Vyhrali jsme kolo, je to osazene hydraulikama Hayes nine, ale zjistil jsem problem: Predni desticky drou o kotouc a reaguje to uz i na velmi maly stisk. zadni ma opacny problem: packa ma mnohem delsi drahu, nebrzdi to tak ostre a ta brzda "hulaka", je to takove hluboke skripani. nevim proc, nic jsem s tim nedelal... pornamenavam ze to je mirne ocesany superior xc870(mozna jiny, nevim, nemam pamet na cisla a do sklepa se mi nece.)
Tady je odpoved:
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=2466
diky za odp, ale moc jsem se nedovedel.... zustava viset piskani, a taky nevim jak nastavit tu delku drahy a jak teda sakra na haynine nastavit vzdalenost desticky od kotuca,
Piskani je i u Hayesu bohuzel docela normalni jev, zkus napr.odmastit kotouce (NE redidlem! ale necim na bazi vysoceprocentniho alkoholu). Ale muze byt zpusobeno vice faktory (mozna se to zajetim brzd zmirni nebo to az zmizi, muzou byt zamastene uz i desticky apod.).
V uvedenem odkazu byla rec o inbusech, kterymi se serizuje vzdalenost desticek od kotouce, tim by se mel logicky vyresit i problem delky drahy brzdove paky. Hayesy sam nemam, ale neni u nich automaticke nastavovani vzdalenosti desticek od kotouce, takze se mrkni, nekde musi byt ty inbusy na nastaveni manualni. Jejich presne umisteni ti bohuzel neporadim, snad se ti ozve s necim presnejsim nejaky jejich majitel.
To mně docela zaujalo... Hydry, které nemají samostavitelné destičky... To jako fakt ? A proč jsou ty mrchy tak drahé, když neumějí takovou základní věc...? Nebo je to jinak ?
No, ony se desticky nastavi samy, ale nevim, jak je dostat zpatky. podarilo se mi totiz na tom prednim ji zmacknout naprazdno a je to v dupe..... no a to pisklani neni takove hrozne. jen nevim, uz jsem zkousel i upoustet kapalinu pres odvzdusnovak a nevim.
Teď si nejsem jistý, ale pokud si správně pamatuji, tak u samo-seřizovacích hyder se v tu chvíli kdy zmáčkneš brzdu bez přítomnosti kotouče nastaví na destičkách jeho tloušťka, tzn. 0.
To jest: servis, odpustit kapalinu, nastavit, napustit rezervoar a odvzdušnit. Vím, není to nejlepší zpráva, ale pokud se nemýlím, tak ti teď nic jiného nezbyde :o((
Melo by to jit vratit rozpacenim tim sroubovakem nebo necim setrnejsim- treba spejli od lednaka, jestli vydrzi nebo tak neco. Zeptejte se Wewerky, ta uz takhle pacila :)
PS: to je jako u decek, reknete jim, co nesmi delat a ony to udelaji- koho by jen tak napadlo zkouset brzdu, kdyz nema nasazene kolo :)))
No, ona se ta brzda zmackla pri prevozu v aute, to vis, vsechno zkroucene a "zminimalizovane", takze tomu ani neslo zabranit. no a je treba ten servis? ja uz zkousel loedaco, napadlo me jeste povolit odvzdusnovak a zatlacit desky zpatky, ale: pomuze to?
1) Destičky a disky hayes se čistí POUZE isopropyl alkoholem (netuším, pod jakým komerčním názvem se to může prodávat). Pokud to nezabere, kupte nové destičky (jsou z nějakého porézního materiálu, asi ani vyčistit nejdou).
2) Čelisti brzd jsou samoseřizovací, nelze je dořídit nějakým imbusem. Příliš úzká štěrbina je způsobena zmáčknutím brzdy
v okamžiku, kdy je vyndané kolo z vidlice. V tu chvíli není kotouč mezi čelistmi a ty se seřídí na "nulovou" tloušťku kotouče - prostě z rezervoáru nateče brzdová kapalina do trubiček a písty se už nemohou vrátit. Jak se to odstraňuje nevím. Já to vzal od servisu. Počítám, že se musí odpustit kapalina z trubiček a dodat nová do rezervoáru, přitom je potřeba spešl nářadí, láhev s kapalinou a dávat bacha na zavzdušnění. Nicméně, když jsem tento problém řešil zde na serveru, bylo mi odpovězeno, že to lze vyřešit za minutu šroubovákem. Nevím jak, nemám na nich jediný normální šroubek.
3) vzdálenost páčky od gripu se dá nastavit délkou táhla, které spojuje páčku a píst schovaný v útrobách páky (malinký imbus). Nezkoušel jsem to, mám to nastavené tak akorát.
Ještě mne napadlo, že v té zadní může být málo kapaliny nebo bude zavzdušněná.
1/ isopropylalkohol je pochopitelne nejlepsi a kazdy vyrobce kot. brzd jej doporucuje. Kdyz neni, v pohode ho nahradi slusny lih :)
2/ prodavam, jak jsem koupil. Rikam, ze sam Hayesy nemam, ale nekolikrat tu zaznelo, ze se musi tahle vzdalenost nastavovat inbusem. Tak jeden nevi, co si tu ma vybrat... V pripade sevreni desticek (kdyz zabrzdis pri vyndanem kole bez te sichrplacky mezi deskama) se sroubovak pouziva ne na sroubovani, ale na rozpaceni tech desticek od sebe.
...což je ale silně nedoporučováno...;-) Tedy aspoň ne ničím tvrdým, čím můžeš poškrábat pístky... Hodně lidí to ale takto řeší, tak možná straším zbytečně...
Ono Hayesů je docela hodně. Já mám HAYES NINE HFX-9 XC a ty jsou samoseřizovací. Imbusem je lze pouze rozebrat, nikoli seřídit.
Toz to su z teho blby. to ze tam je nejaka automatika jsem pochopil, ale nevim, jak ji ukecat aby se vratila zpatky. uz jsem zkousel i ten sroubovak a povolit odvzdusnovak a guvno. fakt uz nevim, poradte prosim.
Zdarec potreboval bzch radu. Dovez sem si ze servisu Hayesu Nine a mezi destickami byla nacpanej kus plastu asi kuli promacknuti bez kotouce ale ten plast je tak dvakrat tlusci jak kotouc a pri instalaci na kolo to nebrzbi. To budu muset dolit kapalinu nebo se to da jinak seridit???
zkus udelat to co ja, vraz tam kolo a mackej brzdu. prinejhorsim dolit....
Přesně, pokud nechybí kapalina (jinak dolít) a není zavzdušněno (jinak odvzdušnit), tak by tyhle brzdy měly být samoseřizovací a několikerým zběsilým stiskem se nastavit.
a jak to dat spatky?