pro PepikW
... stačila by činnost zastupitelů ku prospěchu občanů. Nečekat, až se něco stane ...
Ale i kdyby byli zastupitelé nečinní, což nevíš a jen se dohaduješ, tak ten debil nemá ani to nejmenší právo udělat něco čím by ohrozil jiné. Jestli má jen krapet zbytku slušnosti v sobě tak z toho co udělal se snad podělal a už ho nenapadne udělat něco podobného. Nepředpokládám, že se přihlásí, to tohle zmetci nikdy neudělají.
Může to někoho štvát, někoho i moc. Ale lanko, které není vidět je minimálně pokusem o těžké ublížení na zdraví. Tečka.
Tady se objevili nějaké náctileté děti, které jezdí po okolí na čtyřkolkách. To bych místo těhle kravál dělajících blbečků tady radši viděl ty sjezďáky.
Město nějak nemá zájem, navíc celé polesí patří státu, takže co oni s tím? Lokalita je to známá a už dlouho sjezďáky vyhledávaná i když bez lanovky :o)
Zatim jsem o žádném problému ani neslyšel. Občas si pročítám dotazy a připomínky občanů na magistrátním webu a tam taky žádné stížnosti.
To lanko (nebo drát) prý bylo natažený na dopadu pod skokem, asi kilometr nad sídlištěm. Ještě že tam zrovna nejel "trpaslík" Buba, ten má ve výši obvyklých řidítek krk ...
... takže: co oni s tím?
Co? Třeba tohle:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mountain_biking...
Kde tábořit a jak se chovat v lesích:
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/kde-taborit...
samospráva může se Státními lesy jednat a dosáhnout dohody o rekreačním užívání lesa.
Jenže ... musí být vůle ...
Nojo, pán je profík v oboru, já třeba vůbec nevím, co je to "alored dono par" a proč to píše přes všechny obrázky. :-)
Nejdřív jsem si myslel, že jsou to překlepy z nepozornosti, ale on asi má specifické vyjadřování, možná čeština není jeho rodný jazyk nebo nedochodil základku...
"První věc, co potřebujete, je kopit si webhosting a domenu. Doporučil bych doménu a webhosting zakopit na wedos.cz nebo endora.cz.
...
Mužete si to koupit samy, nebo požádat výrobce webových stránek, aby zakopil za vás a vy to budete mít bez práce"
...
Dobrej typ je se inspirovat u konkurence, to je vše, co potřebujete."
:-)
Původně byli specialisté na sušení sena. Proto ten vztah ke kopení.
Turci vozí z Prahy , do konce prosince, do vybraných destinací kolo zdarma..
https://www.turkishairlines.com/en-int/any...
Dnes mě zaujal papoušek žako. V údolí mají dva měsíe chundelaté čtyřbarevné kotě Johanku. Asi před 6 lety tam byl chundelatý černobílý kocourek jménem Čiperka. Barevně se ty kočky liší, ale chundelatou siluetu mají stejnou, všechny ostatní kočky jsou krátkosrsté. Papoušek jména koček (je jich tam snad dvanáct) zná a běně na ně volá a jednotlivé kočky odlišuje. Žako na to kotě volá: "Čiperka"... Přijde mi nemožné, že by si tak dlouho pamatoval, jak Čiperka vypadal a jak se jmenoval, ale zdá se, že jo. Úžasné.
Na Sněžce " řádili" mandalové, stvořili tam vandalu.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/vandalove...
Vedle několika hospod, stanice lanovky, observatoře, silnice a podobně je tohle z hlediska ochrany přírody už opravdu jedno. Na tom kopci už není moc co zničit.
Jako že když je za celá století podupaný vršek plus cesty, tak už nesejde na zachování unikátního a vcelku neponičeného zbytku ?
Nějak jsem u toho byl, nevzpomenu si kdy a jak a proč, ale určitě to bylo na fakultě, teda když už jsem byl asák.
Ta lanovka na Sněžku.
Propočítáno kolik lidí to tam doveze, tam bude nějaký barákkde se nažerou, a pojedou dolu. Měli to vymakaný jak u McDonnaldu, polotovary v plastu, jen projede mikrovlnkou a servírujeme. Myslím si, že to bylo ještě v posledních křečích Husáka.
A ono to snad i zrealizovali.
Na Sněžku neměla nikdy být lanovka.
Dokud jezdila pomalá dvousedačka, která i při lehkém větru musela zastavit, tak nebyl žádný problém. Lanovkou vyjelo dost málo lidí a hodně jich chodilo pěšky a od těch téměř nehrozil žádný problém.
Ne že bych si to přál a nějak toužil po návratu, ale to že do roku 1990 tam byl snad každých 100 m polský voják se samopalem některé lidí nejspíš taky umravnilo. Volnost pohybu a minimální dohled a hlídání nesou bohužel i tahle negativa.
Souhlasim, sice to bylo za zábranou, kde jsou cedule se zákazem vstupu, ale tam stejně lidi občas lezou a házej odpadky ... vzhledem k rozloze těch kamenných polí (plání) je to celkem nula-nula-prd.
Ano, dělat se to nemá, Správa to odstraní (jako u nás v Parku kamenné mužíky), ale prakticky je podle mě škoda nulová.
Podobně je to, když někdo leze na Violík, že z vrchní strany ošlape vzácné lišejníky ...
A je vyřešeno https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy...
Autorka aspoň "měla koule" na to se přiznat.
Copak jí asi bublalo v lebeni, když tvořila. Zvlášť ty barevné bubáky. Tohle nevzniká jako umění, nebo pro zkrášlení okolí.
A copak asi bublalo v lebeni těm humělcům, co srali uprostřed výstavní síně?
Co to? Kdo to a kde že to?
To snad tenkrát nebylo žádný umění, ale protest proti Knížákovi, ne?
Ty jo, to už je let ...
Jj, už to bude 15 let
https://cs.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1len%C3%AD...
Na to, že se přiznala, nejspíš by ji jinak nenašli a nevznikla žádná nevratná škoda, mi 5 tisíc připadá docela hodně.
Žádné umění v té spirále nevidím, ale argumenty, jaká nedozírná škoda vznikla přemístěním hromádky kamenů, mi příjdou úsměvné... ale jasně, příklad táhne a kdyby si poskládal spirálu každý, vypadalo by to divně...
Teď jen, kdyby se jim dařilo podobně trestat i ty, po kterých v přírodě zůstavají odpadky... :-/
To bys nevěřil, co všechno je umění, a stojí se na to fronty....
https://photos.app.goo.gl/r24u5p42kAA9XKB79
To ži do nechápeš nic na tom nemění, ale jestli tě to uklidní, je nás víc...
Stále je tolik lidí, kteří nechápou přejezd...
https://uloz.to/file/hDPYpi8svEEL/20190906...
Být to na mě, změnil bych normu, protože tohle chování je dost neintuitivní, ale nedá se nic dělat, přejezd platnou normu splňuje, zatímco cyklista zákon porušil, protože vjel na přejezd v době, kdy blikala červená světla...
Na téhle trati bych si to netroufnul ani náhodou, prndolíno umí bejt sfinsky rychlý.
Ale tenhle bulík byl alespoň v pohybu, ne jak ten balkánskej votroub u Prahy, co zase zůstal stát s kamionem mezi šraňkama a počkal si na vláček. Asi nějaká kamioňácká výzva, adrenalinovka...
Tohle je krapet problém. Pokud červená světla stále blikala, tak na dvojkolejné trati vjet na přejezd i když jdou závory nahoru je hodně velký hazard. A jestli na chvíli světla zhasla, tak to mají dráhy dost blbě ošetřené.
Trochu jiný případ je na přejezdu v Borohrádku. Tam mají trvale propojené zvonění spolu s červeným světlem a dokud bliká tak zvon mlátí ať jsou závory dole nebo nahoře. A tam se u stažených závor stojí úplně běžně 5 minut a když jako cyklista tam stojíš a čekáš, tak ty zvony jsou děsivý a po 2 minutách by odtamtud člověk nejradši ujel i přes stažené závory.
No světla přestanou blikat, teprve když jsou už obě závory nahoře a dřív tam nikdo vjet nesmí. Pokud se v přibližovacím úseku objeví vlak dřív, jdou závory rovnou dolů.
Určitou logiku to má, oporu v zákonu taky, jen to běžný člověk nečeká. Ptal jsem se v práci, proč to není tak, že když už jdou závory nahoru, rozbíhala by se nová předzváněcí doba, i když ještě nahoru nedorazili... kromě normy by prý musela být o to zvedání delší předzváněcí doba = delší přibližovací úsek.
Ono to jsou taky paradoxy, že u přejezdu se závorami výjdou mnohem delší předzváněcí doby než u přejezdu bez závor, což vede mnohem nižší propustnost přejezdu... docela se divím, že po těch závorách tolik lidí volá... ;-)
K tomu je docela zajímavá diskuse zde:
https://zdopravy.cz/koridor-z-prahy-na-jih...
Z ní vyjímám:
Zde je právě zakopaný pes s předčasným spouštěním závor. Časové zpoždění je spočítáno tak, aby nejpomalejší vozidlo (nebo chodec) stihl přejezd opustit (a konkrétní čas se tak mimochodem liší přejezd od přejezdu). Jakmile první vlak opustí přejezd, může teoreticky přestat blikat světlo a zvednout se závora, což by fungovalo, pokud by čas na zvednutí závory byl nulový.
Pokud během doby mezi opuštěním prvního vlaku a zvednutím závor do úseku vjede vlak z druhé strany, měl by teoreticky začít cyklus nanovo, tedy zvonit a blikat a závory spustit až po čase potřebném pro opuštění přejezdu. Jenže v tu chvíli máte ten čas zkrácený o dobu potřebnou na zvednutí závor (aby vozidlo které má přejezd opustit na něj mohlo vůbec vjet) a ten čas už není dostatečný. Proto je zavedeno pravidlo, že se má řidič řídit světly místo závorou a blikání je prodlouženo do úplného zvednutí. A při nové aktivaci padají závory ihned (protože podle pravidel na přejezdu žádné vozidlo být nemá).
Řešením je prodloužit detekční úsek tak, aby byl vždy čas na úplné zvednutí závor a až následný plný předzváněcí cyklus. Jenže tím natáhnete celou dobu uzavírání přejezdu, zvednete cenu přejezdu a výsledné chování nebude o moc logičtější – protože by mohl následovat scénář, kdy ještě během zvedání závory začnou blikat světla, závora se ale plně otevře a po další minutě blikání konečně zase zavře.
Jo, defakto jinými slovy řečeno totéž.
Zřejmě existují i úvahy, řešit přejezd tak, aby se stihly závory zavřít, potom bezpečně ověřit, že mezi závorami nic nepřekáží a v opačném případě zastavit vlak... teoreticky to samozřejmě řešitelné je, ale kvůli pár ignorantům by se přejezd pokaždé zavíral třeba o pět minut dřív než teď, což by na frekventovaných tratích už znamenalo trvale uzavřený přejezd... :-D
Pche...tohle dělaj amatéři, profíci jezděj s grácií:
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/senior-sel...
https://www.facebook.com/marketplace/item...
Za 800,- Kč krásný kolo, nechce ho někdo? Mně už je blbý kupovat další.
Na nádraží to mám 1300 metrů, na poštu 300. To by mohlo vydržet. Když z téhle kauflandové edice ještě tři kilča sleví a podělí se o poštovné, budu uvažovat.
Jako Kauflandová edice se mi to moc nezdá, nový podle mě stálo okolo desítky. Má nosník, stojník a reflexní prvky. Nejsi ty jakýsi zhejčkanej?
Už jen ty nápisy...Explorer...ProSuper :-))
Něco jako 2x200W HiFi ze čtyřech monočlánků od čonga.
Zachraňte matku přírodu ... pornem !
https://zpravy.tiscali.cz/zachrante-matku...
To už je jejich druhá kampaň během půl roku, v létě takhle zachraňovali včely.
https://www.evropa2.cz/clanky/zivot/pornhub...
Byl pro mě kulturní šok, když jsem v Düsseldorfu vylezl z nádraží a tam byl bilboard s reklamou na Pornhub.
Nedávno jsem při tankování na benzínce uslyšela za sebou motorku, otočila jsem se a ...
„Za tři roky jsem narazil pouze na jednoho kupujícího, který stroj skutečně potřeboval,“ vzpomíná Sanak. „Jednalo se o muže se zraněním páteře, který by jinak nebyl schopen jezdit.“ Takovým lidem může elektrokolo jednoznačně velmi pomoci. Stejně jako seniorům, kterým ubývá sil. Co ale zdravý jedinec, který by jízdu na klasickém kole bez problémů zvládl? Ten by si elektrokolo neměl kupovat vůbec.
https://www.flowee.cz/floweecity/styl/7115-je...?
Tak tak, zdravý jedinec jezdí do hokny autem a tvrdí, že na kole to nende, protože kopce...
Nezatracuj elektropřibližovadla!
Zdravý jedinec může, díky elektro-, v pohodě dojet do fitka a tam se za 400 - 800,-/hodinu dřít na "nejnovějších strojích" ...
... analogie se starým židovským vtipem: "fitko musí také z něčeho žít" ...
Připomněls mi s tím fitkem tohle:
Manželka začala chodit na jógu do nového centra a občas jí tam vyzvedávám (když je na kole). Sleduju vždycky při čekání ty odcházející harmonizované bytosti, zbavené stresu a traumat, jak nasedají do svých mini i maxi vozidel a šťastně vyrážejí domů.
V centru, mimochodem přísně vegetariánském (pozor na závadnou svačinku!) provozují mimo obyčejných cvičení taky Reiki, Čchi-kung, harmonizaci čaker, kraniosakrální biodynamiku, rekonektivní léčení a spoustu dalšího ...
A tohle vše u nás nahradí stůl štamgadtů Pod ledrm.
A co odháčkování? Odháčkování dělaj taky?
... zachtělo se ti? S důvěrou se obrať na guru Járu!
https://cs.wikipedia.org/wiki/Guru_J%C3%A1ra
Nesmysl za nesmyslem.
Prostě zapomeň na sport, trénování, a už vůbec na to, že by snad někdo měl a mohl radit, kdy by měl makat a kdy by se měl flákat.
Elektrokolo je skvělý dopravní prostředek, kterým ae dostaneš s minimální nàmahou všude, nepotřebuješ výstroj, jedeš v civilu, a velmi rychle, ve srovnání s ostatními druhy dopravy (městské). I zdravý člověk si chce v civilu prohlédnout třeba San Sebastian s tím, že auto nechá za městem aby netrávil hodiny v kolonách....
U nás někteří považují "elektrokolo" za něco nepřístojného, co je třeba vymýtit, nejlépe snad i s jejich uživateli. Je dobré si počíst jak to vnímají např. naši sousedé, kteří si nezávidí nos mezi očima:
https://www.idnes.cz/cestovani/na-kole...
Dovedu si živě představit povyk místních "moudrých" kdyby viděli dítě na e-kole! :-)))
Jo jo.
Viděl jsem obézní dítě na elektrokoloběžce a slyšel komentář jeho prarodiče: "Děti mu vždycky ujížděly, tak si neměl s kým hrát. Teď, když má tu koloběžku, můžou se přetrhnout, aby se s nimi kamarádil!" (elektro coby sociální začleňovač)
Určitě, u cyklotras opřené o zahrádku to funguje jako babolapač.
Tak funguje Strida, ale bohužel jenna chlapy.
Chceš li si pokecat v jakémkoliv jazice, stačí přijet na Stridě, opřít o stolek a dát si třeba kage.
"jazice"?!?
Tak tohle asi na překlep neukacáš. Leda by ti někdo prohodil pravou a levou stranu klábosnice.
Ne to neukecám, mám v tom teď trochu guláš, protože už týden jsem 8 hodin denně ve francoužštině.
Byl bych nadšen, kdybych se i v tomto jazyce dopouštěl takových drobností, které ti činní takovou radost....
Ne, tvoje neustálé překlepy a hrubky mi žádnou radost nečiní, protože kolikrát se ani nedá přečíst, co si napsal. Je to škoda a jen to svědčí o tom, že tomu, co píšeš nevěnuješ absolutně žádnou pozornost.
Sice se říká, že kolik řečí umíš, tolikrát jsi člověkem, ale jestli všechny "jaziky" ovládáš tak jako ten mateřský, pak se asi není moc čím chlubit...
ano, seru na to, a pokud ti to vadi, tak to necti, c'est trop facil...
Tak já bych moc chtěl umět francouzsky, či německy tak, abych si mohl popovídat v hospodě či jinde. Neumím, respektive má pasivní znalost stačí tak na komunikaci s někým, kdo je zvyklý na cizince a sám umí několik jazyků. Chybu typu špatné gramatiky bych potom moc rád akceptoval.
Tak, přesně na to to je. Provozně (a v podstatě i cenově) laciné přibližovadlo na denní pochůzky a rekreační popojíždění. Se sportovním nářadím to má pramálo společného. S ohledem na bezpečnost samotého uživatele i ostatních je to výkonnostně (a pro většinu předpokládaných uživatelů z toho důvodu de facto i rychlostně) omezeno. Vhodné do pěkného počasí, má to všechny nevýhody otevřeného vozidla, fouká na tom, prší na tom, ve špatném počasí vhodné akorát na uhnání revma a zápalu plic.
Myslím, že proti tomu tady nikdo nic nemá a pokud se někdo ozývá, tak proti strojům neodpovídajícím kodifikované specifikaci takovéhoto přibližovadla.
Tak jsek projel kolem toho opravdovského požáru co ve středomoří řádí.
Hořelo na několika místech v oblasti adi 20 km, u Sête. Dálnici zastavili na 2 hodiny a hasili to z luftu, 3 letadla se furt točila.
Nemáte někdo info jak tu vodu tankujou?
Ta letadla se vracela prakticky okamžitě.
Tady je v akci
https://photos.app.goo.gl/h3F35U3xKjRpRKKT8
Takhle to nějak vypadalo
https://photos.app.goo.gl/cnnHdNJnusdD3fqM8
viděl jsem i plameny, ale přilítli ti machři, každdj na to pustil dávku a už sr jen pářilo.
Jinak, Frantíci stejně jako my se chovají na té dálnici nemožně, nevytvoří automaticky uličku pro zásahová vozidla jak je to běžné v Německu nebo Rakousku. Místo toho vylezou z aut a hasiči se pak musí strašně pomalu protlačovat těma mamlasama, viděl jsrm to v protisměru jak je blokovali...
Pokud to jsou hasičké speciály, tak ty nabírají vodu za letu nízkým průletem nad hladinou při které spustí velkou "hadici" kterou během pár vteřin naberou 2 až 5 kubíků vody. Helikoptéry nabírají do vaku do 1 kubíku a dva speciály co mají v Kanadě na lesní požáry tak ty nabírají tuším nějak do 15 kubíků, ale tam na to nabírání vody mají čas na těch velkých jezerech.
https://www.youtube.com/watch?v=gtL7oM6TRgY
https://www.youtube.com/watch?v=c9TOhJgNIOY
To je přesně ono, to je to letadlo, i barvy jsou stejný.
Jsem si říkal jak je to možný, že se takovým fofrem vrací
JJ, a pak se taky může stát, že uprostřed dohořívajícího lesa najdou mrtvýho chlápka, v neoprénu a šnorchlem na xichtě :-) V horším případě v celé potápěčské výbavě ;-)
Naposledy cestou do práce jsem potkal na silnici kluka na takovém tom moderním vynálezu - pidikoloběžce, co jede sama pětadvacítkou. Když se pokoušel ohlížet za sebe, kličkoval při tom.
Jelikož začíná být ráno tma a ještě bylo pod mrakem, zavolal jsem na něj, jestli by neměl mít aspoň blikačku, ale že tohle stejně zakážou (nevím, jestli něco z toho zachytil).
Zvláštní elektrokoloběžku si předloni kupoval kolega (nějakou Xioami) a světla to mělo, minimálně to přední slušně viditelné. Tak nevím, zda jsi potkal nějakou low-cost verzi nebo měl jezdec pocit, že bez světel dojede dál...
Vtipné je, že i tady většina jako první řeší odblokování rychlosti nad 25, protože jízdu na páčku mají už z výroby. Jako beru, že je to lepší než jezdit autem (zpravidla na vzdálenost, kam by došel pěšky), ale s pohybem, natož sportem, tohle nemá nic společného. Prostě malinký elektro skůtr...
Dopředu to svítí slušně, ale to pidisvětélko na blatníku nebývá vidět.
V pátek si přivezl kolega nějakou dvoumotorovou koloběžkovou příšeru s odpruženými oběma koly a kotoučovými brzdami a ta svítí i dozadu pěkně. Ale nemá světlo na blatníčku, ale dvě intenzivní pod stupátkem a směřovaná šikmo vzhůru.
Nejspíš nezachytil nic. Slyšel, že na něj něco voláš a nerozuměl ničemu. Tohle volání z okénka je docela zbytečná činnost. Nepřinese to nic pozitivního, jen naštvání.
Sice trochu tápu, kdo co koho jak a komu, ale
můžu říct, že pro změnu dnes jsem slyšel "pičo" z okýnka zřetelně. A oni moje nepochybně taktéž.
Ten nápis bych měl mívat ráno už osvětlený.
A k tomu přidat vyvedené v LEDkách "nápodobně, pičo".
A nechceš to rovnou pojmout jako světelný tablo, abys mohl komunikovat s ostatními účastníky na úrovni? Někde na řidítkách bys měl panel s tlačítky pro různé vzkazy a co bys zmáčknul, to by se rozsvítilo... ;-)
To by sice bylo skvělé, ale pro kolo poměrně nefunkční. Ten nápis je směrem dozadu a tam to na kole funguje jen v krátké době, než je předjeto. Takže by vtipnou komunikaci, třeba s tím něžným oslovením, musel zahajovat Radek. Myslím, že by mu to ke klidné jízdě nepřispívalo, i když já bych mu fandil.
Já vím, Radek preferuje analogové řešení, jinak by se ale nabízela třeba dozadu kamera nebo radar, 3D tracking objektů, měření rychlosti a kontrola vzdálenosti při předjíždění... a podle toho všeho automaticky zvolit vhodnou hlášku? ;-)
Polovinu tvých termínů jsem musel číst 2x, abych je správně pochopil. Ale hlášku odvozenou od boční vzdálenosti bych vymyslel a ocenil zcela snadno. To bych si snad i nainstaloval. Přitom by to nemuselo být zas tak složité. Skvělý nápad.
Jo tomuhle krátkému a velice charakteristickému a očekávanému oslovení patrně bude rozumět. Dalšímu vysvětlování už patrně nikoliv. Ale také se dá použít zesilovač z auta ven. Už na mne takhle nějaký pán pokřikoval co si myslí, když jsem ho na křižovatce upozornil, že by mohl blikat a že mne svým nečekaným manévrem nemile překvapil.
Až se zase bude někde řešit, jak ekologové zdržují výstavbu dálnic:
*********************************************
Řidičům na dálnici D3 na budovaném úseku Ševětín – Borek ubyla dnes ráno jedna komplikace. Už nemusejí přejíždět přes středový pás tam a zase zpět kvůli padesátimetrové stavební proluce. Ředitelství silnic a dálnic proluku po řadě komplikací zacelilo a dnes na ní pustilo provoz.
Potíže způsobily spory o pozemek u Lhotic, který patřil sedláku Jiřímu Zevlovi. Silničáři se s majitelem nedohodli a po několikaletém procesu se dobrali v roce 2017 k vyvlastnění. To nabylo právní moci loni v září. Jenže během následné šedesátidenní lhůty neposlali majiteli peníze. Ten si díky tomu posléze zažádal o vrácení pozemku a uspěl. Vyvlastňovací proces se proto rozběhl podruhé a skončil u soudu. Definitivně byl pozemek přepsán na ŘSD až koncem letošního května.
Tak třeba tu platbu zdržel nějaký ekolog na ŘSD :) Spící agent zelených nebo tak :D
Není to až tak nepravděpodobné :)
V určité fázi " výstavby" dálnice D11 do Hradce Králové, se tisk věnoval podivnému faktu, že část úředníků MŽP si , během zkoumání vlivu dálnice na životní prostředí, koupila od paní Havránkové několik stovek m2 a ty si rozdělili cca po 10-20 m2 a zapsali se do katastru. A nejeli v tom jen úředníci, kus si koupil i náměstek Aleš Kuták a jeho oficiální poradce Martin Robeš. No a ještě si udělali tak šikovnou smlouvu, že paní Havránková na to měla předkupní právo, kdyby to chtěli prodat" :)
A tak pan Robeš pak říkal že by se jich rád vzdal ve prospěch státu, ALE cituji "My to nyní neumíme prodat ŘSD, protože paní Havránková má předkupní právo," říká Robeš.
Když to čtu, tak si naprosto libuji, jak se mi příjemně žije v malé soukromé firmě. Jelikož vytváříme ty přístupové systémy, tak to také doma testujeme. Všechny dveře jsou na karty, mobil, nebo kameru s SPZ. Ale spravují to kolegové a sekretářka. Nová karta, žádný problém. Mám dvě, jednu svojí a jednu testovací pro mé aplikace, ale otevírá také. Když svou zapomenu doma, tak na stole mám druhou. Když zrovna zapomenu tu kartu, tak pro otevření vrat do dvora pro kolo použiju mobil, nebo přinejhorším počkám na nějakého kolegu až pojede nebo půjde okolo. Žádný vrátný či ostraha mne za to pucovat nebude, ani tam není. Jaké příjemné a lidské prostředí. Jo a náš ajťák považuje za svůj úkol nám pomáhat a rozumně vychovávat ne nás pucovat.
No, my máme jen klíče, a žádnou sekretářku.
Ale občas narazím na ten velký korporátní svět, opíšou si údaje z občanky, pověsí ti visačku na krk, kterou si otevřeš pouze ty dveře, ke kterým máš oprávnění, tváří se to, jako by makali na poslední verzi jaderných hlavic podléhající nejpřísnějšímu utajení, a oni jen válcují trubky.
Když cestou na hajzlík zapomeneš visačku na stole, jsi definitivně stracen, neboť zpět se už nevrátíš, musíš vydržet na chodbě, než někdo z tvého kanclíku taky nebude mít potřebu, vylezeven a tím ti otevře.
Prostě zodpovědný úředník byl marod :-)
Taky nám párkrát neproplatili fakturu, protože madam, co to má na starosti byla na dovolené, a to prosím v Anglii.
Z Německa mám jinou veselou historku. Omexom, ty Němci pro které děláme ty stožáry, patří pod francouzský kolos Vinci. Takže všechno malinko větší ratifikuje Paříž. Nás se to netýká, ale třeba sw (Widle, Office, MSStudio) fo se řeší centrálně a d francouzskou ležérností, takže kolega v Německu jel půl roku na naši licenci Studia, jinak by stál.
A hůř. Protože nebezpečí těch hackerů, všichni musí každý měsíc změnit heslo na počítači. Nezměníš, zablokuje se.
A náš supernáčelník měl 6 týdnů dovolené (nucené, zbyla mu loňská a byl nucen si ji vybrat). Vrátil se do práce a nedostal se na svůj počítač.
Týden IT expertům trvalo, než to vrátili do původního stavu.
Velké firmy se chovají jak stát a naopak.
To je úplně normální s obměnou hesla v případě zablokování " vlastní chybou" se řeší od 30 do 180 minut, dle nálady outsorcovaných IT.
Zablokování z důvodu " nevýměny hesla" je záležitost na několik hodin ( když všichni co tom mají povolit jsou v práci) až 24 hodin.
Ztráta vstupní karty se vždy řeší jako mimořádná událost a nejhorší je, když jeden o ztrátě neví, typicky si myslí, že ji nechal doma a zažádá si o dočasnou, přitom ji někdo našel a odevzdal. Zažil jsem osobně, byl jsem předvolán k člověku , který vypadal jako Potměšil, mluvil jako major Maistner a hlavně mi neřekl o co jde a zkoušel na mě věty typu , proč jste si bral náhradní kartu, jste si vědom že je to vážné , víte co jste udělal a za každou větou dodával " tak povídejte"... ztratil jsem ji před garážemi když jsem odjížděl na kole po průjezdu závorou a druhý den pršelo tak jsem si myslel, že jí mám v cyklobundě a zažádal si o dočasnou. " tím jste způsobil bezpečnostní incident" podepiště mi to tady a tady a tady. Nu nepodepsal jsem a soudruha dvoumetrákového politruka jsem poslal do zadele, což se mi odrazilo v ročním hodnocení. Pořád si mě pamatuje, občas spolu jezdíme výtahem a já se na něj z pod cyklopřilby " šklíbím" :)
Něco takového snad funguje, když zablokování netrvá 14 dní. Pak je to právě ta mimořádka, co neřeší Felbach (ten je asi 400 km od Herne) ale už Frantíci z Vinci. Víc než technika je to byrokracie. Podpis šéfa, nadšéfa, sekčního šéfa, šéfa segmentu....
Zdá se mi také, že tihle hoši z IT si tak trochu práci šetří a dělají vše, aby byli nepostradatelní, tak se nepřetrhnou, něco fixnout hned znamená, že to bylo jednoduché.....
Na jejich firemní počítače nenainstaluješ nic, musíš mít administrátorská práva. Ovšem Visual studio, abys mohl debugovat, právě musíš pouštět s právy aministrátora. Tohle se jim myslím vůbec nepovedlo vyřešit a kolega v Německu to jede na privátním železe.
Taková jednoduchá věcička, jako že se připojím na dálku na partnerův počítač, a ukážu mu, jak to má dělat (ušetří to strašně času a popisu), nemožné. Lze, ovšem uvnitř koncernu. Někdo z venčí ani náhodou. Pochopitelné.
Ale nejsou schopni vytvořit paralelní síť pro deset uživatelů, která bude odříznutá od koncernové sítě, ale naopak ke které bude přístup od nás. IT by to zvládlo, zase tak do 14 dní, ale to znamená koupit 10 počítačů, a na to jsou potřeba prachy a to prochází zase schvalovacím systémem
Včerejší rovinná etapa na Vueltě.
218 kilometrů průměrnou rychlostí 50,6 km/h.
Šlo o nejrychlejší etapu delší než 200 kilometrů v historii a o třetí nejrychlejší na Vueltě všech dob. Byla rychlejší než jakákoliv etapa v dějinách Tour de France (s výjimkou časovek, pochopitelně).
Zdroj: https://www.idnes.cz/sport/cyklistika/vuelta...
To už je na hraně lidských možností
A nenech se mýlit tím nadpisem. Ta rovina vypadala takhle:
https://www.procyclingstats.com/images/profiles...
Ale prej jim foukal vítr.
Vïtr v zádech, štěstí v kapse
Psali tam o bočním, pěkně svěžím, 35 km/hod.
Mě to nepoloží protože jsem statný, ale brejle, ty bych si hlídal.
To se nedá, vy co ste jezdili víte o co jde, já vím prd.
Je to jako jezdit autem do práce, nebo jezdit ralley. Jiný svět
Plachetnice to umí i na protivítr.
Ale silnice se těžko bude točit a vlnit podle směru větru :-)
https://www.pod7kilo.cz/p/plynova-kartuse-msr...
snadné měření množství zbylého paliva (po ponoření kartuše do vody je vidět na rysce)
Mě to spíš pobavilo:
- palivo v této kartuši vystačí na cca 30 min nebo na uvaření až 8 l vody (dle okolních podmínek)
Zajímalo by mě, jestli tady platí přímá úměra a litr vody uvaří za necelé 4 minuty.
No já bych to třeba chápal tak, že uvaření 8 l vody bude korespondovat s maximální využitelnou energii paliva, kterou lze u vody snadno spočítat (měrná tepelná kapacita + skupenské teplo).
Zatímco 30 minut bych chápal jako maximální dobu, po kterou lze na vařiči udržet hořet minimální plamínek, tedy něco jako objem dělený minimálním průtokem tryskou... jako mohla by to být i doba, za kterou palivo dojde při úplně otevřeném kohoutku (maximální průtok)... ale jsem holt od přírody pesimista... :-)
Já když chci mít nějakou představu kvůli tomu, kolik si mám vzít s sebou plynu, tak si to raději změřím sám.
Stejně se často nepřiblížím k realitě kterou ovlivňuje okolní teplota a vítr. (nejsem vysokohorský turista, to bych ještě řešil nadmořskou výšku)
Ale ten nápad s ryskou na bombě, ten je teda vynikající.
Jako nápad s ryskou je dobrý, protože výrobce prakticky nic nestojí. Levnější měřítko už asi vymyslet nejde... :-)
Ještě by ty měřítka mohli udělat dvě, jedno pro normální vodu a druhé pro mořskou, i když ten rozdíl asi nebude velký...
Trochu mi to připomnělo, že prý vybité od nabitých tužkových baterií lze poznat, když se pustí na zem, podle toho, jak vysoko se odrazí... nezkoušel jsem, ale prý to má realný základ... :-)
Můj vařič Primus Eta Power uvaří 1 l vody za 3 minuty a spotřebuje 10 g paliva. (Zkoušel jsem v kuchyni, vážil na laboratorních vahách)
Jinak si myslím, že údaj o spotřebě, natož o tom kolik uvaří vody je plácnutí do vody. I za bezvětří není vařič jako vařič, rozdíl ve vaření mezi hliníkovou a silikonovou konvičkou jsem řešil nedávno.
Přesně a právě proto mě ten údaj poněkud zarazil.
Stejně bych ale na víkendový výlet nespoléhala jen na jednu kartuši, jenže při dvou se už skoro dostávám na malou klasickou. Jenže tu zase nemůžu ponořit do té vody. Teda můžu, ale nezjistím kolik je v ní paliva :o)))
To je jednoduché u první, kterou spotřebuješ si zapíšeš hmotnost prázdné a u těch další už vždy budeš před odjezdem vědět, kolik v nich ještě je plynu.
Na to mi stačí s tou kartuší zatřepat :o)))
Protřepat!?
Takový test by Ti, jako absolventce technické VŠ, měl být proti srsti. :)
Souhlas, protřepáním zjistím, zda ta kartuše už dochází nebo má ještě polovinu. Na cestu vyjíždím vždy s plně doplněnou kartuší a jen řeším, jak velkou si vezmu.
Při plnění to naplním nadoraz, při zatřepání nic nešplouchá. Potom to trochu upustím, aby to šplouchalo a nevybuchla mi kartuš při změně teploty. Dříve jsem to vážil, ale zjistil jsem, že kvalifikované zatřesení a poslech udělá stejnou službu.
Bacha už zase řádí, tak nic nevyplňovat, podvod
Dyš nechtěj poslat předem 500,-, tak je každýmu (snad) hned jasný, že tahaj za fusekli
Tak daleko jsem se nedostal.
Ale určitě jim to funguje, jako lecos, tak bacha, neklikat
Tento týden nám zde v oblasti namalovali na silnice modré zóny. Parkovací zóny budou zpoplatněny a začnou fungovat až 18. listopadu.
Ale co mě zaujalo?
Modrá zóna byla namalována i v ulici, kde dosud vůbec nikdo neměl potřebu parkovat. Tu a tam tam zastavilo auto, vysadilo někoho a jelo dál. Od doby, co je na silnici namalovaná modrá čára, se zde začalo celkem běžně a masivně parkovat.
Tak přemýšlím, jak vlastně ty modré zóny fungují a zda jen svoji pouhou existencí negenerují parkující vozy.
Stejně jak loni touhle dobou, už zase pěkně lže předpověď nejnižší ranní teploty. U Aladina to bývá 4 až 6 °C nad skutečnost. Přitom doteď bych se podle toho mohl i ráno oblíkat, kdybych náhodou zapomněl zkouknout teploměry.
Drželo se to pod 3 °C stabilně celou cestu a celou hodinu, aspoň o 5 °C míň, než co předpovídali, žádná lokální anomálie.
U nás yr.no celkem sedí, každý ráno koukám na teploměr za oknem, dneska mělo být 8.
A bylo :o)
4-6° je strašně velká odchylka.
U nás v zásadě asi taky, jinovatka :) a na meteostanici ve městě +3 při pohledu v 6,40 hlásili
Každé ráno jdu vyndat kolo v nedbalkách a podle pocitu se obléknu a dneska byl pocit děsně frišno :)
Při dojezdu kolem 8,20 teploměr v širším centru města a na kopci, nad silnicí ukazoval +5
Tak tuhle metodu používám také. Z ložnice vylezu před barák a podle toho se rozhodnu jaký dopravní prostředek zvolím.
Já mám od toho kočkoura - ráno si sežere svoji misku a pak se chodí na cca 10 minut proběhnout. Jak ale nechce jít ven a zamíří rovnou do pelechu je jasné, že to bude na bundu.
To je ono! Jsem je asi před měsícem (+-) viděla projíždět naším údolím. Ale viděla jsem je jenomzezadu a myslela si, že jsou to nějaký šlapací stroje. Bílej a žlutej. Dálníci to byli/y :-)
https://www.garaz.cz/clanek/dalnik-uzasny-cesky...
... to na Internetu čtenář pozná jen málokdy ...
Sucho?
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/sucho...
Díky.
Na oplátku (už jsem to sem možná dával, pak se omlouvám):
https://www.youtube.com/watch?v=AEtepYuvwyk&...
Včera na zapadlé silničce z Bělé na Maxičky, kde jindy potkám maximálně jedno-dvě auta, to bylo jak na výpadovce :o(
Snad každý, kdo vlastní košík a nožík, vyrazil autem do lesa. A pak podél silnic ... někteří stáli i daleko za závorou ...
To houbaření má tak velkou uhlíkovou stopu, že bych ho jednoduše zakázal, samozřejmě nařízením EU :o)
https://nedd.tiscali.cz/falesne-zpravy-nas...
https://zdopravy.cz/jizdenkovy-chaos-v...
Jednotná jízdenka!?
Zapomeňte ...
To vypadá na pěkný chaos. Ale jednotná jízdenka bude, to zase je tuším z nějakého zákona, takže na to kraje nemohou.
Neříkám, že bude to nejvýhodnější.
Už dnes při cestě do Čech zvažuji jestli se mi nevyplatí kombinace ústeckého krajského jízdného (DUK) + ČD, případně DUK + PID. Takže tam přibyde jen to, že v rámci kraje o tom nebudu muset přemýšlet - nebude volba.
Blbý třeba je, že DUK+PID koupím lehce (na DUK jedu do Hněvic, na PID z Hněvic do Phy), ale PID+DUK mi v Praze prodat neumí či neuměli.
To mi připomíná, jak jsem šetřil jako kluk korunu na nanuka.
Z Hradce Králové do Pardubic to stálo 4 Kčs. Na předměstí Pardubic, do Rosic, jen 2 Kčs (bylo to po 10 km za korunu, ale pásmo za tři koruny fikaně vynechali). A z Rosic jel do centra kolem nádraží městský autobus za korunu.
Tam a zpátky to byly rovnou dvě koruny !!
Nemluvě o tom, že v Rosicích, v Domácích potřebách mívali občas, ze záhadných důvodů, galusky PWB, nebo kriterky, jinde prakticky nesehnatelné.
... a takovej Nanuk, jako byl tenkrát, dnes už nekoupíš !
I prd velebnosti, ledňáček, eskymo i míša jsou furt.
Sou, jenže ta čokoléda (čičotoje) se teď vyrábí z náhražky náhražky, to dřívávejc nebylo.
Pokrok nezastavíš!
Je to pravda, tehdy to byla jenom náhražka (tuková napodobenina čokolky to byla tehdy stejně jako dneska, jen ta tráva se nám tehdy zdála taková nějaká zelenější - nebo jsme měli jeno v mládí ostřejší zrak ?)
Hm, přemýšlím, z čeho se ty náhražky tenkrát dělaly. Řepky se tolik nepěstovalo, palmový olej se taky asi nedovážel, v zásadě to muselo být z něčeho, co se pěstovalo u nás. Řepnej cukr? Máslo? Mouka? Stejně do toho museli aspoň nějaký kakao nasypat...
Ztužený tuk už tady byl dávno a kakaové máslo také. A řepka se tady pěstovala a nebylo ji zase až tak málo.
Učili jsme se, že 60% obilí bylo na krmení a hodně plochy zabíraly pícniny. Ono toho nějak moc být nemohlo, osevní postupy byly zhruba osmileté. Jednoznačně převládalo obilí, pak podle oblastí, buď brambory nebo cukrovka či kukuřice a pícniny na krmení. Těch "technických" (řepka, slunečnice, len, mak...) zas tak moc vidět nebylo.
Byly nějaké ztužené tuky (Sana, Hera, Iva), ale u nás se to doma prakticky nepoužívalo, bylo sádlo a máslo. Akorát nějaký stolní olej si vybavuju (asi řepka).
Nejspíš se tolik nejedlo, což by i odpovídalo jak hmotnosti populace, tak tomu, že když přepočítáš ceny tehdejší na dnešek (cca 10x), tak takový vajíčka (tenkrát 1 až 1,40 Kčs za kus), máslo (8 až 10 Kčs za 250 g), cukr (7,30-8 Kčs za kilo) a maso (15 až 80 Kčs za kilo) vlastně byly luxus. Dnes je cukr za deset, vajíčka koupíš pod dvě korny, máslo v akci za třicet a maso pod stovku běžně.
Cenově snad trochu odpovídá pasterizované mléko: (tenkrát 2 Křs za litr 2% tuku, dnes 15-20 Kč za litr 1,5% tuku) a chleba (tenkrát 2,80 za kilo kmínového, dnes za kilo takového normálního chleba kolem 20 až 30).
On i ten ledňáček za korunu moc velkej nebyl, dnes by za to asi 10 nikdo nedal.
Jinak kakaové máslo je to nejcennější z kakaovníku a nevybavuji si, že by se samotné prodávalo, se z toho dělá čokoláda.
Kakaový prášek je už jen takové šméčko. Kakao se za bolševika dováželo ze spřátelených rozvojovek, ale taky to nic laciného nebylo (100g kakaového prášku za 7 Kč, dnes 100g od pětadvaceti do padesáti) a jednu dobu nebylo k mání prakticky vůbec. Já jsem na kakau závislá a přesně si to pamatuju, jsem si na snídani rozpouštěla v mlíku čokoládu na vaření, bo instantní kakao a Granko, které se tenkrát objevilo, byly akorát samý cukr a kakaa pomálu, hnusný sladký jak cecek, to se nedalo pít.
Dnes si můžeš koupit rovnou kakaové boby a udělat si z nich, co se ti zamane:-))
Kakaové boby si kupuji na jídlo místo čokolády. Vydrží mi mnohem dýl než samotná čokoláda :o)))
A jsou také tak dobré? Já mám nejraději tu s tou fialovou krávou :)
Pokud jíš "bláto" od fialové krávy, co se vydává za čokoládu, pak kakaové boby pro tebe opravdu nejsou. Mě chutnají, ale já jsem zvyklá jíst 90 - 100% čokoládu. V nouzi nejvyšší si koupím čokoládu na vaření. Sračkám zvaným "mléčná čokoláda" se snažím vyhýbat obloukem.
Jednou jsem ochutnal kousek 99% čokolády od Lindtu. Snad po čtvrthodině jsem měl v puse furt ten samej střípek dlaždičky, co na začátku. No a chuťově dost nepřesvědčivé. Prostě hořké cosi. To teda zlatá sladká mléčná srágora.
Pamatuješ na "Nugátovou pochoutku" a "Arašídovou pochoutku" ? To už radši ani čokoládou nenazvali, i když se to tak snažilo tvářit :-)
K té super hořké čokoládě se musí člověk projíst. Není pro každého, ale má to tu výhodu, že rozhodně nesníš tabulku na posezení :o)))
Arašídovou a hlavně nugátovou pochoutku za 3 Kč jsem milovala. Kupovala jsem si ji jeden čas pravidelně na sváču s rohlíkem - za 3,30 z kapesného 50,- Kč/měs. naprostá paráda :o)))
Často si na ní vzpomenu a přiznám se, že bych ji zase ráda ochutnala. Myslím, že teď něco obdobného dělá Zora, ale nemám odvahu to zkusit, abych si nezkazila vzpomínky :o)))
Dej si sójovej suk. Tam je všechno - palmovej tuk, glukózo-fruktózo sirup, soja s genama ze žraloka...a to všechno za cenu marcipánu. Holt místní specialita.
Vždycky to doporučuju kolegům ze zahraničí, když se ptaj po něčem typicky českým. Tohle nebo Margotku...
Sojový suk také patřil mezi mé oblíbené cukrovinky. Nedávno jsem ale měla možnost ochutnat ten současný a už není to ono.
"Pochoutka" se dá stále koupit, ale člověk se nahledá. Tabulka stojí cca o kačku míň než laciná čokoška.
Škoda, že se to nesmělo nazývat čokoládou snad ani za bolševika, Klauziáni ju mohli oplakávat jak bramboRum...
Arašidovou pochoutku nemusím, ale ty 100% ultrahořké čokolády také ne. Prostě mám rád klasickou sladkou čokoládu. Třeba ta s tou fialovou krávou bývá dobrá. Ale rozhodně jí nemusím každý den.
S fialovou krávou fakt ne.
Já raději něco takového.
To vypadá dost luxusně.
Pro mě je vlastně čokolády škoda, když v ní hledám spíš cokoliv jiného, než tu pravou čokoládovou chuť. Na druhé straně i tu víceprocentní hořkou můžu sníst naráz, když je aspoň trochu sladká (a jiná zatím nebyla).
Bonboniéra mi sedí nejlíp tahle supermarketovka, co svou cenou někoho vyloženě odradí, aniž by zkusil, protože by se u pokladny styděl. Musí se uznat - vědí, jak na to, aby to při všech těch "náhražkách" chutnalo a neurazilo. Je tam 16 různých druhů a něco mi připomíná mámino těsto před upečením, když jsme jako děcka vylizovali mísu. Neomrzela mě nikdy a až poslední zdražení o pár korun bylo záminkou, abych si dal po letech pauzu - ani nevím, od kdy vlastně a ve kterých všech marketech to postupně bylo.
Poměr "cena/výkon" zůstává i tak bezkonkurenční, 400 g stále do 50 Kč. Až nedávno byla jednou v akci a tak jsem zas nevydržel.
A pozor - někde se dostane ta samá v jiném kabátě nebo podobná zjevně ze stejného zdroje za dost vyšší cenu.
Víceprocentní čokoláda aspoň trochu sladká?!?
Pak jsou to čokolády tak do těch 72 - 75%. Ty s vyšším obsahem už sladké opravdu nejsou.
Hele a ta bonboniéra - není ona nááááhodou polské produkce?!? Pak by ovšem platilo dvojnásob, že nikdy nevíš... :o)))
Bývala německá, jestli je to teď jinak - nevím, podívám se, ale je mi to fuk, když je pořád stejná.
Ještě radši jsem míval plněnou višňovou, možná ještě tak před 15 lety pravidelně z Tesca, ale ta už je všude za cenu, jakou zatím neakceptuju, navíc s tím rizikem, že může být vyschlá. Ale když mi chce někdo udělat radost, za pokus to stojí a nezlobím se.
Myslím že nejvýznamnější český výrobce ztužených tuků, firma Schicht Ústí nad Labem (po ukradení komunisty Setuza) používala kokosový tuk. Řepkový olej měl až do 70 let, kdy byly vyšlechtěny nové odrůdy vysoký obsah kyseliny erukové která není zrovna zdraví prospěšná, takže nějak ve velkém se snad nepoužíval.
to jsi mě připomněl jeden starej vtip
Přijde chlap do Smržovky na dolní nádraží a chce jízdenku do Nagana. Ženská za okýnkem řiká: „Nagano? Co to je? - Aha, tak to musíte na horní nádraží, tam mají počítač."
Chlápek jede na horní nádraží a chce zase lístek do Nagana. Chlapek u počítače říká: „To v počítači nemáme. Jeďte do Liberce, tam vám snad pomůžou."
Jede do Liberce a chce zase jízdenku do Nagana. Říkají mu: „Tak to nepůjde. Jeďte do Prahy na hlavní nádraží."
Na pražském hlavním nádraží: „Do Nagana nejezdíme. Jděte na letiště do Ruzyně."
V Ruzyni: „Přímý spoj do Nagana nelétá. Musíte přes Moskvu."
Chlápek už docela otrávenej letí přes Moskvu do Nagana a konečně je tam. Po skončení olympiády jde v Naganu na nádraží a říká (japonsky): „Jeden lístek do Smržovky."
„Dolní nebo Horní nádraží?"
Dvě zprávy, které mi hnuly žlučí:
1. Reorganizace České pošty, která m. j. zahrnuje propuštění 7 tisíc zaměstnanců. Ufff! Jeden mrdnik zažívám vždycky, když kvůli počasí jedu do práce vlakem - naprosto pravidelná zpoždění nebo ukončení jízdy před cílovou stanicí je na trati Praha - Benešov denní záležitostí. Takže - s přihlédnutím k faktu, jak jsou takovýhle změny v naší zemi "pečlivě" připravovány a uváděny do života - druhý mrdnik na obzoru.
2. V Praze demonstrace středoškoláků proti povinné maturitě z matiky. A Plaga to podporuje. Hovado, který poměrně nedávno vážně prohlásilo, že každý, kdo studoval nejakou školu a nedokončil ji, by měl dostat potvrzení, že ji studoval - přece umí něco víc než ten, který na školu vůbec nechodil.
Co se divíš, když máme splnit názor EU, že máme mít 40% středoškolsky vzdělaného obyvatelstva, tak to s povinnou maturitou z matiky rozhodně nesplníme.
Dokonce jsem zaznamenal názor, že by se maturita měla zrušit úplně, stačí přece, že jsi tam chodil, ne?
1) Zvlášť baví v kontextu toho, kolik lidí u nás volá po zestátnění některých podniků. Tu máme jeden vzorový :-)
2) Zcela v duchu trendu. Není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. Možná by mohli povolit nějakou přípomoc...
Přípomoc se zove inkluze, tu zavedla už pí. Valachová ...
... v pekle by se měla smažít ...
Neadorojuje tu polovina fóra podobnou falešnou přípomoc při šlapání na kole? Úplně stejně to degraduje to kolo na úroveň skútru. Nehovořím o invalidech a gerontech, kteří to potřebují, ale o schopných lidech, kteří si jen z lenosti ulevují a stěžují si na obtížné snižování vlastní hmotnosti. Kdo se bude na ně smažit v pekle? :D
Jen si tak říkám, že se s dobou prostě mění standardy. Kdo by dneska lovil mamuty, mrznul v jeskyni nebo rozdělával oheň třením dřívek?
Nemá cenu si nic nalhávat, v přírodě bych dlouho nepřežil, nic bych neulovil, nerozdělal oheň a v noci zmrznul... :-)
A tak jako dneska většina neumí třeba jezdit na koni ani podojit krávu, nejspíš brzo příjde doba, že jízda na nemotorovém kole bude rarita, retro, zpátečnictví... a časem nepůjde třeba jen o motor, ale i rovnováhu. Proč trápit děti zdlouhavým učením jízdy na kole, když postačí namontovat asistent rovnováhy a gyroskopy se už postarají, aby se kolo s cyklistou neskácelo... vždyť je to mnohem snazší a hlavně bezpečnější!
A časem se lidi třeba přestanou pohybovat úplně. Proč někam jezdit, když bude všechno online, bezpečné a hezčí než originál? ;-)
Pokrok nezastavíš...
Studentské stávky se musí podporovat. Obzvláště ty, které jsou postavené na požadavku: "Vy dělejte, my vás budeme pozorovat!"
https://video.aktualne.cz/dvtv/zaci-vysli-do...
A další nabubřelá bublina splaskla (došly dotace...)
https://1url.cz/@konec_favoritu
Měl to moc drahý. Lidí, co si koupí kolo za 50000 není tolik a ti ještě mají na výběr ze mnoha jiných.
jj, podobnej podfuk běží celé roky v Jawě. Furt vyvíjí litrové a větší motorky, které mají podle nich přímo konkurovat BMW :-) A kde nic, tu nic, dotace v trapu...
Legračním výsledkem je, že nějak "zapůjčili" logo Indům a teď se prsí, jak se dobře Jawa prodává.
Šít kola na míru může, ale musí se jmenovat Perič a pracovat v dílně sám, maximálně s jedním podrždeštníkem (pak ho těch 10 nadšenců do roka a pár šolichů dalším podobným "firmám" uživí, větší potenciál na trhu není).. pokud chce být velkopodnikatelem, musí dělat masovku a aby prorazil, tak hodně dobrou a za malý ceny.. tedy na zbohatnutí to taky není. Asi umí vykecat do hlavy díru a podmáznout, když na tohle získal dotace, protože je ten záměr nesmyslnej od samýho začátku.
Viděl jsem asi " cílovou skupinu" :)
Náhodou jsem kdysi viděl focení na propagaci Favoritu, několik městských šviháků v lakýrkách a ležérních oblecích u banky Unicredito na Praze 4.
Největší legrace byla, že jeden pak brzdil těma lakýrkama o dlažbu chodníku, když se rozjel směr tamní schodiště a zbytek vypadal, že na ta kola ani nenastoupí...
Já jen nechápu, proč by si tahle cílová skupina měla kupovat zrovna Favority. Leda jako výraz recese. Vztah k té značce žádný nemají, v mládí na tom nejezdili. Když si koupit drahé kolo, tak si koupí jednonohého Cannodale, na kterém je ta jinakost a cena na první pohled vidět.
Termín cílová skupina je V UVOZOVKÁCH!!!
No a? Každý produkt má nějakou cílovou skupinu, která by ho měla kupovat. Mně ten Újezďákův popis připadá docela výstižný. Myslím, že při hledání mé chyby, nevidíš to břevno v oku svém.
Ne, chybu nehledám, nebuď zase přehnaně vztahovačný. Ale zopakujeme si použití uvozovek:
1) Základní význam uvozovek je vyznačení přímé řeči v textu. V případě, že se v přímé řeči vyskytuje další přímá řeč, zpravidla se použije jiný typ uvozovek (Řekl: „A on mi na to odpověděl, že jsem ‚samolibý‘!“), jiný typ písma nebo vložená přímá řeč už není odlišena.
2) Do uvozovek se vkládají také doslovné citáty, případně i přísloví a rčení: Říká se: „Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.“
3) Do uvozovek je možné vložit také název filmu, knihy, uměleckého díla apod., dnes se ovšem spíše odlišují jiným typem písma (např. kurzívou): Karel Čapek je autorem „Matky“.
4) V uvozovkách se objevují výrazy, od nichž se chce autor textu z nějakého důvodu distancovat – např. přezdívky, slangové nebo nespisovné výrazy: Ve hře lze využít některé „cheaty“.
5) Do uvozovek se může vložit výraz, který je užit ironicky a jeho význam je tedy přehnaný nebo zcela opačný: Otec svého syna „odměnil“ pohlavkem.
6) Uvozovky slouží také k vyznačení vysvětlení významu: Marginální znamená „okrajový“.
V újezďákově příspěvku je správně za 5) = ironie.
Vzhledem k tomu, že ty sám píšeš, že "nechápeš, proč by si tahle cílová skupina měla kupovat zrovna Favority" (zde uvozovky z důvodu citace), jen jsem tě na ty závorky upozornila v domnění, že ti ten ironický podtext uniknul.
Asi neuniknul, ale tak tvůj předchozí příspěvek opravdu nevyzněl.
:) Snažíte se mne chytat za slovíčko? Tak si poslužte, když vás to baví.
Schází vám Jindra? On se večer ozve. Musíte ještě chvilku vydržet.
Fak si myslíš, že je to jen slovíčkaření ? Když o něčem píšeš, mělo by to dávat i logický smysl, jinak píšeš hlouposti, jak nějaký generátor náhodných slov ;-)
Když napíšu "Skupina by měla nakupovat", tak jsem tím myslel, že výrobce pomýšlel na tuto skupinu jako na své potenciální zákazníky. Nemínil jsem, že výrobce zavazuje tuto skupinu k povinnému odběru jeho produktů. Ano, je to napsáno nejednoznačně, stejně, jak se zde nejednoznačně běžně píše. Počítá se, že čitatel má nějakou životní zkušenost a nesmyslné výklady prostě rovnou odvrhne. Pokud bychom museli psát jednoznačně, tak bychom začali rázem produkovat právnické či matematické texty, kterým by ovšem polovina fóra nedokázala porozumět.
Takže pokud mi myješ hlavu za nejednoznačnost výkladu o "měla nakupovat", tak si myslím, že mne jen buzeruješ.
Ba né. Právě že ze zkušenosti, jak běží a funguje dnešní marketing. Příklad z živé praxe - dosluhuje mi kolo. Poohlížel jsem se po jiném, novém. Jenže, prakticky všichni současní výrobci si usmysleli, že cílová skupina by MĚLA kupovat karbonové fully s převodem 1x12. Diskuze o jiných variantách se téměř nepřipouští. (jo, něco by se asi sehnalo, ale vyber si z jednoho, nebo dvou modelů, které ti nejsou úplně po chuti a dej za ně rachejtli)
I když, já vím, většina nakonec CHCE, protože někomu vyhovuje, jiný podlehne reklamní masírce a přizpůsobení okolí, další rezignuje. A co je komu po tom zbytečku... :-/
Přesto tě nikdo nezavazuje ke koupi a ani ty to nechceš udělat, ač jasně patříš do skupiny uživatelů a potenciálních zákazníků. Marketing je lákání a ne závazek.
S tím poblázněním 29" koly a převody 1x12 ti zcela rozumím. Také se mi to nelíbí. Došlo to tak daleko, že už skoro ani neseženeš patřičné díly v požadované kvalitě k vlastní stavbě.
Já jsem si takhle naběhl s pozicí řetězové linky u přesmykače. Prostě se změnila a basta.
Ani ne, neschází.
Ale zdá se, že tobě schází.
Máš pocit, že argument Jindrou má nějako váhu?
Ve tvém případě určitě. Jinak by ses neozvala. Mohl bych pokračovat ještě citací o husách...
:D
Ale to klidně můžeš.
Mně to jen připomnělo, jak jsi testoval havarijní stav Výtoňského mostu se šroubováčkem:-))
Ostatně, nevíš, jak to s tím mostem nakonec dopadlo?
Jak jsem správně tehdy usoudil, tak opravdu nespadl :)
Město opravuje druhou lávku, protože mu patří. Most patří SŽDC a ti se snad ještě nerozhodli, zda ho zboří nebo opraví.
Děkuji za vysvětlení. Usoudil jsi správně. Skutečně dosud nespadl. Nevíš, jakou rychlostí po něm jezdí vlaky?
No, zjevně schází tobě, když bez něj nedokážeš argumentovat :o)))
Máš pravdu. Občas je protiva, je to pěkný narcic, ale není to blbec. No a to je vzácné.
Hm, a já už sem kvůli tomu (vzácnému) blbovi skoro nechodím. By mne teda zajímalo, s jakými lidmi se stýkáš v reálu, když takový materiál považuješ za vzácný úkaz.
Vždyť ty jsi také měl období, kdy jsi se s ním stýkal a nestěžoval si. Dokonce ti docela pomáhal. Potom jste se rozhádali a letos či loni jste znovu byli schopni chvilku i komunikovat. Teď na něj znovu pliveš. Nemáš ty to nějak cyklické, tu nenávist?
Hlavně, tvoje nenávist není moje nenávist. Takže já si budu své přátele a nepřátele vybírat podle svých kritérií.
Nevybírám ti přátele či nepřátele, pouze rozporuji tvé tvrzení, že to není blbec a že se v tomto směru jedná o vzácný úkaz.
V naší, vlastně i v globální politice, jsou tihle "vzácní" lidé zrovna u moci, a není jich vůbec málo. "Vzácní" lidé teď všude vylézají z děr jako krysy, můžeš je sledovat každý den v televizi a na netu, což je jeden z důvodů, proč si od politiky, v rámci péče o své duševní zdraví, držím velký odstup podobně, jako od této diskuze.
Tady se, bohužel, také najde cca 30% lidí, kteří jsou s takovým člověkem ochotni diskutovat, jako kdyby bylo všechno OK, kterým nevadí, že si tuto diskuzi částečně zprivatizoval, a že dlouhodobě porušuje její pravidla, zřejmě potřebujete někoho obdivovat, proti vkusu žádný dišputát.
Je mi líto, že o tom musím znovu psát, ale musím nesouhlasit s tvým tvrzením, že jsme se rozhádali - nepatříš mezi lidi, kteří začátek našeho "sporu" pozorně sledovali a vyjadřuješ se díky tomu velmi nepřesně.
On o mně začal šířit lži a pomluvy poté, co jsem ho informoval o úniku dat z jeho telefonu, zablokoval všechny naše vzájemné informační kanály, takže jsem neměl jak mu vysvětlit, jak k tomu došlo, místo toho to začal "řešit" za mými zády, po obálkách, v diskuzi.
A v okamžiku, kdy jsem se ho slušně zeptal, proč jeho záznam vede přes Mérial, o mě začal tvrdit, že jsem duševně nemocný člověk.
Tomu já neříkám spor, jeho diskuzní methody považuju za methody estébácké, a jeho chování ke mně považuju za akt jednostranné agrese.
A ještě mne před chvíli, při jízdě na kole, přišly na mysl jeho stížnosti na nebývalou šikanu státních úředníků, která dusí "jeho" firmu a přivádí jej k zuřivosti, takže to všechno musí místo něj dělat Soňa, aby si na úřadech neutrhl ostudu a nenadělal si mezi úředníky zavilé nepřátele.
Uběhne nějaký čas, a on je schopen napsat, že to co dělá jeho žena pro "jeho" firmu, by v pohodě zvládl někdo jiný za pár tisícovek.
Na pojmenování tohle chování nenalézám slušná slova, slovo blbec je z nich asi nejslušnější.
(U tohoto typu lidí je často přeceňována jejich inteligence. Extrémně sobečtí lidé, navíc ti bez morálky, totiž mají jednoduché rozhodování, protože při něm používají jen jedno kritérium - já, já, já.
Za těchto podmínek je snadné udělat si na cokoliv jasný názor a působit charismaticky a při povrchním pohledu vlastně i inteligentně.
No, takhle to vypadá přes ten Mireál.
Věř mi, že autem bys to jet nechtěl. Já taky nechtěl, ale nebylo kde otočit.
a jel jsem tam tohle září
https://youtu.be/mNo_FbT82-Y
A tohle je Mireal
Přivezli dříví, tak auta zastaví, a řidiči jdou pomoc vyložit, protože jinak se prostě projet nedá....
Nádherná cesta pro kolo. Stoupání z fotek neposoudím, třeba je hrozné. Ale podle těch dvou fotek bych to rád jel.
Na žiletceby to šloblbě, hrbolatýpovrch, ale s baterkou v rámu na by to byla paráda.
Autem o nervy, uzounký, a cesta nahoru často holou plání, tak vidíš, kam se skulíš, když ujede krajnici
V pohodě asi tak moc ne, je to dokopečka fest, asi z 800 na 1600, ale žádný brutální sklony, mají to trasováno asi ještě pro povozy.
Někdy si tam vezmu tu elektriku, to bude na dvě baterky :-)
První krůček směrem ke kořínkům. Už se těším, až z tebe za rok bude zarputilý biker a za dva roky dáš s rukou v kapse sudetské schody :-)
https://youtu.be/ICQqRdMv8j8?t=37
už "bajkuju" u nás po lese...
tedy krokem, nechci se polámat, ale Soňa jezdí jako šůs.
vymlouvám se na to, že hledám houby...
Nezalíbí.
Nejsem na to skotačení stavěnej, jak se to klepe, prd vidím, rozbil bych si hubu natotata.
Jsem tuhle vidęl video nějakýho maníka, co to hnal lesem 40kou, tpomi tam přeběhnout zajíc nebo houbař, šel by z Kájou, ale bez vlajkoslávy.
Na, tom měkym ty široký gumy fungujou, motor má sílu, aspi tpo fakt vyjede i kolmou stěnu, dva největší pastorky jsem zatím vůbec nepoužil.
Na silnici se to hezky houpe, naše silnice jsou spíš takovej terén. Ale gumy přezuju, nebo spíš koupím i s ráfkama, abych to mohl přehazovat.
Průšvih je s tím nosičem, pobere 11 kilo, to mi na 3 baterie, 2 nabíječky a zbytek výstroje nebude stačit. Vypadá to, že zase budu muset zapřáhnout vozejk, nebo ten extrawheel, co jsem vůbec ještě dva rpky ani nevybalil.
Bude tpo srandovní pohled na fulla na 28 marathonech s kárkou..
.
Na takovéhle silničky patří čtyřkolová Panda a ne autobus :-))
Nedovedeš si představit ty nervy, zvlášť p4i mé povaze "mít to sichrované".
Jedeš nahoru a furt hledáš místečka, kde by ses s protijedoucím eventuelně mohl vyhnout, ale těch žalostně málo. Navíc, s automusem moc couvat neumím, adistenční systém ti ukáže překážku a hezky vypípá, ale hranu srázu nikoliv...
uzlíčelk nervů, musel jsem zastavit a dejchat...
a pak hned zdvojnásobit dávky allopurinolu, protože tohle je spouštěč dnové ataky jako prase
Ale zase sis tu jízdu pořádně užil :-)
koukám, že se tu s cílovou skupinou rozpoutalo peklo :) , přitom to byla jen taková náhodná informace.
Obecně Favorit udělal několik chyb rozdělil bych je na obecné :
přecenil retro sentiment
přišel s příliš širokou modelovou řadou ve velmi vysoké cenově hladině poměru cena/výkon
investoval moc peněz do reklamy
a smrtelné :
spolehl se na dotace a nezajistil si cashflow na dobu po jejich vyčerpání
neplatil designerům
neplatil dodavatelům
neplatil zaměstnancům
neplatil státu
Někteří zaměstnanci dokonce do výroby přinesli " vlastní výrobní prostředky", tedy nářadí a přípravky o které v rámci insolvence přišli.
Pokud někdo za 3-4 roky prodá +- 200 kol a kolem toho valí takovou výdajovou sněhovou kouli, tak je s podivem, že to tak dlouho vydrželo....
Jak se také dají jezdit schody a kolik toho v podání Dannyho vydrží kvalitní zadní ráfek než se zbortí :-)
https://www.youtube.com/watch?v=VfjjiHGuHoc&...
tak nevím, ale v lecčems s Andělovou musím souhlasit. Si panstvo dělá ze zaměstnání (dobře zaplaceného) holubník a ještě mají tu drzost, si stěžovat, když po nich někdo chce to, co je běžně požadováno po normálních zaměstnancích (často mizerně zaplacených).
Hm, verbež je to, ne, že ne ...
https://www.ceska-justice.cz/2019/10/dozor-u...
Tak ona je magořina u takovéhle profese trvat na píchačkách a pevné pracovní době. Něco podobného vytváří jen obrovské napětí a snahu se tomu nějak vyhnout a trpí tím kvalita a rychlost práce a v tomhle případě jediný kdo na to doplatí je společnost v daném obvodě. Pružná pracovní doba a nebazírování na nějaké minutě by mělo být základ k tomu dalšímu.
Tak nejdřív si musí tu pružnou dobu zavést, ne, že si ju dělají jako cochcárnu. A navíc nevím, jak se taková pružná pracovní doba skloubí s úředníma hodinama. To jako lidi budou chodit náhodně a čekat, až se dotyčný připruží?
Verbež líná je to, chcou kázat mravy a zatím nemaj ani sami žádnou disciplínu a vůbec jim nepřijde blbé vykřikovat, že je přece normální, že nestihnou oběd za 30 minut, a že je sprostý, když se po nich chce, aby si teda ty přetažený minuty naddělali.
No, nejspíš jsi taky dělal nějakou takovou cochcárnu, tak to je pak těžký, ti něco vysvětlovat.
Na státních zastupitelstvích mají běžně zavedenou pružnou pracovní dobu, jen ta dotyčná šéfová o tom zřejmě nechtěla ani slyšet a trvala na tom, že státní zástupci budou fungovat na píchačky a chodit bouchat jak do Kolbenky. Je to úplně jiný typ pracovní náplně a tak to nejde ani zavádět.
Pružná pracovní doba není přece o tom, že si bude chodit jak kdo chce a dělat si co chce. Ta má jasně určená pravidla a pracovní doba se i při ní musí dodržet.
Státní zastupitelství není úřad a tudíž nemají určené úřední hodiny, takže se to lidí z venku nijak ani v nejmenším nedotýká. Naopak příliš velká formálnost při řízení skutečně vede ke zhoršení kvality, protože se začne ve všem přecházet pouze na formálnost a na to doplatí všichni mimo státních zástupců a začne to ničit i ty slušné a pracovité státní zástupce.
Tak ono to vyjde nastejno, nebudou dodržovat tu pevnou část (jestli teda víš, co je to pružná pracovní doba). A úřadovat budou jenom po tu pevnou část, protože si moc nedovedu představit, jak se budou vzájemně pružit zapisovatelky se stranama atd... Dyť to nejsou žádní intelektuální pracovníci, to jsou úředníci placení z daní a mají v popisu práce úřadovat!
Pořád mají nataženou ruku: Přidej, přidej. A sami nejsou schopní ani dodržovat zákonné normy a ještě mají tu drzost si stěžovat když to po nich někdo vyžaduje. Si to mají vyjednat v kolektivní smlouvě, třeba. Chytří jsou jak rádia, pořád přidávat chcou a v reálu je to obyčejná lůza.
Proboha, co to meleš?!?
Pružná pracovní doba je dnes už zcela běžným typem pracovní doby a po pravdě neznám nikoho, kdo by s ní měl nějaký problém. A jsou mezi nimi i zaměstnanci soukromých firem.
Ostatně dnes máš na výběr - nevyhovuje ti zaměstnání, můžeš jít jinam.
Dodržovat úřední hodiny či jiné pracovní závazky lze velmi snadno i s pružnou pracovní dobou - je to jen a pouze o tom, že si zkrátka oběd neudělám ve 12h, ale když mi na to vyjde čas nebo je to o dohodě mezi kolegy.
Navíc stihnout oběd za 30 min. lze bez obtíží. Je to ale opravdu o obědě, ne o sedánku s kámoškou.
A pokud si někteří zaměstnanci pletou pružnou pracovní dobu s cochcárnou, pak se jejich nadřízenému vůbec nedivím, že holt chce jejich nadlimitní nepřítomnost zdůvodnit nebo doložit.
Tvůj poslední odstavec snad ani nestojí za komentář. Možná tě někdo zrovna někde na úřadě naštval, ale spíš to jenom vypovídá o tom, že jak se řekne "úřad" naskáčou 90% populace pupínky. Tak hlavně jestli se ti ulevilo.
No... "bez obtíží" lze stihnout oběd za 30 minut jen v případě závodní jídelny a to ještě ta jídelna nesmí být na druhé straně areálu. :-)
Ke zbytku - jasně že pokladní musí být v danou dobu za kasou, ona si nemůže markování nadpracovat po zavíračce a učitel si taky nemůže říct, že to nevadí, že přijde později, že holt to dětem vynahradí odpoledne.
Ale pak je spousta profesí, kde jde primárně o odvedenou práci a její kvalitu a jestli je vykonána o hodinu dřív či později, nehraje roli - a tam je nějaké trvání na píchačkách kontraproduktivní.
Tak pokud jdeš do závodky, tak asi nejdeš přes píchačky.
Je ale fakt, že pokud jdeš mimo, je potřeba mít i nějaké estancie mimo podnik.
Zase ale na druhou stranu - pokud ty estancie v okolí nejsou, tak asi nikdo nepojede hodinu někam na jídlo, ale využije té závodky nebo vlastních zdrojů.
Jinak jsme si asi nerozuměli - nijak nepopírám, že pružná pracovní doba je právě od toho, aby se nemuselo "trvat na přesném čase" píchaček.
...někteří vystresovaní pracovníci, oddaní své firmě nechodí na oběd vůbec, aby jim náhodou někdo neřekl "nevyhovuje ti zaměstnání, můžeš jít jinam" -stačí si zalít instantní čínskou polívku. Za ten povznášející pocit, že dělám něco pro blaho zaměstnavatele přece ty žaludeční vředy stojí ne?
To psali někde tady?
https://dopice.sk/nxE
:-)))
To nikde nepsali, párkrát jsem to viděl, leckde je to celkem běžný jev. Holt nová doba.
Leckde? Tak já to tedy ještě neviděl. A to dělám v malé soukromé firmě a můj kapitalista mě docela často posílá k zákazníkům po celé zemi ...
Dokonce i v Personně (Energiser) u Teplic, kde Saša Uhlová točila "hrdiny kapitalistické práce", vídám jen samé celkem spokojené zaměstnance, pracující celkem volným (ale efektivním) tempem. Možná ty "agenturní" dusí někde ve sklepeních, to teda netušim :o)
PS: "vystresovaní" by jim jen kurvili produkty.
No, a což teprve práce z domova. Tam se pan vedoucí u píchaček nastojí zbytečně celý den a sám neudělá nic pořádného:-))
Tak práci z domova by snad měl mít zaměstnanec se svým nadřízeným dohodnutou. Jinak to není home office ale za "A" :o)))
No právě. Takový dohodnutý home office je pro pana vedoucího úplná slast. Chodí od domu k domu celý den a hlídá. Večer je celej uchozenej, unavenej a vyčrpanej, a přitom vůbec nic nedělal:-))
(vedoucí, který stojí u píchaček a měří lidem čas strávený na obědě dává světu jasně najevo, že nic jiného neumí:-))
Pokud musíš plnit své běžné pracovní úkoly a jejich výsledek odesíláš šéfovi, tak ten nikam nemusí a ví, že sedíš u PC a makáš :o)))
A o tom to je.
Znám jednu paní vyšších středních let. Dostala v práci za úkol vyexportovat z databáze 450 jakýchsi záznamů a seřadit je podle položky číslo 3. Nikoho se neptala, s nikým se neradila, pracovala samostatně. Prostě vytiskla těch 450 záznamů na 450 papírů jednostranně, a pak ty papíry rúčo na velkém stole seřazovala podle položky číslo tři. Při tom seřazování záznamů nejen že dodržela pracovní dobu, ale protože to bylo časově náročné, tak několik dnů po sobě dokonce na tom pracovala přes čas.
A co myslíš, že se stalo?
Stala se vedoucí:-))
Co se divíš ? Viděla jsi Katakomby ? :)
Starý úředník, oficiál Borman, úřaduje ve sklepních kancelářích Pozemkového úřadu společně s dalšími oficiály a aktuáry. Mezi jeho kolegy je i mladý a pohledný doktor Marek, jehož přichází navštívit kamarád, inženýr Rudík....
Na jednu stranu si moc neumím (ani nechci) představit práci bez pružné pracovní doby a vstřícného přístupu k občasným nepravidelnostem, když si člověk potřebuje něco zařídit a podobně...
U profesí, kde je hlavní udělat práci a příliš nesejde, zda ráno nebo večer, když člověk nemá otvírací hodiny pro veřejnost a nevisí na tom nikdo další... mi to připadá jako naprosto rozumné řešení...
Na druhou stranu nechápu, jak můžou vedoucí hnát před soud za to, že lpí na dodržování zákonů a platných pracovních smluv? Když někdo chce jiný pracovní režim, měl by si to domluvit se zaměstnavatelem a nechat dát do smlouvy (nebo aspoň se domluvit, co ano a co ne) místo toho, aby to ignoroval a ještě falšoval docházku... když chce někdo soudit/stíhat statní, rozhodně by měl mít zameteno před vlastním prahem...
Není pochyb, že ta vedoucí je pitomá, své podřizené akorát naštve, ve výsledku se handrkují o malichernosti a skutečná práce stojí... na druhou stranu, leckerá pokladní na kase v marketu má režim, o kterém se jim nezdá a nahlas stěžovat si nedovolí... :-/
Hele, nechci se zastávat ani jedné strany, ale víme jen to, co média přinesla. Kdybychom znali i realitu a hlavně počátky toho sporu, asi by to vypadalo jinak.
Řekla bych, že v reálu prioritně vedoucí asi nezvládá svoji funkci vedoucí a holt pohár na obou stranách poněkud přetekl a jdou si naprosto nesmyslně vzájemně po krku.
Ale proč to nenafouknout a neudělat z komára velblouda, že :o)))
Pracovní doba a "píchačky" bude asi to nejmenší co tam je ve sporu, ale novinářům se to hodí, protože to je takové líbivé a čtivé. Podobné téma o dodržování pracovní doby naštve hodně lidí, tak proč toho nevyužít. Ostatní problémy proč to řeší soud budou určitě hodně pracovní a personální a to už není novinářsky tak zajímavé.
Já jsem to psal jen na vysvětlení, že práce státního zástupce je hodně specifická u kterého je kvalita a množství odvedené práce to nejdůležitější. Pracovní doba je u nic pouze formální, protože ji musí mít nějak určenou, ale bazírovat na jejím minutovém dodržování je nesmysl a nějaké kárné nebo i personální řešení za její nedodržení je už dost buzerační a hodně kontraproduktivní.
Vedoucí má hodně možností jak kontrolovat podřízení a přimět je k dobré a rychlé práci. Dobrý vedoucí toho umí využít a pak to funguje. Špatný se uchyluje k buzeračnímu dodržování formálních pravidel, které vede ke zpomalení a zhoršení kvality. Řešit to soudem už je hodně extrémní situace a zřejmě toho už bylo víc než dost, když to nešlo řešit jinak.
Tak nějak, takhle to vypadá, že ta vedoucí je debil a neumí nic jiného než jenom lidi buzerovat kvůli kravinám... Asi se stala vedoucí nějakou tlačenkou a ne svými pracovními schopnostmi :-) Že by nějaká "trafika" pro zasloužilé? :-)
Schopný, a rozumný, vedoucí má opravdu hromadu jiných možností jak zjistit jestli jeho lidi makají jak by měli. I při dodržení všech jasně daných pracovních pravidel toho kterého zaměstnavatele...
Hlídání vteřin o polední přestávce mezi ně ale určitě nepatří :-/
Poprvé začali otravovat už vloni touhle dobou. A máme je tu zas. Opravdoví americký brouci - vroubenky americký! Jako by nestačily čínský berušky ...
ten cyklista měl vlastně neuvěřitelnou kliku, že přežil
https://www.youtube.com/watch?v=3udd9Docn9o
Hrůza, ten chlap v tom náklaďáku koukal jak vjet do té silnice a o cyklistovi vůbec nevěděl. Je třeba se koukat do kabiny, zda vás ten řidič vnímá.
Pokud si pamatuji americké tahače, tak tady ho v kabině snad ani vidět nemohl, ale je třeba se koukat i na provoz jako takový. Proč asi o vozidlo na úplně volné hlavní stojí/zastavilo ?
Úplně evidentně to natočil člověk, který pouštěl ten kamion na silnici. Čili ten cyklista si to mohl uvědomit, že kamioňák spíš sleduje provoz a asi o něm neví.
Mívám podobnou situaci v Uhříněvsi, jezddívám tam od kruháku většinou v krokující koloně a řidiči z obou stran tam " pouští" provoz z vedlejší ulice V kuťatech, tam je pak problém, že cyklista je při podjíždění kolony schovanej u chodníku za větším autem , autobusem nebo náklaďákem a neví, že tam někdo najede z boku a ten řidič nemá šanci ho vidět a je malér, už jsem tam párkrát brzdil i před přebíhajícími chodci, když je autobus pustí oni se už za něj nekouknou, že tam jede cyklista...
Vzhledem k tomu, co se děje v Barceloně a Katalánsku mě zaujalo to dvojí měřítko EU.
Brexit je možný, Kosovo je možné Katalánsko možné není.
Když se na to tak koukám, tak jsme měli se Slováky vlastně docela kliku že jsme se dokázali v klidu rozejít, aby jsme se " vybouřený" sešli v EU :)
Dnes už by to nešlo.
Vlastně Katalánsku držím palce, v roce 2019 odsoudit politiky za referendum o nezávislosti "velmi mírně" na "pouhých" 10 až 13 let ( hrozilo jim až 25) mi přijde neskutečný a myslím si, že těch víc než půl milionů lidí v ulicích Barcelony má pravdu .
Separatismus v rámci EU je neškodná záležitost, skutečná hrozba je v tom , že EU nedokázalo udržet Brity v naději, že být " s námi/ s Bruselem" je lepší než být bez nás a věrchušky z evropské komise .
Bruselská komise a mě vlastně neznámé skutečné vedení EU by zasloužilo 10-13 let za to, že nedokázali udržet Británii s námi a za to, že podporují španělskou vládu v boji " proti separatismu" národa, který v EU chce být.
No pasarán opět zní Španělskem, kde odsuzují demokratické politiky za pomoci zákonů z doby Frankistického režimu a vedení EU jim k tomu tleská...
S tou odpovědností za Brexit souhlasim, ale kde a kdo tleská španělský vládě za Katalánsko?
Předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker prohlásil, že EU respektuje rozhodnutí španělského parlamentu i španělského ústavního soudu, který Kataláncům referendum zakázal.
https://www.euronews.com/2017/09/14/three...
Místopředseda Evropské komise Frans Timmermans kritizoval katalánskou vládu, která se „rozhodla ignorovat zákon i nařízení soudu“, a prohlásil, že „Někdy si situace přiměřené použití síly vyžaduje...
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni...
Odkazy z roku 2017?
A ani tehdy to nebylo tak jednoznačný:
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/evropska...
je to prostě vnitřní záležitost Španělska, stejně jako rozhodnutí o Brexitu je věcí Britů.
V Kosovu probíhala roky občanská válka a vedla k jasné genocidě (z obou stran), to bych s tím (nebo třeba s Krymem) rozhodně nespojoval. Taky to neřešila EU, ale OSN, ty "tleskající dvojí metře" :o)))
http://www.pravoslav.or.cz/kosovo.htm
nezapomněl´s na Tureckem okupovaný Kypr?
Zjevně absolutně netušíš, co se v Katlánsku děje.
Eurohujer jak vyšitej.
Dostalo mě "Zapomenuté pohraničí".
Vznikla tu příhraniční stezka - vlastně vede po současných značených trasách, takže jen infotabule. Nejčastěji jsem u té na Sněžnické Drážďanské vyhlídce. Hned po instalaci na jaře 2015 jsem si všiml, že jsou popisy kopců a štajnů blbě. Psal jsem to i tady: https://www.nakole.cz/diskuse/19653-co-vas...
Poslal jsem jim návrh na opravu. Dočkal jsem se jen konstatování, že to dělali odborníci a je to dobře. Po půl roce, že na opravě pracují. Tak to od té doby fixkou přepisuju (tak po 1/2 roce, když fixa vybledne).
Před rokem jsem si dovolil znovu upozornit, že je tabule stále původní - chybná.
Dneska jsem dostal odpověď. To prostě musím v "zaujalo" ocitovat i když mě to i trochu nasralo a dokonce i pobavilo:
"váš e-mail někam zapadl, každopádně rád bych se vyjádřil k situaci. Přijde vám v pořádku takto poškozovat naučnou tabuli, ikdyž jste měl dobré úmysly? Nestačilo by, pokud opravdu máte zájem se podílet na opravě, tuto tabuli vyfotit a dopsat skrze počítač nebo případně vytisknout a popsat tužkou?"
???
Jo, to víš, když někomu šlápneš na kuří oko, tak se nediv. Chyba se přiznává blbě.
Já to zažil nedávno, při chlubení se nad tím jak byly osázeny nové lavičky jsem podotkl, že je to fajn, ale kdyby byly otočené o 90° dalo by se z nich koukat do kraje a ne do zdi. A odpovědí mi bylo poštěkávání, že mám být rád, že se něco pro občany dělá.
Ono je docela možný, že je to chráněné autorským právem tvůrce tabule, bylo to honorováno a existuje na to nějaká smlouva.
Těžko říct, jak se toto řeší v případě prokazatelné chybnosti díla, tak možná čekají až vyprší lhůta minimální životnosti. Třeba by autor musel nějaké peníze jinak vracet...
Zřejmě ses měl obrátit na KČT
P.S. Můžeš být rád, že na tebe nepodali trestní oznámení (jako na toho šofírka, co na volební bilboardy přimaloval kandidátům tykadla)
KČT s tím nemá nic společného. A jak ty místní KČTuristy znám, výsledek by byl stejný ...
Jo, odepisuju mu, ať to podá, když to tak vidí :o)
Tak záleží, zda ta tabule má účel informativní, historický nebo jen estetický?
Kdybys třeba v muzeu opravoval ve starých mapách chyby a dokresloval nezmapovaná území, nepochybně by šlo o poškození historického dokumentu...
Takže je otázkou, zda má vyšší hodnotu tabule plná chyb v původním provedení nebo s neautorizovanými opravami? Po kauze s "neodborně" odstraněnou čmáranicí z mostu si už nejsem s ničím jistý... ;-)
Posuď sám k čemu má sloužit novodobá tabule u vyhlídky:
No dole vidím nápis "Program rozvoje venkova", takže bych to viděl jako vizualizaci projektu budoucího rozmístění kopců po dokončení stavby dálnice nebo podobného díla...
To se pak nediv, že jsou naštvaný, že jim do toho čmáráš aktuální stav, když u té tabule chce stát stavbyvedoucí a kontrolovat, že ty všechny kopce umístili přesně podle výkresu... :-)
Druhým vysvětlením je sotva viditelný nápis "B=DCCC" kousek nad tím rozvojem venkova. To vypadá jako šifra! Si představ, že tam někdo umístí Geocache a souřadnice zakóduje pomocí nadmořské výšky zobrazených kopců podle abecedy, zleva doprava nebo tabuli použije jako klíč v nějaké šifrovací hře... to po tvé opravě už nikdo nic nenajde... :-D
Ale třeba je vše ještě mnohem složitější, to my sprostý lid těžko můžeme chápat, proč to tam vrchnost vlastně dala... ;-)
"Program rozvoje venkova"
Se nediv, to se platilo z nějakého fondu EU a na to choděj dost přísný kontroly. Teda ne přísný, že by hledaly rozhazovačnost, ale přísný ve smyslu, že kontrolují každou proplacnou jízdenku :-)
Takže kdyby se tohle mělo předělat, musel by to někdo zaplatit ze svý kešeně a přeinstalovat skoro tajně, tohle by jim kontrola našla, velikostí i významem je to přesně ve sledovaném rozměru. A cena takové tabule je ve čtyřmístných cifrách, barvy a materiál jsou drahý. Tohle tam prostě musí několik let viset a basta. Už vůbec je průser, že se ventiluje, že je to špatně. Když se o tom doví příslušný kontrolór, může zpochybnit celé financování akce...
Jestli nakonec nebude jednodušší odbagrovat a přestrkat ty hrboly, uvést je do souladu s cedulí. Možná i nějaká dotace by na to káply.
Však to bývá časté dilema v mnoha oborech, zda upravovat dokumentaci podle reality nebo realitu podle dokumentace...
V tomhle bývá třeba vražedný manažerský copy&paste u projektů. Zákazník o tu funkci vůbec nestojí, její implementace bude stát hromadu práce, nikomu to neprospěje, ale nakonec se to udělat musí, protože do zadání někdo vložil seznam funkcí z předchozího projektu...
Jojo, dotace nejsou sranda! Jedna nejmenovaná firma v nejmenovaném městě takhle instalovala moderní automaty, ale jelikož se ty staré musely kvůli dotaci ještě rok používat, formálně neproběhla výměna, ale jen "oprava".
A aby to zákazník při pohledu na displej hned nepoznal, muselo vše vypadat stejně, takže jsme směli používat pouze černou a bílou, hledal se co nejpodobnější font původnímu... s tím, že barevný firmware se zřejmě nasadí, až bude dotace na modernizaci celého systému... :-D
Jinak proplácení dokladů bývá ve větších firmách sranda i bez dotací. Když jsme si kdysi něco pro vývoj objednali z ebay, protože to prostě jinde nebylo, byl s tím neskutečný problém, že příště raději "něco" za desetinásobnou cenu, když to bude v jednom z pěti schválených obchodů... :-/
V roce 2016, kdy se ve velkém slavilo 700 let narození Karla IV., jsem viděla výstavu v Pedagogickém muzeu J.A. Komenského, kde v krátkém filmu bylo uvedeno, že Královská cesta vedla z Vyšehradu.
Tehdy jsem je také upozornila na to, že je to nesmysl, ale odpovědí mi bylo, že za film a jeho obsah odpovídá tvůrčí agentura. Fakt, že je to prostě nesmysl a že muzeum a expozici navštěvují zejména školáci byl zcela marginální.
Ale třeba jsem byla jediná, koho ta informace zvedla ze židle...
Prapůvodně z Vyšehradu zřejmě průvod šel, alespoň je uváděno že :
"V následujících stoletích však Korunovační řád českých králů vytvořený Karlem IV. nebyl respektován a od cesty na Vyšehrad se upustilo již po husitských válkách.
v současné době se uskutečnila rekonstrukce korunovačního průvodu Karla IV. a jeho ženy, Blanky z Valois. Byla uspořádána v rámci oslav 700. výročí narození Karla IV. V září 2016 vyšel během Korunovační slavnosti z Vyšehradu průvod, který pokračoval přes Staré Město a Malou Stranu po původní Královské cestě na Pražský hrad."
Ono je to trošku jinak - průvod nešel z Vyšehradu, ale den před korunovací zajel král s průvodem k modlibě a jakési ceremonii na Vyšehrad, který byl samostatnou kapitulou a nebyl součástí Prahy.
Co se týká "královské cesty" tak do Karla IV. chodil královský průvod ke korunovaci na Hrad různě. Vždy ale vycházel v den korunovace z králova dvora a cesta vedla v rámci Prahy. Právě Karel IV. ustanovil "královskou cestu" tak jak ji známe dnes.
On ten královský průvod z Vyšehradu ani nemá logiku, protože mezi Vyšehradem a hradbami Prahy nebylo nic než hluboké lesy. V době Karla IV. se také teprve budovalo Nové Město. Takže komu by se tam královský průvod vedoucí na hrad ke korunovaci předváděl.
Tohle mě fakt zaujalo.
Přijet do Alberty tři dny před volbami, vést tam protest v Edmontonu, mluvit na něm a pořád tvrdit, že nejde o politiku?
https://www.youtube.com/embed/FNnHfVhrcFI
Byl jsem s autem ve větším servisu na povinné revizi plynu před STK a po provedení na mě v kanceláři vybafla cenu, byla zase vyšší než minule, ale to asi všechno. Pak ji povídám, že platba kartou a ona na to "Aha, tak to musím vypsat zakázku" a pak tam asi tak pět minut úřadovala a vyplňovala doklady.
Neskutečné, zřejmě by si nechali i tu daň.