Dobrý den, zajímalo by mne, jestli by šla brzda odvzdušnit_doplnit tu brzdovou kapalinu, když je sundaná z kola - tím myslím, že je sundaná z kola ta páka s lankem a brzdičem... a pak by se zas po té operaci připravená k použití na kolo nasadila. Dík za odpověď.
V tvém případě je nejjednodušší postup vše i s kolem odnést do nejbližšího servisu, vyjevit své přání, že by to zas mělo fungovat, nerozvádět jak k tomu došlo (aby neumřeli smíchy), zaplatit požadovanou částku a už do ničeho nevrtat.
Rada nad zlato. Nevím, co člověka pohání k tomu, aby se v kole vrtal, když o tom nic neví a riskuje, že si natluče (brzdy!). Ušetřit? Naučit se to? (není to raketová věda, ale ani pro každého).
U mě byla největší motivace to, že v sezóně se spoléhat na servis znamená, že třeba dva týdny nebudu jezdit.
To jó, ale dobrá je sebekritika, jestli na to mám... Já si taky všechno dělám sám, ale zjevně to není recept pro každýho. Není to obžaloba dotyčné, ale prostě každý umíme něco jinýho a je třeba si to přiznat.
Dá se učit a poučit i z chyb. Kdo nic nedělá, nic nezkazí.
Servisuju si kola až na pár špeků sám a taky se mi povedlo občas povolit nesprávný šroubek.
Nejlepší byl ten na řazení (viz fotka). Správně ho poskládat a našponovat pružinky byl docela hlavolam. Maká ale už skoro deset let od rozborky bez problémů.
No a podobný takový nesprávný šroubeček jsem si povolil na novém tlumiči. Na něj nemám vercajk, takže mě pozdravovalo 1800 za servis.
Na brzdy jsem se ale vybavil, ty se dají doma dělat komplet (na Avidech jsem před rokem měnil pístky). Jen se to chce držet návodů.
Pro odvzdušnění potřebuješ mít výstup z brzdiče do hydraulické hadičky na vrcholu brzdiče. Jinak ti ty bublinky vzduchu budou zůstávat uvnitř brzdiče.
Pokud budeš odvzdušňovat z jedné injekční stříkačky do druhé, tak na poloze stříkaček nezáleží. Pokud budeš odvzdušňovat do našroubovacího shimano kelímku, tak opět musí být tak, aby se nevylil.
Pro doplnění kapaliny je potřeba, aby kapalina tekla dovnitř nádržky a ne ven.
Na stojícím kole jsou tyto podmínky implicitně dodrženy. Je to tam mnohem snazší.
U odmontované brzdy bych alespoň brzdovou páku s nádržkou umístil na nějakou trubku nad brzdič a brzdič bych orientoval tak, aby hadička z něho vedla nahoru.
Nejlepší je otočit pořadí úkonů. Nejdříve jí namontuj na kolo a pak jí doplň a odvzdušni. Ušetříš si spoustu trablů a nepohodlí.
A jak je možné, že tu zadní brdzu Avid Juicy3 (páku_lanko-brzdič) je možno sehnat už natlakovanou a prý ji, podle toho, co píší, stačí jen namontovat na kolo a ihned je připravena k použití?
Tím natlakovaná myslím, že je odvdzušněná a je v ní ta brzdová kapalina a je připravena k použití, takto ji nabízí v jednom obchodě na netu.
Kdyby jen v jednom... Ve všech.
Jde to samozřejmě naplnit. Je to samostatná uzavřená část kola (páka - hadice (nikoliv lanko) - třmen), kterou jen namontuješ na kolo a seřídíš.
Ve fabrice nebo v servisu to plní nějak upnuté v optimální konfiguraci pro plnění. Doma je nejlepší to plnit a odvzdušňovat přímo na kole.
A jestli ti jde o to, zda můžeš do servisu odnést jenom brzdu (komplet - páka, hadice, třmen), tak samozřejmě můžeš. Ale smysl to moc nedává, seřizování bude zase na tobě.
Prostě je plná kapaliny a odvzdušněná, smontovaná. Pokud ti vyhovuje délka hadičky, tak stačí jen namontovat.
Když ji vyrábí, tak ji naplní a odvzdušní na nějakém standu.
Nabízí délku 1300 a 1500mm. Odkud se to přesně má změřit?
http://www.supshop.cz/kotoucova-brzda-avid...
A co tahle, šli byste do této? Ptala jsem se na ni, bazarová prý není... divné, že poleptaná, ale za celkem slušnou cenu, jinde sice zadní a přední, ale o mnoho dražší.
A zde ještě toto:
http://www.supshop.cz/kotoucova-brzda-avid...
Ještě znova k té brzdě - co znamená, že ji nabízí a je "poleptaná"
prý viz foto: http://www.supshop.cz/kotoucova-brzda-avid...
Jejich odpověď na dotaz, proč je poleptaná:
Jedná se o nový produkt, ale určita serie těchto brzd měla špatnou povrchovou úpravu a ta v reakci na brzdnou kapalinu při plnění časem zpuchrovatěla a vypadá jako poleptaná. Jedná se pouze o estetickou záležitost. Můžete ji hned použít.
Potřebovat budu ale nakonec asi tu 1300 mm - od bodu, kde vchází lanko do třmenu a přesně do bodu, kde vchází do páky je 1300 mm.
Jo, DOT brzdovka je svinstvo, umí s barvou zacvičit. Ale musí na ni působit dlouhodobě. Pokud se jen pocintá a očistí, hnout by neměla ani se špatnou barvou. Je to trochu divný, kde se jim tam ta brdovka na páce vzala. Ale fungovat bude asi dobře. Jen teda aby nesákla ze zásobní nádobky přes špatné těsnění.
Vezmi krejčovský metr a změř to po rámu kola, kudy chceš tu hadičku vést. Něco poberou oblouky na řídítkách a před brzdičem. Montáž není složitá. Pokud chceš hadičku zkracovat, tak jí musíš zalisovat, soustavu doplnit a odvzdušnit.
Od páky k třmenu. Prostě délka hadice, tak jak je na kole (včetně volného oblouku na řidítkách). Kratší bývají na předek, delší na zadní. Obvykle se zkracují podle potřeby - radši nechat na servisu !
Jestli hodláš kupovat nové, tak vem nějaká Shimana (řady 4xx nebo 5xx). Práci odvedou stejnou, jednodušeji se servisují.
Takže změřit to lanko od bodu, kde vychází z páky až do bodu, kde vstupuje do třmenu?
Jinak: někdo mi radil, že když vytekla ta brzdová kapalina (uvolnila jsem ty šrouby), odešlo těsnění a nemám se už pokoušet tu brzdu zprovozňovat, doplňovat kapalinu, odvzdušňovat, prý je tzv. mrtvá...stoprocentně není zaručeno, že by fungovala, únikem kapaliny prý odešlo těsnění.
Takhle vypadá třmen Avid rozpůlený. Na pravém dílu do drážky kolem druhé díry zleva patří obyčejný (odolný brzdovce) O-kroužek. Ten to celé zatěsní.
Třmeny se normálně rozebírají, pístky a gumky podle potřeby mění.
Ten, kdo ti něco takového tvrdil o tom ví kulový a kecá.
říkal něco o tom, že tím vytečením brzdové kapaliny, určitě odešlo těsnění v páce brzdy. je prý hodně drahé a jen těžko se dá objednat a po jeho výměně není zaručena stoprocentní funkce brzdy... je to pravda?
Namontuj na kolo, odvzdušni a doplň kapalinu a pak to sundej. Nezapomeň při odzvdušňování na brzdový kotouč ať písty moc nevyjedou.
Já bych to odvznušňoval až při montáži na trvalo. Stejně to musíš překontrolovat.