Dobrý den. Rozhodl jsem se ke koupi elektrokola v ceně do 70 tisíc korun. Již asi měsíc denně sedím na netu a prohlížím různé typy elektrokol a jedno kolo Crussis e-cross jsem si i vyzkoušel.
Potřebuji poradit od někoho, kdo se vyzná, který motor je lepší, zda Bafang M500 nebo Bosch Performance Line CX.
Jedná se o tyto kola:
https://www.akumo.cz/crussis-e-cross-95-2020...
https://www.mountfield.cz/horske-elektrokolo...
Parametrově by měl být lepší Bafang M500, který má mít 95Nm, ale pocitově jsem někde četl, že ten BOSH je výkonnější. Jsem po dvou operacích kolene a proto je pro mně výkon přípomoci docela důležitý, navíc bydlím na horách a je tu opravdu hodně prudkých kopců. Není tu někdo, kdo má zkušenosti s oběma motory?
Nechci hodnotit tvá kola, ale mám takovou jednu radu pro tvé koleno. Začni s ním jezdit na lehký převod na obyčejném kole ale zato pravidelně, několikrát týdně. Mne tohle ve stavu před výměnou kolene za umělé to koleno dalo tak dohromady, že to letos prubnu na sjezdovkách v Alpách. Před dvěma lety jsem už ani na tom kole nebyl schopen jezdit, poněvadž jsem často neprotočil šlapky nohama. Za mne není záchrana v elektrokole, ale pravidelnost a lehký převod. Já stále ještě i nyní jezdím, poněvadž se bojím vynechat.
Kola jsou novinkou 2020 a asi moc lidí není, co by to mohlo posoudit. Tak nejlepší je si i druhé kolo vyzkoušet. Ale dle mne to nejde porovnat, páč jedno je horské a druhé trekové.
Crussis: slibují lepší motor, pružení 63mm vzduchové.Kolečko 12sp asi zbytečný přepych.2" pláště jsou na trek dobrá volba.
MTF: slibují motor bez vnitřního odporu, pružení 120 mm(solidní), širší(Boost)osy, 15/12mm osy nabídnou lepší tuhost.Pláště 2,6" jsou předurčeny do terénu, poradí si s kamenitým i blátivým povrchem.Jako jedny z mála mají šrouby pro držák láhve.Těžko se hledají blatníky. Baterie se vyndává zpředu, což není zásadní problém, ale dostává se do mezery bláto.
Obecně: Je dobré zkontrolovat si tachometr, např. mně měří o 8% míň. Reálný dojezd je většinou nadhodnocen. Rozhodni se dle toho, které ti vyhovuje, volba bude každopádně dobrá.
Ono mi šlo spíše o ten motor, protože Crussis má i to samé jako Atland https://www.akumo.cz/crussis-e-atland-95-s-2020...
Toto má taky ten motor. Já bych potřeboval vědět, zda už někdo odzkoušel. Jinak ty si kupoval kolo v Mountfieldu? Oni ho taky čipují na vyšší rychlost na požádání. Já jsem rozhodnut na elektrokolo buď s tím motorem M500 a to bych koupil v Akumě, nebo ten Bosh CX 2020 a to bych bral v tom Mountfieldu.
Pro tebe je podstatný motor, ale nevadí ti, že každé kolo je jiné?
Ano, je pro mně podstatný motor, kolo jsem si vybral jen pro ukázku. Ještě nevím, jestli půjdu do crosového nebo horského. Ale chci motor M500 nebo Bosh CX2020 a nevím, který je z nich výkonnější.
Nechci dělat reklamu a tak jsem neuvedl, co mám za kolo. Motor je u obou dobrý, vyjedeš všude, ten výkon je hra čísel a neví se, jaká je skutečnost. Dle mého je podstatné, aby ti kolo sedlo a plnilo daný účel. Oba modely crussis jsou stejné, je jen o odlišnou velikost. Jinak jak píšu, jde o nové motory, zajdi do mountf. jestli tam mají naskladněno a odzkoušej.
V Mountfieldu jsem byl a několik kol s tímto motorem měli, ale bylo tam v Olomouci tolik lidí, že jsem je raději neotravoval. Ale zkoušel jsem ve Vítkově v Insportline crussis e-cross, ale tam měli zatím jen se starým motorem. Myslím že Bafang m400. S M500 tam neměli ani jedno. Ale zajímalo by mě i jestli je velký rozdíl mezi m400 a m500. Ještě trošku uvažuji, že bych vzal kolo v Mountfieldu se starým motorem Bafang m400 a oni ho tam mají s 24ah baterií a dojezdem "200" kilometrů. Ta baterka je LG 825ka, takže i když je slabší motor, zase extra silná baterka. A to kolo je navíc levnější o dvacet tisíc.
Dojezdy uvád3né prodrjci fěl dv3ma, a dostaneš reálné hodnoty
Jindro to platilo v naších počátcích jelikož nám prodávali sračkové baterie, dnes je kvalita kapku jinde a na 24Ah bat. 200km ujedeš. Ja na své tříkolce ujedu na 12Ah po rovině 60-65km. Šlapajíci e-cyklista by dal a taky že dá 120-130km.
Není, Bobe.
Fyziku neokecáš, motor ujede vždycky stejně, tak jak ty píšeš, plus/mínus. Zbytek už si odšlapeš sám.
A oni uvádějí dojezdy 60 kilového jezdce, na rovině, bezvětří, na najnižší stupeň přípomoci.
Než jezdit na nejnižší stupe! je lepší jezdit na lehkém kole bez motoru.
Osobně bych volil Bafang starší model Max Drive M400, jelikož umožňuje bezproblémové přeprogramování přes displej (přesto si raději ověř). Novější modely Bafang M420/M500, pokud vím, z důvodu EU restrikcí neumožňují jednoduše uživatelsky přeprogramovat bez speciálního zařízení/programátoru.
Co se týče baterie, reálný dojezd bude kolem 80km v režimu TURBO (dle mé praxe baterie 840Wh, aniž bych ji vysál zcela do nuly).
Na tuhle trasu
https://mapy.cz/zakladni?moje-mapy&x=18...
jsem spotřeboval 27,8Ah.
Na tuhle trasu
https://mapy.cz/zakladni?moje-mapy&x=18...
jsem spotřeboval 28,2Ah. A to nešlapu.
Rovinky to taky zrovna moc nejsou.
Kamošovi na yamaze se 17Ah baterii stačilo na stejných trasách 50% a to nejel ani jednou na turbo.
Lepší je uvádět ve Wh/km, údaj Ah nic neřekne, když ani nevíme napětí. U mě to vychází v průměru asi 11Wh/km (jezdím prakticky jen na TURBO a většinou lesní turistické cesty).
Napětí je 48V u mně a u kolegy 36V.
Šance bylo 13,6 Wh/km a Bumbálka 12,7 Wh/km. U kolegy nevím nemá na to měření :-)
Ja tím chtěl je naznačit že šlapajícímu e-cyklistovi stačí na stejnou trasu jen polovina toho co jsem spotřeboval ja na třech kolech.
To sedí, já na asfaltu mám těch 8,3.
Kopce nevadí,když se to vlní, co si cucne víc nahoru, ušetří se dolu.
Já mám sice v kole přestavbovou sadu, ale předtím jsem testoval docela dost pohonů a co se týče síly záběru, se mi jevil jako nejsilnější Shimano steps. Nejsilnější ve smyslu, že pro mnou vynaloženou sílu přidal motor nejvíc. Absolutní hodnota výkonu motoru je sama o sobě nevypovídající. Každý pohon je naladěn jinak, takže jeden může přidávat čtyřnásobek síly šlapání, jiný pětinásobek atp. Proto mohu jedině doporučit si otestovat více kol. Já na základě těchto zkušeností jsem si nakonec zvolil přestavbovou sadu, která mi poskytuje největší flexibilitu.
Ono pukud je system nastaveny tak, za poskytne ctyrnasobek, tak jaksi stejne narazis na hodnotu maximalniho vykonu, pokud to je jeste nejaka mormalni maximalni hodnota jako 600W atp. Ale jinak souhlas, ze neni nad vyzkouseni se vsim vsudy. Nektere pohony jsou papirove zajimave, ale subjektivne nejsou prijemne.
Musíš dát 150W vlastního výkonu, aby motor přidal jeho 600W. Což, jak se zde diskutuje, nemusí to být komfortní pro všechny. Řešením je pak zvýšit úroveň pomoci motoru třeba na 500% (pokud to daný pohon dovolí) nebo místo torzního senzoru zvolit pohon s otáčkovým senzorem.
Přijde mi to už trošku zvrácené. Takový člověk by patrně neuslapal kolo ani na rovině. Může se to týkat někoho hodně nemocného nebo kosmonauta po návratu z vesmíru.
Tak já mám třeba problém doma na rotopedu na zátěž číslo 1 šlapat pár minut. Když jseš po dvou operacích a máš Artrózu třetího stupně, tak holt potřebuješ kolo s co nejvyšším výkonem. Taky jsem byl kdysi zdravý a jezdil na normálním kole bez potíží čtyřicet kiláků v našem kopcovitém terénu. Ty časy jsou ale pryč a proto se ptám na motor s nejvyšším výkonem, abych v kopci co nejméně zatěžoval koleno. Pokud to ale někdo odsuzuje, tak ať jen doufá, že ho nepotká něco podobného.
Jen tak na okraj. Mám podobný počet operací kolene a stejnou artrozu. Už jsem si byl vyjednat to umělé koleno, poněvadž jsem nedokázal protočit šlapky. Nakonec jsem přestavěl posez na standardním kole, abych méně ohýbal koleno a postupně zvolna na lehký převod to koleno rozhýbal a rozplaval. V současnosti zase funguje skoro jako dříve. Není jen cesta elektrického kriplkola.
Ovšem co vyhovuje tobě nemusí vyhovovat jiným, tak nesuď podle sebe. Jsme svéprávní a víme sami co potřebujem a co nám bude vyhovovat. Taky jsem to kdysi lámal přes koleno a díky tomu jsem na vozíku dříve něž jsem si mohl pomyslet.
Jistě. také jsem ten příspěvek uvedl "Jen tak naokraj". Mínil jsem to jen jako naznačení, že jsou možná i jiné cesty. Nic víc.
Ja tím jen říkám že je rozumější neodkládat operaci a myslet si že to rozhýbu. Později (můj případ) už operace nemusí být možná.
Přesně tak, mám již termín výměny kyčle a jsem rozhodnut to absolvovat. Ta období bolesti se dají přežít, kombinace Nimesilu a rehabilitace na e-kole je účinná, ale léta běží a mohl bych se stát neoperabilní díky jiným problémům.
Mladší kolegové, co to již mají za sebou, radí: čím dříve, tím lépe!
On ten Brahma už jinačí nebude...Jenom se netvařit že jako... atd
Ono je to trochu složitější. Měl jsem úraz a artróza se mi rozvinula během jednoho roku. Navíc se mi udělala varozita čtvrtého stupně a chrupavku nemám na dvou místech, tam už to mám až na kost. Navíc mám váhu 120 kilo a vzhledem k tomu, že moc pohybu není, tak to dolů nejde. I doktor mi sám sdělil, že nejlepší je kolo a pro mně je elektrokolo prostě TOP. Kdybych byl starší, tak mi endoprotézu dají, ale ve věku 42 let to nechtějí dát. Takže jediné schůdně řešení k troše pohybu je opravdu elektrokolo.
Tak si kup toho Bosche, na turbo, když zvolíš velký pastorek pak budeš vážně jen spíš točit klikama a jak budeš postupně rehabilitovat, budeš si mic přikládat zátěž.
Nevím jak to má Bafang, ale ten CX zabírá od okamžiku, kdy malinko šlápneš, tedy, významně ti pomůže při rozjezdech, kdy se na kole do toho musíš opřít, a to kolenům ani jiným kloubům fakt nedělá dobře.
Nemusíš to ztrhat, ono ujet 40-60 docela stačí, než si zvykneš, a to ti to turbo dá, i s tou váhou. Já mám "jen" metrák, ale těch 20 si vezu na nosiči, tak mohu fakt potvrdit, že vyjedeš všechno.
A pak můžeš uvažovat, jestli koupit rychlonabíječku, ke kolu ti dají 4A, prodává se ale 6A, což významně zkrátí dobu nabíjení, tak u oběda si můžeš protáhnout dojezd minimálně o polovinu, nebo si přikoupíš baterii. On ten rozdíl ve váze proti té rychlonabíječce bude tak kilo a půl.
Ake to nemusíš hned.
Důležité je se začít hejbat, kloub jen tak ulehka namáhat.
No, nemusí to být kosmonaut, může jet jen na naloženém nákladním kole. Takovýchse tu na fóru projíždí několik. I když nutně asi né elektricky.
Dokud nebudou mít kolo s motorem M500 v Insportline,tak to asi nemám kde vyzkoušet. V Mountfieldu mají sice nejen kola s motorem Bosch CX2020, ale i s Bafangem, jenže starý typ Max drive. Ale zato u starého typu motoru mají extrémní baterii LG 24,5 Ah (882 Wh). A to už je docela slušná baterka. To u kol s motorem Bosch není. Tam je max okolo 600Wh. Tak si tak říkám, jestli nebude lepší koupit raději kolo sice s papírově horším motorem, ale lepší baterkou.
Moc lidí, co mají najeto s novým Boschem asi nebude.A těch co mají najeto hodně na obou motorech ještě méně.
Silnější baterka by se asi hodila, ale na druhou stranu, mám sklon věřit spíš německé kontrole kvality než čínské.
My to řešíme náhradní baterií na nosiči, při delší cestě, když se vybije, přecvakneš za nabitou, 2,75 kg uvezu, jen ty nosiče bylo opruz sehnat, jsou to Thule, jediné co prý jde dát na celopéro.
No a baterii si musíš nechat poslat z Německa, koupíš za 17 i s poštovným, u nás za ní dáš přes 20.
Ale to není na těch fotkách motor CX 2020, že? On je prý údajně skoro stejný jak starší typ CX, jenom prý je o něco málo výkonnější a snad i menší a lehčí. V Akumě mi sdělili, že když bych kupoval kolo Crussis s motorem M420, tak by mi k tomu nechali náhradní baterii 625Kwh za 10tisíc. Ale nevím, jestli by nebylo lepší sice s jednou baterií, ale motorem M500. Nevím ale, jestli je takový velký rozdíl ve výkonu těch motorů.
Ne, je to starej model, ten novej jsem naživo ještě neviděl, má být lehčí a menší, ten motorek.
S výkonem fakt problém nemám, ale dojezd v terénu s tou 500W baterkou je fakt asi jen 40 km, když se tomu šlape na krk, na silnici tak 60-70 km, žádnè stovky a víc, jak bývá deklarováno.
Nemám srovnání, tyhle staré CX jsou držáci, zo mám ověřeno.
A těch 40 kiláků uděláš při maximální výpomoci po celou dobu? Nebo jen při používání do kopce?
peru to furt na turbo :-)
Počítej s tím, že tyto novější motory nelze uživatelsky nastavit pro vyšší rychlost (na rozdíl od staršího motoru "Maxdrive"). Co se týče baterie, chtít 10.000Kč za kapacitu 625Wh je sprosťárna, když baterii 840Wh lze koupit za 7.800Kč http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2019-7y-bu86
Hele, ono to chce kola opravdu vyzkoušet. Dáš za to ranec peněz (pokud to nemá být šrot), tak doporučuji investovat nejprve trochu víc času na výběr a vyzkoušení. Někdo má radši trek, jiný klasického horáka, někdo celopéro.
Někomu záleží na plynulosti nástupu přípomoci, výkonu, počtu převodů ale úplný základ je aby ti vyhovovala geometrie kola a posez. Když se rád kocháš, volíš vzpřímenější - prostě vyzkoušet je podle mne naprostý základ.
My vybírali kola předloni (manželka HT) a letos (já full, 140 mm zdvihy, Performance CX) a oba jsme šli do Bosche. Vybral bych si ho zas.
Měl jsem a mám možnost porovnat e-kola s oběma motory. S Bafangem letní dovolená v Rakousku. Bosch PL CX mám v kole z MTF, které jsem si po delší rozvaze koupil, bylo ve slevové akci. Bafang pocitově opravdu silnější hlavně v extrémním stoupání. U Bosche je lépe vyřešené dávkování výkonu dané podle stupně podpory a při přehazování inteligentní snižování výkonu motoru, to přispívá k hladšímu řazení a plynulejšímu pocitu z jízdy. Baterie u Bosche sice jen 504 Wh, ale je to kompromis nižší kapacita, ale zase menší velikost a tím i váha. Zkusil jsem v MTF i nový Bosch PL CX 2020, malý a lehký motor, jízda pocitově stejná jako starší motor, jen se mi zdá hlučnější než předchozí verze.
Takže M500 by podle tebe byla lepší volba? Je to totiž i o ceně. Kola s Bafang M500 jsou oproti Bosch CX 2020 asi o 12 tisíc levnější a za to už bych měl i druhou baterku.
Já bych tu volbu začal tím jaké kolo vlastně chci, MTB nebo cross/trek ? MTB sportovní jízda, terén, cross převážně silnice, cyklostezka, lehčí terén. U MTB obvykle širší řídítka než cross, méně pohodlné. Každý to má jinak, výška, váha, důležitá je volba velikosti rámu. Problém je, že do crossových kol se skoro Bosch PL CX 2020 nedává, snad jen KTM http://www.ktmchladek.cz/cz/produkt/ktm-macina... ale to už je cenově výš. Já bych se nebál ani kola z Mountfieldu s Boschem, klidně výprodej 2019. Dobrý rám s integrovanou baterií, myslím, že je to skoro kopie rámu KTM, ale za příznivější cenu. CX 2020 je novinka a cenu má nastřelenou, holt příplatek za Made in Germany. Podle mě druhá baterka zbytečná, časem baterie degraduje ( takhle degradují rovnou dvě ), lepší po čase koupit čerstvou s plnou kapacitou. I na dlouhý celodenní výlet plně nabitá vystačí, přes noc se dobije, kdo by s sebou tahal další baterii do zásoby..
Dvě poznámky.
Baterie zřejmě degraduje s časem, ale zcela a zásadně s nabíjecími cykly. Střídání baterií tedy theoreticky zmenšuje pičet cxklů na každou a tím prodlužuje životnost.
Pro Bosch se nedávno objevila už celjem velká baterie
https://www.akumo.cz/bosch745
s váhou 3,5 kg zřejmě zajímavé zlepšení dojezdu, mám objjednáno, vyzkouším.
Jen drobnost, ve variantě powertube jsemm viděl max 625 Wh, tohle je powerpack. No, a pokud se rozhodnu pro powerpack, trochu mi to limituje výběr, nová kola mívají powerube. Ale modely 2018 a 2019 jsou o poznání levnější než novinky, tsk včil mudruj :-)
Tak baterie za 24 000,- to je úlet :-) Já měl na mysli ekolo s plně integrovanou baterií. Z hlediska estetiky dávám přednost tomuto řešení, nikdy se mi nelíbily baterie naroubovaný na rámu, to hned na první pohled dráždí upocené cyklisty klasikáře ve strmém stoupání :-)
Estetika je jistě zajímavá, ale nikoliv prioritní. Snažil jsem se vždy baterii uklidit zrakům okolí, ale nebylo to vždy technicky možné.
Když jsem před deseti lety s e-koly začínal, a v kopci dojížděl klasiky, tak jsem - pamětliv svých dřívějších jízd, zvolnil a nebo i zastavil, abych je psychicky neničil. Na kopečku jsme si v klidu pokecali, oni se zajímali o techniku a cenu, já o trasu a náměty pro další jízdu, a přátelsky jsme se rozloučili.
Dnes se bohužel vytvořila "bublina" tvrdých zastánců "klasické cyklistiky", která zcela pomíjí "zázračnou ruku trhu", tedy tendenci dostat na elektrokola i stoleté staříky (i Jágr jezdí na e-kole !!!), kteří se nám pak ubytují v "Rezortech" a ty z nich vysají zpět ty zvýšené důchody. :-)))
Ani mě se nelíbí snaha o vypínání limitů asistence, nebo hrubé překročení povolených výkonů, ale stůjme na zemi, a položme si otázku, kolik takových cyklistů je, zda nejde náhodou o zanedbatelný extrém, tak jako ve všech činnostech.
V té souvislost bych vás chtěl požádat ať nám nezasíráte vlákna o e-cyklistice svými katastrofickými scénaři o likvidaci cyklistiky díky e-kolů. To určitě nebude ten pravý důvod, tady půjde o jiné prachy!
No, ona z toho rámu vlastně čumí jako ty, co jak říkáš, měli tu baterii naroubovanou místo bidonu, tak žádná tragedie.
Nemá cenu maskovat, že jedeš na elektrokole, myslím si, že to moc lidí už nedráždí, zvyknou si.
Ten poerrpack má výhodu naprosto jednoduché manipulace, zacvakneš a jedeš. S tímhle asi 100 km na turbo, když budeš malinko šetřit, 120-140 km, moc lidí nechce ani jezdit dál na jeden vrz.
To si vážně myslíš, že se nepozná, že jedeš do kopce na elektriku? :-)
Já tahám 3 i 4 baterie a 2 nabíječky.
Celodenní výlety mohou být i dost dlouhé :-)
Já také kombinuji klasiku a e-bike a nevidím v tom problém. Trend je jasný směrem k ekolům k masovosti, lidi se s tím začínají seznamovat, padají předsudky dané neznalostí. Samozřejmě bariérou je cena, ale i ta časem klesá. Podstatné je, že se posunula technologie výpomoci směrem k plynulému rozjezdu a změně převodů bez kopanců jak tomu bylo dřív. Osobně si hraju se stupni výpomoci tak abych si užil jízdu i fyzicky ne víc než je třeba. Pak nechápu když se udělá diagnostika a zjistí se, že někdo jezdí 100% v režimu TURBO :-)
Tak to jsem já :-)
Nekoupím si motor, abych makal jako Bulhar.
To radši pojedu na silničce.
Ale fakt je, že jedu dost často nad 25, kdy mě ta přípomoc odpojí. Zázrak je to proti větru. S kopcem se nějak vyrovnám, prostě jednou pojedu dolů, tak to vydržím, nebo slezu a vyvedu.
Ale když fučí vítr, nehejbe se to dopředu, a makáš a makáš, to je frustrující. V tom okamžiku je motor zázrak a nekonečné štěstí.
Bafang jsem před 3 roky nějaký zkoušel na HT, nebyla to žádná sláva, neměl tak pěkně plynulý náběh, docela to škubalo ... Ale bylo to opravdu pár roků zpět, nehodnotím současné modely, o těch nevím nic.
Nedostatek výkonu u Bosche (samozřejmě nečipnutého) nepociťuju. Mám metrák a jezdím na fullu na 1. nebo 2. stupeň prakticky všechno. Třetí stupeň dávám jen v terénu v prudkémm stoupání, kde bych už ani nechtěl jít pěšky:-) A čtvrtý stupeň TURBO jsem snad ještě ani nepoužil.
Léta jsem jezdil na normálním fullu (Stumpjumpík), ze zdravotních důvodů (trombóza v nohách)jsem byl nucen přesednout na éčko. Prostě bohužel nemůžu šlapat na plno, pak je zle. Snažím se na éčku jezdit jako na normálním kole, tj. spíš lehčí převody a frekvence 70-75. Takže využívám spíš menší přípomoc, kolo rozhodně nejede "samo".
Pro tenhle účel mi Bosch přijde fajn. Kdybych nekoukal na cenu, šel bych i s éčkem do Spešla, bo ho mám rád a věřím mu. Ale nechtělo se mi za éčko dávat tolik, pořád doufám, že to je pro mně dočasná záležitost a budu zas víc jezdit na klasickém fullu.
Tak turbo používáš, ale o tom nevíš.Nastuduj si režim EMTB.
model 2019, malý pastorek
Píší že nový motor CX,nemá při odpojení,nebo vybití baterky žadnej odpor při šlapání..Je to velkej rozdíloproti staršímu CX??
Odpir je i u starého malý, problém je, že to kolo samotné je těžké jako kráva
pokud budeš jezdit lehčí terén a asfalt, rozhodně horáka 29". Bafang rozhodně není slabší, pouze je jinak nastavený software /jde to přenastavit jak u M400 tak už i u M500/. Takže jde pouze o dojmy.Určitě vzduchovou vidlici. Pokud jde o servis, tak v záruce není asi nikde problém, jenom to může déle trvat. Bosch bude dražší. Pokud se ti to podělá po záruce, tak Bosche budou zřejmě měnit, tak si připrav cca 20k. Bafang jde opravit, jsou k dispozici i na netu díly. Takže za mě Crussis e-largo 8,5 nebo 9,5 a máš to i s 17,5Ah baterkou
Ještě bych doplnil, že od roku 2019 se do servisního menu přes kod nedostaneš ani u motoru M400. Vše nyní jenom u schopného servisáka přes PC, ale pak jde nastavit skoro vše, nejenom rychlost. Když nebude znalý, tak to může pěkně dojebat
Nazdar mám Bafang M500 v LEADER FOXU KENT. Baterka po rovině ztrácí 1% na kilometr. Při vyjížďkách do Orlických hor ujedu cca 50km a mám dost, v baterce zůstává asi 30%.Podotýkám,že nejezdím po asfaltu a vyhledávám lesní cesty.Koupil jsem ho jako lehce škráblé a kdyby mi neukázaly kde tak si nevšimnu a dali 20% dolů. Bonus na konec vážím 155kg!
A já si myslel, že to kolo má maximální nosnost 120 Kg.
Nosnost má 120 kg,ale předimenzované asi bude dost.Za sezonu jsem najel 1655 km a většinou po lese a bez problemu.
Jen pro zajímavost: na kolik hustíte?
No nevím co je tady ke srovnavání...Bafang je čína se vším všudy a Bosch je top kvalita.Něco jako porovnávat Dacii s Mercedesem
počkej, to ti jen tak neprojede :-)
Od koho?Od Bafangářů"??Vím o čem mluvím měl jsem 3roky čínana,ted mám Bosche....kamoš dělá servisáka v prodejně s el.kolama,bosch poruchovost prakticky nulová,bafang je nevyzpytatelý,pry nekdy z10ti jsou čtyči Bafanky na reklamaci.záleží na seriich,jaky dodají.někdy ani jeden.Proč světové značky kol montuji motory v poradí Bosch,Shimano,Yamaha,..taky Broseje kvalita,ale hodně drahá...Bafang jen kopiruje a ještě nedokonale.....
Já vím, Bohušu, já vím :-)
První příspěvek - že by opět neplacená antireklama?
P.S. tím nepreferuji Bafang - jen se ptám?!
https://www.akumo.cz/valka-stredovych-motoru...
To je snad" nezaujaté hodnocení od Akuma,když prodávají všechny motory,včetně Bafangu o kterem se i tak pěkně vyjadřili...já mám starší motor BoscheCX 2018,tento novy je víc než o kilo lehčí adává se do kol např Cube "sEaglem 12kolečkem..zaslech jsem,že lidí to kritizují,že je to moc citlivé na štelolvání,padá řetěz atd.Máte někdo osobní zkušenost?
pokud hledáte rychlost, lepší bafang.
Nedoporučuji ohraničit o Bosch, jsou s tím velmi nároční.
já můžu posoudit tohle- mám LF KENT s BAFANG M500 a manželka HAIBIKE SDURO 3.0 s YAMAHOU obě kola 2019. Mám lepší fyzičku, ale na kole jí nestačím, ten rozdíl ve výkonu kola je strašný.
Pokud to dobře chápu, tak vám přijde jako "strašný" rozdíl ve výkonu mezi motory Bafang M 500 (udávaný kroutící moment 95 Nm) a Yamaha PW-SE (udávaný kroutící moment 70 Nm) a to ve prospěch motoru yamaha. Dochází tedy k zjevnému nesouladu mezi "papírovými údaji" a praxí. Moje zkušenost s motorem yamaha není tak skvělá, v porovnání s nábojovým motorem s momentem 50 Nm nedopadla yamaha dobře. Tak nevím, možná má vaše paní skryté rezervy síly, které se projeví až na e-kole :-).Zkoušeli jste si kola prohodit?
Záleží na nastavení pomoci motoru. Je také třeba měřit příkon obou motorů. Hmotnost jezdce atp. Bez toho nelze objektivně něco porovnávat.
Myslím si, že docela objektivní je, když jsem si stejnou trasu projel několikrát na jedním i druhém kole. Bafang je proti Yamaze břídil co do výkonu i výdrže baterky, i když mám na bafangu baterii 630. Má zkušenost je prostě Bafang nebrat, bohužel jsem ji zjistil pozdě. Nákup byl i za cenově srovnatelných podmínek, takže jsem prostě udělal chybu :(
dovolím si polemizovat. Bosch není silnější, je to jenom nastavením SW. Bafang to má nastaveno spíše turisticky, omezení výkonu na 1-2 stupni, takže tě to nutí dávat vyšší přípomoc, pokud jsi líný. Chce to trochu šáhnout do SW přes PC. S Boschem jsem najel jenom pár desítek km, ale s Yamahou přes 20 k km.Pak mi po záruce kleklo ložisko, prý nejde opravit, takže nový motor. Teď mám po zralé úvaze Bafang, Nejenom že se mi s ním jede lépe, ale hlavně je opravitelný, jsou na něj díly. Bosche i Yamahu po záruce koupíš nový, v záruce to vyměňují, pokud klekne. I když připouštím, že nějaký kutil si ložisko vyměnil. To same Shimano, ten je dokonce slepený. Bosch může mít zřejmě o něco nižší spotřebu, to dle mého dáno tím přiblblým malým kolečkem vpředu, takže motor točí stále ve vysokých otáčkách. Po mých zkušenostech i prodejce, není horší a lepší motor, jsou pouze jinak nastavené. Pak hraje roli marketing (Bosch a vysoké marže pro výrobce kol), cena, když to je předražené drahé a německé, musí to být přeci lepší atd. Např. v USA prodává např. hlavně Bafang, Bosch si tam neškrtne. Hlavně si rozmyslet, na co to člověk chce a zbytečně nevyhazovat peníze
motory jsem srovnával před pár lety, když jsme kupovali HT kolo pro manželku. Bafang, Yamaha a Bosch.
U Bafangu mě vadilo málo citlivé přidávání přípomoci, motor citelně zaškubával. Jako když se někdo učí řídit auto a nemá cit na plynu.
Yamaha nebyla špatná ale jednoznačně vyhrál Bosch. Ten se připojí jakoby nenuceně, bez cuknutí. Skoro si člověk ani nevšimne, že to najednou začne pomáhat.
Ale mluvím o svém subjektivním pocitu a o motorech cca 4 roky zpět.
Loni jsem kupoval pro sebe full a už jsem ani jinej motor než Bosche nezkoušel. Určitě by za vyzkoušení stál Flyon nebo Brose ale nechtělo se mi za kolo dávat přes 100k
Mame Acron s Bafangem 500 a Ktm Macina s Bosh 4 generace. Jednoznacne je lepsi Bosch jak dynamikou tak spotrebou, ale ta porizovaci cena-:)
Záleží kde jezdí, dynamika ti je na normální ježdění k ničemu, zase se ale bavíme jenom o nastavení SW. Je tady totiž jeden parametr, který nikdo neřeší :-) a drtivá většina netuší, že je hóódně důležitý. To právě souvisí s tou dynamikou, resp. rychlou reakcí na sešlápnutí. Pokud budu hodně jezdit terény, ano, bude to drahé kolo s Yamahou /ta má dynamiku dokonce lepší jak Bosch/, protože potřebuji v těžkém terénu velmi rychlou reakci na sešlápnutí. Yamaha v měkkém terénu při prudkém sešlápnutí klidně prohrábne. To Bafang neudělá, nevím, nakolik by to šlo nastavit. Tohle 90% ecyklistů nepotřebuje, i když to považují za výhodu. Bafang táhne jako kůň, ale je líný na rozpohybování, i když mám SW upravený, nikoliv rychlost. Pokud jde o spotřebu, já mám s Bafangem menší jak s Yamahou, přepočteno na kapacitu baterie. Nevím jak Bosch. Je to ale vždy v nohách. Ta dynamika má dokonce i nevýhodu, když nás jelo více, tak s Yamahou, když jsem přišlápl, tak to vyrazilo, tak jsem přestal šlapat, a stále dokola, jak na gumě. To je nevýhoda jak Bosche tak i Yamahy, nevím jak třeba Shimano. Souvisí to s málo stupni přípomoci, které nejdou nastavit. Už jsem to psal, předem si rozmyslet co budu jezdit a zbytečně nevyhazovat peníze za něco, co nevyužiju. Ale to někteří samozřejmě neřeší, dokonce se rozmohlo kupování na firmu, a tam jedou ty nejdražší kola
Mám před 3-mi lety kupovanou Yamahu(Haibike) a jsem zatím max spokojen, chtěl jsem střeďák o ono moc na výběr nebylo, tehdá vedly Yamaha a Bosch, teď se děsím jak psáno výše případného servisu, dnes je výběr širší, výrobci už dětské nemoci vychytali tak bych volil podle jiných hledisek, tak předně možnosti servisování - oprava motoru celou výměnou kus za kus není zrovna optimální, existuje už síť dobíjecích stanic(u hospod) a jak jsem postupně zjistil já musím mít svou dobíječku (vozit navíc 3-4Kg navíc), ale jsou i dobíjecí stanice kde je už kabel přímo pro konkrétní značku - dost často a hlavně pro systém Bosch, dalším parametrem by byla spolehlivost a bezzávadovost,ještě by mohlo rozhodovat kolik stojí dokoupení další baterie ,takže studovat nějaké parametry jako momenty apod bych neřešil. A který je lepší?, možná Bosch, ale krutě drahý jako i vše k němu, Bafang se zas krásně servisuje i podomácku.
pokud jsem četl, ještě jsem nabíjecí stanici v reálu neviděl, tak s sebou vozíš redukci cca za 250 Kč. Pokud tam jsou konkrétní konektory, tak to moc ideální není
Konkrétně nab.stanice na Lysé hoře je z boku chaty Bezruč - 2x zásuvka 220V a jeden kabel přímo s koncovkou pro system Bosch, jen zasunout do aku. Jak jsem koukal na mapu tak na Lysé hoře přibyla další nab. stanice na vedlejší chatě pro elektrokola KTM s pohonem BOSCH, už mají celkem slušnou síť NS https://www.ktm-fm.cz/elektrokola/mapastanic/
takže při výběru elektrokola může být dobré zohlednit NB nejčastějších jízd.
2x zásuvka 220V? Tak to ani náhodou.
Proč? Jedině, že by to napájela nějaká hodně stará elektrocentrála a tak tomu nebude. Už několik desítek let žádné zásuvky 220V AC v ČR nenajdeš.