Jaké máte zkušenosti s typy držáků na celodenní výlety? U "obyč" na řidítka bych asi koupil GUB, nicméně mi není jasné co dělat když začne pršet, takže asi mobil svěsit a strčit do kapsy nebo risknout že to zvládne.
Mohu pořídit nepromokavý obal, ale tady zase vidím nebezpečí upaření mobilu, blbý dotyk, blbou viditelnost na slunci apod.
V obou případech pak ještě řeším jak to napájet neb si myslím že zapnutá GPS+mapy.cz mi sežerou baterku za několik hodin - v případě vodotěsného pouzdra bych asi volil takové do kterého se ještě vejde powerbanka, u obyč. nevím, ale protože celodenní vyjížďky by nebyly časté tak si dovedu představit usb kabel a napojení na powerbanku v brašně.......
Jak celodenní výlety s navigací v mobilu řešíte vy?
Já jen tak snad okrajově s mým způsobem plánování cest ... občas jsem tu pročítala, jak lze cestou napájet, ale nepostřehla jsem zmínku o dynamu v náboji. Kolega si ho pořídil a má ho napojený na powerbanku.
dík za typ rychle jsme shlédnul a mám za to, že kvalitní náboj s dynamem jsem rozhodně 3t+ ne li více...
https://www.nakole.cz/diskuse/25642-nabijeni...
Nabíjet napřímo z nábojového dynama moc nejde, nakrmit pwb a pak nabíjet asi jo, jen jestli to pokreje energetické nároky.
Zatím nejshůdnější řešení je powerbanka, ty dobré umí i rychlonabíjení.
Pokud to jde, raději se nabíjení na řídítkch vyhnu, tomu konektoru to klepání nedělá moc dobře, když ne, tak vidíš jak to mám. Protože PWB je větší, mám ji v rámové brašni"e a odtud ten napájecí kabel.
Na předchozí (na dnešní standardy mrňavý) telefon jsem měl nepromokavé pouzdro od Topeaku. Kvůli nabíjení jsem po čase obětoval nepromokavost a prostřihl jsem dírku na kabel. Vlastně nikdy se mi nestalo, že bych v dešti nutně potřeboval navigaci na řidítkách, stejně jsem vždycky zastavil někde pod střechou.
Teď mám telefon, který se do pouzdra nevejde, ale zato je nepromokavý sám o sobě. Zbývá vyřešit držák, který by pasoval vedle jeho nešikovně umístěných bočních tlačítek...
https://www.urbantrend.cz/produkt/drzak-mobilu...
tihle funguje, ale jisdím gumičkama, proti vlastní blbosti, nedotažení
Mobil na řídítkách mi přijde hrozně zranitelný. Uvažuji o pouzdru na rámové trubce. Tam je trochu ukrytý před nejhoršimi mechanickými údery. Ovladatelnost v tom obalu jsem zatím neuvažoval. Ještě stále mi dosluhuje Garmin.
Jeeš tak, że klem lítá kamení?
Mobil na řídítkách je v pohodě, k úhoně může přijít, a často přichází při manipulaci, nasazuješ, vyndaváš, pořádně neutáhneš,...
Prk to chce plastové pouzdro zezadu a na skle ochranné tvrzené sklo, a taky dost štěstí
Jo, přesně tak. Když to položím, tak tu placku na řídítkách utrhnu. Jednou mi tachometr podebrala větev a už jsem ho nenašel.
Jinak ten tvůj držák se mi moc líbí. Na silničku príma.
Tady je za cca 9 dolarů vymakaná verze g-85 https://www.aliexpress.com/item/32952964725... ....... mám ji už v košíku, ale teď ve mě hlodá červíček zda ten mobil opravdu neschovat do pouzdra na nebo za představec :-(...
To je ono.
Pouzdro prudí, vyndavat, nandavat, to je nepraktické a v tomhle vedru v tom mobil uvaříš.
Největším nepřítelem je vlastní nepozornost, opravdu to dotahovat.
Jo, tenhle je dobrej, sám mám odlehčenou variantu G-86
Maj tam spoustu variant
http://gubchina.com/CategoryResultlist...
Já taky furt odlehčoval, až jsem zjistil, že problém není 6 gramů na držáku mobilu, ale 20 kilo v pase :-)
G86 jsem na aliexpres dohledal jen za o pár dolarů vyšší ceny a v podstatě jsem nenašel rozdíl oproti G85...... ono je otázka zda by nestačil i levnější model...
na celodenní výlet si nastuduju mapu papírovou, obraz mapy si uložím do paměti. Většinou stačí informace kdy odbočit a kam. Mobil uložím do nepromokavé brašny pouze pro případ, že bych byl úplně zakufrován a nevěděl kde jsem. papírovou mapu vozím i s buzolou v nepromokavém obalu pověšenou na sedle za zády.
a kdybys náhodou jel na tři týdny, tak si s sebou vezmeš vozejk, nebo Einsteinův mozek, a pochopitelně, buzolu :-)
náhodou ale jen opravdu náhodou jsem jel na tři týdny a opravdu jsem si bral vozík extrawheela, protože mapy mi jenom na Polsko zabíraly půlku brašny. Bez buzoly se blbě orientuje mapa.
Dobrá metoda. Je totiž poměrně exaktně dokázáno, že trvalé spoléhání se na navigaci (podobně jako na kalkulačku v případě počítání z hlavy)vede ke snižování až atrofii vlastní orientační schopnosti. Kdo chce kam, pomozme tu tam.
Ono mezi "trvalým spoléháním se na navigaci" a "praktickým využitím navigace" je safra rozdíl, a tyhle kecy o "atrofii" mají cenu psího lejna a jsou ubohým výkřikem.
Kolega, i když informací o nabíjení je zde už mraky, chce vozit telefon na řídítkách a má k tomu své důvody. Držáků na mobil na řídítka je dneska k sehnání spousta, stejně jako existuje ohromné množství powerbank, které mu umožní telefon udržet v chodu po dlouhou dobu.
Proto vyprávět o tom, že se "naučím mapu" a pak jedu po paměti, a v nepromokavém vaku někde vezu papírovou mapu a buzolu jsou mu prakticky k ničemu, protože tohle řešení, které jsme nechali v minulém století, zřejmě nepožaduje.
Souhlas. Kdybych tu mapu udržel v paměti, tak bych nepotřeboval navigaci. Kdybych jezdil po silnicích, tak by to asi bylo částečně možné i pro mne, ale po polňačkách už to nejde. Dokud jsem viděl na mapu na řídítkách, tak mi tam stačil mapník. Teď už pomalu přestávám vidět i na tu mapu v navigaci. Jsem vděčen za tu značku na mapě, kde zrovna jsem, poněvadž na vlastní neustálou orientaci už nemám oči. Když se chci podívat na mapu v navigaci, musím sundat brýle, nebo koukat pod nimi. Za jízdy je to občas docela obtížný kousek.
Nikdo neudrží v hlavě mapu Evropy, včetně cyklotras.
Nespoléhat se na navigaci, vědět stále kde jse, je nutnost. Ale není vůbec nezbytné tu mapu mít na papíru.
Gak je ovšem nezbytné mít nabito, a o tom je tohle téma.
(PhysOrg.com) -- McGill University researchers have presented three studies suggesting depending on GPS to navigate may have a negative effect on brain function, especially on the hippocampus, which is involved in memory and navigation processes.
Napsal to jeden, někde, ale anglicky, tak je to pravda..
Na uvedeném odkazu jde vyhledat ony tři studie, každou vypracoval kolektiv autorů, tedy ne "jeden". Jinak doporučuji vyhledání Dunning-Krugerova efektu, který pasuje na reakci na tuto glosu.
Aha.
Z kolektivu autorů se neposeru.
Takže podle tebe, na základě tvrzení nějakých, je každý, kdo používá navigaci během pár let dement.
Vzhledem k tomu, jak dlouho, či krátce, je navigační systém v provozu si troufám tvrdit, že meleš blbosti. Nikdo za tak krátkou dobu nemůże mít dostatek dat, tak jen vaří z vody, asi jako soudruh Engels, když tvrdil, že brambory způsobují tuberkulózu.
Že to s logickým myšlením mladých jde cu grund ale prokázat asi lze. Na tobě bezpečně :-)
ona ta papírová mapa v nepromokavém obalu není jen tak někde ale mám ji pověšenou za hlavovou opěrku za zádama, takže je kdykoliv po ruce. Nemyslím si že GPS je špatná. Ale papírová mapa nežere elektriku a na papírové mapě mám lepší přehled o okolí. Jenže já nehltám kilometry abych dojel z bodu A do bodu B za předem stanovený čas ale více objevuju co je kolem mě. Toulání se tomu říká jazykem mého kmene. Minulé století nebylo až tak špatné teda bylo v něčem lepší než to století současné. Ještě lepší bylo to předminulé století. Ale to jsem měl možnost zakusit jen malinko, jen jsem do něj nahlédnul takže si ho možná idealizuju.
Bez mapy to nejde.
Jen její papírová forma je poněkud nepraktická, pokud jedeš dál než za humna.
Ono to vůbec není špatné "netoulat se" ale "máknout si", zvláště když jinak furt sedíš na zadku a "natouláno" máš dost.
Předem odmítat digitální věk taky není nic moudrého, pamatuji se, jak před pár lety jsem měl od mnohých zde psí hlavu a oslí uši, za smartfouna, vsadil bych se, že dneska to v kapse mají i ti, co přísanali na tlačítka.
Hoch chtěl poradit, jak nabíjet, a s tím mám fakt dost zkušeností, a debaty o přednostech papíru, či zlatých devadesátých, jsou mimo poptávané téma.
Se zapnutou GPS a Mapy.cz v přehledovém režimu mi IPhone vydrží celý den úplně v pohodě. Mobil v pouzdru ma horní rámové trubce.
ifone má możná slušnější baterii a míň žere, nicméně "celý den" není relevantní údaj.
V hodinách: 6, 8 nebo snad 14?
Fotí se během cesty, jsou zapnutá data a BT?
8 - 20:00, data využívám max hodinu denně, k focení používám foťák. BT také k ničemu nepotřebuju.
hmm, tak to ajfoun není moc jinde, omezíš spotřebu, a strojek víc vydrží
žádný zázrak ani řešení
podobně jak ta papírová mapa, taky proud nežere
Pro mě to je řešení....
Budiž ti přáno.
Jak ho máš nastavený? Zhasíná sám display a rozsvěcíš ho dotekem na obrazovku? Nebo mačkáš postranní zapínací tlačítko? A co grafické heslo nebo dokonce otisk prstu. To je asi třeba celé přestavět a uvolnit bezpečnost toho mobilu. No a po jízdě zase přestavovat zpět?
Nebo se to dá přestavět nějakým skriptem naráz?
Nastavení běžné, aktivace spodním tlačítkem. Pokud potřebuju koukat do mapy déle, např. při průjezdu městem, nechám si Mapy.cz (v offline režimu) svítit na obrazovce. Když je nepotřebuju pak tlačítkem zhasnu. Zámky obrazovky nepoužívám.
Při denním trasování si napíšu významné body cesty na papírek, to mi pro hrubou orientaci stačí. Pro podrobnější orientaci pak mapy.cz v offline režimu. S 10Ah powerbankou takto funguju 5 dní bez nutnosti dobíjení. Víc nepotřebuju. V civilizaci na kole tedy jednou za 5 dnů ubytko se zdrojem elektřiny. Iva to má obdobné s tím rozdílem, že si místo map pouští pro záznam trasy Endomondo a taky vydrží 5 dnů. Ale ona více využívá data.
Pět dní mimo civilizaci 5x140 = 700.
To bych musel jet na Sibiř :-)
Zhasínání, vypínání displeje ušetří dost. Nemám jabko ale Sony. Spoustu toho sežerou data a wifi. Se slušnou powerbankou byxh si troufnul těch 5 dní přežít, bez toho, abych se omezoval, teda kromě toho, že displej nesvítí, když nemusí. A když si vezmeš 700 g těžkou pwb, můžeš se odpojit na 14 dní, a neomezovat se. Nabíjení dneska už není problém.
Spíš si říkám, proč žravý telefon, když jeho schopnosti nevyužívám. Koupíš si Porche rbys jezdil z Břevnova do Dejvic?
Jeď si kam chceš a jak chceš, je mi to fuk.
Můj první příspěvek byla odpověď tazateli, dál už to nehodlám komentovat, je to jen ztráta času.
Apropos... ty si taky koupíš "nabušenou rychlou silničku" a pak na ní jezdíš 12km/h....
No, ale vydržím tak 170 km.
Jak už jsem někde psal, průměrná rychlost osciluje kolem 13 km/h, s pauzama, člověk furt nejede.
Průměrná rychlost v pohybu ale není o moc vyšší, data ukazují mezi 16-18ti km/h. Žádný zázrak, jedu o moc pomaleji než ve dvaceti.
Ale těch 2444 za 21 dní jsem ujel.
Říká se, že lidské tělo dokáže mnohem víc, než si člověk je ochoten připustit. Když už nemůžeš, máš ještě stejnou rezervu co jsi ujel.
Mám za to, že já mám záklopku jinde.
Donutím tělo poslouchat a makat déle, než snese.
Má to pak své následky.
Pujčím ti svoje kolo, svoji výbavu, a zkus to.
Pak se pošklebuj za 13 km/h.
Donutit tělo makat poslouchat a makat déle než snese, umí každý amatér. Ale aby se s tím chlubil v tomhle věku, musí být korunovanej.
No, asi ne tři týdny.
Rád tě vidím, konečně bude veselo, dozvím s e, kde jsem čaroval s čísly?
Hoch se ptá jak nabíjet a upevnit mobil při jednodenní vyjížďce.
Kolik km a jak rychle ujedeš je mimo poptávané téma....
Zlý človíčku, ty se mi vysmívâš za rychlost.
Den na kole může být různě dlouhý.
A můj má tak 12-14 hodin.
Tak nabíjím.
já bych asi používal offline mapy.cz, mohl bych vypnout wifi a data, BT asi ne kvůli handsfree.... s případným častým odemykáním to je pešek - jednak gesto (chráněný mobil ze zásady + vynucení ze strany google pay) a potom když odemknu tak mi to spadne na plochu nezůstává původní aplikace (možná to jde konfigurovat...)...
Mě se uspí obrazovka po chvíli, jedno jak nastavená. Svítí mi jen když nabíjím, po zhasnutí displeje musím zmáčknout tlačítko a ťápnout na ikonu mapy.cz a v ní zvolit znovu trasu. Za jízdy to nezvládám, proto nechávám navigovat, bo offline zobrazení a posunováním s vycentrovanou polohou mi nefunguje.
nabíjij z PWB a nešetři...
Kolegové theoretici ti budou radit lecos, ale já takhle objel kus světa.
Proč mâš vypínat, šetřit, trápit se, když slušná pwb váżí deset deka.
mapy.cz nejsou nejdokonalejší. Mě se líbí Navigator od MapFactoru. Je to česká firma, navigačku můžeš mít zcela zdarma, mapy buď zdarma komunitní, nebo placené od TomToma a můžeš si detailně nastavit u každého vozidla (tedy i kola, nebo pěšáka) povolené a zakázané typy cest
Spoléhat se jen na mapy z OpenStreetMap.org bych moc nechtěl, bo mapama.cz jsem dost rozmlsaný. Když dám mapu opravit, tak to udělají v příští aktualizaci, ty mapy z OpenStreetMap.org takovou poporu nemají. Teda alespoň o tom nevím, to mně kdysi odradilo.
Na navigaci mapy.cz opravdu nejsou nic moc - tedy ozkoušeno to mám jen v autě. Na kole navigaci v pravém smyslu nepoužívám, nejvýš si předem vytvořím nebo odněkud vyexportuju plánovanou trasu a té se pak držím.
Ale pro turistiku (i cyklo-) jsem zatím lepší mapy nenašla a to dokonce ani pro zahraničí ne.
Mám neodolné telefony a čínský držák z alíka za 30Kč ve vláknu od Jindry. Pak vozím power banku 10Ah, která vydrží nevolací telefonní navigování 6hodin ve vodotěsném dodo pouzdru. Jestli chceš tak Ti to nafotím. Inspiraci jsem čerpal u Ifči.
Při deštíku jsem to dal do mikroténového sáčku.
Mám plastový obal na mobil z fólií plus extra sklo. Držák quad lock.
2 roky zpět jsem měl držkopád na Palmovce, mobil jsem ohnul.
Nabíjím z dynama zabudovanou baterií. Z ní mobil. Baterii mám primárně aby mi nezhasli světla když se ploužím nesjízdním terénem, ale velikost je aby nabila mobil.
Mobil vydrží navigovat 150 km přes bt do sluchátek. Displej zapínám na zložitějších křižovatkách. V zeljváku na displeji není nic vidět a nereaguje ovládání.
Nosil jsem mapu 1:50000, ale za den jsem musel otočit mnoho listů a naopak ve větších městech jsem to potřeboval podrobněji. Teď jsem si pořídil Atlas s cyklotrasami 1:240000, abych měl přehled, ale za jízdy je to nečitelné, asi stárnu
Jo a to nejdůležitější jsem nenapsal. Po roce jsem nalomil quad lock na obalu.
promiň starci jazykově nevybavenému v o je to "quad lock"
Co je obal snad budu vědět.
Je to komerční název produktu. Tímto se omlouvám Češtinovi a od teď píší Quad Lock®.
podle reklamy na stránkách kvadloku je to nejlepší,nejrychlejší a nejbezpečnější systém na světě, který ty jsi po roce nalomil takže je nepoužitelný?
Tak jsem poslední dobou jezdil s navigací v mobilu mapy.cz a ověřil jsem si, že navigace a zobrazování pozice na mapě aplikace, které mě po aktualizaci mobilu začalo chodit, na mapy.cz vybíjejí zhruba stejně s rozdílem zanedbatelným, bo jednoznačně nejvíc sežere to podsvícení displeje.