Viete aká je štatistika nehodovosti na bicykli na frekventovaných cestách? Nakoľko je jazda na bicykli bezpečná? zaujíma ma váš názor.dík
Také píšeš nějakou práci nebo tě to jen tak zajímá?!?
Já jen, jestli mám někde lovit ty tabulky nebo ne :o)))
Bez ohledu na statistiky se freqentovaným silnicím vyhýbám jako čert kříži.
Spravam sa na frekventovanych cestach uplne rovnako ako Kominik (nejazdim na nich). Kvoli vyhnutiu sa frekventovanej cesty som ochotny jazdit po kopcoch, blate a robit 30 km zachadzky, sem tam aj preniest bicykle na pleci a znasat nadavky kamaratov, co som to vymyslel za cestu.
Este k statistike. Statistika vie celkom dobre popisat, co sa udeje po tisicoch pokusov. Statistika vsak nic nepovie (nevie povedat) o jednom jedinom konkretnom pripade. Vie povedat napriklad, ze ak tisic krat hodis kockou tak sestka padne asi v 16 percentach, ale ako dopadne nasledovny konkretny hod statistika nevie povedat. Takze o tom, ci je pre Teba cesta bezpecna a ci sa vratis domov cely a zdravy, sa zo ziadnej statistiky nedozvies.
Ále jen neřikej. Silnice do Říčan ti žádné problémy nedělala. Nebo se čert tomu kříži vyhýbá dost vlažně. :')
Přeci bych si v lese neumazal kolo.
Pravděpodobnost nehody konkrétního cyklisty nezávisí na statistikách, to je těžký omyl. Pravděpodobnost nehody závisí především, především a především na něm. Statistiky najdeš na portálech ministerstev vnitra a vnútra. Ale odpověď na otázku, zda je jízda "bezpečná" tam nehledej.
Žovko můžeš jezdit jalo pánbůh, předvídat a presto tě někdo může porazit.
Jo, jo, facka taky vždycky padne z té strany, kde ji nečekáš...
Vždycky ne, ale často. Ale jak říká žofka a jinými slovy taky Ivánek Horník: "Musíme tomu štěstíčku jít trochu naproti." :-)
Může, jasně. Třeba i vlak do mě může "nečekaně" narazit, když jde chodec po chodníku, taky ho může někdo srazit. Ale cyklista má hodně možností, jak takové nebezpečí v provozu minimalizovat. V kolika asi případech, z té zhruba stovky mrtvých cyklistů ročně, udělal cyklista pro svou bezpečnost dostatek. To se nikde neuvádí, ani nezjišťuje, nejde jen o "viníka dopravní nehody". Z jednoho (nesprávného) pohledu je každý motorista vrah, z druhého (také nesprávného) pohledu je každý cyklista sebevrah. Ale takové pohledy nejsou k ničemu, naši bezpečnost nezvýší.
Jóó srazit tě může,ale jen ty co mají sluchátka či naslouchátka(vypnutá). Ale teď vážně, myslím si, že čím více cyklistů bude jezdit na silnicích tím budou bezpečnější a to proto, že je tam automobilisté budou očekávat. Zatím jsou spíše z cyklistů překvapeni. Z vlastní zkušenosti vím, že když jedu kolem Hradce Kr., Třeboně, tak tam s nima prostě počítám a tomu přizpůsobuji i jízdu
Těch silnic I. tříd se každej strašně bojí, ale já měl zatím jedinou kolizi s autem akorát na Národní třídě v Praze. Taky se snažím jezdit jinudy, když to jde, ale zajížďku více než 3 km rozhodně nepřijmu, to riziko tak velké není. Nejnebezpečnější je kombinace velká dopravní intenzita - úzká silnice téměř bez krajnic - kamion. Nedávno byla nehoda někde na Trutnovsku, kdy nálaďák smetl cyklistku do příkopu, protože mu v protisměru jela auta a on se rozhodl, že za ní čekat na volný protisměr prostě nebude. Toho se fakt bojím, osobní auto je úzké a vedle cyklisty se i bez vyjetí do protisměru zpravidla vejde i s odstupem, ale autobus a kamion sou moc široký. Jinak o tom jak je která silnice frekventovaná udává čísla Ředitelství silnic a dálnic, www.rsd.cz. Můžete si tam najít některou kterou znáte a porovnávat s tím ty silnice, které hodláte v budoucnu použít. To je statistika, která trochu napoví.