Pokud vím, že můj rám je špatně nalakován a teoreticky hrozí odlupování laku (něco málo už vidím), co mi tím hrozí?
Nemám kolo na to abych se s ním chlubil v obýváku takže nemyslím, že by mi měl občasný šrám vadit, na druhou stranu bych se nerad dostal do situace, kdy bych musel za pár let kolo kvůli NOK rámu likvidovat.
Hrozí hliníku něco zásadního pokud se bude lak loupat? Předpokládám že ne, vidím kolem sebe jak je mají lidi z terénu otřískané.
Mám možnost ho vyměnit za kvalitně nalakovaný ale jinou barevnou variantu, ale to se příliš nehodí ke zbytku kola protože to má jednotný design, navíc se mi stávající design líbí.
Díky za názor.
Hliníkovej rám spíš někde rozlomíš, než by nějak zreznul od mizerného laku.. jen estetická záležitost.. a pomni, že nenalakovaný rám bude lehčí :)
Můžeš také použít ochrannou fólii/pásku na exponovaná místa...
https://www.aliexpress.com/item/33054529737.html
Po tom, co mi před pár lety prasknul rám u lehokola, jsem se něco málo o hliníku dozvěděl, třeba, že dural vůbec není jeden, ale existuje hromada různých slitin označovaných různým číslem.
Rozdíly jsou v pevnosti, hustotě a třeba i v odolnosti vůči korozi. Nicméně ta, co se u kol používá asi nejčastěji Al6063, si prý i bez barvy na povrchu vytvoří tenkou vrstvičku, pod kterou už se koroze nedostane.
Některé jiné slitiny jsou ke korozi náchylnější, proto se prý z nich nevyrábí třeba lodě, ale byl jsem z různých stran ujišťován, že na rámu kola se koroze u Al7020 fakt nemusím bát...
Takže bych to taky viděl na čistě estetický problém.
To, že prý KAŽDÝ duralový rám jednou praskne, je to jen otázka naježděných kilometrů a kumulovaného namáhání, takže někteří prý rám mění včas preventivně... už je věc jiná... ;-)
"takže někteří prý rám mění včas preventivně..."
Týká se to skutečně i nás, běžných smrtelníků ? Nebo zas jen zbytečně plašíme, protože přece profíci... (s úplně jinými stroji za úplně jiných podmínek, s úplně jiným zatížením a nájezdem)
Osobně neznám nikoho, kdo by rám měnil preventivně, ale znám několik lidí, kterým rám prostě prasknul a jednoho, kterému bez varování praskla vidlice a docela ošklivě se rozbil. Soudit, zda to bylo opotřebením, výrobní vadou nebo nesprávnou jízdou si netroufám...
Těžko soudit. Onehdá rozbili pět obrněných Pandurů o jednu Fábii :-)
Mě prasknul rám na horácovi, ale to byla blbá konstrukce, praskalo to tam i jiným, ve stejném místě. Bylo to namáháním vedle čepu tlumiče. Pak jsem viděl několik prasklin u sedlovek, nebo něco po bouračce. Ale na nějaké stárnutí materiálu bych to nesváděl ani jednou.