Mám jakejsi (zadní) tlumič DNM, nevím přesně, co to je, asi elastomer (stál i s pružinou cca 1600). Začalo v něm nedávno strašně vrzat, tak jsem to nevydržel a stříkl jsem tam olej. A to jsem neměl dělat - sice přestal vrzat, ale od té doby tlumič netlumí, takže na jakékoliv nerovnosti si pěkně zaskáču na pružině. Zkoušel jsem to rozebrat, ale vypadá to značně nerozebiratelně. To bude asi na vyhození, co?
Máš-li dost peněz, pak určitě. Já na tvém místě bych reklamoval (běží-li ještě záruka).
Před vyhozením (není-li reklamovatelný) jej lze i otevřít (rozbruskou), netuším ale, k čemu ti to bude ...
Chtěl bych se zeptat odborníků, zda se dají koupit elastomery a v jakém jsou cenovém rozpětí. Díky za odpověď.
o tom jsem taky uvažoval, ale problém je ten, že ten tlumič asi není rozebiratelnej (takže bych akorát mohl koupit celej ten pružící prvek, akorát bez pružiny).
Je to někde svařený? Škoda, že nevíš typ a označení, to by ti tady určitě mohl někdo poradit. Nebo si zkus surfnout po Internetu ...
Elastomery se koupit dají - např u Anlena Strato je vidlice nastavená pro cca 75kg človíčka - těžší mu je doporučeno, aby si koupil tužší (do prohlížeče :prožicí elastomer). O kousek dál jsou ceny jakýchsi elast. spojek - od cca 50 Kč.
sorry: pružicí
Velice pravděpodobně je to DNM DV 28. Nejsem si jistý, ale tuším, že je to pružina/olej. Problém, před kterým mě jednou varovali v cykloservisu (jinak bych dávno udělal stejnou chybu) je v některých mazivech. Vlezou pod těsnění, který se poruší, olej vyteče z tlumicí komory a už tlumíš jen vzduchem. Jenže otvory, kterýma to proudí tam a zpět, byly velký pro hustej olej, takže bez něj žádný tlumení nepocítíš.
Navíc určitě nevrzala ta pístnice. Co může vrzat je pružina, která se při propružování na jednom nebo druhém konci otáčí kolem osy tlumiče po podložce a to tření kovu přitlačeného velkou silou na jiný kov je slyšet. Až se toho příště budeš chtít zbavit, tak stříkej jen tam a extrémě opatrně, nebo radši povol nastavovací podložku tak daleko, až se začne pružina volně klechtat a pak dej ručně na oba její konce vazelínu. Tím ti do tlumiče nic nevleze. A kup na něj za stovku tu neoprenovou fusakli, tím se ti ta vazelína už nikdy neztratí. Na našich kolech jsou ty tlumiče tak, že na ně valí voda a bordel od zadního kola. Já tam dal ten neopren hned nazačátku a od té doby už nějakých 7000km nevrže, bez údržby.
to je fakt olej? no, možný to je :-) to jsem nikdy neřešil. Ale to, co popisuješ, celkem hodně odpovídá tomu, jak se to chovalo. Ale co teď s tím? Zkusím se ještě někde zeptat (možná by se ten olej tam dal nějak dostat zpátky:-), ale vidím to na novej tlumič... jezdit bez tlumení je až překvapivě nebezpečný, kolo se občas nevyzpytatelně divoce rozhoupe.