Zdravim.
Na mem zlutem elektrokole na zadnim kole furt praskaji 2.6mm draty (asi 20 kusu za rok). Samotny motor me taky nelibi, protoze blbe pracuje s 4 ruzny RJ. Tak jsem rozhodl ho vymenit.
Tak ted chci vyskouset nebo lehky motor (https://www.e-pohon.cz/BLDC-motor-250W-zadni-na... - ktery bude pracovat jako pomocnik prednimu motoru, nebo naopak tezky zprevodovany motor, ktery bude silnejsi nez predni motor.
Schanim 3.5-4kg vysokorychlostny motor, jako starsi kvalitny MAC 6t, ale pod kazetu(!) a diskovy brzdy. Motor musi byt schopnym jet 50km/h od 48V bez prehrati.
DD do zadniho kola jiz jsem daval, ted nechci:)
Jestli nekdo vi o podobnem motoru, ktery je na prodej v EU nebo CZ, prosim, dejte vedet.
Nekdo jiz vyskousel podobny motor od 48V:
http://shop-elektrokola.cz/nahradni-dily-na...
nebo
https://www.kupsikola.cz/e-bike-motor-8fun-cst...
Je li schopen jet 50km/h dlouhodobe?
Osobně bych doporučil motor do středu šlapání, se kterým mám zatím pozitivní zkušenost (cena je konečná, zasíláno z Německa, do 5 dnů byl doručen):
http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2018-4c-h1fm
Dekuji za nabidku.
Ja osobne myslim, ze stredovy pohon pro muj styl jizdy (prumer nad 35km/h, >10000km rocne za jakekoliv pocasi) vubec neni vhodny.
Za 1.5 roku jsem projel 17000km pomoci dvou BBS02 motoru, oba odesli, jeden po 10000km, druhy po 5000km, po oprave jeste 2000km.
Kazdy mesic jsem menil kazetu, retez a desticky - 1500Kc mesicne jen na tuhle udrzbu.
Do kopce kolo ne bylo shopno jet vice nez 30km/h (max 900W..., vice RJ nemuze), po rovince na 45km/h motor velmy rychle se prehreval (RJ je tesne vedle motoru...).
Coz znamena, ze tohle kole skoro pomalejsi, nez moje silnicni elektrokolo s vahou 16kg.
Lepsi Cyclone bude schopen to vydrzet, ale retez, desticky a kazetu taky budu muset menit velmi casto.
Ale dekuji za nabidku:)
A čo tak Mxus 30H na kazetu? Rekuperácia vyrieši problém s brzdovými doštičkami, má dostatočnú výkonovú rezervu a je možné doň dať ferrofluid a kľudne ho prevádzkovať aj na 2kW... Zas tak ťažký nie je a má dosť rýchle vinutie pre 50km/h.
Zdravim Lubo.
Dekuji za napad.
Brzdovy desticky za 100kc/par neni zadny problem, ted je to jen 100kc mesicne, kazeta a retez jsou o hodne drazsi soucastky v pripade stredoveho motoru:)
Ja jiz vyskousel DD, ted mam ho s supliku.
Abych to kolo nejak jelo, je nutno mit 60V baterku. Tu mam jen starou (6S+6S+2x3S) s najezdem nad 15000km:(
Od 60V ten motor i v zime se zahriva:(
48V me nestaci - po rovince jen 43km/h - to zvlada i moje silnicni elektrokolo s o 10kg mensi vahou.
Pro rekuperace potrebuju novou dobrou baterku, ktera bych to zvladla - ale jiz dlouho nic vhodneho nemuzu najit:( Zeleny multistary nejsou...
Jinak je to byl 5.5kg tezky motor - myslim ze zprevodovani motor s vahou 4kg nebude mit horsi vlastnosti.
Zadny 2kW nikdy nepotrebuju - pro me je to znamena jiz motorka, ktera potrebuje tezkou baterku, silnejsi RJ, kvalitnejsi ram, vidlice, brzdy atd. Cestny 500-1000W pro 40-50km/h a 1000-1500W do kopce me staci.
Mozno bych slo pouzit DD motor jako jediny motor - ale nejsem jisty, ze lehky hlinikovy ram vpohode vydzi rychle rozjizdeni a prudke brzdeni:(
Chtel bych vyskouset jizdu na jednem vhodnem DD motore a lehkem kole (do 25kg s motorem a baterkou):)
Na tvé požadavky se hodí skutečně jen ten vysokorychlostní MAC T6, dosahující na 12S LiFePO4 36v/45km/h 48v/65km/h a to dosahuje na rovině bez šlapání s váhou jezdec+kolo 130kg. Tato rychlost je udávána na ráfku 26 palců. Na tvoji silničce pojede 70. Před pár lety jsem oněm taky uvažoval...
ttp://www.macmotortech.com/ebike-hub-motor.html
Ano:)
Ale pokud vim, v EU (lepe CZ) ho nejde koupit:(
Jinak posledni dobu podle ruskeho foru MAC maji o hodne horsi kvalitu nez drive:( Horsi osy, horsi kvalita dilu:(
Prudké rozbiehanie a brzdenie by to malo leda tak s 3kW riadiacou jednotkou. Pri 48V/30A to ten rám až tak namáhať nebude, obzvlášť ak sa použijú ramienka. Rekuperácia môže prípadne byť aj vypnutá, ale je to škoda ju nevyužívať.. Inak ono je to dosť rozdiel DD motor a DD motor. Z jednej skúsenosti sa moc vychádzať nedá. Sú konštrukčne aj materiálovo rozdielne, a navyše sa niektoré robia vo viacerých typoch vinutia. Mxus 30H vinutie 10x6 by bol asi najbližšie k zadaniu, tých 50km/h by na 48V mal dať, výkonovo je dostatočne dimenzovaný a nie je prehnane ťažký. Pri rozumnom používaní by mohol vydržať dlhšie ako prevoďáky a streďáky.
Jde ho koupit v EU?
Na tuhle vymenu nemuzu cekat mesic:(
Ted jezdim na silnicnem elektrokole, ale kdyz prijde dezd nebo mraz pod nulou - jiz chci mit zlute kolo opravene.
Tak jsem koupil od Sikuly ten lehky Bafang pro 20" vyplet v 28 rafku (velky RPM), dal jsem ho do zadniho kola sveho zluteho 2WD elektrokola, pripojil jsem 64V 33A RJ a 13S (50-54V) baterku.
Ve predu je taky Bafang od Sikuly, jen na maly otacky, a RJ sin wave 48V asi 10-12A (puvodne sunt byl na 22A).
K velke radosti, zadny problem nevnikl:) Motor startuje bez problem (neni zadny problem kvuli vetsimu proudu, nemusim resit sunt, jen musim mit hlavu a ne pouzit plun naplno pri rozdjezdu) a taky motor vpohodne zere nekolik set Watu (300-500W) i na rychlosti 45km/h. Vic od neho i nechci:)
Dneska 25km cestu jsem zvladl za 41min, motor je jen trochu teply (venku je 0C). V lete jiste musim snizit proud.
Pokud motor projede 10000km - bude velmy vhodny motor na moji prestavby:)