Předělávám na koloběžce brzdy na kotoučové a potřebuju radu s výběrem.Kola jsou 26/20" a jsou osazený kotoučema o průměru 180mm.Vážím 100kg.Od kolegy můžu mít za 500kc tyto brzdy sundané ze zánovního kola z Decathlonu nebo se mám radši kouknout po nějakých bazarových od Shimana zakladní řady?Ty ale vyjdou na minimálně jednou tolik.A teď dotaz udělají ty zánovní Mongoose brzdy stejný výsledek jako ty základní od Shimana?
Vzhledem k tomu, že na koloběžce zadní brzda z důvodu rozmístění váhy skoro nebrzdí, tak co máš vzadu je skoro jedno. Díky vztyčenému postavení těla před řídítky, při intenzivním brzdění přes ně a celou koloběžku přepadneš, takže nějaké intenzivní brzdění přední brzdou se také nekoná. Výhoda kotoučové brzdy bude hlavně v tom, že se nebude za deště namáčet a špinit. Takže v podmínkách koloběžky budou sloužit asi všechny stejně. Detaily těch brzd neznám, třeba jsou některé lépe seříditelné.
Nemyslm si, že v okamžiku, kdy máš hydraulický kotouče bys mohl výrobcem skutečně něco vyhrát, kotouč sám o sobě byť by byl mechanický by ti měl poskytnout dostatečnou rezervu brzdného výkonu nad tím, co budeš schopen skutečně aplikovat.
Svého času jsem jezdil na K-biku s 12" a byť tam véčka nebrzdily nijak démonicky, pokud jsem před bržděním nestihl záklon do napnutých paží, letěl jsem na hubu.
Přesto jsem kotouče chtěl, uhřátý ráfky prostě nechceš...
Za ty peníze bych, osobně, ty brzdy zkusil.
Proto se ptám s koloběžkama nemám tolik zkušeností,na MTB bych si je nedal.Dával jsem na kolobežku odpruzenou vidlici co mi zustala z kola a je na kotouc tak proč to tam nedat.Dozadu jsem si navařil držák na rám na kotoučovou brzdu.
koloběžka je obecně pomalejší než kolo, samozřejmě záleží kde budeš jezdit, takže byť slabší, neměly by brzdy být problém.
já měl jako městské přibližovadlo tohle a musím říct, že v jednoduchosti je opravdu síla.
Měl bych obavu, o tu odpruženou vidli, z principu věci na koloběžce dost skáčeš nahoru a dolu a jestli ti do toho bude ta vidle pružit, dost se nadřeš.
Mam to hlavně na sjezdy odrážení moc neplánuju.Proto mám taky pořádný pláště 2,25/2,6 a zvedal jsem nášlap.
to vypada hezky co to je a kde to roste?
už sem to asi našel to je kabajk
Letos v létě na kolobce s dětským vozíkem v závěsu jsem byl v některých sjezdem na Alpe adria vděčný za kotouče i na zadním kole .....
Ty´s s sebou zase neměl kotvu!?
Zahráváš si ...
Co kotvu, ale jezdit na koloběžce do kopce je opruz a jezdit na ní s přívěsným vozíkem je opruz nadruhou.
S nadváhou brzdit na koloběžce z kopce je obtížné. Jeli jsme takhle jednou ve dvou v Tarách z Hrebienku do Smokovce a málem jsme také nedobrzdili.
si měl uchycení z boku? nekopal sis do toho?
z boku jo, ale až za zadním kolem ....na nástavci
Kolikrát už jsem tátovi v duchu děkoval za v dětství naučení kotoulu letmo přes židli :-D
Přes řídítka to je jiná liga. Je to výš, je to rychleji a bez přípravy, překáží při tom přilba a podložka pro dopad je tvrdší.
Už jsem to podnikl vícekrát a dopadlo to různě. To salto jsem úplně dotočil vlastně jen jednou.
A je to venku ! Přilba při záchraně kožichu překáží... :-)
Určitě, výrazně zmenšuje vzdálenost mezi hlavou a zemí při kotoulu letmo přes řídítka. Hrozí, že hlavou v přilbě zavadíš o zem. Když ale na něco v letu hlavou narazíš, tak se přilba velice hodí. Všechno má své klady a zápory.
Nekaz mi ten ftip realitou ;-)
Ale ona opravdu může překážet. Kotoul, který bys dotočil a vůbec nic by se ti nestalo se zabrzdí o přilbu a blbě si podvrkneš krk a 3 dny se nevyspíš.
Totéž se mi stalo na lyžích. Spadl jsem dozadu na temeno do prašanu. Kdybych neměl přilbu, tak se hlava zabořila do prašanu a nic se nestalo. Měl jsem přilbu a díky tomu měl tu hlavu mnohem větší. Přilba se už dostatečně rychle nepropadla a zabrzdila se o sníh. No a z toho zabrzdění mne pak bolela hlava.
Schumacher měl přilbu a stejně mu brzdná síla udělala z mozku rozmíchaný puding.
Nejlepší je s tou hlavou o nic netlouct.
Já to taky vůbec nerozporuju.
Na Soláni jsem podjížděl padlý kmen. Normálně by to akorát dalo. Jenže s blembou na hlavě to byla taková rána, že se mi zrovna zatmělo před očima a pérdelí jsem zarazil sedlovku do rámu (nadsázka).
Schumacher si do hlavy zarazil GOPRO držák inteligentně umístěný i s kamerou na helmě...
Vážně? Já jsem si vždycky myslel že kamera nebo svítilna na helmě je jen připravená na zatlačení do hlavy. S Schumacherem se vždy hovořilo o rotačních pohybech hlavy a že to řeší MIPS přilba. A ona kamera. Odkud to máš?
byl toho plnej internet, použij Google, třeba takhle:
https://www.google.cz/search?q=schumacher+hlava...
No, byl... ale o pár dní později byl plný internet i zpráv, že to byla kachna...
tak proč Šumacher vozil na přilbě kachnu?
Jinak s tím, že přílba může být někdy na škodu, nelze než souhlasit, mám podobnou zkušenost. Z boku do mě napálilo 80ti km rychlostí auto (debilní křižovatka, kde nebylo nic vidět, oba dva oslněni nízkým sluníčkem - viděli jsme se ma 5 metrů max, letěl jsem 50 metrů vzduchem a pak dalších 50 prováděl nedobrovolně kotrmelce přes hlavu po asfaltu. Na hlavě jsem měl bavlněnej šátek, a když jsem se bacil, tak do uzlu toho šátku, jinak se mi vždy podařilo hlavu sklonit tak, že to pobrala ramena, s přílbou nemožné.. skončil jsem finálním nárazem hlavou (zas přes uzel toho šátku) na hranu obrubníku.. v nemocnici nevěřili, že nemám nic zlomenýho a jsem jen odřený (vinu jsme dostali na půl - pán jel rychle (bylo tam 30), ale měl přednost, kdyby jel pomalu, tak prý bych ho viděl včas). Jindy mi zas přilba přišla k duhu - to když mi bouchla v zatáčce při sjezdu přední pneumatika a třískl jsem se o asfalt přesně na spánek. Přílba na sračky, hlava vydržela :)
Jinak dávat na přilbu kameru, nebo baterku mi nepřijde jako vhodný nápad - v podstatě si tím vyrábím místo, kde bude při pádu větší zatížení - jako kdybych si přál padnout na ostrý špičatý šutr, místo na plochu.
Počkej, jakože jsi jel na kole a z boku do tebe narazilo auto jedoucí 80 km/h? Nějak se mi taky nechce věřit, že bys tohle přežil a dokonce bez trvalých následků?
Jestli's to myslel tak, že motorista jel 80 km/h, uviděl tě a nestihl úplně dobrzdit, to asi jo, ale jinak co jsem našel, tak chodec sražený autem jedoucím 50 km/h má jen necelých 20% šanci na přežití a rychle to klesá. Šance chodce na přežití střetu s autem v 70 km/h je podle grafu už prakticky nulová.
Možná pro cyklistu sraženého zboku platí jiná čísla než pro chodce (přecijen je o kousek výš), ale stejně bys v 80 km/h musel mít neuvěřitelnou kliku...
ještě v dobách kdy se jezdilo v obci 60 mne srazilo auto. Tvz "na téčko"- z boku.
Po kapotě jsem sklouzl na přední sklo a spolu s rozbitým sklem dovnitř do auta.
Kromě zničeného kola a pár odřenin (zápěstí, koleno)jsem byl v pořádku. Přilbu jsem tehdy ještě neměl- vozily se tehdy ty páskové kožené...
Takže možná to šlo. Ale se SAKRA velkým štěstím.
Přesto předpokládám, že rychlost při nárazu byla citelně nižší než povolená 60ka, ne?
Občas se samozřejmě stávají různé zvláštní věci, v nějakém dokumentu o letecké havárii z celého letadla třeba přežilo jen malé dítě a podobně, ale pravděpodobnost nelže, na každého co takovou situaci přežije připadá dlouhý zástup mrtvých...
rychlost: Po pravdě nevím, napsal jsme to špatně.
Já jel po hlavní, on po dlouhé klesající ulici.
Pamatuji si jen chvíli hrůzy kdy jsem si uvědomil že mám zboku auto, skluz po kapotě a jak mi za zády praská sklo. Kolo jsme zamkli ke kandelábru, pán mne vzal na pohotovost. (autem bez skla, řídil v mojich brýlích...)
Proč to dopadlo dobře:
-noha na straně k autu byla v horní úvrati,
takže mi kotník nerozmačkal nárazník
-ani hlavou ani nohou jsem netrefil sloupek
prostě jsem se nějak zbalil.
-rychlosti nás obou byly "tak akorát"
a hlavně vím : štěstí mám vybrané do konce života.
Favorit, vzal mě světlem na zadní stavbu, měl jsem kliku, že jsem měl nohu akorát vepředu.. Tatapultoval mě směrem vpřed. Policajti to z brzdný dráhy spočítali na 80 jistých. Brzdit začal 4 metry před nárazem. Ta křižovatka má takovej blbej tvar úzkého Y, my jeli těma ramenama, takže mě vlastně nabral skorem zezadu...
pane doktore, ten váš anděl strážný, to musí být šichta :-)
Ten můj je teď po sezóně v lázních.