak stanou nepoužitelnými. Je škoda, že kvůli pár snadno odstranitelných nedostatků se stává celý systém cykloznačení zcela nedůvěryhodným.
:-) Vida, co se z jednoho nevinně vyhlížejícího tématu a jedný fotky vyvrbilo. Loni dávala ČT2 v půlnočním čase diskuzní pořad "Studio Kroměříž", kde celkem málo známí herci poklidně nahodili téma, předstírali diskuzi, a za půl hodiny to celý vygradovalo ve vzájemný osočování. Jenže to byla dobře zamaskovaná recese, ale mělo to úplně stejnej průběh, jako tahle. Proto ten smajlík v úvodu.
Dobry den,
toto je velice dobry napad, urcite jej proberu s predsedou rady znaceni
KCT a myslim si ze bude souhlasit. Bohuzel napadu a pripominek mam pomerne
dost, takze se k reseni teto veci mozna dostanu az nekdy v zari nebo
rijnu, ale pripisu si to do seznamu pozadavku.
A co jsi asi tak čekal jiného? Nápadů a připomínek má dost, ti sděluje. Lidi nemá, kteří by byli ochotni něco udělat. (Možná to na podzim probere s předsedou. Všichni budou souhlasit, značení bude pro nedostatek lidí chátrat dál.) Obzvlášť komicky musela působit tvá "objevná" myšlenka, že značení by se mělo kontrolovat a udržovat. To opravdu dosud nikdo nevěděl, to bude rada značení překvapena, jaký génius je ochoten jim poradit.
V tom se právě lišíme. Minulý rok jsem se na tytéž stránky dostal také. Ale hledal jsem tam, co mohu pro zlepšení značení sám udělat. A to jsem tam našel a to málo co mohu, dělám. Tobě je cyklistické značení lhostejné. Ty potřebuješ fórum, kde si budeš hrát svou hru na chytráka, který by všechno dělal lépe. Kdyby vůbec něco dělal. Známá hra z českých hospod. I ty tvé primitivní nadávky k této hře patří.
já jsem z primitivními nadávkami nezačal (kritizuješ sám sebe). Nedostatek lidí problém není, problém je příliš mnoho tras. Já jsem tam taky párkrát hledal, co můžu pro zlepšení udělat, ale nenašel jsem to tam. Je tam jen konstatováno, že KČT dělá značení (a i tuto velmi jednoduchou informaci není tak jednoduché najít). Žádnou výzvu "pojďte dělat značení s námi - udělejte toto a toto, případně napište sem, pošleme vám podrobné informace" jsem tam nenašel, přestože hledal. Pokud jsi to tam našel, je to důkaz toho, že mě intelektem skutečně značně převyšuješ. Je pěkné, že značkáře můžou dělat jen ti, co vidí i neviditelné a najdou to, co je běžným smrtelníkům skryto;-)
---beru zpět, je to tam. I když bez konkrétního kontaktu.
http://kct.cz/?oid=10180 úplně dole. Kontakt je tedy na http://kct.cz/?oid=10156 . Asi nejsu zas tak úplně blbej, jak jsem si myslel:-) tož tam zkusím napsat a uvidím.
Hned na hlavní stránce http://www.kct.cz/ je mezi Aktivitami KČT odkaz na Turistické značení. Tam se pak dočteš:
"Ve svých řadách rádi uvítáme všechny z Vás, kteří máte zájem nám při údržbě pěších, lyžařských nebo cyklistických tras pomoci. Stačí se spojit jakýmkoli způsobem na adresu Ústředí KČT."
Máš asi opravdu zvláštní talent, vynalézavost a um, že to dokážeš "nenajít". Nebo je ta věta pro tebe nějak nesrozumitelná?
v momentě, kdy značení nikdo nekontroluje a neudržuje moje objevná myšlenka o údržbě a kontrole působí spíš tragikomicky. Bohužel některým lidem evidentně nedochází ani takovéhle samozřejmé věci (a není to jen věc cykloznačení, stejný problémy jsou i jinde).
Právě že kontroluje a udržuje. Pro nedostatek lidí jednou za dva roky a pak se to předá firmě. Budeš se divit, ale dělá to právě KČT, kterému to poněkud impertinentně radíš. Pravda, nestojí u každé značky hlídač se psem. Takže opravdu jsou momenty, kdy značení nikdo nekontroluje. Pak jsi to ale měl napsat přesněji. Měl jsi doporučit trvalou stráž u každé značky.
Seš fakt asi intelektuálně retardovaný, pokud nechápeš, že podle mého názoru prostě nedostatek lidí není (protože podle mého názoru není třeba tolik tras, zvlášť pokud není dost lidí na jejich údržbu). Je možné, že někdo má názor jiný (někdo třeba radši bude mít cyklotrasu na každé pěšině a označenou jen na začátku a na konci a to mezitím bude pouze na fantazii uživatele, když si tak libuješ v extrémech, tohle ale zase nechápu já). A, mimochodem, v dopise KČT jsem nepsal nic ve smyslu, že by se měly trasy kontrolovat a udržovat, ale námět, jak to dělat lépe. Sice asi umíš číst, ale s porozuměním psanému textu na tom moc dobře nejsi. Měl bys na tom trochu zapracovat;-)
Vidím, že debata s blbcem prostě nikam nevede a teď už opravdu s konečnou platností končím. Howgh.
Pak se tedy obrať na zastupitelstvo svého kraje se žádostí o redukci cyklotras ve svém kraji na čtvrtinu. Na to máš právo. Jistě najdeš širokou podporu v tom obrovském potenciálu cyklistů, o kterém mluvíš. Můžete své požadavky podpořit masivní demonstrací, jde přece o princip. Opravdu nevím, proč vám tam dělají cyklotrasy, když je nechcete.
Nebo máš druhou možnost, pro tebe možná vhodnější. Vem si pilku a klíč na matky a běž to značení cyklotras likvidovat. Třeba tě to uspokojí. Ničit práci druhých (podle tebe kreténů a idiotů), když sám nejsi schopen udělat nic pozitivního. Vem si taky kladivo, třeba toho najdeš víc, co bys chtěl nenávistně rozmlátit. Maminčin mazánku.
Ty, Žofko, proč se tak rozčiluješ? Kdybys radši popsal, jak se stát značkařem a co to přesně obnáší, třeba bys někoho z nás zlákal zkusit to taky.
Idiota zmínil prvně petrp, ale nemyslel tím značkaře z KČT, ale tu firmu, co to osazuje.
Já taky nejsem z tohohle značení nadšenej, škoda, že se v terénu víc nerozšířilo namalovaný pásový značení, odlišený od pěšího žlutou barvou. Je to levnější a bez kovových sloupků! A na silnicích stačí silniční značení (mimo dálkových cyklotras). Teď k tomu přibudou zelený tabulky Koňotras a třeba fialový Bruslotras. Preferoval bych, alespoň pro sebe, lepší mapy se zakreslením sjízdnosti cest (třeba plná - i pro silničku, čárkovaná - sjízdná, tečkovaná - obtížná,brody,přenášení...).
A vůbec už nechápu, proč jsi vlastně se svýmy názory tohle téma založil (chyba ve značení).
Asi nemám smysl pro tyhle hospodský hry typu "celej systém je tu idiotskej, všechno tu dělaj kreténi". Možná to někomu pozvedá chatrné sebevědomí, ale jinak to k ničemu neni dobrý. A i když to chápu, přece jen nemám rád, když mě někdo oslovuje výrazy debil, ignorant, kretén, blbec, idiot (viz zde nahoře). Zvlášť když mluví o věci, které příliš nerozumí. Nadávky místo argumentů neberu. Já nepoužil jedinou vulgární nadávku, aby bylo jasno.
Spojíš se jakýmkoli způsobem s Ústředím KČT. Oni ti pošlou přihlášku na sobotní školení cykloznačkařů v dubnu v Praze. A on už si tě pak vyškoleného oblastní značkař najde. Měl bys dostat ročně tak nejvýš tři úseky ke kontrole. Každý zabere tak den v terénu plus papíry. Jak si s tím poradíš, je na tobě, jen musíš dodržet termín, aby se to všechno stihlo zpracovat a objednat. Je to samostatná práce.
Shocart už povrch tras na novejch mapách vyznačenej má.
A konečně, proč jsem téma založil. No, připadá mi ta fotka roztomilá, nic jinýho. Fotky stejně přidám k podkladům, někde to bude potřeba. Ostatně se tam ještě jednou musím podívat, neměl jsem s sebou klíč na matky. Aspoň pro zatím se ty značky musej utáhnout ve správný poloze.
"všichni jsou blbci, jenom já jsem letadlo"
někdo si léčí svoje komplexy tak, že si koupí silnou motorku, někdo tak, že se stane značkařem KČT. Být značkařem KČT dělá z člověka zcela bezchybnou bytost, které ostatní nesahají ani po kotníky. Dokáže hned jen tak od boku odhadnout životopis a celou škálu charakterových vlastností člověka, kterého evidentně vůbec nezná, nikdy se s ním nesetkal ani ho nikdy neviděl. Vedle značkaře KČT jsou všichni kolem líní chytráci, kteří jsou líní hnout prstem a dokonce i prdelí, v hlavě nemají mozek, ale neprůstřelnej železobetonovej totáč, bez maminky a tatínka neudělají ani krok, zato by si chtěli pořád na něco stěžovat, ale ve skutečnosti nemají na co, jelikož žádní "oni nahoře" neexistují, jak se každý správný značkař KČT mohl dovědět na sobotním dubnovém školení v Praze. Na co takový značkař KČT sáhne, to se hned podaří, všechno je hned promyšlené do posledních detailů, už na tom prostě není co zlepšovat. Dílo značkaře KČT vydrží věky a časem rozhodně neztratí svoji kvalitu. Značkař KČT je zásadně neomylný. Pokud někde udělá nějakou zdánlivou chybu, je to vždy velmi promyšlené a každému jinému značkaři KČT je jasné, že lepší řešení stejně neexistuje. Ó, jak já bych chtěl být značkařem KČT!!
1. Ještě jsi mě zapomněl nazvat debilem, ignorantem, kreténem, blbcem a idiotem.
2. Kdo nic nedělá, nic nezkazí. Pouze ten, kdo jen kecá může být dokonalý. Chraň si tedy svou dokonalost a ostatním jen nadávej. Ostatní jsou přece ...
Berušky neberou!
Žofka, přestaň už prskat!
Podívej se na do svýma" mladýma " očima a ne jako "ňákej staroch ..."
Díky za info.Tak mám dost času, abych si to rozmyslel a vysondoval jakou cestou vlastně KČT chce jít dál v podpoře terénní cykloturistiky. Zajímavý je, že z našeho NP mě informovali, že právě Turisti na ně tlačí, aby nepovolovali další cyklotrasy v terénu. Včera při vyjížďce jsem trochu sledoval to značení, na lesní kamenitou cestu by se fakt víc hodilo to malovaný na stomech a kamenech (takovou trasu bych rád udržoval). Jenže on to bude asi taky dobrej kšeft pro ty výrobní (při ceně 400,- za cedulku z pozinkovanýho plechu v hodnotě silně pod 100,-) a montážní firmy. Těch cedulek je až moc, někde jsou i zdvojený.
Jo, k těm mapám, to jsem zaregistroval, ale zatim mám k Šokartu nedůvěru, jsou strašně nepřesný. Musim se na tu novou cyklo někde v hypermarketu podívat, třeba už je lepší.
Značky asi předražený nebudou, on to neni jen kus pozinku. Je to nějaký důmyslný asi podle euronorem, je to přece jen součást silničního značení. Přebujelé značení se prý někdy vyskytuje u nových tras. Zřejmě se objedná tolik značek, jaký je rozpočet. A je-li starosta velkorysý.. :')
Trasy jsou různé. Nejen ty číslované, ale i místní, třeba i všelijaké komerční. Pro cyklisty vhodnější či méně vhodné. Zda v tom pak neni zmatek a kdo je vlastně bude udržovat, to je otázka. Ale o tom vím málo, s tím nepřijdu do styku. Myslím, že si klidně můžeš vyznačit vlastní trasu po kamenech a kořenech (ty číslované jsou značené po celé délce stejně - pásovým či dopravním značením). Ale je otázka, jak dlouho tě bude její údržba bavit. Asi tu je ještě budoucnost otevřená. Trasy patří regionu, jsou pro rekreaci jeho obyvatel a pro podporu turistického ruchu. Platí se z veřejných rozpočtů (kromě těch komerčních). A jak si to region udělá, takový to tam bude.
Šokart jsem měl na mysli ten nový, 1:60000. O víkendu to snad ověřím u Labe. Zatím se mi zdá, že ve srovnáví s ostatními mapami je toho tam strašně moc. Přesnost map asi závisí především na pracovnících v terénu. Jeden zdejší to pro ně prý dělá. Ale raději ho snad ani neprozradím. Kdo ví, jak by dopadl. :')
no já jsem chtěl KČT pomoct a říct kde mají všude u nás špatné značení...bohužel šéf KČT mi řekl, že na mě nemá čas a vedoucího mého kraje mi napsal, že děkuje a že se ozve, bohužel přes urgence se již neozval..
Nevím proč je hned oheň na střeše, když nám jde snad všem o stejnou věc.
Veškorou činnost dělají jenom lidé a záleží jen na jejich přístupu k řešení práci, mnohdy nestačí jenom profesionalita, ale je důležité i nadšení a zápal pro věc.
Prohledal jsem svůj fotoarchív a našel snímky, které dokumentují jak dva dělají totéž.
První snímek - http://dvur-kralove-nad-labem.cz/IM002276.JPG
- ukazuje hliníkovou reflexní tabulku s nic neříkajícím číslem na hliníkové trubce se značkou zákaz vjezdu všech vozidel - profesionálně odvedená práce. Přitom očividně trasa vede po lesní cestě, nemělo by tu být pásové značení?
Druhý snímek - http://dvur-kralove-nad-labem.cz/IM002568.JPG
- ukazuje rozcestník, kde je vše potřebné. Tabulky jsou natlučené na dřevěném sloupku, což umožňuje natočit šipku přesně ve směru cesty, i do kopce.
Třetí snímek http://dvur-kralove-nad-labem.cz/IM002578.JPG
- dokazuje, že se na tabulku vejde i poznámka ke sjízdnosti.
Pro zajímavost:
rozhovor s autorem cyklotras Žacléřska zde:
http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=2045
Na www.cykloserver.cz je možno stáhnout metodický materiál "Cyklotrasy v České republice" na této adrese:
http://www.cykloserver.cz/Gfx/Docs/cyklotrasy.pdf
Z něho cituji těchto pár vět:
"Cyklistické trasy dělíme na cyklotrasy a cykloturistické trasy. Všechny prvky cyklistického značení mají žlutou podkladovou barvu.
Cyklotrasy jsou ty, které vedou po silnicích, dobrých místních a účelových komunikacích. Jejich značení je podobné jako u silničního značení pro motorová vozidla.
Cykloturistické trasy jsou ty, které opouští silnice s automobilovým provozem a vedou přírodou a terénem většinou po polních či lesních cestách. Jsou vyznačeny pásovými značkami o rozměru 14x14 cm a směrovkami."