Sedisy vyráběla firma Sachs, z které se stal SRAM. A stanovit nejlepší poměr cena/životnost/funkčnost, nevím, nevím, jestli si někdo troufne.
Tak já tenkrát používal ten sedis, protože byl levnej a hodně vydržel. Jo a na shimanu HG šlapal výborně.
S těma SRAM už tak dobré zkušenosti nemám. Možná je to jen typem (pokud se to nějak liší). prostě už ztrácím orientaci co je dnaska na trhu
Všim jsem si, že řetězy SRAM jsou tady na fóru hodnocený dost vysoko. Jsou kompatibilní snad se vším, co se dnes používá, akorát si musíš vybrat. Zkus www.sram.com.
Určitě se sejdou různé názory a zkušenosti, ale pokud můžu mluvit za sebe tak už několik let úspěšně používám právě řetězy SRAM. Měl jsem postupně typy P059,P069 a teď vylepšený P951 vše v kombinaci s devítikolečkem a řazením Campagnolo. Životnost se ve všech případech pohybovala okolo 8000 km, podotýkám, že při pečlivém a pravidelném čištění a mazání, jakož i jízdě výhradně po silnici. Právě pro časté snímání řetězu z důvodu praní je u těchto řetězů bezvadná rychlospojka. Rovněž cenově vychází tyto řetězy velmi a velmi příznivě. :-)
Nejraději Čz 500 nebo aspoň 300 a když neseženu tak SRAM.
Nemate nekdo zkusenost s retezem Campagnolo (9-rychl.) na MTB?
Jinak jsem mel zatim retezy Shimano, Connex i SRAM, vsechny mi odchazeji zhruba stejne. Jezdim za vsech podminek a v bahne se mi vsechno odporouci nejpozdeji mezi 1000-1500 km :(
S campou zkušenosti nemám. Nicméně se mi zdá, že řetězy Ti vydrží nějak málo. Jaké jsi používal? Jak často jsi je čistil?
BTW: rychlospojka se dá koupit ve všech slušných servisech za 20-30kč a namontovat se dá na libovolný řetěz.
Znacky a typy opravdu ruzne, ale vlastne neco jako pod kval. uroven Shimana LX jsem nesel. Posledni mam ted cerstve XTR, nebyl vyrazne drazsi nez XT (nechodte na me s cislama :) ), uvidim, jestli to ma nejaky vyznam.
Cistim je casto, po jakekoli vyjizdce s brody a bahnem je projizdim i prackou. Mazu teflonovym olejem ve spreji nebo do mokra voskovym mazadlem. Nicmene dostavaji zaber, i cerstve osetreny retez pri projizdeni bahnitymi kaluzemi uz po hodine odmita moc pracovat (ale totez i razeni). Nevim, jestli nezmenit taktiku a nekupovat radsi retezy levne a casteji je menit :)
To je filosofská otázka-a nelze ji zodpovědět.Každý bude bránit ten svůj.Já osobně rád experimentuji,zkusil jsem kde co.Osobně už se nedívám na jiné řetězy než SRAM a SHIMANO.Jezdíme všichni SRAMy.SRAM má tu výhodu,že je skutečně kompatibilní se všemi systémy konkurence-co si budeme povídat,když Amíci koupili Sachse(a ten předtím Sedise),tak se vesele vyrábělo dál,jen pod jinou značkou.Osvědčené se přece nemění:-)))Rozšířil se sortiment-přibyl totiž jeden pastorek.Až letos se začal dělat místo PC 59-PG971 a ten dost podražil,ale kupodivu ho na půl metru nepoznáte od HG řetězů,čili se změnil tvar náběhů.Sleduji nejen své řetězy a kazety,ale při každé výměně se ptám i lidí kolik najeli.Všeobecně ale platí jedno-levné řetězy méně vydrží,drahý řetěz (který stojí jednou tolik)nevydrží rozhodně jednou tolik km.Takže se držím pravidla "Zlaté střední cesty"-u Shimana to je HG50,IG 51-Sram PC48 to vše pro 8qaltů,HG 73 a PC49,PG971(pokud se sežene tak PC59) pro 9 qaltů.Péče a životnost-to je na dlouhé povídání.Nejlépe jsou na tom "silničáři".těm my bikeři můžeme jen tiše závidět kolik najedou na stejný řetěz co my v bahýnku slotě...:-))))
Já jsem významně prodloužil životnost, když jsem začal používat rychlospojku. Na noc dám řetěz odpučet do rozpouštědla a ráno vyráchám ve vodě. je čistý jako nikdy z pračky. Je to rychlejší a byt nevypadá jako po výbuchu.
Řetěz se má čistit po cca 2-5h provozu. Podle podmínek (5h je na neprášící silnici). Dělám to a hodně se to vyplácí - nejenom zvýšenou životností komponentů, ale především výrazně vyšší přesností.
Zásadně mažu maznicí - olej by se neměl dostat jinam než na čepy - jinde se na něj lepí sajrajt a řetěz se rychleji opotřebí. Když se jede na blátě, stačí jen 100m pořádnýho svinstva a musíš zastavit, ponořit kazetu do potoka a párkrát kolo protočit :)
Tohle delam taky, dokonce kdyz ceikam blato na ceste, vezu mazani a kdyz je potreba primazu a nikdy mi na bajku nevydrzel retez vic jak 800km... Retezy sram PC 951 a 971 jiny jsem zatim nezkousel.
To je docela nářez. Nedávno jsem přesedlal ze sedmikolečka na devíti a údržba řetězu mě nepříjemně překvapila, teď už taky mažu během cesty. Akorát nevím, jestli je normální, že zanesený řetěz při záběru na kazetě přeskakuje tak, že se nedá vůbec jet do kopce?
Kdyz je retez polepeny blatem, myslim, ze mu dalsi namazani navic behem cesty moc nepomuze, jen bude to blaticko vic mastne, ale brousit bude vesele dal. I pretirani hadrem to asi tezko vyresi, to by se musel retez opravdu proprat, vysusit a znovu promazat, totez po dalsi louzi. Delat neco takoveho v terenu na maratonku nebo na delsi vyjizdce- no, neumim si to predstavit. Porad se snazim verit tomu, ze bike je do neceho takoveho urceny, jen musim pocitat s tim, ze nektere dily jsou opravdu spotrebni.