No, asi taková, kterou doporučuje výrobce ;-) V manuálu k vidli je to napsáno...
Jinak ale není nutné dávat přesně tu samou, protože je zbytečně předražená. Stačí jen vědět složení doporučené vazelíny a podle toho vybrat levnější náhradu. Toto ale občas bývá obtížné, ne-li nemožné vůbec zjistit...
Také někteří výrobci doporučují lithové vazelíny a druzí ji vysloveně zakazují. Tak si vyber ;-)
Ta speciální až zase tak drahá není,záleží do jaké vidle.Je -li to něco lepšího-kup "spešl",do obyč vidlic,systém pouze pružina v obou nohách nám na školení říkali,že vyhovuje česká LV2-3,bílá,koupíš na každé pumpě za cca35Kč.Dáváme to do obyč. RST i SUNTOUR,zatím No problem.
Chtěl bych se zeptat odborníka - kdy se má taková vidlice mazat? Mám Suntour SR7500 a má za sebou přes 23000km v každém počasí. Zatím funguje pořád stejně. Mažu jenom ty kluzáky, na kterých se ošoupal jakýsi tenký lak a má to sklony chytat rez. Mám strach to rozebírat, dokud to není nutné. Musel bych sundávat senzor a kabely (i k dynamu v náboji) a pak nakonec udělám z vidlice šrot. Dá se tím nějak významně přispět k prodloužení životnosti, nebo je lepší to nedráždit a v případě problému koupit novou?
...mluvíte o vazelíně jakože přímo do noh? neobo mluvíte o mazání vnitřních noh zvenku?...já jen před každou jízdou stříknu na vnitřní nohy a stírací kroužky silikonový olej a teď čtu o vazelíně, tak by mě to zajímalo
O čem přesně mluví autor příspěvku nevím ;-) Ale my ostatní máme samozřejmě na mysli mazání vnitřku vidlice které se dá udělat jen když vidlici rozebereš nebo maznicemi... Mazání vnitřních noh zvenku se ani jinak než silikonem dělat nedá...
Soude podle jine debaty mel autor na mysli vidlici RST, a soude podle potreby mazat vazelinou zrejme pujde o system prozina- elastomer. Je to tak? Mel bys to taky uvest, kdyz se na tohle ptas :-)
*pruzina, ne prozina :)
Omlouvám se za špatně položenou otázku. Vidlím moc nerozumím a tak jsem si myslel, jestli nepůjdou odšroubovat štelovací kryty a potom tam dát vazelínu. Díky za radu.
Já měl na mysli ty obyč. vidle ,které jsou pružinové,popř.pružina/elastomer.Ale ani do těch se někdy nedá "vlézt" bez spec. nářadí,min prodloužené imbusy.Do ostatních bych ani lézt nedoporučoval,zejm. jsou-li ještě v záruce.Ani použití neorig.maziv u dražších vidlic není bez rizika a výrobci se jistí různými fígly,takže většinou servisáci poznají pokusy o opravy doma a je po záruce.Ale to je na dlouhé povídání-mazáním i obyč. vidle se myslí vyjmutí pružin a elastomerů,dokonalé omytí a očištění,opětovné namazání a složení.Jednotliví výrobci se rozchází v názoru zda mazat elastomery.Rozhodně toho moc neřeší vyšroubování horního víčka a natlačení vazelíny.