Chci se zeptat,které značky řídítkových brašen jsou nejlepší z hlediska rychlého nasazení a sundání + kvalita držáků.Jaké úchyty brašen k řídítkům mám preferovat;klick-fixy či gumicuky s háčkem či hliníkové nebo drátové nosiče?
Já bych preferoval tohle pořadí: klick fixy, potom drátové závěsy. Všechno je o tvých schopnostech investovat. O gumicucích ve spojitosti s řídítkovou brašnou jsem ještě neslyšel, o igelitce jo. Ale nechám se poučit. :-)
Mam od Arsenalu predni s dratem a je v pohode a drzi. Kdyz se to naucis, mas to za par sekund sundane a nandane. Toho plastoveho klick-fixu jsem se bal. Nerad bych, aby mi z toho plastiku vylitla brasna s fotakem....au
presne mam zalusk na tu SA Aqua s dratovym nosicem ma i vlozku na fotak
Děkuji všem za moudré rady.Od klick-fixů a suchých zipů ruce pryč.Jasně,dík.
Já mám brašnu s klick-fixem od Arsenalu. Taky jsem se bála, ale v pododě. Během 2 vtěřin se to sundá.drží to dobře ( skášu po lesích a ještě neulítla ). Navíc to na řídítkách nepřekáží, když brašnu sundáš. Já razím názor : radši dražší a lepší.
To rychlé sundání Click-Fixu bych nepreferoval, protože se pak celá brašna velmi snadno ukradne i s často cenným obsahem. Na Favotitu jsem léta provozoval brašnu s drátěným nosičem.
Pokud ji necháš na kole bez dozoru, pak ji samozřejmě někdo lehce ukradne, ale na to klik fix je, abys ji mohl rychle sundat a vzít sebou, ne?
Z plastového držáku vyletí brašna jen když se zámek úchytu nezamkne ... to pak umí udělat solidní kotrmelec.:-) Jinak naprosto bezpečné.
Jako uživatel "drátěneho" uchycení Ti můžu říct akorát toto:
Nandavání a sundavání brašny je jednoduché bohužel to sundavání se děje občes i za jízdy. Stačí pál hupů a brašna se vyvlékne z jednoho poutka a už to jede. Ten sucháč co ji má držet se klidně rozepne a tradá. Naštěstí popruh co tato brašná má, se dá zkrátit a zátáhnout za představec a je pokoj.....
...jo sorrry je to LRC Arsenal
Tak presne tuhle mam a absolutne bez problemu...a to v ni ted vozim tezkej fotak (2kg) a nejake to haraburdi k tomu....Ale v terenu s tim nejezdim (myslim tim MTB)....
..možná záleží jak se nastaví sklon brašny. Zkusím to poštelovat. Teď ji mám lechce nahoru....
Já bych ještě rozšířil dotaz, zda se nechají drátěné brašny od SportArsenal namontovat na rovná mtb řidítka s rohy. Nepřekáží bowdeny???
Ne vubec to nevadi. Je to jen takova objimka ze ktere vycnivaji dva nocne draty....Az budu doma, muzu vyfotit.
Jinak k tomu nandavani, sundavani....Kdyz se to clovek nauci, ma to sundane za cca 5sec, nandane tak za 15...
Asi do ní půjdu, ještě nevím, zda typ 440,310, nebo 510. Co myslíte?
No problem je v tom, ze ta 510 se dela jen s tim klick-fixem. Taky jsem ji chtel, ale bylo mi receno, ze s dratem se nedela...Tak jsem koupil tu 440...a nemuzu si ztezovat. Koupil jsem do ni jeste tu vlozku na fotak. Kdyz v ni zrovna nevozim fotak, tak docela slusne rozdeluje prostor...
Aha, tak to vidím asi taky tak. Jen nevím, jestli jí nemám vyzkoušet s kolem, jestli tam bude pasovat.
Jo a jak je to s těmahle brašnama a s věcma na řidítkách, jako počítadlo,světlo, GPS apod.?
http://www.topeak.cz/index.php?sel_u1=10&...
absolutní spokojenost
na ten nástavec napevno přidělaný na řidítka se dá ještě něco přidělat. Já tam mám tacháč a světlo ;-)
Brašna lze vzít na sebe jako ledvinka a tak v nejhorších terénech odpružím nerovnosti nohama a foťák je jak v bavlnce. Není ale nijak obrovská a tak se tam asi největší zrcadlovky nevejdou.
Tak já mám od Topeaku tuhle http://www.topeak.cz/index.php?sel_u1=10&... a co se brašny týká, tak taky spokojenost. Jenom mám problém s úchytem na řídítka - vlaštovky. Za prvé jsou v místě uchycení do představce a pak úchyt brašny vychází přesně do míst konického zužování, takže se úchyt "rozjíždí" a nejde tam pořádně nasadit ten nástavec. No a pak taky díky vlaštovkám není dost místa, kam dát takové ty nepotřebné blbosti jako tacho, světlo, zvonek, mobil, PDA, řazení, brzdy, paroží ....... Prostě by to chtělo širší řidítka :o)x
..by mi asi vadilo, ze je takova jednoducha, a nahore nic (na mapu, bez kapes a fix. gum)
Mám tu 510 s klikfixem od SportArsenalu už cca 2 roky. Nepatrně jsem ji vylepšil přidáním kovových výztuh (nárůst hmotnosti cca 300g). Vozím v ní cca 2-2,5 kg (udávaná nosnost 4kg). Používám ji na MTB v nejhorším terénu a furt drží :-)) - je fakt, že ty výztuhy jsou vynikající - zabraňují rozkmitání brašny v terénu.
Foťák (Canon S60) vozím v malé brašničce SA na představci. Zevnitř jsem ji vypolstroval molitanem (vrstva cca 2cm pod foťákem). Nejdříve jsem měl strach, jestli to foťák přežije, ale teď po dvou letech a cca 6 tis. km můžu zodpovědně prohlásit, že jo.
Já bych doporučia značku Wasabi. Je teď poměrně čerstvě na trhu, ale opravdu za to stojí !!!
Značku Wasabi?!? To byla přece vždycky taková šíleně pálivá zelená pasta v asijský kuchyni?!?
Odkud se tahle značka vzala?!?
Tak koukám, že drátové držáky vedou ... Připojím svůlj názor. Moje přítelkyně měla drátový nosič a když jezdila bez přední brašny (ona někdy v terénu docela překáží), měla dopředu tykadlůa jako motýl. Pak si stejně jako pořídila klik-fix brašnu - systém, který u nás nabízí OK bag a Junek, k naprosté spokojenosti.
Já mám už třetí brašnu značky OK bag, s mapníkem, tu poslední udělanou na zakázku podle dlouholketých zkušeností a potřeb (http://www.okbag.cz/shop/index.php?p=detail... a musím říct, že bych neměnil. Když vidím, jak se někteří dobývají do mapníků a nebo obsahu, pracně sundavají brašny. S touto brašnou jsem absolvoval tisíce kilometrů, jednoznačně nejlepší je klikfix. Pro zajímavost: v brašně vozím foťák, daloekohled, předsádky, ale i doklady, náhradní barterie, takže nejenže to brašně svěřím, ale i je dost těžká. Pro kritiky plastových držáků: nejprve se podívejte na konstrukci a pak odsuzujte.
Drátové držáky sice vedou, ale mě osobně to přijde strašně nebezpečné. Při přestavě že by se mi při karambolu otočila přední vidle (což se celkem běžně děje), pak se drátové držáky mění v poměrně nebezpečnou záležitost...
No a zase naopak. Loni jsme se s tandemem nevešli na uzounký mostek přes Sprévu http://www.petrasovi.cz/kuk.php?dir=....
a drátový nosiš posloužil jako deformační zóna, schytal hlavní náraz do zábradlí. :)))
Ma nekdo praktickou zkusenost s modely LRC (445) a SNC (510) ?
Podle popisu vyrobce je to jasne, ale pokud maji stejnou odolnost, nosnost a objem a rozdil jej jen v trochu vetsi vodoodolnosti (nepromokava neni ani jedna, naopak LRC ma k tomu plastenku), pak je asi zbytecne platit vic...
Pouziti- asfalt vetsinou, obcas polnacka, nezpevnene c., lesni c. ..., zadny tezky teren
Kamarád má 440, já si letos koupil 510.
510 má pláštěnku také a navíc: vložku na fototechniku, přední kapsu (ta není úplně dořešená), kapsu na mapy ve víku a větší mapník na suchý zip, který se dá odepnout. Šetření myslím neni na místě.
Kapsy maj obe, akorat trochu jinak, ale predni a dve bocni ano. Nosnost je pry totozna i velikost, a odepinaci mapnik se asi nevyuzije (nebo ty ano?) spis asi vezmes celou brasnu z kola s sebou
V ruce jsem je nemel, tak nemuzu posoudit bytelnost, pevnost a vydrz, ale takhle z obrazku se lisi jen v designu, takze se nemuzu rozhodnout.
Ktera ze z nich nema doresenou tu kapsu a jak se to projevuje?
pardon za jmeno, pisu z kolegova PC
PŘEDNÍ KAPSY: Pravda 440 má taky, asi na zip? 510 ji má na dvě přezky a na ní je ještě jedna menší na sucháč. Ta na přezky se "rozšklebuje", mobil bych nesvěřil ani jedné z předních kapes. Navíc když dáš něco do jedné, už se nic nevejde do druhé. Ale např. na brašnovou pláštěnku dobrý.
Boční kapsy jsou dobrý na tatranku, popruh od brašny, nouzově přední světlo (na straně do silnice) - bliká skrz síťku.
Vnitřní prostor je výrazně větší u 440, protože tam není měkká vložka a není ve víku kapsa na mapy. U 440 je uvnitř jen plast. vložka, takže když tam jen tak hodíš pneněženku a klíče, tak to bude rachotit.
Odepínací mapník jsem používal např: při svačině vedle kola, odlepim mapník, můžu otočit mapu na další stránku kouknout na cestu atd.. Při celodenním přejezdu Německa na víkendovou jízdenku jsem mapník uklidil do zadních brašen a nestrašil mi na brašně na rameni. Taky když ji chceš použít jenom jako "kabelku" na foťák ad. na cestě, kde nepotřebuješ mapu, se to hodí.
Ještě myslím, že 440 se otvírá zepředu (koukáš dovnitří přes víko), kdežto moje 510 ze strany jezdce.
Já taky váhal, ale jestli vůbec nějakou. Jsou drahé, destabilizuje to řízení a nejde dát př. světlo. Ktomu počítej, že máš plastovou bakuli (držák) na řidítkách, která se nenandavá tak snadno, jak bych si představoval a vidíš trošku hůř pod přední kolo. U mě rozhodoval i ten design - 510 je jednobarevná, hodí se mi k zadním brašnám 508 a (přiznávám) vypadá víc "profi". (
510 se zdá bytelnější, ale jestli je skutečně, nevím, zatím funugujou obě.)
Nakonec jsem si ji koupil k narozeninám s tim, že litovat peněz nebudu. Mapa na řidítkách je skvělá věc a to, že třeba do obchodu cvak a máš všechny cenosti na rameni je taky super.
Když nebudeš očekávat dokonalý výrobek, budeš myslim spokojen s tou i tou. 440/5 bez vložky!! Šťastnou ruku :-)
diky, uz mam tu 510. otvirani maji ale obe stejne, od jezdce, takze nekoukas pres viko. akorat mi to vyztuzeni prilehle steny neprijde nejstastnejsi. je tam plast a ten se pri trochu vetsi zatezi prohne. melo by tam byt neco tuzsiho, snad tenci plech (?) asi bude domaci dodelavka
Par much ma i ta SA 510. Ta vnitrni vypln pro fotak je vtip, neco tak tenkyho nemuze nic kloudne ochranit, hlavne je to videt u prepazek, ty se muchlaj a kroutej, takze jsem si je radsi nahradil poradnymi z pravyho fotobatohu. brasna se docela prohyba, i kdyz tam nejsou ty max. 4kg, ale min, je tam jenom plast, lec nafest zasitej .pruhledny mapnik by taky mohl lepe tesnit. na to ze to je nejlepsi model od SA-SNC v nejvys. rade (expedicni se na riditka nedelaj (nenasel jsem)), tak zadnej zazrak
Taky bych mel jeden dotaz. Da se k nektere brasne koupit nahradni upinaci mechanismus? Stridam nekolik kol a nechce se mi ke kazdemu kolu kupovat nova brasna. Takto bych ji jenom nacvakl na druhe kolo a vyrazil bych.
Zřejmě sis výše nevšiml:
(http://www.okbag.cz/shop/index.php?p=det
;-)
to bych rad vedel, k cemu mu ty duse budou ??
nebo snad tohle
http://www.okbag.cz/shop/index.php?p=detail...
RIX, stoji zhruba 2x tolik, co jine a nepromokava tez nebude, velikost stejna spis mensi, nosnost neuvedena, mapnik neni, nutno koupit jeste zvlast
Upinaci dil tez se dokupuje zvlast
Vím, že tu spíš probíráte brašny na řídítka,ale nemá někdo zkušenost s brašnou pod sedlovku "ontario" od NORCO,popřípadě kolik stojí a kde se dá sehnat,dík V
Tuhle brašnu (RIX) mám od výrobce v zákaznícké úpravě a nemohu si ji vynachválit. Už se v ní zhlídli i další kamarádi. A nepromokavost? Na to mám fígl, pláštěnku na brašnu :-) Pro běžné vlhnutí a mrholení mám pouze silně impregnovaný okraj mapníku. DOPORUČUJI!
Doporučuji TESTUDO!
Je prktická, česká výroba, bez problémů.
Podle mě jsou všecky řidítkové brašny v podstatě na houby, protože když do nich něco dáš, tak ti zatáčej řídítkama (jsou nad těžištěm přední vidlice). Ale když se ptáš: na minulém kole jsem měl lehkou brašnu od Sport Arsenalu, co se nasunuje na kovové tyčky (je vedena jako nenáročná). I při utažení všech šroubků to chrastilo a pěkně mi to poškrábalo řidítka. Na novém kole proto mám quicfix, opět od Sport arsenalu. Je určitě pohodlnější, ALE 1) dělá se jen na malý průměr řidítek - musel jsem si zvětšovat objímky, protože mám horáka 2) protáčí se - pomalu, ale je to tak... takže mě čeká asi rozhodnutí, jestli si vyrobím v dílně nějaký vlastní chyták na quickfixe.... :-)
Brašnu velikosti SportArsenal- neznačkovou jsem koupil v Bille loni za 120,- i s návlekem proti dešti a dovnitŕ vložil dvě vrstvy "bublinkové folie, přinýtoval dvě očka a nosič si vyrobil(kvůli vysokému těžišti při upevnění na řídítkách) Nasazení a sundání je otázka 10-ti sekund, těžiště je těsně nad blatníkem. Vozím tam foťák, mobil, kameru a veškerou elektroniku a doklady), při opuštění kola hodím přes rameno.
Neměl by si nějaké foto toho držáku nad vidlici.Tu brašnu mám taky,ale mám ji uchycenou pod mapníkem vlastní výroby (dělal jsem ho sám,je dost silný a brašnu udrží),ale nevýhoda je vyšší těžiště.
fotky jsou na http://www.picasaweb.google.com/hudjanko
nosič je dole upevněn pod rychloupínák původní podložkou(zabraňující krádeži př. kola-rychlému vytrhnutí ),přivařenou k upev. oku nosiče a nahoře k zesílenému držáku světla. Na brašně jsou našity-nanýtovány(čalounickými nýty)ouška (kůže, popruh 2cm šir.),do kterých se brašna nasune na svislé vidly asi 3-5 cm odhora. Na dně brašny uprostřed je přišit- přinýtován asi 8-10 cm-ový pásek(popruh 1-2cm široký)se suchým zipem na konci. Tím se brašna upevní kolem držáku světla proti vysunutí. Toto provedení slouží bez nehod druhý rok a přečkalo i dvoutýdenní cestu terénem v Rumunsku
Díky. To je pěkný (jednoduchý a tím pádem spolehlivý),ale já mám odpruženou př.vidlici.Takže to budu muset nějak dovymyslet.
upevnění dole stejné, nahoře jako nosič- přes "podkovu", né?
Podařilo se? Kamarád má taky odpr. vidlu a upevnil to na podkovu, která drží na spodní části vidlice- na které je přední kolo, teda žádný problém, jen upravil rozměry a držák.
Jezdím s neuvěřitelně jednoduchým vynálezem mého kamaráda, od kterého jsem to dostal nádavkem ke kolu. Jde vlastně o kus tlustého ohnutého drátu (až bude příležitost, vyfotím to), který se na řídítka nijak nemontuje, jen zahákne pod představec. Brašna (ušitá doma) se zavěsí na něj. Je to a) jednoduché, b) 100% spolehlivé, c) skoro nic to nestojí a d) je to níž, než jiné brašny, takže to nepřekáží přednímu světlu na řídítkách, což je problém, který kupodivu SA a jiní výrobci předních brašen nijak neřeší (aspoň pokud vím).
Vyfoť! Držáky, které nejsou pevně přichycené ke kolu při jízdě po hrbolech váhou brašny skáčou- jako původní od SA a pod. výrobců(vidli pod představec a na řídítka), nedá se s tím jet ani po dlažbě, natož po polňačce.