Zdravím.
Tak mi po 4 dnech dorazil 250w motor z Pswpower a zde jsou mé první (krátké)zkušenosti po prvních 70km.Podotýkám že jsou to mé úplně první zkušenosti s ebikem,nikdy dřív jsem na ekole nejel.Nicméně jezdím převážně po silnicích a zpevněných cestách,moje zkušenosti tedy jsou z tohoto povrchu.
Bafang 250w z pswpower(Páčka je součástí balení,ale neinstaloval jsem jí,ani nemám v plánu),je to ze skladu v německu,tedy žádný další doplatek jako clo,nebo dph.
Talíř 44 zubů (na větší rychlosti cca 40km/h je nutné větší taliř)
baterie 15,6a z evbike
váha 100kg+kolo,baterie a motor cca20kg
max.dosažená rychlost 42Km,nicméně šlo by i víc s větším talířem (a plně funkční přehazkou -rozepíši níže)
Motor klade minimální,při jizdě téměř nepostřehnutý odpor,toho jsem se bál nejvíc,ale opravdu se i se středovým motorem dá normálně jet,aniž by vás výrazně omezoval.
Tak předně mé obavy o výkonu se nepotvrdily,výkon je dobrý a pokud máte alespoň malou sílu v nohách,tak 250w opravdu stačí- pokuď chcete závodit a nebo se nechat pouze vozit,tak doporučuji silnější.I tak vás ale tento motor dovede vézt téměř bez námahy, stačí točit malou silou klikami a jede to samo - na nejvyšší asistenci po rovině se to rozjede cca 30km/h (při mé váze s kolem cca 120kg).
Což já nedělal a na displeji jsem měl max. asistenci většinou do 170w. pouze jednou,při rozjezdu na nejtěší převod mi tam naskočilo necelých 500w,ale to bylo díky težkému převodu. Určitě doporučím senzor řazení (nemám,ale dokoupím),protože ikdyž jsem při přehazování lehce zmáčknul brzdu aby se vypnul motor,je to velmi nepraktické a složité.Celkově po 70km mi baterie ubyla cca 40%.
Motor vřele doporučím- i prudší kopce vyjedete v sedě,na druhou stranu motor vás pouze neveze ale nutí vás šlapat.Protivítr vás konečně nebude omezovat a dosáhnete větších průmerných rychlostí (ano omezovač jsem měl vypnutý,na druhou stranu po městě jsem nejel jak idiot 30km/h,naopak jsem ubral rychlost i asistenci)
Ještě doplním.
Další moje investice bude do většího talíře Alespoň 48 a senzor řazení.
Nicméně bych vás rád požádal o radu.
Dá se nastavit průměr kol 28/29 - jaký je mezi nimi rozdíl? všude se víceméně píše,že je to stejné,je to tak?
další dotaz mám na přehazovačku.Mám vše nově koupené - 9ti kolečko,přesmykač i přehazku na 9ti kolečko,ale poslední,nejmenší pastorek nejde doladit,přehodím max na předposlední. doraz mám na minimum,mělo by to tedy z nejmenšího pastorku spadnout,ale já se na něj ani nedostanu,nevíte co stím ?
Chápu to počáteční nadšení z elektrokola.Ale s tím zrychlením převodů na jednu stranu získáte rychlost,na druhou stranu ale ztratíte sílu.Samozřejmě záleží,po jakých trasách hodláte převážně jezdit.Po rovině pojedete rychleji,s kopci to bude horší,než je teď.To,co k tomu motoru výrobce prodává za talíř,je takový průměr pro průměrného člověka,průměrnou rychlost a průměrnou sílu.Aby Vás potom nepřekvapilo tohle.
Tak mohu potvrdit že větší prevodnik už asi bude moc, protože po tom co jsem konečně vyladit přehazku a jede to i na nejmenší pastorek (11 zubů), výkon je už na hranici. Možná by to kouslo ještě 46,ale víc už asi ne. Itak ale spokojenost, vzhledem k tomu že se jen nevezu ale stále aktivně šlapu, baterie vydrží jistě na 100 a více kilometrů. Jako všem co váhají mohu doporučit, je to úplně jiný zážitek z jízdy. Protivitr i kopce se dají se správně zvoleným převodem vyjet snad všechny. Zatím najeto 400km a spokojenost 100%.
To tě můj prostý dotaz tak vykolejil, žes ho smazal? Nic urážlivého ani dehonestujícího na něm nebylo. Mne prostě jen zajímá, proč v době tenzometrové zpětné vazby si někdo koupí PAS. Jistě má pro to důvod.
Proč raději PAS? No, protože kolega má třeba v háji kolena a pokud kolo rozjedeš na ustálenou rychlost, tak díky hysterezi systému již nemusíš šlapat plnou silou, ale stačí ti jen udržet správnou frekvenci šlapání a jedeš dále konstantní rychlostí.
Byla tady o tom řeč již několikrát a krásně popsáno je to zde:
https://www.beznamahy.cz/jak-vybrat-elektrokolo...
Navíc jseš známý prudič, tak se kolegovi nedivím!
Aha, takže dotazy se hodnotí ne podle obsahu, ale podle postoje k zadavaleti. Dosti ubohé. https://hravelka.com/online-casino/
To Brahma : ano, tvůj dotaz je věcný. Jenomže…….. po tom, jak jsi v poslední době se svými kolegy zaplevelil a znehodnotil vlákna založená v rubrice elektrokola, se takové reakci na tvůj nick nemůžeš vůbec divit.
Na tomto místě bych ještě upozornil všechny zakladatele vláken na to že pouze oni sami jsou na tomto blogu moderátory diskuze. Takže pokud jim jejich někdo jejich vlákno zapleveluje, je to na zakladateli vlákna aby bez váhání takové „příspěvky“ smazal. Moc tím přispějí k udržení tématu a přehlednosti vlákna. A vlákno bude čitelné a užitečné i v budoucnosti, pokud někdo bude hledat v historii.
https://www.nakole.cz/clanky/852-podminky-pro...
Zkoušel jste i jízdu do prudších kopců, např. 15% resp.výše? Pokud ano, zajímalo by mě, zda je možno delší dobu udržovat bez problémů nízkou rychlost třeba okolo 8km/hod.
Jízdu do prudších kopců by ten motor měl zvládnout za těchto podmínek :
1) Dostatečný rozsah převodů – vzadu největší pastorek 42z nebo raději 46z
2) Pro celkovou hmotnost kolo, jezdec a výbava dejme tomu 125 kg by stoupání 10 – 12 % při 8 km/h neměl být problém, jezdec musí taky přišlápnout cca 100 – 150 W.
3) Stoupání 15 % při 8 km/h krátkodobě, samozřejmě taky s příšlapem jezdce cca 100 - 150 W. Pokud by rychlost byla cca 6,5 km/h a jezdec trvale šlape alespoň 150 W, motor by to měl vydržet delší dobu. Pastorek raději 46z.
Je ale potřeba si uvědomovat ten obrovský nápor na převody a zvýšené nebezpečí přetržení řetězu.
S převody v případě elektrokola to zas není třeba přehánět. Jde o dosažení nějaké rozumné rychlosti při rozumné kadenci šlapání. Prozatím jsem takto s převodem 42:28 vyjel i hodně strmé kopce (kolem 16%) na lesní cestě. Při rychlostech pod 10km/h je už jízda nestabilní (hůř se drží rovnováha) a nad 60rpm je šlapání únavné.
Předně bych chtěl poukázat na to, že motor používám jen jako připomoc, takže moc nejedu jen na motor (resp. Netocim jen klikama na prázdno,packu jsem neinstaloval). Nemůžu být tedy úplně objektivní ve výkonu, nicméně jsem zkoušel i prudsi kopce než 15% a opravdu jen točit klikama a motor to utáhne obstojně. Rychlost cca 12km/h ale nezkoušel jsem to nikdy celý kopec, nemohu tedy říct jestli by byl motor vařící nebo ne. Nicméně převod byl 44zubu vpředu a 36vzadu.
Když tak čtu komentář výše, tak to dnes vyzkouším až přijdu z práce. Pohlídam výkon i rychlost, podle mě to dá v pohodě.
Pokud jde o ty úvahy s větším převodníkem,to,co tady navrhujete,mít na kazetě skoro stejně velké kolečko,je podle mně zbytečné.Stejného převodu dosáhnete i s menším převodníkem a menším kolečkem.Instalovat převod 48z-44z není třeba.Stačí nechat ten menší převodník.
Ja mam kazetu 11-42 a budu davat prevodnik 38z.S tim 44z to jede 50km/h a to nepotrebuju.
No právě.Já mám vpředu trojtác s největším 44z a vzadu devítikolečko 11-36z.Přesmykač jsem letos na asi 1300km použil jednou.Používám stále největší převodník.U kazety také používám převážně střední kolečka.Nejtěžší převod,nejmenší kolečko nepoužívám skoro vůbec.Tak si říkám,že ty převody byly navržené na obyčejné kolo a po přestavbě stoupla jeho váha a ten nejtěžší převod je najednou moc slabý.Uvažuji o výměně převodníku 44z za 42z,myslím,že na rychlosti neztratím nic,alespoň budu používat to nejmenší kolečko na kazetě a převody posílím.Pro získání stejné síly nebudu muset tolik křížit řetěz.
Vy máte trojtác na elektrokole se středovým pohonem? Nebo se jedná o zadní pohon?
Ne,to je kolo s předním pohonem.Jenom se snažím říct,že každý by si měl,než začne něco upravovat,kolo pořádně vyzkoušet a zjistit,které převody vlastně používá a které ne.Já mám takhle,když to vezmu i s motorem,81 rychlostí.To určitě nevyužiju.Nepatřím k těm,kteří s pohledem upřeným na přední kolo,šlapou a sledují čas.Jedu pomalu a kochám se krajinou.Nemyslím si,že je třeba zvětšovat převodník a pak spekulovat,že bude dozadu potřeba větší kolečko.
Rád bych ještě položil dotaz ohledně programování. Momentálně mám nastaven výkon pouze na 14a,a keep current 40%. Výsledkem je max. Připomoc při jízdě 250w. Při rozjezdu cca 320w,ale čísla nad 300w tam skáčou opravdu ojediněle. Při dosažení vyšších otáček jede motor kolem 150-200w. Toto mi vyhovuje, nicméně, pokud zvednu keep current na 60% a ještě jednu položku,( nemohu si vzpomenout na název, jde od 1 do 8),na 6,tak motor jede průměrně 350w a do kopce, nebo v rozjezdu třeba 500w. Rád bych ale nastavil nějakým způsobem připomoc 1 až 8 do 250w jak mám nyní, ale poslední 9 připomoc na oněch 350w. Nedaří se mi to tak vyladit, není tady někdo kdo by poradil? Ač bych to využil spíše ojediněle, do některých větších nebo delších kopců by se mi to hodilo.
Snad jsem dotaz položil srozumitelně.
Tak už nic, už jsem na to přišel, momentálně mi motor po celou dobu pomáhá a stupně připomoci regulují pouze výkon ve watech (nevypíná se připomoc v určitou rychlost, tak jak to bylo původně nastaveno) . Spokojenost. Dále jsem si konečně poladil rozjezd, už to se mnou necukne, ale plynule a pomalu to přidává a šetří to tedy baterii.