[TL.DR dotaz začíná za tímto odstavcem] Když se daří, tak se daří. Posledně když jsem jel na kole k rodičům, tak jsem měl cestou dva defekty. Zalepil jsem, ale bylo to divné - docela široká trhlina v duši, žádná malá dírečka. No a dneska jsem vyjel, a další defekt. Tohle bylo za světla, tak jsem prozkoumal podrobněji, co se vlastně stalo. A ejhle, plášť nad ráfkem má v sobě asi půlcentimetrovou trhlinu. A zřejmě když se do ní vyboulila duše, tak pak praskla. No nic, zalepil jsem bez sundávání pláště tak, aby záplata byla přesně pod trhlinou v plášti, a chci jet dál. Ale koukám, že zadní kolo se ve vidlici nějak mele. Zkoumám čím to je, a ona na levé straně kola chybí matice, která by držela kolo k vidlici.
Dotaz tedy zní: kde koupit levou matici na osku DualDrivu a pod jakým označením ji vlastně hledat?
Změřil jsem, že vnější průměr osky (včetně závitu) je cca 10.6 mm. Ale přitom Wikipedie píše, že šestihranná matice M10 typicky je na klíč 16 nebo 17. Já s sebou vozím na povolení zadního kola delší samostatný klíč 14/15 (ale teda teď nevím, který z těch dvou konkrétně na tu levou matici pasoval). Navíc teda 10.6 mm je na M10 už myslím moc, a na M11 asi málo.
Poradíte někdo?
myslíš takovouto?
https://www.vseprokolo.cz/matice-zadniho-a...
zavit 3/8"... 9,525mm... to asi nebude ono?
jinak dualdrive se resil zde
https://www.nakole.cz/diskuse/16529-poskozeny...
To nevím jestli myslím takovouto. Originál je normální šestihran, bez toho límce. Navíc teda 9.525 je tak o milimetr míň než jsem naměřil na osce.
Sundal jsem matici z druhé strany, zřejmě jsou obě stejné. Nemám teď u sebe šupleru, ale tak pravítkem je to šestihran na klíč 15, vysoký 6 mm, stoupání je buďto 1 mm nebo méně - když otáčím maticí a dívám se dovnitř, tak vidím ve většině natočení šest hřbetů závitu, v některých místech 7. Vnitřní průměr (jen pravítkem) je velmi málo pod 10 mm, spíš těch 10. 9.5 určitě ne.
Přečetl jsem si odkazované vlákno a nic o typu matice tam nevidím. Navíc pochybuju, že se podaří sehnat originální náhradní díl, DD se nevyrábí od roku tuším 2012.
Takže znovu - tušíte někdo, kde takovou matici sehnat a pod jakým označením? Díky.
Vem to a běž do Ferony do oddělená šroubů a matic a hledej kus, co na to půjde našroubovat. To, co popisuješ vypadá jako jemný závit M10.
Zkus vybrat tady:
https://www.obchodprodilnu.cz/produkty...
PS: na wiki jsou rozměry:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Metrick%C3%BD_z...
Tady jsem našla nějaký třírychlostní (?) náboj SRAM a tam píšou "rear axle type 10x1", což si překládám jako desítka se stoupáním 1 (jemný 1mm M10)...
https://www.fyxation.com/products/sram-i-motion...
Tady jsem našla nějaký stránky s osama a je tam buď M10 nebo pak až M12.
https://www.bikebug.com/tacx-e-thru-trainer...
BYch vzala nějakou matici z náboje s pevnou osou M10 a vyzkoušela, jestli je to ono. Zas tak velká věda v tom být nemůže.
Těch matic mi zbylo. Jednou mi totiž obě spolkl pes, tak jsem se zásobil. Jsou k tomu prvnímu provedení, pak byla osa tenčí. Doma zjistím víc, ale až v sobotu.
Tvůj pes žere i ocelové matice? Měl bys mu dávat občas najíst, aby neměl pořád tak hrozný hlad. :D
Nebyl můj. Jednu jsem pak dostal zpět, ale místo pozinku byla černěná.
Zásobu jsem si udělal ne kvůli žravosti psa, ale že byly tak těžko sehnatelné. Objednal jsem z Azubu a mezitím ještě koupil podobné na jinou převodovku se stejným závitem. No a DD už nemám.
On uvádí vnější průměr se závitem 10,6 mm. To je na metrický M10 moc, ten by měl mít pod 10mm. Když píšeš, že první provedení byly tlustší jak pozdější, pak by to mohlo 7/16 v palcích, tj. nějakých 11mm (3/8 je málo a 1/2 už je moc). To taky mají s jemným závitem v kusovkách :-)
https://www.obchodprodilnu.cz/matice...
Je to závit 10,5 mm x 26 tpi, fakt speciál jenom na tyhle náboje.
Ten nový byl možná M10 X 1.
Tady píšou, že Kanada a USA používají nějaký unifikovaný palcový:
https://en.wikipedia.org/wiki/Unified_Thread...
česky:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Unifikovan%C3%BD...
Ale fakt je to nějaký unikát. V anglické verzi wiki to mají v palcích i v milimetrech. Je to prostě něco mezi M10x1 a 7/16"x28
To tam někdo tehdy asi udělal nějaký divný závitníky :-) :-)
Snad nějaký najdeš, ať nemusí kupovat novej náboj kvůli matici...
Ale tohle by mohla být ona. Průměr osky se závitem je vždycky trochu menší jak deklarovaný rozměr, takže M11 oska má průměr menší jak 11mm (10,5 ???) a stoupání 1 otáčka na milimetr odpovídá 26 otáčkám na palec (25,4 ???).
https://www.remot.org/cs/eshop/jawa-special-cs...
Možná měli závitníky z české jawy speciál :-)
Skús www.daszweirad.de
Majú aj drobnosti.
Nie je to táto?
https://www.daszweirad.de/shop/gx2/images...
Šesťhranná matica FG 10,5 mm (10,5 x 15,0 x 8,0 mm)
pozinkovaný
FG10,5
SW15
Vhodné pre prevodové náboje SACHS / SRAM 3/5/7-stupňové
SACH 515
SACH H3111
SACHS 5213
SACHS Super 7 H7213
SRAM T3
SRAM P5
SRAM S7
SRAM Dual Drive 2
Comp. 00 0516 003 000, 00 0516 003 100, 65 0516 003 100
Podle mě ne, ta moje má výšku 6 mm, nikoliv 8. Ale teda možná by pasovala, na výšce na levé straně moc nesejde (na pravé ano, tam by to mohlo vadit tomu řazení).
Resp. je teda možné, že vpravo byla 6mm a vlevo byla jiná, třeba i 8mm, ale to už teď nezjistím.
Je tam ešte tátohttps://www.daszweirad.de/shop/gx2/images...
Poradil jsem se s prvním dílem Černocha a pokud jsi naměřil průměr závitu 10,6 mm, tak to může být jedině závit M11, se kterým jsem se ještě nikdy nesetkal. V tabulce je až ve třetí řadě, přičemž při volbě závitu se má dávat přednost řadě "jedna" před "dvojkou" a té před řadou "tři". Závit má v základní řadě stoupání 1,5mm, ale může mít i stoupání 1mm, nebo 0,75mm. Na M 11 to není zas tak málo, pokud uvážíš, že kolo se povoluje docela často a závit se opotřebovává.
Díky všem za nápady. V mezičase jsem ještě zkusil napsat do Azubu, odpověděli že mi matice pošlou (snad to vyjde, díky moc!).
Až teď jsem se vrátil ze služební cesty a mohl zjistit, co vlastně mám.
Nebyly v krámech na kolo, protože nikam už nepasují, byly v krabičce s maticemi ostatními nezařaditelnými (neboli, dá se říct, nepoužitelnými).
A našlo se jich s tímhle závitem pět, každá má svou historii. Je mezi nimi i ta jedna správná, i když já jsem na levé straně vozil radši uzavřenou (konkrétně tu uprostřed - když jsem DD předával dál, vyměnil jsem ji za novou obyčejnou).
Takže kdyby byl problém, můžu doručit.