Pokud byla někdy řeč o nějaké baterii,která by sloužila jen pro navýšení kapacity,prodloužení dojezdu,nebo by sloužila pro nějaké kratší cesty,objevil jsem na Aliexpressu baterii VariCore battery 10S2P 36v s kapacitou 5,2Ah.Mají tam teď na ně slevy.Cena od 1137Kč.Uvádějí tam max.proud až 40A.Můžete si ji objednat i s nabíječkou,pak je o 90Kč dražší.Zjistil jsem,že je tam uveden i dopravce Post NL,objednal jsem ji,baterie přišla za 20 dnů z Holandska a bylo to bez cla i bez DPH.Také jsem ihned objednal redukci na konektor na XT60,to je položka od 9Kč.Myslím,že za tuhle cenu,pokud máte 36v 250W motor,tak jako záloha na nějakou delší cestu se to docela vyplatí...
Změříš jestli má opravdu 5.2 Ah? Podle http://danyk.cz/test18650.html jsou baterky z Ali často totálně na odpis.
doporučil bych provozovat baterii lion v zapojení méně nežli 5P provozovat v režimu--pro plánovanou delší trasu ji rovnou zapojit na začátku jízdy k hlavní baterii, nikoli jako pouze dojezdovou--když dojde napětí na té hlavní----zvášt u zminované zapojené 2P, to nemá šanci dát ani pro 250W motor--ve špičkách podle regulátoru příkon i k cca 17A, plně nabitá ano, ale jakmile napětí na baterii trochu poklesne, lion baterie hodně změkne, proud už nedá , napětí a využitelný dojezd rapidně klesá.
z aliexpresu jezdím už na hodně sad na více strojcích a k plné spokojenosti--poměr výkon--cena, ale v režimu zapojení minimálně 7P--jedna baterie třeba 10Ah--4P a k ní paralelně druhá baterie 7Ah--3P pro 250W pohon.
na aliexpresu a asi i jinde jsou tyto levné baterie v podstatě vždy v zapojení max 4P---to je vzhledem k tomu, že to jsou měkké články opravdu nedostatečné zapojení--ohledně reálně potřebného odběru i pro pouhý 250W pohon--udaje, jako špičkový odběr 40A, trvalý 15A opravdu tak možná při plně nabité baterii, v reálu využitelné kapacity mi to vychází že to začíná fungovat, když se po jednom článku nechce trvale víc, jak max 2--3A---------------2x 7P =14A, takhle mi 250W motory fungují na aliexpres článcích v pohodě--jako že papírové udaje reálně odpovídají a baterie se během jízdy nezahřívají.
Já proti čínským baterkám také nic nemám,nezabývám se tabulkami a proměřováním,zabývám se jízdou.Myslím,že pro 250W motor,sloužící jako pomocný,taková baterie stačí.Včera jsem tu baterii vyzkoušel samotnou na 20km trase a dobíjel jsem ji pak 2A nabíječkou hodinu.Vždyť jezdí spousta různých čínských elektrokol a žádná velká akce se špatnými baterkami se nekonala.Podle mně jednou takovou baterkou za 1000Kč snadno třeba opravíte babičce kolo,na kterém jezdí nakupovat do Pennymarketu.Jinak ji také používám zapojenou paralelně k baterii 4P.Dobíjení každé z nich pak trvá stejnou dobu.V tom zřejmě hrají roli stejné vybíjecí parametry.Podle mně úvahy,že jedině baterie za 15000 může být dobrá a něco vydržet nejsou úplně to pravé.Pochybuji,že vydrží 15x více.Tady tu malou baterku myslím,když si člověk naplánuje jednou za rok nějaký dlouhý výlet a má pochybnosti,jestli dojede.Také to má výhodu s případným dobíjením cestou,že odpadnou spekulace s tím,že ji nestihnete během přestávky dobít do plna.Myslím,že za tu cenu i kdyby měla vydržet 2 roky,tak je pořád levná.
Ma takova baterka BMS nebo ne?
má bms, ale jednodušší, než kvalitnější dražší cyklobaterie.
při nabijení články hlídá samostatně, ale na výstupu vypíná pouze součet napětí všech článku, bez ohledu na konkrétní minimální napětí nejslabšího článku.
taže není uplně v poho vyjíždět baterii do mrtě, ale je podle mého rozumnější mít tyto sady pro své potřeby nájezdu trochu předimenzovanější a vracet se s né uplně vybitou baterií.
na druhou stranu, pokud nastane situace, že v dražších sadách s chytřejším bms dojde k tomu, že jedna ze sekcí už má výrazně nižší kapacitu a bms tu baterii udržuje ještě stéle při životě vypínáním na základě nejméněkapacitní sekce---stejně je ta sada už před smrtí a své má odslouženo.