Muzete mi doporucit nejake dobre plaste na MTB pro jizdu prevazne v lehkem terenu. Mela by ale samozrejme neco vydrzet i pri hrubsim zachazeni.
Jsou jizni vlastnosti na silnici ovlivneny i sirkou pneu (2,1" x 1,75")??
Co je u tebe lehky teren? Jestli polni cesty, tak ja vozim ted IRC GeoClaw. Model z roku 2003 nebo tak nejak a daji se sehnat pod 300kc jedna. Maji hodne tvrdou smes, ted uz na nich mam najeto asi 2000km a vzorek je skoro nesjety. Na korenech lehce klouzou (to ale skoro kazde), spatne se cisti od bahna, obcas do vzorku chytim kaminek. Na silnici a kamenite ceste jsou dabelsky rychle.
Jizdni vlastnosti na silnici zavisi hodne na vzorku a pak na nafouknuti, na sirce pneu uz tolik ne.
Udelala jsem i fotky vzorku.
http://www.acoma.cz/temp/geoclaw.jpg
To jsou ovšem pořádný terénní gumy. (Mimochodem, nikdy jsem ještě IRC GeoClaw neviděl ani o nich neslyšel - teď prvně). Vážně jezdí tak hladce? Ve mě budí dojem robustní gumy, co se po asfaltu valí s temným duněním.
Já jezdím IRC SeracXC - mám tak nějak zafixováno, že pro hladkou jízdu po tvrdém podloží by měl být na plášti uprostřed takový podélný běhoun ze střídavých figur (podobné jsou třeba Hutchinson Python nebo Maxxis Ranchero). Ale je to asi subjektivní.
Uz se nevyrabi :) Daji se sehnat po kramech jen v poslednich exemplarich.
Jinak trosku valive zvuky vydavaji. Tady se jezdi po sirokem vzorku, takze to nahrazuje stredovy behoun. Python vali trosku lip, ale to proriznuti predminuly tyden jsem teda psychicky neprezila a 990 za novou davat nebudu.
diky za odpoved!
lehky teren jsou pro mne opravdu polni cesty pripadne cesty lesni (nemyslim tim cesty pres koreny apod.).
No jo, jenže ty jezdíš "lehké terény" jen omylem nebo při našich výletech, které by zvládly i tuberkulózní šlechtičny :o)))
Zapomněla jsem přidat "To wewerka:"...
Já mám Kenda, najeto minimálně 8.000. Jezdím silnici i lesní cesty a vzorek drží jako židovská víra.
??? 8000 ??? Asfalt teda jedu jenom kdyz nutne musim, ale tak po 2000 km menim snad kazde plaste. Mozna kvuli adhezi vozim proti tem tvym daleko mekci smesi, ale Continental Explorer Pro, Schwalbe RR Evo apod. nejsou snad zadne extremy (jasne, ne silnici by zarvaly rychleji).
To vam vsem vydrzi gumy tak dlouho???
Ono je to neco za neco. Na crossu jsem mela Kendu a sekla jsem sebou na mokrem asfaltu na rovince v zatacce.
IRC ma zvlastni drzavou smes (na kachlickach pekne skripe) a pritom tvrdou. Jen ten Serac se jim nepovedl, vzorek divny a strili mi to. Neni ani do terenu ani na silnici. Casem zkusim jeste Notos.
Treba Tioga Red Phoenix (OEM drat) mi vydrzely na kole 2000km vepredu a 1000km vzadu. WTB MutanoRaptor asi 500km vzadu a stredovy vzorek je skoro sjety.
Tak tuhle otázku taky už nějakou dobu řeším, ale nějak sem pořád neměl dost síli se do toho opřít...
Teď vím, že mám zase o důvod víc, proč se těšit, až zase uvidim wewerku :-D
Psal jsem, že ty moje gumy mají najeto cca 8.000 a myslím, že ještě něco vydrží, ale chtěl bych se zeptat na typ obutí který vydává pro mě příjemný valivý zvuk. Občas potkám někoho komu gumy tento zvuk vydávají, ale typ nevím.
Díky za rady.
Zkus Tioga Yellow Kirin nebo Blue Dragon ... a garantuji ti, že ten zvuk nikdo nepřeslechne, je to jako když se valí Liazka ;o))))
Ja mam vzadu Hutchinson Python (2'') a spokojenost. Zadne drapaky, ale takovej rozumnej vzorek...Na asfaltu jedou celkem klidne (s nakolakama jezdim hodne po asfaltu a bez problemu) a kdyz zajedu do terenu, tak se umi zakousnout. Blato a pisek jin nedela zadnej problem. A kde sedej nejlip....to jsou prave takove ty klasicke polni cesty...tam jim to paradne jede.
Ahoj, zabloudil jsem sem, protoze hledam odpoved na stejnou otazku: obout druhy par kol na silnici a lesni (mozna i polni) cesty.
Vysly mi 1) IRC Mythos XC slick (IRC mam rad, jezdim Mythos XC II 1.95 a jsem spokojen), 2) Maxxis Wormdrive a 3) Schwalbe Fast Fred Light. To je poradi priority, poradi hmotnosti je presne obracene; ale na tech Schwalbech (350g!) se fakt bojim, ze bych vic lepil nez jezdil :-( Mate zkusenosti? Dik, medved