Poměrně krátce vlastním Liv embolden E+ 2 27,5", což je full se stejným motorem Giant Syndrive Sport jako uvedený Fathom, vycházející z yamahy PW. Kolo je velmi obratné, shledal jsem jen dva problémy - při čekání, třeba na červenou, a noze na pedálu, sebou kolo poškubává i při stisknuté bzdě, ergo brzdy nevypínají motor, což ale nevadí, protože motor přestává pomáhat, jakmile přestanu šlapat. Naopak nástup přípomoci je okamžitý a velmi plynulý. Druhý problém či spíše limit, je v míře dopomoci. Ovlivněn i diskusemi na tomto fóru jsem se domníval, že středový motor s udávaným kroutícím momentem 80 Nm bude kopce chroupat jak pokroutku a oproti nábojovým motorům toho vyjede víc a rychleji. Bohužel jsem stejný kopec, který jsem se skládačkou a nábojovým motorem (údajný kroutící moment 40 Nm)vyjel v pohodě (display ukazoval výkon či spíše příkon 630 W) znamenal pro Liv a nejvyšší stupeň dopomoci sport+ velkou zátěž a musel jsem šlapat ze všech sil. Ostatně, prospekt udává míru dopomoci 350%, což by, při deklarovaných až 700 W výkonu, ale znamenalo 200W od nohou. Takže, Giant či Liv je díky ovladatelnosti, plynulosti dopomoci vhodný pro poměrně zdatného cyklistu, který "za to umí vzít". Pro chorého seniora tak úplně není. P.S. kolo i motor v servisu prověřili a funguje, jak má.
Jaký jsi měl nastavený převod? Pokud máš těžký převod, tak nemužeš počítat s tím, že vyjedeš kopec lehce.
Řešil jsem při výběru kola úplně stejnou záležitost, která ovlivnila můj výběr. U hotových kol s torzním čidlem mi vadilo, že maximální úroveň přípomoci "jen" kolem 300-350%. Rozhodl jsem nakonec pro vlastní přestavbu s motorem TSDZ2 48V/750W, který má na rozdíl od hotových kol i páčku plynu, takže když mám pocit, že musím šlapat větší silou, než je pro mě komfortní, přidám energii pomocí ručního "plynu".
Vaše výsledky mě celkem zaráží, ikdyz chápu že je kopec a kopec. Jen pro zajímavost - mám na kole bafang 250w (bez páčky) a pomocí USB kabelu jsem si nastavil mimo jiné asistenci na cca 100w,180w, 250w,350w a 450w, spotřebu vidím i přímo na displeji. Tedy asistenci 1-5. Snad každý motor vás pustí za hranici 250w (při rozjezdu a do kopce). Na rovinách používám 1,silny protivitr nebo lehký stoupaček 2 (v obou případech převod 44 na 11) a na kopcích a to i celkem prudkých používám 3. Stačí přehodit v mém případě 44 na 36. A ikdyz jedu pomalu nějakých 10-14km/h,vyjedu opravdu snad každý kopec a bez extrémní námahy, spíše na pohodu. A to vážím 100kg plus kolo a nejsem sportovec, naopak mám jednu nohu slabší, kvůli kompletně ucpaným tepnám. Proto mě celkem zaráží, že vám dopomoc motoru nestačí ikdyz máte převod 1:1.
Jestli to nebude tím že Bafang oproti tomu Giantu nemá torzní snímač a tím pádem jezdec nemusí nic moc šlapat a téměř celý výkon může ve skutečnosti tahat motor ? :-)
Jj to je pravda, ale já na kole s torznim snímačem nikdy nejel, nenapadlo mě, že by byl rozdíl až tak velký. V každém případě to je pěkně naprd, když jsou převody 1:1 a člověk musí bejčit aby vůbec vyjel kopec. Já musím taky šlapat, na 250w bych kopec nevyjel, ale motor je výrazně cítit a opravdu pomáhá, což jsem od připomoci i čekal. Jde o to že v pohodě ujedu 100km,a můžu si opravdu vybrat jakou chci připomoc, což koukám s torznim snímačem opravdu nejde. Na druhou stranu to taky není zadarmo, opravdu se taky našlapu, ale očividně ne tak hodně. Jak jsem již psal, stupeň pomoci si regulují sám, což je tedy očividně lepší (alespon pro mě ).
Popisované chování spíš bude nějaká vada toho kola. Největší stoupání, které jsem dosud jel bylo po červené z Radotína v lesním kamenitém terénu (dle mapy.cz asi 21%). Vyjel jsem to s převodem 42:28 celkem v pohodě rekreačního cyklisty. Hlavní potíž, že v terénu se občas začalo zvedat přední kolo, což mě donutilo několikrát sestoupit a opět se rozjíždět. Motor středový s torzním čidlem, režim Turbo.
Také bych to tak viděl.
Máme druhým rokem TS motory a nemůžeme si je vynachválit, speciálně manželka (70+) je nadšená, jak snadno se jí jezdí do kopečků. Talíř je 42 zubů, osmikolečko 11-40 zubů.
Před tím jsme 7 let jezdili s nábojovými převodovými motory, takže máme s čím srovnávat.
Pak mě to taky napadlo - že na Livu může být i přes tvrzení servisu nějaký problém a nedává odpovídající výkon. Užitečné by bylo, pokud by Benshot měl možnost porovnání : jet stejný kopec s jiným kolem se středovým pohonem a torzním snímačem.
Ještě mě napadá že nábojový motor ve skládačce může do kopce docela dobře táhnout díky malému průměru kol u skládačky.
…. bych docela rád viděl, jak v běžném cykloservisu měří příkon do motoru, kroutící moment na pedálech a na motoru, popř mechanický výkon motoru …… :-)
To tedy taky nevím, ale v servisu Liv vyzkoušel v kopci mechanik, který má srovnání s jinými typy kol a s motorem yamaha. Už před koupí mne upozorňovali, že Giant/Liv vyžaduje větší podíl jezdce na celkovém výkonu, já se bohužel při zkušební jízdě soustředil na odpružení, které je výborné a výkon jsem trochu upozadil. Zmíněný kopec jsem ještě jel na horském kole, sice se zadním HUB motorem, ale právě torzním snímačem a úplně v pohodě. Jo, ještě poznámka, Liv snímá a reaguje i na frekvenci, točil jsem 75 ot. a vážím 73 kg.
Aha, takže to skutečně může být vlastnost daného pohonu. Navíc u kupovaných systémů skutečně ta kadence může mít velký vliv na výkon, podle nastavení výrobce. Každopádně díky za info.
Ještě bych poprosil ondrap jestli by nám znovu, s odstupem času a zkušeností, zhodnotil jeho zkušenosti s jednotlivými motory při jeho zkušebních jízdách při výběru kola a porovnání s TSDZ2.
Moje dojmy z testování různých kol a motorů jsem shrnul v diskuzi v odkazu, je už to nějaký čas a v té době jsem neměl přímé srovnání s TSDZ2, ale i s odstupem času mohu konstatovat, že TSDZ2 (48V/750W) je minimálně srovnatelný s motorem Shimano steps, co se týče síly záběru do kopce a celkové živosti kola. Trochu mě jen mrzí, že přes originální displej VLCD5 zřejmě nelze omezovat (ani monitorovat) odebíraný proud a tím tak šetřit baterii.
https://www.nakole.cz/diskuse/25770-motor...
Přesně tohle kolo (testuju vždy na nejvyšší režim asistence): https://youtu.be/YIIPhWKIOrA?t=321
Proud ani příkon se u těchto kol nikde nezobrazuje, ale odhaduji, že špičkově to bude podobné jako ten přestavbový TSDZ2 750W.