U přestavbového kola (zadní motor Q128H, S12SH, KT-LCD3, PAS) se občas při jízdě stává, že se motor samovolně vypne i při otáčení PASu. Displej se nevypne, stále zobrazuje všechny údaje, lze zvyšovat i snižovat stupeň připomoci ale bez jakékoliv reakce motoru. Jediným nápravným opatřením (známým hlavně z IT), je displej vypnout a znovu zapnout, což má pozitivní účinek téměř ve všech případech (pouze 1x se stalo, že to nepomohlo). Předpokládám, že kdyby šlo o vypnutí baterie z přetížení, vypnul by se i displej, ale stává se to i na velmi mírných stoupáních, kde nadměrný proud z baterie nepřichází v úvahu. Domnívám se, že stejně nepřichází v úvahu vypnutí z teplotních důvodů ať motoru (nemá teplotní čidlo) ani ŘJ, pak by totiž nemohlo fungovat ono vypnutí a zapnutí.
A když se to vypne a znovu zapne,tak to normálně jede dál,nebo se to po pár metrech opakuje?
Jak kdy, někdy to jede dále několik kilometrů bez problému, v menším množství případů se to opakuje i 3x za sebou během jednoho kilometru.
A nesouvisí to s profilem trasy,když se to znovu opakuje?Nestává se to tehdy,když pokračujete do kopce,zatímco když jedete dále po rovině,nebo z kopce,pak to vydrží jet?To by pak byla známka špatné baterie.Teoreticky může vypínat BMS baterie,ale může vypínat i řídící jednotka.To by pak souviselo s tím stále fungujícím displejem.Nejlepší by bylo,pokud máte tu možnost,tak vyzkoušet jinou baterii.Nebo pokud to tohle dělá od přestavby,tak může být chyba v řídící jednotce,nastavené na nízký proud.
Slabou baterií to určitě není, vyzkoušel jsem to i na jiné totožné baterii (48V, 17,25Ah), mimo to obě jsou nové, je na nich najeto cca 400km. ŘJ má deklarovaný max. proud 35A, je nastavena na 50% tj.17,5A. S tím to zřejmě nesouvisí, protože vypnutí nastane např.i při příkonu cca 200W (ukázáno na displeji), což odpovídá cca 4A.
Proč je řj. nastavena jen na 50%? Zruš to omezení a vyzkoušej.
Najjednoduchšie by bolo vymeniť displej a vyskúšať...
Dík za radu, určitě to vyzkouším. Pak mě ještě napadlo, jestli by nemohlo jít o špatný kontakt Hall sond v konektoru mezi motorem a ŘJ, nevím ovšem, jestli je možné aby se to projevovalo zastavením motoru. I když se mi to zdá nepravděpodobné, vzhledem k tomu, že se motor po vypnutí a zapnutí displeje opět rozběhne.
Vyzkoušel jsem jiný displej, problém trvá. Mimo to jsem zkusil dle návrhu Boba odstranit proudové omezení, nepomohlo. Dále jsem vyzkoušel vyřadit brzdový senzor, nepomohlo. Nicméně při dnešní vyjížďce jsem nabyl dojmu, že vypnutí často nastává po přejezdu nějaké větší nerovnosti (např. příčného kanálku pro odvod vody na horské cestě), což by naznačovalo problém s nějakým kontaktem či porušeným vodičem.
Problém je vyřešen. Jednalo se skutečně o špatný kontakt vodiče jedné z Hall sond v 6-ti pinovém konektoru mezi řídící jednotkou a motorem, přesněji řečeno pin, na kterém je upevněn vodič nebyl zcela zatlačen do otvoru v konektoru, takže se nevysunula pružinka bránící zpětnému posunu pinu, k čemuž při spojení obou částí konektoru docházelo a kontakt nebyl trvalý. Bohužel jsem to zjistil teprve při třetí kontrole daného konektoru.