Že ti "Češi" ani moc jako Češi nevypadaj ... :o(
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/512111...
https://www.bbc.com/news/uk-england-kent-49152418
"Zvláštní je, že obyvatelé země Bújima jsou snědí, černých vlasů, zatímco světlý typ je u nich řídký."
-- Ibrahim ibn Jakub, kolem roku 965
... a ty, ty jako Čech vypadáš,
Jak vlastně vypadá typický Čech?
Panděro, prořídlá kštice, furt nebo skoro furt nas.anej, každý problém (i na úrovni státu či reprezentace) zvládá "levou zadní a s prstem v nose ..?
Autoportrét?
:-)))
Ti z odkazu (bbc) jsou jistě občany ČR, ale rozhodně to nejsou Češi ...
Potřebujem v češtině nové slovo, pro označení obyvatele ČR, co není Čech.
Už jsme vymysleli termín "Česko", tak by to mohl být třeba "Českan"...
Česko není nic nového, to tady máme už sto let :-)
Hmmm...tak zrovna z odkazu BBC nelze poznat, zda ti dva jsou občany ČR nebo Češi. BBC to nerozebírá, až následně Novinky:-))
Nevim jak zrovna Británie, ale mnoho zemí tohle vůbec nerozlišuje a příslušnost a národnost jedno jest a myslím, že i angličani rozlišují maximálně etnický původ, ale ten se běžně neuvádí.
Chtěla jsem tím říct, že zrovna v článku na BBC patrně považovali zmínku o státní příslušnosti, národnosti nebo etnicitě za irrelevantní vzhledem k popisovaným trestním činům.
A zrovna v tomhle případě by to mohli považovat za docela podstatnou informaci.
Proč?
Myslíš, že kdyby to byli třeba Poláci a vypadali by takhle, bylo by to jiné?
https://www.bbc.com/news/uk-england-birmingham...
Já přece o vzhledu nic nepíšu, nejde o vzhled, ale jde o to kdo je pachatel a kdo je oběť a poškozený. Pokud by Polák zotročoval jiné Poláky, tak je také podstatná informace jednak vůči občanům Polska aby věděli a dali si pozor a také vůči britům aby věděli, jací jsou pachatelé zmetci vůči "vlastním" lidem a co dokážou a koho si tam hejčkají.
něco jiného je u klasických kriminálních činů (krádeže, loupeže, podvody) kde je xcelkem jedno kdo to je a odkud pochází, protože tihle zmetci jsou zastoupení všude zhruba podobně, ale u některých činů jako tomhle případě je ta informace o občanství či původu docela podstatná.
A právě to, že Právo/Novinky, nebo Burešovy (i)DNES píšou jednoznačně o Češích, mě zaujalo. BBC jsem připojil jen kvůlivá výmluvným fotkám ...
PS. k těm Polákům: Otrokářů z ČR už bylo v Británii spousta, ale nepamatuji si, že by to někdy byli skuteční Češi.
Hele to máš úplně jedno, kdo byli, co byli. Třeba to byli japončíci. Někteří Češi jsou Japoncům hrozně podobní:-))
Důležité je, že je nakonec po mnoha letech lapli. A mě osobně je jedno, zda policajt byl etnický Paštun původem z Pakistánu a soudce třeba etnický Pars ze Zanzibaru (podobně jako Fredie Mercury:-))
Já vím. Ale jen do chvíle, než by ti tam mezi nima, jako Kocábovi, na týden zařídili bydlení ;-)
Včera jsem z plavání jela metrem. Kolemsedící se bavili o tom, že byli někde v Praze na koupáku a bylo to hrozně fajn, dokud tam nepřišli cikáni.
Co ti cikáni vyváděli jsem se už nedověděla. Musela jsem vystoupit. Vystupovalo nás stejnýma dveřma několik. Když se dveře otevřely, stála proti nám na peróně dívka a říkala docela nahlas a artikulovaně: "Kurva, hněte sebou, kreténi senilní! Chci nastpoupit!"
A ta bezprostřední souslednost dějů mě přiměla přemýšlet o tom, zda fakt, že dívka byla mladá, sličná, bílá, dlouhonohá a dlouhovlasá blondýna je okolnost spíše polehčující nebo spíše přitěžující:-))
Nakonec mi z toho vyšlo, že nejlepší bude jezdit na kole a metru se vyhnout:-))
No vidíš, mě zas vadí, že dělají nám, Čechům a naší zemi takovou ostudu :o(
Jako kdo nám dělá ostudu? BBC nebo naše místní noviny, které tu nacionalitu pachatelů trestního činu řeší?
Mohu snad strčit ruku do ohně za každého, kdo má, spolu se mnou, stejnou barvu pasu, stejné kulaté razítko a stejnej nápis?
Brit, co si přečte už o asi desátém otrokářském gangu Čechů, ten si rozhodně udělá o nás a naší zemi "obrázek" ...
Aby se pak člověk málem styděl za to, odkud pochází :o(
Zeptala bych se Brita, jak tyhle věci vnímá a jak moc je schopen a ochoten rozlišovat.
Osobně si troufám říct, že celý problém s otrokářským gangem operujícím v Kentu vnímá Brit poněkud jinak než Čech. Brit vnímá spíše skutek samotný, Čech zase více tu "kolektivní vinu".
Cestování je výhodné v tom, že jsem zjistil, že v Josefově na náměstí a v jeho okolí je snad ještě více opalujících se občanů než ve Šluknově.
Ano, Josefov je v tomhle směru velkým konkurentem Šluknova a nejspíš bude patřit republikově k TOP 10 místům, alespoň v poměru obyvatel.
Když se vracim takhle v létě navečer z práce, nebo vyjížďky a beru to přes centrum Podmokel, připadám si jako menšina. Je to možná ode mě hnusný, ale vadí mi to čím dál, tím víc. Ono všechno má svý meze ...
V Bodenbachu byli snad Češi menšina vždycky, ne? :-)
Já jsem také nějak neměl na ten Josefov žaludek a urychleně jsem ho opustil.
Mám totiž stejný pocit jako ty, vadí mi to čím dál víc. Kdysi mi nevadili vůbec, velká rodina bydlela ve stejném domě jako moje babička. A pak jsem se přestěhoval do Výběžku a pořád to bylo dobré. Ještě při protestech v roce 2011 jsem to neviděl tak zle.
Ale poslední dva, tři roky se to začalo velmi zhoršovat. Kdo v tom nežije, nepochopí.
No právě, nejlíp se to posuzuje z Karlína, který je teď krásnou prosperující čtvrtí, plnou usměvavých milých lidí ;-)
Mno a navečer to má ještě tu nevýhodu, že pokud nemáš světlo, tak Tmavočeši splývají s postupující temnotou a hrozí ti nehoda.... :) To by bylo přirozené vysvětlení tvé rostoucí averze.
Spíš je zajímavé, jak se sví mnohdy ke svým chovají. Vůbec ty dějiny otrokářství jsou zajímavé a ne vždy tak jednoznačné, jak nám je dřív servírovali.
To je fakt, Český stát, většina Evropy, nebo celá průmyslová revoluce, mají v základech otrokářství ...
Holt, jiná doba, jiný mrav :o)
Hele, asi jsem ve škole na některé hodiny dějepisu chyběl... Kdy Česko a jeho dějinní předchůdci provozovalo kolonializmus/otrokářství??? Já mám takový dojem, že nikdy... A to ani v době Rakousko-Uherska, co si tak matně vzpomínám.
Přečti si něco o přemyslovské éře, z čeho plynulo bohatství "státu". Prodávali slovanské otroky z východu na jih a západ. Možná i Velká Morava, Rádlerův Inb Jákob o tom taky psal :o)
Slave = Slovan ...
Aha, to jsem netušil...
Jinak ale jestli je tohle z naší minulosti už všechno, tak jsem docela rád.
Já jenom, že nedávno se nějaká "EU kapacita" vyjádřila ve smyslu toho, že máme jako evropané odpovědnost za Afriku, za její koloniální utrpení... :-/ A v tom bych si tedy dovolil dost silně protestovat! Sami jsme byli kolik desítek let defakto kolonií Ruska (CCCP), naopak skoro všechny západní státy tu Afriku ždímaly... A byla to vlastně jejich "konkurenční výhoda", kterou mohli použít, a samozřejmě používali, proti nám coby "východnímu bloku".
Takže mne takové přiblblé kecy o nějaké naší zodpovědnosti dost uráží :-((( No, nějak sem ty migranty potřebují dostat, tak zkouší i takovéhle hovadiny :-/
Jo, zaznamenal jsem. Jenže evropani vytvářeli pouze "poptávku", černochy lovili na prodej místní vládci, taky černí ...
A za druhé - evropané toho afričanům taky hodně dali. jaká by byla jejich životní úroveň, dětská úmrtnost, doba dožití, atd, třeba bez zdravotnictví a léků?
PS. ty fakt věříš, že se sem někdo z "EU kapacit" skutečně "snaží dostat migranty"?
Hehe, že východní blok neždímal Afriku ?? :-))
Pročpak asi byli tak moc zadobře s tolika africkýma diktátorama ? Jen tak pro radost ?
S diktátorama se vždycky bezva kšeftuje. Za zbraně a podporu prodají i svoji babičku. Za pár halířů, i kdyby měli vlastní lidi hlady pochcípat. Libye, Angola atd atd...
Mě na tom zaujala obhajoba právničky pana Petra cituji :
Paramjit Ahluwalia, for Petr, argued her client was of gypsy heritage, and overcame "prejudice growing up." :) prostě překonal ty předsudky no :)
https://www.kentonline.co.uk/dover/news/dad-and...
Vskutku mistrovská jízda v 30 minutovém hodně náročném sjezdu z ledovců až do nížiny.
Je některté pasáže jsou přejezdové mezi opravdu náročnými a ve sjezdu je snad úplně všechno. A opravdu stojí za to to vidět úplně celé. Je až s podivem co jsou někteří schopni fyzicky naprosto bezpečně a až s lehkostí zvládnout.
https://www.youtube.com/watch?v=J_IFoSKTl1Y
Za jak dlouho se dá kam dojít pěšky.
http://genealogie.taby.cz/viewtopic.php?f=15...
Připomíná mi to, jak za mnou přijela babička se svojí sestrou na chmel aby mi pomohla s ručním česáním. Když odpoledne skončila, spolužáci se ji ptali jak se dostane domů, ze vsi už nic nejelo. Na to ona odpověděla, že je to přeci v Čechách a společně s pratetou vyrazily k 17 km vzdálenému domovu.
Tak moje máma ještě dnes, v jejím vysokém věku, označuje 10 km za krátkou procházku :) a není to tak dávno, kdy k nám chodila na návštěvu z Jižního Města pěšky, což v její variantě polo-výlet bylo něco okolo 20 km .
Hrozně rád čtu takové ty " skutečné cestopisy" kdy se lidem někam dostávali celé měsíce i celé roky aby pak donesli poznatky zpátky stejně dlouhou nebo ještě delší cestou.
Je to takové opravdové a oni do toho opravdu investovali jejich život :) už jako dítě Marco Polo, později třeba jezuita Ippolito Desideri , James Cook, Kryštof Harant z Polžic, Emil Holub, Ibn Battuta, John Wesley Powell, Oldřich Prefát z Vlkanova, Guillebert de Lannoy, Agatha Christie, Čapek, Hanzelka Zikmund, Stingl atd atd
Obojživelný cyklista
https://www.youtube.com/watch?v=HPly8A69Iu4
Podobně jsem jezdil při povodni na skládačce, kdy i řidítka byly pod vodou.
Jojo, nějakých 20 let zpátky jsem taky po zaplavených silnicích v okolí jezdil (hloubku už nevím, ale řidítka a sedlo určitě nad vodou).
Když tam není proud nebo nános bahna a člověk ví, kde přesně ta silnice vede, s lehkým převodem to problém není... pominu-li aspekt, že utrpí všechna ložiska atd...
Před pár lety jsem brodil hlubší vodu i s Ibexem, narozdíl od klasickách kol jsem projel suchou nohou, ale dobrý nápad to fakt nebyl, bylo to hlubší než jsem čekal a vzhledem k tomu, že to bylo možná 100 metrů zatopené cyklostezky, která nebyla pod vodou vidět, docela jsem se bál, abych udržel směr a nesjel do příkopu...
Jezdil jsem tehdy ve firmě po dvoře. Proud tam nebyl a kde je pod vodou jaká bedna jsem si pamatoval. Když nás toohle přestalo bavit, tak jsme sedli do kanoe a projeli se po I/11 :-)
Tehdy to vypuštění Pastvin nebyl moc dobrý nápad.
už jsem myslel, že je to od nás (před pár dny) :o)
https://decinsky.denik.cz/galerie/nad-decinskem...
nepozorný cyklista
https://www.youtube.com/watch?v=17VBw_RTJY0
Krásná ukázka co dokáže adrenalin. Narazil, slezl, odnesl si kolo dokonce něco sebral i se země a pak se mu udělalo špatně a byl na sanitku.
Pokud nejste závodníci, kteří musí pokračovat, tak po takovýchhle příhodách se standardně nechte odvézt do nemocnice na rentgen a případně i CT hlavy na neurologii. Se sanitou přijedou i policajti a nehodu vyšetří. Budete to potřebovat pro pojišťovnu, vždycky se něco rozbije. Na žádné oklepání se a odjetí nepřistupujte. Zlomený obratel se může projevit a objevit na rentgenu třeba až za dva dny. I jen zhmožděný krk od nárazu přes přilbu do hlavy bolí večer tak, že se první noc vyspíte raději v sedě v křesle.
Naše exportní vizitka do Britanie
https://decinsky.denik.cz/galerie/soud-otrokari...
Jak si tento tento ekofracek představuje demokracii.
Šestnáctiletá ekologická aktivistka Greta Thunbergová dirigovala kongres s názvem Úsměv pro budoucnost ve švýcarském Lausanne. Gretě se nelíbilo, jak švýcarští novináři referují o kongresu a jeho průběhu, a tak je nechala v pátek, poslední den kongresu, z jednacího sálu vyhodit, napsal server týdeníku Focus a švýcarský list Blick.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek...
A blbečkové ji na to skáčou :-) Svět se fakt už posrál :-(
Já myslela, že už pluje na té luxusní jachtě do Ameriky. Ale asi stihla ještě před vyplutím jeden další z mnoha nic neříkajících kongresů o klimatu, které tak ráda vždy kritizuje.
Holka si vzala rok prázdnin ze školy, aby mohla udělat turné také po Spojených státech, Mexiku a Jižní Americe.
Jenže si za to z větší části novináři můžou sami. Buď porušili základní pravidla nebo podmínky akreditace a pak to byo v pořádku nebo nic neporušili a pak se stalo co? Vůbec nic, jen se o tom cudně zmínili, že byli vyhozeni, ale zmínka je hodně opatrná aby snad náhodou někoho nepopudili.
Něco podoébného nebylo poprve a nic se neděje, tak co by co kdo do nich nekopl nebo o ně neočistil boty, případně je nazval žumpou.
Při procházce okolo Levína jsem si všiml nově budovaného sběrného dvoru v místě 49.9248842N, 14.0045886E. Z Králova Dvoru je to dosti daleko, navíc po frekventované silnici, navíc přes velký kopec. Bez auta obtížně dosažitelné.
Dále mne udeřila do očí informace o plánované kapacitě zpracovaného odpadu 720 tun/rok. To máme, to máme, při 250 pracovních dnech v roce to máme... 2,88 tuny denně. Panejo! Skoro celý JEDEN malý aviácký kontejner denně! No nekupte to - za 12 mega! Kdo zase ze zastupitelstva dokázal obci výhodně prodat kus louky..?
--
Už jsem poslal podnět na mapy.cz, tak jsem zvědavý, kdy se tam objekt sběrného dvoru objeví.
Ten údaj o kapacitě je buď nesmysl a vypadla jim tam řada nul nebo to znamená něco jiného než si myslíme, protože pokud by to byla hmtnost odpadu, tak by vycházelo 72 kg na každého občana ročně a to je nesmysl.
Poraďte, kde seženu (koupím) kapslíky do dvanáctiranného revolveru.
Vnuk už vypráskal těch 36 ran, tak mě pověřil ...
Když prý zaplatíš online, tak ti to doručí zdarma :-)
https://www.alza.cz/hracky/kapsle-12-d5309084...
Je libo popelníček?
https://www.nasevojsko.eu/nasevojsko/eshop/16-1...
Skutečně "vybraná" společnost ...
Ač byl silný kuřák, Havel v popelníku není.
Proč asi?
Já jo, je to jak ve Stínadlech, někdo volí Losnu, někdo Mažňáka
Mě se líbí všechny, bral bych Vladimíra Vladimíroviče nebo Adolfa, Miloš by si zasloužil aktuálnější podobu.
Bez invence, bez nápadu, prvoplánově trapné.
..
Má sbírka popelníčků škrdlovické sklárny z 50tých a 60tých let
https://photos.app.goo.gl/VLKB5UC28vpe3f4F7
Některé mi silně připomínají skleněnou vagínu. To byl úmysl?
Vagína i s čurákem. Sběratelský komplet.
Popelník ze třináckýho obrázku jsem kdysi měl. Do něj se to oklepávalo. :-)))
Popelník je dnes sprosté slovo, koukal jsem, že to prodejci raději nazývjí "miska" a jeden parádní na doutníky dokonce někdo pojmenoval "váza".
Mám jich docela solidní sbírku ač celoživotní nekuřák, ostatně klepnout mi do toho někdo popel, orosil bych se.
To onehdá na vánoce, Soňa chtěla udělat stůl nějak vyjímečný, tak mi hrábla do regálu a vytáhla jednu z číší, nasypala do ní nějaký bílý písek a vrazila tam svíčku.
Povídám: "holka, to fakt není dobrej nápad, ona to to sklo zahřeje, a číše může prasknout a bude šlus" a ona na to, že přece jich tam zbude ještě 5, tak jako "vo co go".
A já znova: "hele, to je Chocholatý, Moser, bruselský styl, celkem unikát, dalo mi to dost běhání, než jsem jich sehnal všech 6...."
A Soňa zase, že barák je plnej skla, tak se kvůli jednomu střípku přeci nezblázním.
Tak jsem jí prostě musel poslat ten link:
https://www.sypka.cz/obri-cise-6-ks/a64/d17057/
a dodal jsem, že to fakt měl Jirka pecha zvolil si blbou aukci, protože venku by za to dostal trojnásobek.
Písek i se svíčkou fofrem zmizel ale od té jsem vystaven tlaku "nechceš to prodat?"
Nechci.
Chleba to nežere, a za sto let, to teprve bude rachot, to si pravnuci za ty střepy budou moci koupit barák......
Obří číše, hitovka sedmdesátejch let. Nebožka byla podobnejma věcma posedlá, kdesi koupila sadu "mini" obřích číší za pár korun, asi nějaká konfekce, zrovna jako prsten s Kennedym. Ještě že jsem se jí zbavil, snobky. Chlubila se rodinnou památkou - míšeňskou jídelní soupravou. Než jí známej ukázal, čímž ji strašně nasral, že ta firemní značka se zkříženejm mečům nepodobá ani zbla. Ještě že už je to pryč.
Sada "mini" od Mosera je ted asi za 5000, teda s etui.
Porcelán neumím vůbec.
Jsou v tom "vojsku" dost divně ujetý.
Kromě současných, dejme tomu, Stalina a Hitlera pochopím (mají už spíš status populárních strašidel a karikatur) - ale Heydricha ? To je dost hodně nechutnej a odpornej úlet.
Ty to čteš špatně:
Prostě Zeman, Stalin, Putin, Trump a Heydrich....
Tím dobroser chce ukázat to čiré zlo v každém jednom, dát rovnítko mezi Trumpa, a Heydricha je dnes pokrokové
Myslim že jsi vedle (zas?), tohle na dobrosery (tedy pokud chápu, co tou nálepkou míníš) nevypadá:
https://www.nasevojsko.eu/nasevojsko/eshop/72-1...
kurvy se snaží vyhovět všem typům zákazníků, nepřekvapí to
Spíš mě vrtá hlavou, co zrovna tebe přivedlo na stránky Našeho vojska :-)
Náhoda, když to musíš vědět :o)
Jdu po ulici, a koukám, provázek.
Říkám si, kousek provázku se může hodit, tak ho sroluji.
Až doma jsem si vśimnul, že na druhém konci provázku je pejsek, fakt nekecám, pane komisaři :-)
Stalo se módou se stydět.
Spousta lidí proklamuje, jak se stydí za svého presidenta, premiéra, starostu, toho či onoho mediálního ksichtíka, kterej někde něco kváknul.
Stydím se že jsem Čech jako pan XY....
Moc tomu nerozumím, a po pravdě mě to dost štve.
Člověk je zodpovědný pouze za své skutky, ne skutky rodičů, prarodičů. ba ani dětí. A už vůbec ne za nějakého presidenta, či premiéra, kterého nikdy nepodporoval, ani za hvězdičku většího či menšího formátu, co někde něco kvákla.
Nevěřím, že proklamovaný "stud" těch lidí je upřímný, a musím vám říci, že za takové lidi se stydím :-)
Kdo by se nechtěl stát kapitánem lodi?
Česká republika patří k zemím s největším počtem kapitánů lodí v přepočtu na jednoho obyvatele.
Jde o unikát i z toho hlediska, že nemáme moře.
Také to však vypovídá o oblíbenosti lodí a vodáctví.
Njn :-)
https://www.svetmobilne.cz/francouzska-solarni...
Rozdíl mezi západní a východní Evropou:
https://www.lidovky.cz/svet/ridici-zbystrete...
Jako minimální odstup při předjíždění cyklistů 1.5 / 2 metry, to by se mi taky líbilo, ale to u nás nehrozí a kdyby, bylo by to stejně další pravidlo, které nikdo nekontroluje a skoro nikdo nedodržuje... :-/
No, alespoń by se vědělo, že to tak má být a více lidí by se o to snažilo. Mám pocit, že si někteří řidiči ani neuvědomují, co vůči cyklistům činí.
No on je to oboustranný problém. Jako starý cyklista se v autě snažím kolegy na kole objíždět velkým obloukem, ale co nadělám když takový "cyklista" jede středem úzké silnice, nebo jsou dva vedle sebe - jízda podle zásady: "Já jsem cyklista a kdo je víc!". :-(((
A nejede ten cyklista uprostřed uzoučké silničky právě proto, že vidí, že tam není dostatek místa na bezpečné předjetí a protože ví, že když pojede úplně u kraje, tak se tam to auto prostě nacpe a on skončí v příkopu?
Je to zvláštní. Když před autem jede traktor, tak řidič možná nadává, ale (většinou) pokorně jede za ním a počká, až ho bude moci bezpečně předjet.
Zatímco cyklistu, který často jede rychleji než traktor prostě motorista musí předjet HNED a pokud něco jede proti, je to v zatáčce nebo není dost místa... je to problém cyklisty, jak se tam vejde, protože motorista kvůli němu přece nohu z plynu dávat nebude...
Ano, vedle sebe by se jezdit nemělo, ale jednak drtivá většina se hned uhne, jakmile za sebou uslyší auto (pro motoristu ztráta maximálně vteřiny, ale troubí aby ukázal, jak moc mu to vadí) a hlavně ten Německý návrh chce zřejmě i jízdu cyklistů vedle sebe za nějakých okolností povolit a naopak v některých případech předjíždění úplně zakázat... ;-)
Co traktor, dnes JohnDeery jezdí aji přes padesát, ale klidně tam může jet třeba povoz, krokem. Přesně to si myslím, když mě musí just ometat v zatáčce či před horizontem, kde vidí úplně kulový. Onehdá mě náklaďák (dlouhej tirák) vytlačil až do příkopy a to auto v protějšce jen zoufale troubilo, bo mělo vpravo ocelový svodidlo. Hňup jeden. Auta, co jala za tím náklaďákem a viděla to, se mě pak bála předjet, asi jim došlo, že to nebylo zcela košer.
No, začínám se učit jezdit víc ke středu, koneckonců, oni neblikají, tak jak mám tušit, že mě chcou předjíždět, že jo.
Dneska jsem to měl kus po E13, tak jsem si vzpomněl na tvůj příspěvek "oni neblikají ..."
Jak to děláš, že to poznáš? I kdybych měl zpětný zrcátko, jako že nemám, to bych do něj musel čučet víc, než dopředu :o)
Ale byl jsem rád, když jsem mohl vypadnout z provozu a smradu.
Tak, kdyby blikal, tak bude blikat ještě vedle mě a pak hodí blinkr doprava, jak se bude řadit přede mě. Aspoň tak by to teda měl dělat, tak to vykládali v autoškole. A protože nedělá tu druhou část (to je kontrolovatelné), nepředpokládám, že by se obtěžovali tou první.
A pokud se někdo obtěžuje, tak mě neometá řidítka zrcátkem, ale jede s dost velkým odstupem, s těma problém není.
Já tedy často v autě při předjíždění cyklistů, nebo objíždění menší překážky, blikám jen "tam" a "zpět" už ne. Navíc jen krátce (trojbliknutí) - je to podle mě určeno těm za mnou, případně vzdáleným protijedoucím, nikoli předjížděnému. Né, že by mě to "zpět" obtěžovalo, ale přijde mi zbytečné a třeba ve městě by to mohl někdo brát, že budu snad odbočovat vpravo ...
A co takhle vídám, dělá to podobně většina řidičů.
Myslim, že mnohem důležitější, než nějaké poblikávání, je ten přiměřený odstup, případně i ubrání na rychlosti. Dneska jsem to sledoval, možná stovka aut (na 10km), zpět blikal jediný (náklaďák). Předpokládám, že "tam" blikala většina, "ometl" mě jediný".
To blikání vlevo je velmi důležité pro ty co jedou za předjíždějícím. Přes větší auta (MPV a pod.) není cyklista zpravidla vidět a při větší rychlosti na silnici bez širší krajnice může nastat hodně velký problém když v předu jedoucí auto bez blikání udělá těsnější "myšku".
Blbý je, že je stále hodně řidičů co při předjíždění cyklisty nebliká a aniž by si to mnozí uvědomovali tak tím ho vlastně dost ohrožují.
Ve městě v hustém provozu je blikání i vlevo krapet matoucí.
Ty, když jedeš v autě, nečučíš stále do zpětného zrcátka (které tam určitě máš)?
Reakce na: "
"I kdybych měl zpětný zrcátko, jako že nemám, to bych do něj musel čučet víc, než dopředu :o)"
Ta citace (z příspěvku o patro výš) ale popisuje jízdu na kole, tam zrcátko fakt nemám. V čem je problém?
V autě mám díky zrcátku lepší přehled o situaci vzadu, ale ani přes tři zrcátka bych si netroufl tvrdit, že ten za mnou neblikal ...
Ordnung muss sein!!!
Jak to myslí s tím pomalým zatáčením náklaďáků doprava? To se jako automaticky počítá s tím, že cyklisti je můžou kdykoliv podjíždět zprava? Doteď jsem si myslel, že kdo se na kole nacpe vpravo od někoho, kdo má blinkr doprava, je debil.
Pokud jede cyklista ve svém pruhu vpravo tak je debil?
A ten kdo odbočuje vpravo a přejíždí z pruhu do pruhu a nedá přednost tomu co jede ve svém pruhu rovně tak je co?
Bohužel mrtvola, nebo jen objekt traumatologie. Záleží jen na velikosti toho motrového werku ...
Hm zaměnil jsem původce a objekt.
Mrtvola? To jako, že cyklista je tak zocelený, že že se o něho řidič náklaďáku rozbije a zabije?
Fakt si to umíš představit?
Napsal jsem to blbě a v poslední větě dodatečně vysvětlil. Nechápu, proč zrovna tobě, to musím dovysvětlovat.
Když víš, že si to napsal blbě a nějak ses to pokoušel opravovat, tak proč si to nenapsal správně? :-)
S ohledem na první větu mi není jasné co si myslel tím původcem a objektem a nerad bych si domýšlel něco co nebylo napsané a co si tím chtěl říct.
Takže správná odpověď na otázku je? :-)
Napsal jsem to blbě a odeslal. Potom jsem si to uvědomil a dodatečně připsal ten dovětek. Smazat to celé neumím. Co bys chtěl ještě vysvětlit? Ty jsi se nikdy nezmýlil?
Když si příspěvek znovu editoval abys tam něco dopsal, tak si zrovna tak mohl to celé smazat jak nesmysl a napsat to celé znovu a lépe :-)
Když to mé sdělení se týkalo jen těch cyklistů. Tak jsem k tomu připsal vysvětlující komentář, který jsi zjevně nepochopil, nebo ani pochopit nechtěl. Tak už se nezlob, nemyslil jsem to jako nějakou provokaci.
Já se nezlobím a bylo mi jasné, že si napsal blbost, když si odpověděl, že mrtvola :-)
Jen mi nebylo jasné jak si to myslel a co si tím chtěl říct.
To se fakt tady najdou 3 cyklisté co si myslí, že to je jinak a že řidič nákladního auta má v takovém případě přednost?
Nevím, školy nemám, ale když někdo odbočuje doprava, tak jede v pravém pruhu, takže jak se ještě vpravo od něj může objevit cyklista?
Tedy, pokud jedu v pravém pruhu - předpokládám, že to je pruh pro odbočování doprava - potom samozřejmě pokud někdo vlevo ode mne odbočuje doprava, tak je debil on, to ano.
A tak já myslím, že zas tak složité to není ;-)
Někde ten kritický prostor barví na červeno...
Auto v červeném kolečku odbočuje doprava.
Tak tady je to uděláno relativně inteligentně - cyklista má vlastní semtamfór, kterej ho pustí o pár vteřin dřív. Evidentně to byla podmínka vysávání lovů z eurofondů, jinak by to tam nedali...
Třeba Nové Sady tuhle vychytávku nemají a kdo si na kole nedá majzla, vezme to od Petrova místo rovně k Rondu neplánovaně doprava na Hybešku, rozpláclej na boku dodávky...cyklopruh necyklopruh...
Ach tak, vy máte na mysli tyhlety cyklopruhy. Tak ty nikde v okolí nemáme, to mne nenapadlo. A na rovinu nepovažuju to za moc dobrý nápad. Tedy, pokud je to rovně, tak to ještě jde, ale tohleto křížení směrů je dost nebezpečná věc.
My v okolí tramvaje také nemáme, přesto je dobré vědět, že se jim dává přednost mnohem víc než jiným vozidlům. Ta znalost je minimálně zdraví prospěšná :-)
U nás na vesnici to taky nemáme, ale na silnici mohou být vyhrazené pruhy nebo třeba koleje tramvaje a potom holt při odbočování musíš dávat přednost těm, jejichž pruh přejíždíš...
A jelikož to né každý řidič chápe, převládá tu řešení chodníkových cyklostezek, co u každého výjezdu končí a potom znovu začíná...
On tam vůbec nemusí být žádný cyklopruh, prostě jedeš na kole při pravém okraji... Ještě se ti nikdy nestalo, že tě předjíždělo auto odbočující doprava? Mě už x-krát. Cyklista je jim úplně u řiti a oni to ani neberou jako předjíždění.
To víš, že už stalo, párkrát to bylo hodně těsné a jednou jsem musel doprava taky, i když jsem nechtěl... akorát u toho průběžného cyklopruhu by měl přednost navíc cyklista, co jede rychleji než to auto... bude-li mít odvahu na přednost spoléhat. ;-)
U nás tyhle pruhy taky nejsou, ale vozidlo odbočující doprava by asi mělo dávat přednost tomu v pruhu. Stejně tak, když vedlejší kříží cyklostezka nebo chodník, odbočující vpravo na vedlejší nesmí ohrozit, omezit chodce, cyklisty.
Když oni někteří toho cyklistu prostě nevnímají jako rovnocenného účastníka provozu ale jen jako překážku. No a překážka se prostě objede a odbočí se vpravo. Že tomu cyklistovi hodí náramnou vlnu a on se jim rozplácne o bok, na to vůbec nemyslí. Náklaďák dokonce toho spadlého cyklistu ještě přejede zadními koly.
Tak toto je sporné. Když jedu při pravém okraji, tak mě předjíždí, jak kdybych tam nebyla, prostě mě natěsno ometou a ani nsundají nohu s plynu.
Je zajímavé, že když zastavím a stojím v podstatě mimo silnici (v tom svém oblečku), tak už zdálky evidentně čumí, co tam je, zpomalují a ještě mě někteří i klidně protroubí, co tam jako dělám. Ne, nestojím v zatáčce ani na horizontu, stojím na rovném úseku silníci, mimo tu silnici, a okukuju louku, špendlík, kvítečko... prostě člověk s reflexními prvky u cesty a kolo odložené v příkopu případně zaparkované na krajnici. To je spolehlivě nutí k pozornosti. Proč jedoucí cykliste ne, je opravdu zajímavé. No prostě stupida za volantem, co po nich můžeš chtít ... Nejspíš je jedoucí cyklista prudí a budí v nich agresivitu, nevím, ale popsaný efekt funguje stoprocentně a zastavuju se na některých místech často.
Napadá mě, jestli máš reflexní vestu, může to z dálky probouzet policajtský reflex a motoristi v zápětí troubí, protože se cítí napálení, když jsi je donutila sundat nohu z plynu a jet chvilku předpisově...
Pokud na kole jedeš, reflex nevznikne, protože policajti na kole nejezdí a i kdyby, za jízdy na kole neměří ani nekontrolují...
Taky je vtipné, že dost lidí s předstihem říkalo, že celodenní povinné svícení sice zvýši bezpečnost autistům, ale doplatí na něj všichni ostatní, protože co nesvítí, to už motorista nevnímá...
Prvním pokusem o řešení byly povinné reflexky pro chodce a před pár dny někde psali, že super, ubylo mrtvých chodců v noci, ale výrazně přibylo sražených chodců přes den, přičemž kupodivu většina na rovné přehledné silnici...
Tak jen čekám, kdy nějaký "expert" navrhne povinné svícení cyklistů a chodců v lepším případě nebo zákaz vstupu na silnici 1 třídy v horším... :-/
No nebrání mi v tom asi nic, ale přesvítit auta chce dost energie (u elektrokol to tolik nevadí, bez motoru je to zbytečně větší baterka nebo dynamo) a problém to neřeší, všichni budou jen svítit víc a víc, až neuvidí nikdo nic... přitom by bezpečnosti víc pomohlo ty auta zhasnout... ;-)
Mě svícení aut připadá jako dobré opatření, na kpope, pokud je horší vpuiditelnpost a jedu po silnici, talky spi toho fenixe rozsvítím.
Je přece jasné, že když svítí všichni, neosvětlený cyklista je k přehlédnutí.
Co jsem si za těch posledních 10 let všimnul, je spíš snaha, a někde se to i dobře daří, prostě cyklisty ze, silnic dostat, nepustit je tam a nechat je jezdit po souběžných stezkách, či cestách pro hospodářská vozidla.
To asi bude lepší než zhasnout auta.
Jo, a nejlíp bude, když budem chodit kanálama a ještě lepší sedět doma na prdeli az domova makat pro své chlebodárcce. Na hovno potřebujem cárat někde povenku. Vždyť vo to de, ne?
Blíżíme se do věku kdy se staneme pro rtát nákladovou položkou a měli bychom být utraceni a zkompostováni bo kremace dělá to CO2
To se vyřeší adekvátní důchodovou reformou, jestli si konečně zvolíme vládu, která na to bude mít koule. Kalousek už měl náběh, ale nestačil to dotáhnout. Pak už se počet důchodců zase začne pohybovat státně i enviromentálně správným směrem. Jen většina z nás si to užije jako hlavní aktéři. :(
Nezvolíme, Brahmo
Systém je ústavně zaminován soudruhy Jičínským, Rychetskýk a dalšími, co tvo#ili ústavu ČR.
V našem systému není možné vytvo#et silnou vládu, co něco prosadí (obdobně to je v Itálii). Vždycky někdo bude sypat písek do soukolí i v koalici, v naději na příští volební úspěch.
Další anomálie, nějaké volby jsou co dva roky, když chceš vyhrát, nemůžeš slíbit "pot a slzy" ale jen další dávky.
Nelze si zvolit dobrou vládu, co udělá reformu.
Je to jen na tobę, jak se na penzi finančně připravíš.
Sorry, ale je to tak
Vzhledem k tomu, že v poměru důchodců aktivních lidí bude důchodců jen přibývat, tak reforma jen musí důchody zmenšovat a dobu jejich vyplácení zkracovat. Nic moc jiného, mimo nějakého radikálního důchodového převratu, asi nezbývá. Ze sociálního hlediska a i z mého čistě individuálně zištného pohledu je neprůchodnost té reformy jen dobře. Ještě jednoho Kalouska a důchodci se půjdou pást.
Takže z mého levičáckého pohledu je sypání písku do přehnané vládní snahy pozitivum. Mně se to líbí.
Za Kalouska byl poměr důchod/mzda o dost lepší než teď, mimochodem.
Přečti si pozorně o co šlo - jaké je tam zpoždění a kdo se vlastně o ten "lepší poměr" vlastně zasloužil. Nebyl zabrzděný růst platů a důchody nerostly automaticky díky předchozí vládě.
Kalousek důchodcům přidal jeden rok nulu, další 40 Kč.
Také to rychle utichlo!
Lidí je prý zbytečně moc, cyklista sem, cyklista tam, mysli na klimati kou změnu. :-)
Teď jsi asi uhodil hřebíček na hlavičku. Snížením přemnožené lidské populace by se jednoduše snížil její devastující vliv na životní prostředí celé planety. Na první pokus bych navrhoval snížení populace na polovinu. V případě nedostatečnosti na čtvrtinu. To už by mohlo přivodit kýženou klimatickou nápravu. Jako autor toho nápadu bys měl jít příkladem :D
Ukaž koho mám sejmout :-)
Někde jsdm fakt takový kecy četl, jakože v zájmu zachování planety nechtějí mít děti, nežerou maso a možná prdí jen kyslík..
Nemusíš mít extra školy a vzdělání, bohatě stačí základní, ale každý kdo se běžně pohybuje nějakým vozidlem v provozu by měl vědět, žer existují jízdní pruhy pro cyklisty, které jsou vpravo od jízdního pruhu pro ostatní vozidla a která při odbočování vpravo musí dát přednost cyklistům, kteří jedou v tom pruhu rovně.
Je to běžná znalost a pravidel, která platí pro jízdu v jízdních pruzích a pro přejíždění do jiného pruhu a pro odbočování. A to snad zase tak složité není.
Takže, pořád cyklista co jede ve svém pruhu vpravo je debil? Nechtěl by sis místo označování jiných za debily naučit se nebo alespoň znovu zopakovat pravidla provozu?
Myslím že přitom odbočování vpravo je hlavní myšlenka vedena směrem k stoupajícím rizikům vyplývajícím z podjíždění pomalých kolon a k tomu, co z toho plyne pro řidiče, kteří prostě cyklisty nevidí...
Už jsem sem kdysi dával linky na to jak v Londýně, po neskutečné sérii mrtvých cyklistů ( ve skutečnosti většinu z nich tvořily cyklistky), které odbočující náklaďáky, autobusy nebo velké dodávky doslova zmasakrovaly v okamžiku, kdy cyklista byl v jejich slepém bodu), se v Londýně speciálně školí nejenom řidiči ale i cyklisté.
Cyklisty posadí do velkého nákladáku a " propašují mu tam" za kabinu cyklisty, pak ho nechali vykouknout z okna aby viděl to co v zrcátkách prostě vidět není a nemůže být.
Město Londýn vybavuje autobusy a městské náklaďáky " detektory cyklistů" a povzbuzuje firmy aby to samé dělaly ve svém vozovém parku.
https://www.clocs.org.uk/page/Exchanging_Places
https://lorrysafety.lcc.org.uk/
To je až vyšší level a hloupost těch cyklistů, kteří tam jedou. Už dávno jsme se tady o tom "podjíždění" vpravo bavili a pořád si myslím, že byla hloupost něco takového vůbec povolit. Ale každý je strůjcem svého štěstí, a když mu to zákon dovoluje, ať si klidně vjede pod náklaďák, takového ani 15 km/h nespasí. V tomto případě klidně může náklaďák jet krokem, hmota je prostě hmota, a když ten hlupák vjde pod pohybujcí se kolos, je to jeho problém. Ale ať si tam rodiče klidně děcka pošlou, aspoň se to přirozeně pročistí.
No nebyl bych k tomu tak přísný, není to otázka děcek, v Londýně doslova vyvolalo paniku, že tam umírá tolik dospělých žen, naprosto neadekvátně poměru ženy/muži na kolech v Londýně.
V Londýně celkově tvoří ženy menší část obětí, ale v tzv " prstenu smrti" ve vnitřním městě určitou dobu byly všechny oběti náklaďáků ženy... ( 14 z 14), včetně žen nad 30 let, profesorek atd...
Dělal se výzkum a vyšlo jim, že ženy jsou ve srovnání s muži moc opatrné při podjíždění,ač víc spěchají a mají horší odhad .
Opatrnost vede k tomu, že podjíždí nebezpečný vůz příliš pomalu a spěch, že se pokusí projet i místem, kde se jim nevejdou řidítka což je špatným odhadem, jsou tam pak déle, tak se zastaví a čekají na smrt...
Teď bohužel řady obětí rozšiřují i elektrokoloběžky a elektroskůtry a zase dle statistik vážných nehod je víc obětí mezi ženami...
A není to jen v Londýně, v Chicagu si taky všimli v roce 2017, že víc než polovinu mrtvých cyklistů tvoří ženy, přestože mají jen 30 procent podíl na cyklistice, v případě nehody s nákladákem pak tvoří 83 procent obětí...
Rychle jsme si zvykli na Schengen a bohužel někteří zapomínají že také někde končí
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek...
Mají štěstí, že to je dnes jen za pokutu, v 50 a 60 letech při překročení čáry do Polska se chodilo tak na týden až čtyři čistit a budovat Varšavu :-)
https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/zvysovanim...
Majitele elektrokol Kadula varoval, že při reklamaci upraveného elektrokola je profesionální diagnostické zařízení schopno detekovat tuningový zásah. Záruční oprava pak nepřipadá v úvahu. V případě dopravní nehody může pojišťovna majiteli upraveného elektrokola odmítnout vyplatit pojistné plnění.
Všechno se dá nějak obejít, čiplých kol jezdí dost, některé už vylepšují přímo prooejci :)
Jsem dneska cestou z oběda zahlídl majitele populárního místního obchodu s elektrokolama. Pálil to tak 40kou.
Takže dost pochybuju, že to ničí kolo :-)
Spíš to může něco udělat s tím motorkem.
Jako se vším, když sev tomv záruční době hrabeš, záruka padá ať už si uškodil nebo ne.
Německo už není co bývalo. :) V Sebnitz je Böhmische strasse v jednom směru uzavřená barierou se zákazem vjezdu a dodatkovou cedulí Anliger frei.
Jel jsem tam v jednom i druhém směru, a všechna auta projela zákazem vjezdu! Ani jedno neodbočilo na objížďku, ale nikdo v ulici nebydlel.
Člověk si tam hnedle připadá jak u rodnejch Slovanů, že jo? Berija se po válce chlubil, že podle jeho odhadů se v ruské okupační zóně narodilo tak dva miliony dětí čackých vojínů Rudé armády...to se někde musí podepsat...
Učí se rychle to flákat.
Ten vývoj"zu grund" je patrný všude
Hláška "Za to můžou komunisti!" je postupně nahražována jinou, stejně ?pravdivou? "To je nezbytná daň demokracii ..."
samozřejmě, to je jisté, to flákání přichází z východu
je to neuvěřitelné, že 30 let nestačilo aby se obě Německa srovnala. A tak je to i u nás, všimneš si ale rozdílu až když jsi dýl venku.
Ale buďme fér, srovnáváme se pořád s tou vyspělejší částí Německa, vcelku to tak hrozné u nás, ani v NDR není. V takovém Španělsku občas civíš, co všechno je možné....
Hotový balzám pro naše smutné duše. Ještě napiš, že i ve Španělsku mají svého Zemana a budu úplně spokojený. :D
Všude mají obdobu Ovara nebo Bureše, v timhle nejsme výjimeční ani pozoruhodní a tihle nám "ostudu" nedělají, protože je nikdo nezná, a nikoho nezajímají. (Ty víš, že bývalý francouzský president Sarkozy je obviněn a bude souzen?). Prostě politika jiných malých zemí je pro běžné smrtelníky nezajímavá.
Spíš tu jde o chování lidí mezi sebou, přístup k zákazníkům, nějaké to společenské klima, a bohužel, tu změnu celkem snadno postřehneš při přejezdu bývalé německo-německé hranice. A u nás taky.
Ale navzdory tomu, že si myslíme, že u nás jsou lidi permanentně nasraní, na cizince tak nepůsobíme, tedy když naši vlast vůbec znají. Hodně se ví o Praze, potkal jsem spoustu lidí "co slyšeli" že Praha je krásné a přátelské město, což vždycky potěší.
(o Brně se ve světě ví jen to, že nemá metro :-))
A není to diskriminační? Jak k tomu příjdou ti, co nerozumí německy?
Čekal bych alternativní text minimálně arabsky, i když menšin se možná zákazy netýkají plošně... ;-)
Ve vrcholných orgánech EU nesedí (bohužel) Trump
Konec amerického snu? Trump zpřísňuje podmínky pro přistěhovalce, oprášil zákon z 19. století
https://archiv.ihned.cz/c1-66625250-trump-meni...
Tak někde ty nápisy v arabštině jsou. Tahle cedule visí na nádraží v Löbau. (To je na trati mezi Budyšínem a Zhořelcem)
Na té kebabárně to beru zatím spíš jako folklor. Asi jako čínské znaky na kdysi čínské restauraci ve Vodičkově ulici (jestli tam tedy opravdu byly). Ale taková vývěska od Deutsche Bahn, to už je natvrdo.
Tohle jsou Syřani a falafel, jsou vklíněni mezi dva Turky. Kousek dál mají cukrárnu. Velký bufet tam zkoušeli taky, ale nakonec t' vzdali a předělali na tu cukrárnu. Kourek dál jsou jiní arabáci, a ti natvrdo "halal" a mají neustále narváno, ale jen soukmenovcema. Ind vykrachnul, objevili se Vietnamci, Číňani jsou tradičně.
Jinak kebaberie na každém rohu, Turci ale píší latinkou. Syřani zkouší i jiné obchody, zeleninu nebo večerky, ale jsou tu tak rok, těžko soudit jak to bude prosperovat.
Překvapení ovšem, vedle 4 kebaberií na ulici se objevila fungl nová "hamburgrárna" a mají neustále plno a Turci závidí. Prostě někteří místní ti asi řekli "dost bolo kebabu"
Vida vida, tak kosmičtí inženýři jezdí často přes Löbau, kdo by to byl řekl :)
Potkali jsme v té Lobavě těch zašátkovaných holek na to, že je to echt DDR docela dost.
V tom jsem selektivní rasista.
Starší ženy v šátku se mi obvykle nezdají, často se tváří tak zarputile a naštvaně.
Mladé paní a slečny jsou často v těch lehkých šátcích přes hlavu tak tajemně sexy.
Malé holky, naposledy jsem takové náctilété potkal v Boxberku, těch je mi spíš nějak líto, obvykle jsou doprovázeny nějakým chlapem co sleduje každý jejich krok.
U mužů je to jedno, nejvíc mi připomínají moje šluknovské spoluobčany a to jeden ví, že si má dát pozor.
Oni mají teď něco jako "národní obrození", teda ti Porůrští Turci. Před kebaberií řady stolů, a obřadně se ládují těma éčkama, muži zvlášť stůl, ženy zvlášť stůl, všechny na hlavách ty šátky.
Každý den, to je nové, vloni to nedělali. Ty šátky budou asi součást"národního" kroje, některé ty hoky znám z krámů a chodí běžněvcivilu a se sukněma nemají problém. Ale občas vidíš nějakýho toho "batmana" baba (?) v černém a čučí jen očiska.
Myslím si, že většina z místních Turků je nábožensky velmi vlažná, ale svoji národní identitu si stále silněji uvědomuje. Čech, emigrant, je v druhé generaci spíš Němec, a v třetí běžně mizí i jazyk, ne tak u Turků. Je jich tam prostě milion, a to je silná menšina.
Tak řidič už je napravenej, teď mu ještě vrátit papíry, aby se měl, chudák, čím živit, že jo...
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/zmrzacil...
Chvilková nepozornost ... jen zkontroloval mobil, to přeci "musel"!
Nevím jestli je to zřetelné. Fotka z dnešní cesty autobusem. Řidič má v ruce mobil a něco na něm klofe.
Jestli to bylo za jízdy, asi bych přemýšlel o poslání fotky dopravnímu podniku spolu s místem a časem, kde to bylo. Sice se žalovat nemá, ale až někoho zabije, bude pozdě...
Na pokutu je už mobil v ruce u ucha (což vídám u řidiče každého druhého auta), ale něco si číst/psát na mobilu při řízení autobusu, je ignorace o level vyšší...
Mají málo řidičů, řeknou mu, aby to příště nedělal, to je celé
Samozřejmě, že to bylo za jízdy, jinak bych to nezmiňoval. Ale jsem na to zvyklý, nesetkal jsem se s tím poprvé.
Jak píše Jindra, řidičů je málo, tak i řidič s mobilem je přeci jen řidič. V některých částech ústeckého kraje zažili i to, že jestli přijede autobus nebo ne bylo hodno věštění z křišťálové koule. :(
Hrozný, hned ráno mi to zkazilo den.
No a když si přečtu, že to byl rozvažeč jídla, tady když vidím Dáme jídlo nebo Rohlík, tak je to zásadně na úprk z vozovky, to je naprosto nejhorší kategorie řidičů, červená, stopka, závory , zácpa, přednost zprava, nic je nezbrzdí...
V Praze se za poslední dobou už dva takový dokázali nechat zrakvit vlakem na přejezdu ( jeden Rohlík a jedna Rohlíková), tyhle firmy mají naprosto nesmyslný" garantovaný" dojezdový časy a najímají levné, tedy mladé a nevyježděné řidiče, které platově bičují k " dodržování času dodávky"
Obecně by za tohle měla mít odpovědnost i dodávková firma, měla by si řidiče kontrolovat " na čem jezdí" a nenajímat řidiče, kteří mají takovou historii ( zákaz řízení)...
Souhlas. Já osobně ovšem považuji za nejdůležitější ten zákaz řízení. Nebude moci v tom pokračovat a snad si najde nějakou pro společnost méně nebezpečnou práci.
Problém je v tom , že zákaz řízení se velmi často porušuje a velmi málo/chabě trestá a tím pádem se k tomu u adeptů na práci řidiče asi moc nepřihlíží.
Třeba takový Rohlík nabízí rozvoz jako brigádu pořád a co třeba v inzerátu píší ?
Nabízíme :
"spoustu dobrodružných cest po Praze a okolí" :(
a jediná kvalifikace je Béčko alespoň dva roky
No a Dáme jídlo v lákání rovnou píše
" Staňte se hrdinou"
A jedna Rohlíková skončila na Trojské pod tramvají.
Noviny plné titulků "Tramvaj zabila mladou řidičku" a hned druhý den jsem viděla dalšího Rohlíka projet vlakový přejezd na červenou, když už šly závory dolů. A to předtím ještě musel dvě již čekající auta u přejezdu objet.
Jj, těmhle řidičům se také raději vyhýbám.
Tramvaje, vlaky a stromy. Agresivní trojka co vyhledává motoristy a útočí na ně.
„Kdyby se partneři měli k sobě kvůli nevěře chovat tak, jako v tomto případě, lidstvo by nejspíš vymřelo. Nevěra je součástí partnerského života a je potřeba na ni takto nahlížet,“ dodal soudce.
Zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/soud-brno...
Soudce zase nevzal do úvahy tu uhlíkovou stopu, však vy se naučíte myslet ekologicky...
Jak, nevzal do úvahy? Borec 16 roků nevleze do auta ani do letadla...a vězeňská strava počítám produkcí hovězího planetu taky nezatěžuje...čím víc vězňů, tím víc eko.
Takový Rusko bude počítám brzo CO2 neutrální - sice jim hoří tajga u zadele, ale zase maj po těch demonstracích půl národa za mřížema...
Že mu neoodpustil pár roků za eliminaci producentky metanu :-)
raport Podpraporčíka Violety Siřišťové POLICIE ČR o cyklistovi, na kterého zatroubili a on pak řidiči,který to před ním ubrzdil, na oplátku rozbil přední sklo
https://tydenikpolicie.cz/ridic-skodovky...?
Tak to je přesně akce ve stylu, neserte mě jedu...
Mě hlavně rozesmál ten poslední odstavec, chybí jen informace, zda už se cítí lépe? :-D
Hraboš útočí :)
Cyklistka se lekla hraboše, přeletěla řídítka a spadla z prudkého srázu
Zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/hrabos-leknuti...
Policisté ovšem pochybili, neboť zapomněli provést dechovou zkoušku u hraboše...
Tchýně ví, že se zajímám o kde-co, třeba i o oblohu, tak mi poslala upozornění, že 27. srpna musim sledovat večer oblohu.
Poprvé v dějinách lidstva! Dokonce dosáhne "azimutu" (jakého ???) ...
:-)
Nejvíc by mě zajímalo, kdo tyhle hovadiny vymýšlí a rozšiřuje (tenhle Mars koluje už skoro 20 let každoročně začátkem srpna). U těch politicky, nebo obchodně (prodejně) mutivovaných celkem ten podlý úmysl "chápu", ale tady vůbec ne.
PS. Mars je letos v srpnu zrovna na opačné straně od Slunce než Země, takže je od nás zrovna nejdál a na noční obloze není vůbec vidět.
Ona ví, že se zajímáš o kde co, tak ti nahodí datum s tím, že si důvod najdeš sám ...
Snažit se pochopit co tchýně tím zamýšlela je zbytečné.
Třeba jen chtěla nasrat :-)
Jsou mnohem závažnější hovadiny, které tu někdo vymýšlí a rozšiřuje, a politici tleskají.
https://www.novinky.cz/internet-a-pc/clanek...
Už i Novinky to vědí ...
To ví každý. Však jsem psal, že oblbování za účelem "chápu", stejně jako politicky motivované lži.
Ale ten Mars snad nemůže nikoho "spravedlivě" nasrat, nebo přinést jakýkoliv zisk, prezentace neobsahuje žádnou reklamu.
Mohl by to být žert a pokus, kolik volů se nachytá. Ale diletantské provedení tomu nenasvědčuje ...
A že důch..., tedy senioři, šíří nejvíc polopravd, lží a fake news, to ví taky každý:
https://domaci.ihned.cz/c1-66586550...
https://www.reflex.cz/clanek/zajimavosti/90080...
https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/spolecnost...
PS. doufám, že mě tohle za pár let nečeká :o)
Podíval ses na toho J. Hraběte a na tu "jeho" Elpidu ?
Lidi mají tendenci těmhle hovadinám věřit a rozšiřovat je.. Těžko říct proč, asi jsou ty internety ještě relativně nové a společnnos si ještě nestihla vypěstovat obranné mechanismy. Tuhle taky koloval řetězový dopis, jak jeden kandidát sem tajně pozval statisíce uprchlíků. Doochodci na internetech tomu nepochybně věřili.
Divíš se?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/autoritarske...
Lidé chtějí nějaký řád, ne anarchii.
Nojo, máme se jak nikdy před tím, na špatné zkušenosti s totalitou a její nedostatky jsme už dááávno zamomněli a už vůbec nikdo (téměř) si neuvědomuje (, že ideální, dokonalý a bezchybný systém neexistuje a nikdy existovat nebude.
Takže je to snadné, kdo ho nabídne, navíc "snadno a rychle", bere hlasy ...
Do čeho všeho se vlády států chtějí ještě srát??? :-/ Jako kdyby to nemohli nechat na majiteli podniku...
https://www.novinky.cz/zahranicni/clanek/psum-a...
Podle článku to vypadá, že přesně to chtějí, ne? Nechat to na majiteli podniku.
Poštěkávající pejsek je v hospodě stejně příjemnej, jako vykrvale brečící kojenec.
Zejména volně proudící hafánek. Pane, ten je hodnej, ten vám nic neudělá.
Je to jen štěňátko, chce si hrát
Copak v hospodě, z té můžeš kdykoliv zmizet, ale představ si narvaný rychlík, vedle tebe kočárek s rodiči nemluvícími česky a uvnitř skoro souvisle vřeštící harant... :-/
Mé motlitby byly nakonec vyslyšeny, vystoupili už po hodině, kdyby jeli tak až na konečnou, tak umřu...
Tys jel včera rychlíkem z Phy do DC?
To bude radosti až do hospody přijde někdo s koněm nebo i prasetem :-)
Už jsem zažil i ty koně v sále :-) Na country bálu se tam nahrnuli asi 2-3 ožralí pitomci v kovbojském a samozřejmě na koních. Pěkně jim tam v "sokolovně" zdemolovali parkety kopyty... Jak to nakonec dopadlo s náhradou škody netuším, ale vzhledem k tomu, že to byla všude v okolí známá banda koňáků, tak asi nebyl problém si je najít.
Morová rána dorazila do Brna...
edit: a k tomu ještě otočená :-)
Šel jsem včera po sdílené (chodci/cyklisté) stezce. Vpravo, co nejblíž k okraji.
Míjeli mě dospělci s bočním odstupem cca 1 metr. Jejich ratolesti, mnohdy se pohybující Brownovým pohybem si s chodcem hlavu nelámaly. Objížděly mě natěsno, dokonce i ty, které jely v protisměru.
Až vsednou, co by řidiči do aut (tichých, elektrických), ke změně ve vztahu k cyklistům zřejmě nedojde ...
Jsem někde četl nebo slyšel, že i na takové stezce se má chodec ploužit vlevo, tak jako na normální silnici ;-) Resp. tam, kde to není nějakými značkami/čmáranicemi na asfaltu nějak usměrněno...
Jsem se o tom bavil s Lelkem.
Shodli jsme se že na chodnících (i cyklostezkách) se chodí vpravo.
Vlevo pouze po silnici, kde není souběžný chodník.
Sice máte asi pravdu, ale když už se někam takhle pěšky nachomýtnu, chodím tam vlevo. Jsem radši, když vidím, co se na mě řítí a můžu případně uskočit.
Je dobré znát pravidla a dodržovat je, vždy se však ujisti, že stejná pravidla chápou a dodržují i ostatní.
Jinak to může škaredę dopadnout.
Pro ty váhající kudy správně chodit a jezdit jsou piktogramy.
A není ustanovení silničního zákona nadřazeno vodorovnému značení? Nebo to chápeš jako vyhrazený jízdní pruh pro chodce a cyklisty?
Zajímavé to začne být v momentě, když značení na chvíli zmizí nebo se stezka napojí na jinou cestu. To by měli všichni chodci přejít doleva? ;-)
Protože předchozí řeč byla o cyklostezkách, tak jsem nepovažoval za nutné to opakovat. Jsem zavěšen pod příspěvek AV.
Takže pro úplnost - fotky jsou z cyklostezky A1, kousek od "Mostu Inteligence".
:-)))
Svislé je nadřazeno vodorovnému. Pokud není svislé značení, tak se všichni řídí vyznačeným vodorovným. Jde o místní úpravu. Občas jsou třeba vidět příkazové značky chodci jděte vpravo apod.
Fuj! Kdyby místo těchhle pitomin raději pořádně obnovovali vodorovný značení za silnicích. A nedej bože, jestli se to rozšíří i k nám (zatím jsem to viděl u Labe kousek před Ústim ...).
Tak to jsem určitě neříkal. Na chodníku ano, tam by se mělo chodit vpravo. Na stezce pro cyklisty se samozřejmě jezdí vpravo, na kombinované a viditelně rozdělené stezce se jezdí a chodí vpravo ve svém pruhu. Na smíšené a nerozdělené stezce by se měli všichni chovat jako na běžné silnici, jezdí se vpravo a chodí vlevo aby každý kdo jde viděl přijíždějícího a s kolem se mohli snadno a bezpečně vyhnout a hlavně se nikdo zbytečně neděsí.
Borec s kulábrem ve Venomu, připravenej pokropit Prágl:
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/bell-venom...
Hezká vizualizace :-)
Přistála mě na stole kniha, vydaná ve spolupráci s EU a Evropským sociálním fondem pro ČR : "Dobrovolníkův průvodce doučováním v rodinách". Na křídovém papíře, s barevnými fotografiemi.
Jenže :
snímky zobrazují (převážně) cikánské děti, jakoby ostatní děti občas doučování nepotřebovaly.
Není to rasizmus!?
je, tvůj.
řešíš barvu dětí :-)
a navíc to jsou Romové
Držím se označení těchto lidí, které užíval T.G.M.: "cikáni"
Silný argument, i když nevím, jak obstojí v konfrontaci s pojmoslovím VH :-)
Neni. Je to prostě realita.
Buďme rádi, že alespoň někdo (dokonce "překvapivě" pod záštitou EU a "fondů") jí dokáže zobrazit. Představ si, kdyby tam byly (tak jak by jistě předjímali euroskeptici) zobrazeny děti vietnamské, bílé, černé a fialové, ale cikáně žádný ...
Nebýt kolegy, vůbec bych netušil, jaké tady taky máme stavební díla. Přitom jsem v těsném okolí běžel vloni orienťák a vůbec si nevšimnul...
https://mapy.cz/s/dudezamopu
Minulý týden tu v údolí namalovali středovou čáru. No, všude tam, kde mě nepříjemně předjíždí auta, je plná čára. A se zájmem sleduji, jak se drtivá většina aut vůbec nevejde na svoji polovinu, přes plnou jezdí ne jedním kolem, ale skoro celým autem, a to ani nikoho nepředjíždějí ...
Na předjíždění cyklistů to nemá zjevně žádný vliv, cyklisty předjíždí (což můžou), ale přitom jedou víc jak polovinou auta za plnou čárou (a do protisměru nevidí). Jejich boj.
Hned se cítím bezpečněji :-) :-)
Jejich boj??
Až tam na ně někdo bafne z protisměru, tak tě natvrdo skřípnou. No a kdyby nedejbože toho naproti trefili, tak tě vezmou s sebou.
Někteří motoristi ohrožují protijedoucí, i když mají svůj pruh prázdný. Přišlo mi, že plnou středovou čáru traktorista chápal jako vodící pruh...
Když máš vepředu traverzu můžeš si bez obav vybrat kudy pojedeš.
Někteří sice rám lehokola za traverzu považují, ale ne, nezkoušel bych se s nim přetlačovat... ;-)
Právo silnějšího sice v žádném zákoně není, ale na silnici samozřejmě funguje. Když do nákladní obludy narazí osobák, sotva to uvnitř pocítí... o cyklistovi nemluvě. :-/
Čára není zeď, ale celkem snadno se načárá a ještě lépe fakturuje
Jak praví klasik - čára není zeď a expert, za kterým jsem odpoledne kousek jel se do svého pruhu vracel velmi neochotně, zpravidla jen když se vyhýbal srovnatelné váhové kategorii...
Tady je vidět aplikace Kosyginova pravidla, které zní:
větší bere vše :-)
To snad je mnohem lepší a bezpečnější když při předjíždění cyklisty přejedou plnou čáru než když se snaží ji nepřejet, neudělat přestupek, ale že můžou srazit a třeba i zabít.
Tak to, že auto může na plné předjíždět cyklistu, zdaleka neznamená, že může tu plnou přejíždět a riskovat srážku s protijedoucím vozidlem, a už vůbec ne, že by toho cyklistu mohl jakkoliv ohrozit. To bychom si teda ta pravidla vysvětlovali dost svérázně.
Báro, nebuď ddmagog.
Lelek jasně říká, že je lepší přejet plnou čáru, než ohrozit cyklistu.
Ovšem zároveň tím neříká, že je lepší sejmoit někoho v protisměru.
V Anglii chodci mohou přecházet na červenou, když jsou si jisti, že jim nic nehrozí.
Prostě vidíš na stovky metrů daleko, nic nejede, přejdeš na červenou, ten semafor je tam proto, aby ti pomohl přecházet za hustého provozu, ne aby tě šikanoval.
V Německu to uděláš, a dostaneš pokutu, červená znamená stůj a není na tobě, abys myslel, ale abys poslouchal.
No, a ve Francii, tam ať si svítí co chce uděláš si co chceš "jsem tu já, a mě nikdo nebude omezovat" :-)
Tak správně by toho cyklistu neměl vůbec předjíždět, měl by jet v bezpečné vzdálenosti za ním a předjet ho teprve tam, kde to bude legální a bezpečné...
Jenže tohle jsem zažil naposledy v autoškole.
To je jen teorie a nesmysl co se dostal do zákona, který pak právě vede mnohé řidiče k šílenostem když se snaží předjet cyklistu a přitom nepřejet čáru. Ono se také přejetí čáry při předjíždění cyklisty toleruje. Prosazování zákazu předjíždění i cyklistů by vedlo k příšerným a velmi nebezpečným situacím v dopravě.
Bezpečné předjetí cyklisty by mělo být ponecháno na uvážení řidiče.
Tak nepřejetí čáry podle mě nic neřeší, ale opravdu to tak asi někteří motoristi berou... :-/
Mně by přišel užitečný ten minimální boční odstup od cyklisty při předjíždění. Dal bych minimálně metr a trestal bych porušení. Bylo by užitečné naučit motoristy, že s předjížděním cyklisty musí počkat, až to bude bezpečné = na užší silnici, až nic nepojede proti.
Ale nutit auta jet stovky metrů za cyklistou, by opravdu nic dobrého nepřineslo...
Bylo by hezký mít v pravidlech nějaký minimální boční odstup, ale ne vždy a na všech cestách by to bylo možné dodržet. A pak si nějak moc nedovedu představit jak to v reálu kontrolovat a měřit.
Dodržet snad nutno vždy, má-li to mít bezpečnostní smysl. To jako na široké cestě 2m a na úzké stačí 50cm? Když už, tak každopádně svázat s rychlostí, nejde to 2metry, tak maximálně o pět víc, jak cyklista, třeba.
Jak to měřit je otázka, ale když si Němci troufají si to uzákonit, tak to nějak jde, v Německu...
A za traktorem či povozem lze?
Že si už dlouho nejela za traktorem? :-)
Občas je docela problém mu stačit.
To je tak těžké pochopit, že ne každá cesta umožňuje jezdit devadesát a né na každé cestě může auto předjíždět cyklistu tou devadesátkou. U nás začali jezdit, když přišli na to, že údolím můžou objet ucpanou dálnici. Nic tady nemají co do činění, prostě D1 stojí, tak klidně tirák najede na tu silničku z dob Marie Terezie a mastí to tam osmdesát, aby o kus dál zas najel na dálnici, cyklisti necyklisti. Proč nestojí v té koloně na dálnici a sere se na cestu, která s takovým provozem nepočítá a není jako tranzitní určená? A když už se tam nasere, tak ať jede třeba krokem, je-li to na té cestě potřeba.
Pokud tam není zákaz velkým nákladním autům, tak není důvod aby tam nejeli když to jen pro ně vhodnější a účelnější.
Má to řešení, tlačit na úřad a přimět je aby tam zakázali nákladní auta nad 12 tun. Jenže to moc neřeší těsné předjíždění, protože všechna nákladní auta mají v podstatě stejnou šíři.
Pro šťouraly :-)
https://lygte-info.dk/
Dobrej nadšenec...
pirátská hantýrka:
„Off-line setkání nic nenahradí, ale představa, že kvůli tomu z on-line strany downgradneme (snížíme se) na off-line stranu, je bizarní ..."
dodal Pirátský europoslanec Peksa.
Ajta! Tak i mezi piráty se najdou inteligentní jedinci. :-)
Debílek se předvádí.
Kluci od počítačů mají svojí hantýrku, ale do běžného života jí většinou netoahají.
To je asi výsada těch vyhulených palic co mastí počítačové hry (teda gamesy) a tím se stávají odborníky přes IT
Mnohem víc tahají do běžného života tu svojí hatýrku ekonomové a hlavně manageři. Ti IT jsou totiž jiní, ale ne blbí.
No, tak dnes už to o těch IT zdaleka neplatí. Dnes si IT říká kdejakej šulda, co umí ze šablony zmastit webou stránku, případně připojit kompl do sítě, zapojit klávesnici či nějakou podobnou fičůru. Devadesát procent jsou buď obyčejní drátaři případně kódovači, na to není potřeba žádný velký intelekt, prostě řemeslo.
Těch deset procent se nesere do politiky a dělá, co je baví a na co maj talent.
V Bynově začal asi nějaký nasraný důchodce bojovat proti klukům co jezdí downhill ze Sněžníku. Blbý je, že ty tratě (neoficiální, ale lesáky tolerovaný) končej až skoro na bynovským sídlišti, kde choděj do lesa pejskaři, nebo děti. Ale natahovat kvůli tomu lanko, to na přesdržku (nebo jestli ho najdou, na soud).
https://decinsky.denik.cz/zpravy_region...
Jak to vidím já:
X-krát upozorňoval úřad, mnohokrát "žaloval" PČR. Nikdo nic neudělal, všichni strkali hlavu do písku a vyzývali k toleranci ...
Ale jó, asi to tak bude.
Ovšem natahnout lanko, nebo drát, to už je skoro pokus o zabití ...
A furt lepší kluci na sjezďákách v lese, než kdyby se sjížděli perníkem, ne?
... kluci na sjezďákách v lese, kteří (někteří) z lesa vjíždějí plnou rychlostí do sídliště ...
"Hustej adrenalín, voe!"
Máš pravdu, náčelníku!
https://www.youtube.com/results?search_query=dh...
Škoda, že se nikdo nemá ke zlegalizování/povolení, asi by to bylo ku prospěchu všem ...
Ještě mě tak napadá, nebyla by účinnější než to lanko ostrá střelba?
Z mapy
https://mapy.cz/turisticka?x=14.1228147&y... vysvítá, že bikeři "mají právo" jezdit tam, kde a kam jezdí.
Všude okolo "to není to ono", měli by to daleko domů ...