Zjistil jsem teď s hrůzou, že řetěz je na 5 místech prasklý, z toho na jednom místě je půl očka na článku úplně pryč - tahá to už jenom půlkou. Kdy to vzniklo, to nevím. Možná k tomu přispělo nechtěné překřížení řetězu. Jel jsem teď dost náročnou cestu v noci a jel jsem do kopce chvíli na velký tác, když jsem myslel, že tam mám malý a osvětlení na řazení (ještě) nemám. Podle pocitu v nohách to rozhodně nepoznám, jak si někdo myslí, vypadalo to jenom, jakoby byl ten kopec větší. Jěště další věc - může mít na životnost řetězu vliv typ kazety? Dřív jsem měl 8-kolečko Shimano a řetěz jsem měnil po 2000km. Vydržela asi 20000km. Teď mám nějakou Sunrace a řetěz najednou odchází už po 800km (propadává měrka). Už jsem toho měl dost a nechal jsem ho tam dýl, výsledkem je, že po 1200 takhle prasknul, což se mi dřív ještě nestalo. Může to být tou kazetou? Řetěz je Sram PC48 a všechny praskliny jsou na vnější horní straně řetězu, vždy nad čepem.
Rozhodně je nejhorší to křížení řetězuse čepy řetězu a dojde vlastně k roznýtování.Pak taky záleží jakou máš řetězovou linku-když je posunutá,tak vlastně křížíš i to,co by mělo být normální.Dále-stejný typ řetězu nikdy nebude stejný-materiál,tepelné zpracování atd.Někdy je to fakt špatné-pamatuju,kdy se na Authorech trhaly HG53 jak "na pásu".Prostě vadná série-ale jak to poznat předem,že?A kazety Sunrace-to nejhorší co je na trhu-na některých kusech přeskakuje řetěz i když jsou úplně nové.Teď mluvím o obyč. typech.Ty máš už ty novější JUJU?Ty přišly na trh nedávno a zatím nikdo neví jak budou vypadat.Na první pohled z půl metru je nepoznáš od SRAMu.Ale zatím nemám nikoho,kdo by ji jezdil-a tím pádem testoval.Každopádně největší jistota je HG kazeta.Já ač "Sramák"-jsem taky minule natrefil špatný kus PG970 šla po prvním řetězu do kopru a to se mi taky moc nelíbilo.Silně uvažuji,že se mi na kole objeví jediná součástka od Shimana-kazeta XT:-))).Snaž se sehnat kazetu HG 70,50tky už bývají poslední dobou taky pěkné "bláto",někde na www jsem je ještě zahlédl-9ky se samodělají v HG70 pořád,u 8ček už je to někdy problém.Nebo teda tu SRAMKU-JE TO NA TOBĚ:-))))))))))))))
Díky za radu, rozhodně pořídím jinou kazetu. Tím testovačem nového Sunrace nejsem dobrovolně, chtěl jsem koupit tu samou Shimano, co jsem měl, ale jak už to bývá, nikdy nemají co potřebuju a já se pak spokojím s nějakou náhražkou, protože se mi nechce obíhat všechny obchody. Ale u každého komponentu se to stane jenom jednou, pak se poučím. Ještě zdůrazním ten nepoměr - novou kazetu vyhodím po 3 měsících, stará vydržela 2 roky a možná ani nebyla tak opotřebovaná.
Nemáš ji vyhazovat. Pokud nebyla totálně v háji, moh sis ji nechat a dojíždět na ní řetězy, s kterejma se dostaneš na třetí zub měrky. Dělal jsem to tak pár let.
Jo, to jsem dělal. Potom řetězy došly. Spotřeboval jsem jich na ní tuším 6. Je fakt, že kdybych sehnal další opotřebované řetězy, tak mohla ještě sloužit, ale používáním vytahaných řetězů se zas ničí převodníky - ty mám ještě původní.
S těma převodníkama nevím. Určitě se sjíždějí taky, ale nikdy mi na nich novej řetěz bordel nedělal, jenom na kazetě. A měly asi přes 15000 km touhle metodou a byly to nějaký celkem nic moc Suntoury.
mě to střílelo i na převodnících. Ale vše se dá (nejmíň jednou) spravit pilníkem.
Mě to dělá to, že občas při zařazení prostředního převodníku se řetěz jaksi namotá, řádně poškrábe rám a přehazovačka, jak se napne, tak praští do rámu a nohy se zaseknou. Musím šlápnout trochu zpátky a spraví se to. Asi pomůže taky pilník - je potřeba obrousit ty "háčky" na každém zubu, vzniklé otlačením. Chtěl bych ho tam ještě chvíli nechat, je to sice nic moc Shimano Nexave, ale teprve po 20 000 km v něm přestalo při záběru praskat a taky jsem k němu na míru kupoval nový střed, který funguje zatím moc dobře.
Faktem je, že prasknutí řetězu je vlastně jenom roznýtování při záběru nebo záběru a křížení. Na to, aby přestřihl tahem čep nebo natrhl článek nemůže mít nikdo sílu a i kdybys ji měl, tak si myslím, že by se našel slabší článek. Například praporky v ořechu nebo tvoje achilovka nebo tak. Taky jsem nikdy prasklé články neviděl a ani o nich neslyšel. takže nad tím můžu jen kroutit hlavou. Jediná šílená myšlenka je, že to ve výrobě nýtovali čepama se špatnou tolerancí. Já používám taky Sram, ale devítikolečkový (teď 971) a vydrží tak 1500 až 1600km. A bez prasknutí. I spojka.
Si piš, že poznám rozdíl mezi prasknutím a roznýtováním. Roznýtování jsem taky zažil, jeden čep vylezl z řetězu. Když jsem řetěz pak sundal a otočil na bok, jaké překvapení - skoro všechny čepy vypadly a řetěz se rozsypal na kousky. Byl to naprosto neznačkový čínský kousek. Ale ten můj řetěz je prasklý tak, jak to popisuju. Spojka na něm žádné poškození nemá. Schválně udělám fotky.
Jednou jsem koupil řetěz (TAYA), kterej měl 4 rezervní spojky ze žlutýho kovu. Původně stál asi 700,-, ale prodali mi ho za necelý 400,-. Byl napohled krásnej, ale hroznej humus, vydržel asi 1300 km. Ty spojky jsem začal potom používat na IG 51, ale byly taky nějaký blátivý, protože praskaly a ohýbaly se destičky. Myslím, že jim dost vadilo, když se náhodou zúčastnily přeřazení, protože podle mýho soudu při tom řetěz nejvíc trpí.
já jsem jednou přetrhl řetěz i na cca 45 zubovým tácu (tedy ne roznýtoval, opravdu přetrhl). Bylo to na kole s jedním převodem (tedy řetěz celkem bytelnej). Od té doby jsem jen asi 3x roznýtoval, ale vždy to bylo chybou řazení nebo zanedbáním údržby (např. blbě seřízená přehazka).
Teda Radku, ty ještě nemáš osvětlení na řazení :o)))
S řetězem ti sice neporadím, ale můžu se zeptat, jak vůbec přijdeš na to, že jsou na měn praskliny?!? Na můj vkus jich tam teda máš požehnaně, ale mám obavu, že kdyby se to stalo mě, tak dokud by to neruplo úplně, tak na to nepřijdu. A je otázka, jestli bych odhalila i ty ostatní...
Já jezdit na kole denně jako ty, tak ho akorát večer odstavím do garáže a ráno na něm zase vyrazím... Co dělá řetěz bych ani nepomyslela...
Radunko, já pevně věřím, že ty přijdeš na všechno. A opět to myslím smrtelně vážně.
Na všechno ne - integrály Svitavskýho náměstí mi nejdou :o)))
Tento problém mě znovu udivuje. Už jsem tu psal, že moje gumy mají najeto cca 8.000 a to samé řetěz. Vše je v relativním výborném stavu. A to se o řetěz nic moc nestarám. Do pračky ho dávám tak každých 400 km, ale často mažu. GT 8 se mi moc neosvědčilo, protože nástřik vydžel jen 40 - 50 km a od loňska používám olej ve spreji kterej se používá u "JUNGHEINRICHů". Ten mi doporučil jejich technik. Název neznám, protože etiketa se mi ztratila, ale je to taková bílá olejová pěna ve spreji. Kolo mám Rock Machine vzor Thunder. Kupoval jsem ho na podzim 2004 a problém mám jen v tom, že se vyšisovala černá barva na řídítkách a sedlovce. Jinak jsem moc spokojen. Je možné, že ujedu ještě např. 500 km a odejde řetěz, gumy ap. najednou. Zatím to ale musím zaklepat, protože Rock drží jako židovská víra.
To zní dobře. A co tam máš za kazetu?
Ještě bych udělal jednu věc-obětoval peníze za poštovné a poslal tenhle řetěz "panu" Žitnému-dovozci Sramu.Co by ti na to řekli.Ten chlap neuznává žádné reklamace-ale asi taky ještě popraskaný řetěz neviděl-třeba by se stal zázrak a dali by ti nový:-)))))
Tak jsem to vyfotil, je to tady: http://img387.imageshack.us/img387/4015...
Je to těch nakonec 6 článků seřazených uprostřed nad sebou. Při původní poloze řetězu byly všechny praskliny na horní straně článků. Dva z nich praskat teprve začínaly - je to sotva patrné, ale jasně praskají z vnějšku, ne od čepu. Klidně bych to někam poslal, ale paragon už nemám a stejně za to mohla ta kazeta.
Nechápu ... něco takového jsem v životě neviděl, v životě se mi jediný řetěz nepřetrhnul...