Dobrej blb, elektriku a lehké kovy hasit vodou :-))
Dobře, ale když odhlédneme od faktu, že to nejspíš začalo hořet, protože se v tom zrovna šťoural, jaké lepší řešení bys navrhoval?
Určitě by byl vhodnější hasičák s CO2, jenže pokud ho nemáš, případně ho vystříkáš a nezabere to, co potom?
Vzhledem k tomu, že vysoké napětí tam nebylo, baterii zachránit nešlo, ale z toho kola by ještě něco zůstat mohlo, mi připadá kropení vodou jako celkem rozumný nápad!
Podle mě by ta baterie shořela plamenem i kdyby tam vodu vůbec nelil, nejspíš by byl ohňostroj ještě větší a kdo ví, co dalšího to tam mohlo zapálit...
Co jsem pochopil, jakmile se z Lithiový baterie začne kouřit, je zle, protože když se tam nastartuje exotermní reakce, těžko už ji zastavíš...
Schválně jsem chvíli googlil a našel jsem https://automix.denik.cz/zivot-ridice/jak-se...
"Následně je potřeba ochladit baterie velkým množstvím vody, aby se přestaly opakovaně vzněcovat. Tesla pro tyto případy doporučuje použití termokamery."
Nevim jaké mají postupy u aut, ale vím, že voda to neuhasí. Je potřeba uhasit plamen a pak určitě hodně chladit. Možná nejlépe hodit do bazénu :-)
Myslím, že hořící článek uhasíš těžko, ale ochlazování vodou má zabránit, aby od toho začalo hořet všechno ostatní. V tom videu postupně chytá jeden článek od druhého...
Jo, ten bazén by byl účinnou variantou... a nejlépe tam hodit tu baterii bez kola, pak by škoda byla minimální (baterie + vyčištění bazénu). :-)
Asi místo toho chvilkového přemýšlení na začátku to chtělo tu baterii odpojit.Vypadá to,že se v té elektrice zrovna vrtal,tak tam měl určitě od té baterie klíč.Odpojil bych jí,shodil na zem,odkopnul po trávě stranou a pak bych asi také běžel pro tu hadici.Ta by mně také napadla jako první prostředek k hašení.
Tak tak, měl spoustu času vyndat baterii z rámu a kopnout jí někam na betonovou dlažbu. Pak teprve měl odhánět psa a hledat tu hadici.
Ale zéjména se v tom neměl vrtat pod napětím, nebo tam měl mít alespoň pojistky.
Když pominu video, který je celé dost divné - nevím čím to natáčel, nejspíš mobilem v ruce, což vede k otázce, zda ten požár nebyl vlastně záměrem... a vzal bych to obecně.
Pokud si kouřící baterii představíme jako nálož, která může kdykoliv vybouchnout, je její demontáž poměrně riskantní záležitost. Že měl hromadu času víme teď, ale plameny mohly vyšlehnout bez varování kdykoliv! Když by zrovna odemykal zámek (nebo jak to tam elektristi mají připevněné), mohl s trochou smůly během vteřiny přijít o prsty nebo obličej... a všichni by se divili, co ho to napadlo nahýbat se nad hořící baterii... :-)
Jojo, po bitvě je každý generál... :-)
Možná bych se už měl zamyslet nad nafouknutou baterii v telefonu, což? ;-)
Jj, zaujalo mě, že na natáčení bylo dost času:-))
Dlouhou a vydatnou vodní lázní
https://www.garaz.cz/clanek/jak-se-hasi...
No vida, udělali to jak radil Lelek - hodili auto do bazénu. :-)
Měla jsem kdysi kolegyni. Jednou ráno přišla do práce, oči navrch hlavy. Že prý nemohla spát a tak si pouštěla od tří hodin rádio. V šest zaregistrovala divný zápach spáleniny. Čuchala a přišlo jí, že pach se line z rádia. A tak to rádio vzala a šoupla do vany a zalila notně sprchou.
Naštěstí šňůra od rádia byla rozumně krátká, nedosáhla do vany a tak muselo být rádio do vany přeneseno odpojeno. A naštěstí, madam se koupala večer, takže rádio se koupalo ráno samo:-))
Ostatně ta paní byla i jinak moc zajímavá.
Jednou nám tvrdila, že jim ulítly otevřeným oknem andulky, ty se spářily se sýkorkami a další rok jim na krmítko lítaly podivní ptáčci. Předek andulka, zadek sýkorka.
Taky říkala, že když byla malá, měli auto s pokaženými stěrači. Když pršelo, tak táta řidič nakázal mamce spolujezdkyni, aby těmi stěrači rukou šoupala a stírala. Zeptala jsem se, zda měli kabriolet nebo jak vlastně mamka teda to zapršené okno stírala.
Paní mě setřela sarkastickým pohledem a pravila, že měli normální auto s normální střechou a normální stěrače, které normálně stíraly okno zevnitř:-))
:-))
Jinak stěrače na "ruční" pohon a ovládání z kabiny měla nákladní auta, tatrovky i pragovky (škodovky nevim, ale asi taky) až do Tatry 111 a PV3S. Osobní to měla taky, ale ty s tím skončily o dost dřív.
Stěrače na manuální pohon snad nebyly porouchané stěrače. A i kdyby byly, tak snad nestíraly dešťové kapky zevnitř:-))
Paní zřejmě není technicky zdatná, a paměť jí taky už nijak moc neslouží, ale v tom, že u starýho auta spolujezdec šmrdlal zevnitř stěračema kupodivu pravdu měla. Estli chceš vidět jak to funguje, pusť si Kapsy plný dynymitu a velice pozorně se dívej na scénu, kdy vojáci za deště střílej revolucionáre při světle od náklaďáků...
Mimochodem stěrače na ruční pohon vymyslela ženská. A později, když už existovaly motorky do stěračů, ruční pohon zůstával, bo motorky odcházely.
Hm u veteránů docela běžná věc, stěrače na manuální pohon, dokonce u donedávna běžně používané V3S je to myslím též.
https://www.youtube.com/watch?v=j2s3jcLwauo
A pak, že elektromobilita je bezemisní. Prdlačky....:)
Vždyť vám ten motor hoří!
Ano, to je v pořádku, to je spalovací motor.
Krušnohorci byli vždy napřed.