Zdravím, dá se nějak zapojit / naprogramovat, aby PAS měl nastavenou jinou max. hodnotu pomoci než plynová páčka?
Například PAS pomáhá max 250W a plyn má rozsah 0-maximum co dokáže motor nebo baterie.
Díky Petr
Cez PC sa dá nastaviť pre PAS low, mid alebo high. Plyn ide vždy na 100% (pochopiteľne 100% hodnôt ktoré sa nastavia ako maximum). Osobne som PAS na tejto RJ nikdy nepoužil, jej silná stránka je tempomat ktorý využívam väčšinu času.
Jak píše Lubo - nastavuješ přes speciální USB kabel z PC tři stupně asistence - viz foto.
Magic má "tempomat", kterým si nastavuješ úroveň asistence plynule - co chceš více?!
POZOR ať nepřekročíš hodnoty povoleného proudu 12 a 30A, jinak se vystavuješ nebezpečí spálení! Čti návod!
Upřesni, spálení čeho? Motoru jistě ne, baterie už vůbec ne, tak maximálně řj?
Ja do toho motoru pouštím co mně dovolí řj, (40A) a pokud tam dám jednotku na 60A tak tam půjde tento proud. Ten motor by měl dát 3kW.
Možná ještě by mohly shořet ty jejich tenké drátky do motoru ty ale já mám vyměněny za silnější :-)
Ty motory se 30% nadproudem nepřehřejí? To jsou tak dimensované? (Neznám elektromotory, vždy mi je do aplikace někdo navrhl a já jen ovládal měnič.)
Obecně nevím, ten můj je i po 6km stoupání do kopce (na Radhošť) mírně vlažný i když do něj teče celou dobu 30A. Nemám ho nijak upravován kromě výměny silových (fázových) kabelů k motoru. Nemám ale původní řj. Mám sin-wave 1500W
http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jednotky...
Chci tam ale přes zimu dát tuhle
http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jednotky...
Ano, taky používám na 90% času plyn (12A/30A nastavení)
Ale vadí mi (pokud chci šetřit energii), že pokud rychlost nastavená na tempomatu poklesne, pomáhá mi jednotka maximem možného tj. 12A x 40V = 480W například (při plně nabité baterii na 40V).
Přitom mám vyzkoušeno, že mi klidně na většinu cest stačí pomoc cca 8A.
Pokud jedu při současném nastavení a chci šetřit, musím stále měnit nastavení dopomoci tempomatu nebo bych musel omezit výkon jednotky v PC.
Když se vracím domů s vybitou baterii (mám to do kopců), už je rozdíl v napětí a sestava nedává potřebný výkon jako na začátku (třeba jen 33V x 12A = 396W). Tady bych si přidal na tom druhém stupni přípomoci.
Zkusím omezit PAS na low nebo mid v pc, uvidím co to udělá s hodnotami. Možná by to mohlo být řešení. Díky za nápad.
tempomat na magic 50 je i pro mě naprostá pohoda, cvaknu a je to tam, na druhé koloběžce mám také tempomat, ale musím držet tlačítko tempomatu pro potvrzení--aktivaci tempomatu cca 2 vteřiny a to už je opruz.
co mi ale ohledně té magic 50 není jasné--možná dělám někde chybu v potvrzení přenastavení přez PC--i když jsem navolil max příkon třeba 30A, špičkový příkon mám stále pouze cca 13A---volnoběžka--kolo 240W--ono mi to nevadí , nepotřebuji víc, jen jsem zkoušel co se bude dít, když ten výkon zvednu na maximum--nic se ale ohledně příkonu nezměnilo, to 240W kolo si bralo špičkově při rozjezdu stále pouze max 13A at jsem nastavil přez PC jakoukoli hodnotu.
Asi by to mělo jít nastavit. Občas se mi stává že jednotka nevezme změny hodnot napoprvé. Při každém uložení nebo po připojení by měla jednotka pípnout (potvrzovací tón). U mě je občas chyba v programu který mám v malém laptopu, abych mohl měnit nastavení i po cestě pokud bych potřeboval. Sw a pc si občas nerozumí a plynou z toho někdy chyby nastavení.
ptal jsem se u e-pohonu ohledně nastavení low-,mid-high, protože jsem nezaznamenal změny v proudu při různých stupních nastavení.
Bylo mi řečeno, že nastavení opravdu nemá vliv na proud (dodává pořád stejnou hodnotu na všechny stupně). Ten rozdíl se týká kadence šlapání a s tím související přípomoci (např. stupeň high: šlapu na lehký převod s vyšší kadencí a přesto má motor tendenci mi hodně pomáhat a tlačí mě dopředu).
U slabých motorů je prý doporučeno nastavení na low, aby se motor při vyšším nastavení přípomoci nadměrně nenamáhal/neponičil. Vyšší hodnoty nastavení se používají u silnějších motorů.....
Tolik na upřesnění, pokud by to někoho zajímalo.
Takže výsledek testu: Změna nastavení low - mid - high nemá vliv na změnu horní hranice povoleného proudu. Ve všech verzích tam teče nastavené maximum, jakýsi rozdíl jsem pozoroval jen v intenzitě nástupu.
Dotaz trvá :-) Nedal by se do okruhu, který ovlivňuje PAS přidat nějaký potenciometr, který by snížil hodnotu max proudu při použití PASu? A současně by plyn fungoval klasicky 0 až 100%...
možná řešíš stejný problém na kterém jsem pohořel i já, ačkoli jsem měnil nastavení přez origo propojku k pc, nestavení se po přenastavení nijak nezměnilo.
PS: ohledně pas senzoru asi nic kutilského nevymyslíš, plyn jde vyřešit mimo plynový ovladač třeba tlačítkama--přepínačema, kde snižuješ napětí pomocí diod, ale co jsem poruznu zkoušel ojebat takto pas senzory, tak mi to na žádné jednotce nefungovalo, bud spíná---fabrické hodnoty, nebo nespíná, ale snižovat hodnoty oproti displey se mi nepodařilo--nejde to---asi, nebo jsem na to moc malý pán.
možná opravdu ale pouze problém, co byl uveden o přízpěvek výše--někdy možná nemusí přenastavení skutečně změnit hodnoty.
Řešením by byly dvě jednotky, každá s jinými hodnotami. Ale to už se mi zdá zase zbytečné a nevím jestli by se mi vešly obě do brašny pod štanglí.
Bohužel jsem na elektřinu absolutní laik. Vím co bych chtěl dosáhnout jako uživatel, ale neznám způsob ...
pokud striktně nelpíš a nevyužíváš ohledně magic 50 jeho rychlé tlačítko tempomatu a vystačíš si s regulátorem 350W, zkus popřemýšlet tady o tom.
https://www.aliexpress.com/item/32884933718...
přez dysplay si jednoduše nastavíš v kolika krocích---3/5/9 bude vypomáhat přípomoc--zvolená velikost přípomoci omezuje i plynovou páčku--v praxi odzkoušeno, že to nevadí--si prostě palcem přecvakneš na dyspley víc. bezproblémově přez dyspley vypinatelné omezení přípomoci--plynu rychlosti na 25kmh--v reálu pro 10čl baterii--36V pak pomáhá přípomoc--plyn do cca 35kmh
možnost nastavení pro plynovou páčku nenulový start--to znamená, že kolo se nerozjede pouze na plynovou páčku, přidáním plynu, ale teprve po nožním rozjezdu.
tempomat, ačkoli to v návodu není uvedené jde aktivovat při přidaném plynu--plynovou páčkou delším stiskem cca 2 vteřiny tlačítkem mínus--tlačítko pro tlačící přípomoc.
pokud to neprojde celnicí--mě to dva kousky neprošlo, cca 1000kč za komplet---regulátor hřeje znatelně méně, než třeba český base.
funguje ale na principu--do kolika kilometru /H chceš pomáhat, né, kolika A chceš pomáhat, bez ohledu na to, jak rychle jedeš, na dyspley je ale měřák, kde vidíš kolik sosáš--kolik pomáhá baterie.
Díky za odkaz, mrknu na to. Ideální pro mě by byl nastavitelný proud bez ohledu na rychlost.
Ideální pro mě by byl nastavitelný proud bez ohledu na rychlost.--------------------------------------------------------------------------------------------
já jsem puvodně po přechodu z obyč reglu base, kde jsem měl ve třech krocích přípomoci právě nastavitelný proud nejdřív nadával, že mi to vyhovovalo víc, ale nakonec se v praxi po dlouhodobějším ježdění ukázalo, že mi spíš v reálu vyhovuje ta snaha přípomoci, udržet konstantní rychlost----s reglem, který dodával přednastavený proud jsem si na boulích vypomáhal přidáním plynovou páčkou, která dodala více ampér, ted to takto řešit nemusím, prostě si to na boulích přisosne automaticky samo.
pro solo jízdu je to uplně v poho a řekl bych lepší, trochu problematičtější je ale přizpusobovat svoji konstantní jízdu někomu jinému, kdo z kopečka, po rovince jede rychle, do kopce ale hodně zpomalí.
je ale i pravda, že manželka, která jezdí stále na obyč regl base--přípomoc ve třech krocích právě nastavení kolik dodá který krok ampér, nikoli do jaké rychlosti bude regl podle zvoleného režimu vypomáhat si začala stěžovat poté, co jsem ji potunil baterii---zvýšil XP zapojení kuli dojezdu, že i na nejnižší přípomoc ji to pomáhá hodně a nestojí o to--jenže s tím nic neudělám, tady na tom reglu co jsem dával odkaz si muže nastavit, že ji bude vypomáhat třeba jen do rychlosti--16km--20km--25km, když tu rychlost překročí, jede komplet za své---respektive tak moc chytrý ten regl také není, když pojedu z kopce a budu mít navolenou přípomoc třeba 16kmh, při vyšší rychlosti přípomoc nevypne, jen bude točit motorem do maximálky těch 16kmh----používám to na volnoběžných motorech a ta řídící jednotka má tachometr, tak jsem si všimnul, že i když to valím z kopce třeba padesát, tachometr řídící jednotky ukazuje pouze podle maximálky, kterou jsem zvolil jako přípomoc.
možná že na kolobce to bude trochu jinak než u kola..
U mě ten 250W motor nemá v kopcích dostatek síly, aby dokázal plnit příkaz "neustále drž nastavenou rychlost". Při zpomalení v kopci se motor zadusí a jednotka do něj zbytečně tlačí plno šťávy. Vadí mi, že se motor trápí a hřeje se, na tempomatu tedy nastavím menší zátěž a řadím lehčí převod, abych kopec vyjel.
Proto se mi zdá rozumnější podmínka "za každých okolností mi pomáhej nastavenou "optimální" hodnotou proudu" bez ohledu na aktuální rychlost. Pokud bych měl možnost programovat 3 stupně, navolil bych si
1. stupeň pomoc 3-5A (100-150W) pro pomalé rychlosti, abych nespálil motor v kopci.
2. stupeň okolo 7A (zhruba 250W), což stačí pro běžnou pomoc mimo velké kopce i svezení po rovince jen na baterku
a 3. stupeň .... maximum (plný plyn), tj. 13A (cca 500W) pro potřebu krátkodobého max. výkonu.
Budu muset najít nějaký kompromis nebo vyměnit ŘJ za chytřejší. Máloco mi ale dokáže vyhovět :-)
RJ Magic má aj nastavenie fázového prúdu (je to blbo nazvané "Peak"). Vhodná hodnota závisí od typu motora a nastaveného max prúdu. Chová sa to tak že s klesajúcimi otáčkami RJ uberá výkon do motora a tak dochádza k udržaniu vyššej účinnosti a predchádza sa rýchlemu prehrievaniu aj mechanickému poškodeniu privysokým krútiacim momentom (v prípade malého prevodového motora je to obzvlášť dôležité). Toto nastavenie má logicky vplyv na akceleráciu a ak sa nastaví prinízko nebude to do kopca pod určitú rýchlosť takmer vôbec pomáhať. Nutné nastaviť pokusne. Toto by do určitej miery mohlo pomôcť.
zkoušel jsem, jen jsem asi nedotáhl testy do konce. Pokud jsem snížil Peak z 30 na 25A, nepociťoval jsem snížení proudu v malých otáčkách (možná se nastavení nějak špatně uložilo), pokud jsem nastavil jen 15A Peak, zdálo se mi, že motor "umřel". Minimální pomoc pro rozjezd, bez akcelerace....atd.
Zkusím změnit nastavení ještě jednou, ale musím na to vyhradit čas.
Díky za radu
možná že na kolobce to bude trochu jinak než u kola..
U mě ten 250W motor nemá v kopcích dostatek síly, aby dokázal plnit příkaz "neustále drž nastavenou rychlost".------------------------------------------------------------------------------------------------
určitě nejdřív zkus to přenastavení, jak radí Lubo.
nic méně kdyby to nefungovalo jak si představuješ, ono jak jsem odkazoval na tu jednotku z aliexpresu, ve výsledku by dělala a dělá přesně to, co potřebuješ a kolobrnda je na tom s efektivitou nožní přípomoci určitě hůř než kolo, jen to funguje ---přirovnal bych to k řazení v autě---zatížení--spotřeba, příkon výkon se chová pak v podstatě stejně jako při řazení v autě.
pokusím se vysvětlit------jedeš po rovince, na nohy třeba rychlostí 25kmh, zvolíš si přípomoc 3---ta pomáhá se spotřebou cca 4Ah v rozmezí rychlostí 18/27km, pokud se ti rychlost v kopci sníží--nohy nestíhají udržet rychlost cca 20kmh---musí to už hodně dohánět přípomoc --spotřeba pak stoupne na třeba 12Ah, snížíš si na rychlost 2, tím se sníží při aktuální rychlosti i ta přípomoc opět na přijatelných cca 4Ah.----aktuální příkon vidíš na měřáku, něco jako ledky na magnetofonu, hodnoty to neukazuje, ale vizuelně je to jasný.
v každém případě třeba pro moji manželku by takový regl asi uplně ideální nebyl--prostě musíš řadit jako v autě, nebo na motorce, na druhou stranu ale regl, kde si zvolíš pouze kolika Ah bude vypomáhat, bude tímto proudem vypomáhat v celém-- rozsahu rychlosti,než jednotka vypne na překročení rychlosti stop přípomoci---legislativně 25kmh.
tady u té si mužeš nastavit, že s výpomocí končí při určitých dosažených rychlostech---lépe to vysvětlit neumím
super, výklad je naprosto jasný. Dík.
Ta jednotka nevypadá vůbec špatně podle toho popisu.
Zkombinoval bych ji s měřákem Speedict, který používám a viděl bych všechny hodnoty v číslech na telefonu.