Ahoj, kazety i řetězy pravidelně vyměnuji, ale teď mám jeden nečekaný problém: nový řetěž HG53 nesedí na novou kazetu Deore, pokaždé když víc zaberu řetěz přeskočí. Prvních 150 km byl klid, začalo to později. S přehazovačkou, páčkami, nábojem problémy nebyly (vše LX), bowdeny jsou čisté a promazané, lanko nové, tak nevím. Neměli jste někdo podobný problém?
pokud je obojí nové tak je to skutečně divné. Zkus přeměřit řetěz měrkou nebo posuvkou (na posuvce nastav 132, děroměrem vlož do řetězu a roztáhni, nemělo by překročit 132.8)
pokud je vše v pořádku tak to změř na několika místech je možná že je řetěz někde vytahanější. Taky jej pořádně prohládni jestli není nějak zkřivenej apod. I to se stává.
Ahoj, podobný problém asi taky řeším. Už jsem 2x vyměnil nový řetěz i kazetu a pořád to dělá. Přehazovačka je rovná, zkrátil jsem řetěz a dělá to pořád (a čím dál více). Hlavně to dělá když chci pořádně zabrat (a už ani nezáleží na jakém kolečku to mám) - ASI ÚPLNĚ TVŮJ PŘÍPAD.
V servise mi doporučil, ať rozeberu ,,volnoběžku\", že je buď přemazaná, nebo tam jsou nečistoty. Že to poznám tak, když točím klikama dozadu musí být slyšet ,,cvrček\".
Když jsem to potom sledoval (v záběru), může to být tím, protože to nevypadá, že přeskakuje řetěz. Brzo se do toho pustím, snad to bude tím.
Zařaď "malá-malá" a toč klikami dozadu-sleduj řetěz na kazetě,tuhý článek se obvykle projeví "stříškou" a je vidět.Vizuálně zkontroluj řetěz-deformace,špatné snýtování apod.Je fakt potřeba rozlišit,zda prokluzuje ořech nebo skáče řetěz na kazetě-to je dost podstatné a není to zase takový problém.Ořech dobře vyčistit,mazat kuličky-nejlépe dej nové-a lehce potřít rohatku nelepivou vazelínou-pochopitelně vizuální kontrola stavu západek a rohatky.Pokud někde kus chybí-je finíto:-)))U ořechu MAVIC výrobce zakazuje jakékoliv mazání vnitřku,jen lehké potření olejem je dovolené :-))))
Kdysi jsem měl rozebrané tříkolečko a přehnal jsem to s mazáním. Výsledek byl stejný, podivné "přeskakování" . Docela účinný omezovač výkonu to byl...
Jestli to je zatuhlý článek řetězu, mělo by se přeskakování projevovat pravidelně, vždycky jak ten tuhý článek dojede do jednoho samého místa.
Taky jsem to řešil a nakonec jsem zjistil, že to nestřílí na kazetě, ale na převodníku. Ono se to v záběru těžko pozná, kde to přeskakuje. Já to poznal podle toho, že mi občas při střelení spadl řetěz na \"dědka\". Jelikož jsem měl kliky od Santůru, vyhodil jsem je, koupil LX 2005 a mám klid. Střílení je pryč.
Jste si jistí, že je to řetězem? Minulý týden jsem řešila podobný problém. Nejdřív jsem vyměnila řetěz , pak kazetu , ale stále mi řetěz v tahu přeskakoval. Sice ne moc , ale přeskakoval. Obrátila jsem pozornost na převodníky. Dělat to malý a prostřední tác. Vyměnila jsem tady kliky i s převodníkem a pohoda.
Řětěz mi přeskakoval na celé kazetě, ale jen na malém a prostředním tácu.
Problém je vyřešený - nebylo to ani kazetou, ani řetězem, ale byl sjetý malý a prostřední talíř na převodníku. Opravdu je problém to poznat, byl jsem několikrát ve dvou servisech, příště už budu vědět. Jen tak pro zajímavost: původní převodník STX mi vydržel deset let, tenhle převodník LX jsem kupoval přesně před rokem, najel jsem na něm 4000 km a je v p...
Ano, někdy takový kousek uteče výstupní kontrole a dostane se do oběhu. Jedná se o takzvaný "neposedný řetěz" ("restless chain" - http://www. pyrometallurgy.com/faq.php3?q=44372 - detailům vysvětlení jsem neporozuměl, ale obrázky jsou výmluvné). Výměna koleček někdy problém částečně vyřeší, častěji ne. On má tu neposednost prostě v sobě, můžeš se mu leda podřídit. Radí se tedy nikdy nejezdit konstantní rychlostí a stále řadit, čím častěji a zběsileji tím lépe. Ozubená kolečka vyměňovat podle potřeby, "neposedný řetěz" má velkou spotřebu koleček.
Máš prostě smůlu. Ale zas se nebudeš při jízdě nudit, přežiješ-li. :')