Ahoj, sháním kolo na sportovní jízdu na asfaltové silnice (včtně těch nižších tříd - tedy i rozbité, a vyjímečně např. šotolinové/polní cesty; ne však do lesa (kořeny, větší kameny)), takže nechci čistě silniční kolo a rovněž ani cyklokrosové (menší komfort).
Řekl bych, že se mi nabízí varianty: kross/trek, horák s užšími plášti, gravelbike. Mohl by mi prosím někdo stručně vyjmenovat výhody a navýhody těchto typů kol (případně uvést další typy kol, která jsem opomněl, a které by připadaly v úvahu)?
Klidně se spokojím s neodpruženou vidlicí, dvojtalířem vepředu, ráfkovými brzdami. Cena orientačně kolem 20-25tis. Hlavní kriteria (částečně protichůdná) tedy jsou: rychlost, komfort, nenáročná údržba, spolehlivost.
(Je mi 40let, 185cm, 90kg, preferuji spíše frekvenční jízdu.)
Ještě jedna věc: Jsem v tomto směru poměrně lajk, ale zajímalo by mě jaký je rozdíl mezi gravelbike a trekkovým/krosovým kolem, na které dám berany: berany mi celkem vyhovují (dřív jsem jezdil na silničním kole), ale netrvám na nich, rohy jsou také ok, a např. na kotoučových brzdách gravelbiku také netrvám.
Děkuji za rady
Cyklokroska nebo gravel bude vzdycky pohodlnejsi nez silnicka :-))
Ale ne, díky Rondovi jsem si vypohodlnil silničku do maxima.
Na silničce musíš "po silnici". To už neplatí. Projel jsem kus Evropy na silničce Belgii a Holandsko mimo silnici.
Prostě lehké kilo co pruží jen tím karbonem, versus odpružené kolo. Záleží koliksi toho s sebou vezeš, kde spíš. Pokud málo, lehké kolo co sviští, pokud víc na turistu, na silničku zapomeň. Taky trasování, je to fajt jiné, valit silničkou nebo trekem. Obojí je fajn
Gravel má podobné zaměření jako trek - pohodlný posed a širší pláště pro na rozbitý povrch (na rozdíl od CX, to je závodní kolo na onu specifickou disciplínu a o pohodlí nemůže být řeč) Rozdíl mezi trekem a gravelem je na pohled v řidítkách a tím, že na gravel se dávají silniční komponenty nebo komponenty z nic vycházející (Shimano letos uvedlo sadu speciálně pro gravel kola). Trekové sady vychází z MTB. Na treku bude většinou lehčí nejlehčí převod. Když dáš na treka berany, tak to natáhne posed, geometrie rámu počítá s rovnými řidítky. Treky jsou tedy koncipované spíš jako turistická kola než sportovní
Jestli je lepší gravel, trek nebo lehké XC HT MTB s rychlými plášti je spíš otázka preference, nedá se říct, co je lepší.