koupil jsem kolo s těmahle kotoučovkama,mám dotaz kotouč ve předu má malinkou osmicu,tedy spíš malý výkyv na jednu stranu což mi stěžuje nastavení brzd,čím to může být?je to normální u nového kola?a jak se tyto brzdy udržují?díky
U nového kola by to rozhodně být nemělo. Jsi si jistý že má kotouč osmu ? Jak jsi to zkoušel ? Jestli klasickým roztočením ve vzduchu, tak se přitom zkus podívat také na plášť. Težké pláště na MTB občas mírně házejí, nebo klidně i ráfky, už od výroby, kolikrát to jde těžko nebo vůbec vycentrovat. A potom to samozřejmě jemně hází i s kotoučem, takže to vypadá jako by byl křivý, ale není.
Jinak samozřejmě reklamace, pokud opravdu hází jen kotouč.
no plášť sice taky jde trošku do osmi ale pokud chci přesně seštelovat brzdy tak mi to drhne buď z jedné strany o destičku nebo z druhé,je to opravdu mirné ale u kola po 2 projíždkách člověk čeká víc,navíc při brždění zadní brzdy se mi udělala na destičce jakási rýha a teď to brzdí způsobem mírné škubání a divný zvuk,další problém je kazeta -9 kolečko sram,které má malouo vůly směrem když s ním hýbu od špic ke špicím,tak už nevím
To že ti to škube je jistě způsobené tou osmicou kotouče a ne rýhou na destičce....ale je fakt,že nový kotouč by měl být rovný. Jinak moc nesouhlasím s názorem,že pokud ti hází plášť tak musí házet i kotouč - to je přece jedna z výhod kotouče,že osmica ráfku nemá vliv na brzdy .....Ale pokud je kolo nové tak nic neřeš,neseřizuj a jeď do servisu - navíc nové kotouče se musí zajet a teprve potom pořádně seřídit.
Jestli mají pastorky vůli a můžeš s nimi pohnout ze strany na stranu, tak je povolená závěrná matice. To se u nových kol může stát - asi ji při stavění kola řádně neutáhli. Dotáhneš ji jednoduše klíčem na kazety - pokud ho nemáš, tak šup rychle do servisu.
No u noveho kola to rpzhodne normalni neni, at je to zpusobeno kotoucem nebo cimkoli jinym. Jinak se pochopitelne muze stat, ze kotouc nekde prihnes, treba padem nebo pri transportu. Je to neobvykle, ale stat se to muze. To chce potom vzit treba sroubovak dobre obaleny hadrou a prihnout opatrne zpatky, ale pokud sis to nezpusobil sam a kolo mas v zaruce, nech pracovat zarucni servis.
můžete mi někdo prosím popsat jak se štelují a seřizují tyhle brzdy,co se týče destiček atd.
Na
http://www.sram.com/en/service/avid/view.php...
jsou navody a dokumentace.
Jedna vec mi ale neni jasna. V navodu pisi, ze cerna desticka ma byt na vnitrni stane (smerem ke kolu). A vzapeti je tam obrazek, kde je to naopak (modra vpravo, cerna vlevo). Ja to mam podle obrazku.
Jak to mate Vy?
Podle mě by měl být kotouč blíže pevné straně-ta na štelovaní pomocí kolečka tedy blíže modré destičce.Co si myslí dlouhodobý majitelé těchto brzd?
To ano, ale ma byt u pevne strany (stelovaci kolecko, tedy vpravo, mezi kotoucem a kolem) desticka modra nebo cerna? To mi prave z navodu neni jasne.
VERY IMPORTANT: MAKE SURE YOU PLACE THE BLACK PAD ON THE INNER SIDE (TOWARDS THE WHEEL) AND THE BLUE PAD ON THE OUTSIDE (AWAY FROM THE WHEEL.) ONCE THE PADS ARE IN THE CALIPER YOU CAN SLIDE THE SPREADER CLIP BACK INTO POSITION – BETWEEN THE PADS.
Velmi dulezite: ujistete se, ze jste umistili cernou desticku na vnitrni stranu (smerem ke kolu) a modrou desticku na zevni stranu (smerem od kola). ..atd...
Nasleduje obrazek, kde je to naopak.
V servisech vetsinou montuji podle obrazku - ja napriklad mam modrou smerem ke kolu - Vy asi taky.
Ale ne ze by to nebrzdilo, to nemohu rict.