VSimnul jsem si, ze nektere crossova kola maji myslim 44 a jine 48 zubu na prednim nejvetsim tacu, ostatni jsou taky o ten kus jinak velke. Myslim, ze tech 44 je typicke pro horska kola, pak maj i jine presmikace. Zajimalo by me jestli mate nekdo zkusenost s tim ktery pocet je lepsi, nebo jestli ten s tima 44 zuby neni moc lehky nejtezsi prevod..Nebo zda-li je tezke si nechat zmenit jeden druh na duhy.
Já jsem jednoznačně pro ty menší převodníky, jako mají ostatní "horská" kola (kros už dnes považuju taky za "horské" kolo, ono je "horských" kol řada typů). Na původním krosu jsem nejtěžší převody nevyužil a nejlehčí mi občas chyběly. On to není zas takovej rozdíl. Na jedné straně přybyde (na druhé ubyde) asi jeden a půl převodu. Nejjednodušší je, si to nechat vyměnit rovnou při koupi kola.
já to vidím tkhle: na crossu mám rád 48 vpředu a využiji maximálně všech 28 možností u XT. Jezdím ca.50/50 polní cesty, silnice/les.
U MTB mám rád 42 a využiji je - 24 převodů -zase plně a perfektně. Jezdím s ním 30/70 cesty/les, terén.
Myslím, že vše záleží od osobních preferencích.
na silnici podle me vyuzijes i ten nejtezsi převod u crosovyho kola, na rovinkach nebo uz pri mirnem terenu je ti to naprosto na nic, takze zalezi co jezdis.
A nemáte někdo vyzkoušené, jestli by nešlo nechat největší talíř a vyměnit jenom nejmenší s 22 zuby? Je to vůbec technicky proveditelné?
Jasně, že to jde. Ale pozor.
Rozdíl mezi prostředním talířem a nejmenším talířem, může být tak velký, že špatně padá řetěz na ten malý talíř, případně se může i zasekávat.
Tohle se mi stalo, když jsem na Favoriťáckej talíř 48 zubů, přidal menší talíř 32 zubů. Šlo to, ale muselo se to umět. :-)))A občas to nešlo, zrovna když jsem to nejvíc potřeboval.
Taky si všimni, že treková kola s většíma talířema mají větší nejmenší pastorek (14 zubů), kdežto ta s menším talířem jen 11 zubů.
Mě stačí šlapat do 42 Km/hod a tak mám převodový poměr 1:4 (11: 44), ale do kopce mám raději lehčí převody. Proto mám talíř 44 - 32 - 22 a pastorek 32 - - - 11.
Než se pustíš do výměny, měř a počítej, jestli se to vůbec vyplatí, nějak upravovat talíře.
Já vím že to nemůže přehánět,ale já budu dávat menší ten největší převodník takže u mě je to opačně.Budu mít menší rozdíl v zubech.A ty převody já mám 48-38-28 a 11-32.A po výměně převodníku budu mít asi 46-38-28 a nebo 45-38-28.Nemůžu se pořád rozhodnout zda zmenšit o dva či tři zuby.Poraďte někdo.Doposud jsou moje nejoblíbenější převody po rovinkách na silnici 48x16 nebo 14.Tak o kolik zmenšit převodník,abych začal používat taky pastorky 12 a 11.
48/16=3,0; 48/14=3,43. Pokud chceš tyhle převodový poměry zachovat, musíš v prvním případě nasadit 36/12, v druhým 38/11. Jednoduchý počty.
Asi jsem tě nepochopil.Já chci vyměnit největší převodník za menší a nevím zda o dva či tři zuby.Podle tvé rady o poměru tedy asi jen o dva zuby.Myslíš?
Píšeš, že tvoje oblíbený převody jsou 48/14-16. Tedy pokud chceš jezdit stejně rychle se stejnou námahou na menších pastorcích, musí se ti kola točit stejnými otáčkami. Toho dosáhneš zachováním převodového poměru, což je podíl počtu zubů převodníku a počtu zubů pastorku, v tvém případě 3,0. Kdybys měl vzadu 1 zub, musel bys dát dopředu 3 zuby a jel bys stejně rychle. To je samozřejmě nesmysl, uvádím to jen pro snadnější pochopení.
jasně.Už jsem doma :-) takže v klidu uberu na převodníku tři zuby a s stejně nedosáhnu mého oblíbeného poměru.
Nejsi doma. Zejtra vem kolo, zařaď 48/16, rozjeď to a sleduj rychlost. Potom přeřaď vepředu na 38 a vzadu na 12. Při stejný kadenci šlapání pojedeš stejně rychle. Převodovej poměr ti říká, kolikrát se otočí zadní pastorek na kazetě za jednu otáčku klik. Líp už to neumím. :-)
Jsem doma neboj.Já jsem tě pochopil.Minulý příspěvek jsem myslel tak jako že můžu v klidu ubrat tři zuby a stejně nebudu mít můj oblíbený poměr.Jen si o malinko ulehčím.Přesněji o zub v zadu.
Ja teda nevim. Ty mas nejoblibenejsi prevodovy pomer 1:3. Prevodovy pomer 1:4 na taliri 44-32-22 a pastorku 11- - - -32 je nejtezsi a nejlehci je asi 1:0,67.
Jeslti dobre pocitam, tak ten tvuj 1:3 je v rozsahu tohoto talire. Tak proc delat nejakou cigrosadu a vyrabet vlastni talir. Kup ten 44-32-22 a jsi doma s pastorkem 11 ----32
Zrovna jsem sundal největší převodník,abych změřil rozteč a budu ho měnit za menší.Mám variantu 28-38-48 a ten největší skoro nepoužívám s nejmenšími pastorky a tak jsem se rozhodl koupit o dva až tři zuby menší.Pak doufám začnu více používat pastorky12-11 a ne věčně používat14-16.
Na mojom krosovom bicykli mam vpredu 48/36/26 a zda sa mi to celkom dobre . Vzadu mam 9 kolecko od 11 zubov az po 32. Pri ceste dole kopcom pouzivam aj najtazsi prevod (na rovine sa to dlho utiahnut neda, teda ja nalozeny neutiahnem, aby som bol presny). Do strmeho kopca je uz najlahsi prevod taky pomaly, ze je skoro jedno, ci sa ide pesi, alebo na bicykli, ale ked je stupanie dlhe tak by sa ten jeden lahsi prevod zisiel :-).
Ale povedat vseobecne, co je lepsie sa asi neda, to zalezi na kazdom z nas, co mu viac vyhovuje.
Sice tomu moc nerozumím, ale jen jako zajímavost: na tendemovém crossu jsme si museli nechat vyměnit největší tác, protože to netáhlo - teď máme 50 zubů a dobrý. Ale bohužel na úkor nejmenšího tácu, takže chybí lehký převod. Škoda, snesla bych ho taky. :-))