zdravim. Uvitali byste, kdyby mapy.cz umely optimalizovat trasu tez pro lehotrikolku? O jakou konfiguraci by melo jit?
Za me:
# Za sucha totez co mtb vyjma pesin (vys si stoji lesopolni cesty, kde se vlozi na sirku auto) a schodu (osobne bych byla pro vest schody na cyklostezkach jako dopravni prekazky).
# Za mokra navic pouze zpevneny povrch (s jistou mirou tolerance tohle mapy.cz o cestach vedi).
Řeším to podobně jako Zazvur, jen volím v mapy.cz trasu pro silniční kolo.
Mapy.cz to nedají. Tříkolek je málo. Jediné i když ne vždy ideální je to co píše papji...trasa pro silničku.
Zrejme jak kde. Ve stredoceskem kraji vychazi silnickovy algoritmus zoufale IMHO i pro silnicku (kupr. na 2 bych nemela ani odvahu ani plice, a to jsem sveho casu jezdila s jednostopkou po prazske magistrale od mostu Nuselskeho po Barikadniku; naopak se vyhyba vetsine peknych zpevnych cest, kam smi auta jen s povolenkou).
Už několikrát jsem zkusil v mapy.cz trasu pro horské kolo, cyklotrasy vedou i polňačkama, který často nemají ani trochu upravený povrch a jsou často ve stoupáních rozervaný traktorem. Proto už v poslední době dávám volbu silničky a když náhodou vede po velké hlavní, tak hledám boční cesty. Třeba na hrázích na Třeboňsku jsem se trošku vztekal-vcelku často povrch upraven štěrkovou frakcí, to se mi moc nepáčilo. Úzké předky zařezávají a zadní natvrdo nafouklý XC plášť štěrk odhazuje. Jo, je to trochu potíž s náma povalečema:).
Mapy.cz mají kolikrát bordel i v tom, co je zpevněná a co nezpevněná cesta.
Prakticky neomezené možnosti nastavení plánování má aplikace BRouter
http://brouter.de/brouter-web
A zde dodatečné profily
https://github.com/poutnikl/Brouter-profiles
Nebo si lze nadefinovat vlastní.
Opět to ale stojí a padá s kvalitou dat v OSM, sjízdnost a povrchy u různých vedlejších cestiček pochybuji že budou mít dobré pokrytí a kvalitu.
Občas tak uvažuju o lehotříkolce pro mámu, po nepovedené TEP kyčle kdy jí způsobili obrnu nervu má nohu nejistou, navíc se nikdy na kole pořádně nenaučila a při občasných pokusech si nebyla jistá ani před operací.
Občas si na to vzpomenu při jízdě a když si představím v kolika naprosto běžných a celkem často se vyskytujících situacích kde na kole v klidu projedu by člověk s tříkolkou a pohybovým omezením měl problém (závora přes cestu, různé podmáčené a rozbité cesty kde tu jednu stopu většinou nějak najdu, ale s trojkolkou by to bylo docela komplikace, takže nakonec je jezdec stejně odkázán na silnice a asfaltové stezky, případně ověřenou kvalitní šotku apod.