Na snídani ve Strasbourgu je moc brzo, celé město ještě spí. Tady to umím, rovně, pak u mekáče doprava přes park a jsem u kanálu Marna-Rýn, který bude mojí navigací dalších 70 kilometrů. Trochu vystrašeně sleduji oblohu a čekám, kdy se nad obzorem vyloupne ten neúprosný, zářící tyran, ale „zatím…
Některé pasáže bych si nejspíš i docela rád projel. Škoda, že to nejde si tam jen tak vždycky ráno zajet z domu :-)
Jo, někam se člověk rád vrátí, asi to jde vymyslet, aby člověk nemusel přejet půl Evropy, ale možná těch pâr chvilek někde, je odměna za tu námahu
Tak se tam prostě na kole jezdí, nemusí, ale jezdí, když nikoho neohrožuješ, včetně sebe, není důvod tam trčet. .
Světlo není zeď, prostě jen informace, že se musíš trochu víc rozhlédnout.
Rychle si na, to zvykneš, ale není to platné pro celou Francii, ale specifické pro Paříž, neukázněnost chodců a cyklistů dosahuje maximálních rozměrů.
až v říjnu pojededem do města, světel, můżeš přijet, a naučit mě jezdit po Paříżi na kole :-)
Ale mám pro tebe specielní album, bacha, ať si necvrnkneš do kalhotek :-)
https://photos.app.goo.gl/5q7go7e9eHFTQCsV9
....co si tam "cvrnkne"- žeby kuličky? :-(
hovorová čeština ti furt dělá problém? :-)
...mi ani ne, jen ten význam. Když mrknu(spisovně- podívám se) na tvůj komentář a vidím "pojededem", tak se nabízí i překlep.. ;-)
cvrnknout si do trenek/kalhotek..
znamená, se počûrat, po vašem pocikať.
Uč se
.. my jsme jako kluci cvrnkali kuličky prstem do důlku, nebo někomu cvrnkli prstem do nosu- cvrkli sme si do kalhot jen strachy, ale možná je to teď jinak... ;-)
Ano, elektrokol přibývá, ale dobrou polovinu cykloprovozu tvoří kola Vélib, a hodně je tam kol, kterým se tu obecně říká "plečka"
Ohromným problémem jsou totiž krádeže, takže pokud nemáš kolo kde "garážovat" na dražším jezdit nebudeš dlouho. Proto ta popularita Vélibu.
Ve Francii obecně, v činžovních domech, se nesmí nic odkládat ve společných prostorách a na chodbách, i když tam je dost místa, Žádná kola, botníky a ani boty. Požární regule. Byty jsou drahé a mrňavé. Kam s ním je fakt problém. A furt se krade....
Proto ve Francii nikoho nepohorší ani nepřekvapí, že dražší kolo bereš na hotelovou cimru, i když někdy mají kolárnu. Občas ti toi doporučí, protože kolárna je "non surveillée" a může tam každý.
Poslední rok jsem zaznamenal ohromný nárust těch sharovaný elektrokoloběżek, naopak, sharovaná čínské kola zmizela.
A viděl jsem pár konfliktů, kdy rozhořčení občané hnali koloběžky z chodníku. Pikantní na tom je, že když na stejném chodníku svištím na elektrokole, nikdo se nepohoršuje.
Mohl-li bych si zavěštit, budoucnost v Městě světel budou tvořit sdílená elektrokola,
Odpadne problém s krádežemi (teda pro uživatele sdíleného kola, ne pro provozovatele) a i problém kam s ním. Bude snadné ohlídat rychlostní limity přípomoci, a spekrum uživatelů se rozšíří.
Infrastrektura pro kola je vybudována, ukáznit chodce - turisty, aby stezky nechali volné se asi nepodaří, stejně jako se asi nepodaří zajistit, aby na stezkách neparkovaly dodávky vykládající zboží.
Tohle je už pár let staré, v čase 2:11 je vidět krásný příklad pařížské cyklistiky
https://youtu.be/bRMELi866QA
kolik tak týdně najezdíš, na kole, po té Praze? :-)
V Římě se chovej jako Říman.
Konečně máte co řešit, tak si to užijte :-)
Zkus dělat co tobě a okolí vyhovuje a hlavně na co máš :-)
I u nás se dost často jede na červenou :-) a třeba to je v Paříži běžná zvyklost, nevim, nebyl jsem tam. A pokud to je někde obecně uznávanou zvyklostí, tak když tam pojedeš, tak asi není nic tak špatného řídit se místními a obecně uznávanými zvyklostmi.
Jak se kdo kde chová je vždycky jen na tom dotyčném.
Koukej se kolem sebe, jak to dělají místní.
Někdy je to dost naostro, a nemám dolik najeto v jejich podmínkách, abych si to troufnul, jindy nemám problém.
Myslím, že už jsem to taky nedávno psal. Člověk si na to zvykne, červená, která je určena k tomu, aby chodci mohli přejít se ignosuje běžně, pokud chodce neohrozíš nebo neomezíš, nevím, jeslli do nakonec není povoleno, stejně jako jízda v protosměru jednosměrky. Protože je takové světlo co pár metrů, cyklisté by víc stáli než jeli. Pak je červená na křižovatce tvaru T, když najíżdí auta zleva, ty v pravo u chodníku, nebo v pruhu pro autobusy klidně můžeś pokračovat.
Mdyž máš červenou, a auto najíždí zprava, měl bys stát, na červenou. Ale pokud je křižovatka zasekaná auty, která se nehýbou, prostě prokličkuješ zase do toho svého pruhu, barva nebarva.Tr auta se s tebou taky nemažou, klíďo ti zablokují přechod, a na druhou stranu, při striktním dodržování pravidel by ses dostal, až opadne dopravní špička.
Tedy co poradit?
Koukat kolem sebe, učit se, a řídit se spíš rozemem než světly, tedy v centru.
Nevztekat se, že ti v cyklopsyhu sdojí zaparkované auto, že trm mamina tlačí kočárik, nebo kluci hrají čáru, obejet to a být v pohodě.
Nepřenášet zvyky z Paříže jinam, třeba v Magdeburgu jsem takhle jel asi 2 km, co chvilku červená, nikde nikdo. Vidím madam vedle mě na kole, poctivě čeká na zelenou, tak stojím a čekám. A, tak jsme poskakovali asi deset křižovatek. Prostě takhle to tam mají, lhostejno, je-li provoz na nule, červená tam znamená stůj, místní to respektují, nebudu hrát chytrýho a neukázněnýho.
Není to tak složité pochopit, doufám.
Spaní na divoko tam, kde je to zakázané, nikomu neradém a nedoporučuji, tedy pokud zrovna hení v houfu domorodců, co také tak spí.
Paradoxně, při své první návštěvě Paříže, jsme s Honzou také spali na divoko a, tam, kde se to nesmělo, u Seiny, v Boloňském lesíku. Bylo tam asi 100 stanů. Ráno policajti obcházeli všechny stany a třásli s nima, aby nocležníky vzbudili, a oznámili, že se to nesmí, to bylo vše, co proti tomu dělali. Vydrželi jsme tam 3 dny, stan, i kola přivázaná ke stromu.
Byl jsem se na tom místě letos podívat, divoký kemping tam už není. Mám pocit, že kolo přivázané ke stromu by tam nevydrželo déle, než jeden den....
Ano, v Holandsku nebo Německu se na divoko nespí a netoleruje, a ve Švýcarsku navíc pokutuje.
Široko daleko...
tak jo, uč se...
https://youtu.be/C4h9iqtclQw
Nehodlám diskutovat o tábo#ení, ani p)tákovinách, kde zákazovou značku si ten, co nosí kole po horách, vysvětloval jako piktogsam, co naopak doporučuje tábořit a vodit tam psy.
Spi si kde chceš.
Obejet Vítězný oblouk je něco jako oslava toho, že jsem dojel ve zdraví. Na Etoile moc cyklisdů nebývá, ale najdou se. Ono totiž není extra dopraví důvod tam kroužit
Kolem 1:20 bys tam jednoho kolegu mohl vidět
https://youtu.be/UQj8jggUJo4
a tady je další vidět hned v 10té vteřině
https://youtu.be/NJxaHP6EXT0
Zase normálně, ve tvém stylu vysíráš. Víš jaké to je na kole, tam, kde si nikdy na kole nebyl, víš, že podle netu, jaké je, nebo nenívedro 1000 km od tvé prdele, a sám by sis troufnul tak na Slovensko, kdybych ti nepomomoh, za což ser mi odvděčil trvalým pomlouváním a vytvářením lží.
Prostě Oblouk jsem obejel, a dojel jsem i dál, a přejel jsem ten andorskej kopec, ke kterému jsem po svém dojel, v cizině ostudu nedělám, protože se domluvím několeka jazyky a mimo jiné, tam už 25 let mám zákazníky, a moje www.cs-sklo. cz navštívilo 358 tisíc lidí ze 150 zemí a vrací se a píší mi.
Tak si svoje závistivé kecy strč do prdele, protože ty jsi ukázkou toho malého, líného, zaprděného chudáka, co umí jen pomlouvat a nikomu nikdy v ničem nepomohl.
Prostě sráč co když sám je neschopnej, škodí a, pomlouvá a nepřeje ostatním, co nejsou líní ani fyzicky, ani mentálně.
Ty jsi fakt....
Už zklapni.
červená znamená stůj ve většině civilizovaných zemí. Akorát v Číně to prý mají opačně ale tomu se mi moc věřit nechce. Přece jenom tam mají civilizaci o hodně déle než jinde. No a teď v té Paříži to asi berou po africku. To je dobře, že ses přizpůsobil. Bys tam jinak vypadal jako vesničan odněkud z polského venkova. ;-)
Nebudu te pouštět do polemiky, jak moc Paříž je civilizovaná :-)
To máš jednoduché. Chovej se tak, aby tě místní nehnali vídlema. Pokud nejseš úplně blbej, během krátké chvilky místní zvyklosti odpozoruješ.
jj, jeď když ostatní jedou, stůj když stojí...
Jsme strašně zhejčkaní a sypeme se při první komplikaci. Tohle by dával pravidelně málokterej Evropan : https://www.youtube.com/watch?v=1ZupwFOhjl4
:-)
No faktem je, že jsem si to v Hanoji opravdu netroufla. Ostatně byla jsem tam jako turista a neměla jsem tu potřebu to za každou cenu zkoušet. A vidle na mě nikdo nebral, když jsem se přepravovala taxíkem:-))
A to já bych to bral jako největší zážitek. Půjčil si skútra a tři dni by mě nikdo nedostal z ulice :-)
Mimochodem, až se někdy dostanu do Paříže, kruháč si dám hned několikrát. Třema okruhama od kraje do středu a třema zas zpátky. Tam jsem se chtěl vždycky projet, co jsem to zahlídnul v nějakém stařičkém filmu. Totéž co různé serpentiny, nebo kultovní anglický multikruháč. Prostě je to pro mě turistické lákadlo, jak pro jiného tlačenice v Benátkách nebo na Karlštejně.
Jenom se sunout je o ničem. To můžu na D1.
Musej se vymýšlet bojovky - různé změny směru, odbočování, křižovatky, atd. Banány bych si určitě vezl, ty já rád :-)
No, jo, vidíš jak se člověk plete?
Osobně bych tě tipla spíše někam do oblasti Lao Kay, někam na Sapu, na Fansipan nebo tak něco.
Ale pokud máš v oblibě jízdu na skůtru ve čtyřiceti stupních, vysoké vlhkosti vzduchu, pod smogovou duchnou Hanoje, tak proč ne, že?
Každému, co jeho jest:-))
Mám rád pestrou stravu. Bezmotorově i motorově. S chutí bych to prostřídal. :-)
No tak to prostě udělej. Podniká to ročně tisíce Čechů a sta tisíce Evropanů. Nic na tom není.
To oni nikdy nepochopí, Rondo
Je to pitomost, ale když to neuděláš, do Pa#íže si nedojel :-)
https://www.youtube.com/watch?v=0uDYHCzPFvM
třeba tenhle polský kamion jezdí úplně jako Pařížan. Škoda, že to nevěděl ten fíra na pendolinu.
Jestliže nechápeš, co jsem napsal, tak budeš asi stejnej blb jako ten kamioňák... já nevim, jak se jezdí v Paříži přes přejezd, ale u nás ne.. ten se chová tak, ABY HO MÍSTNÍ HNALI VIDLEMA
Pokud jde o autoa, červená se respektuje vždy.
Co je problém, že na zelenou se jede, i když je zřejmé, że za křižovatkou to stojí, a auta uvíznou uprostřed.
A pak je zelená z druhé strany, ti také jedou, a na křižovatce vznikne troubící špunt, kdy už na barvách moc nezáleżí...
Jinak jezdí se drze, a nesmlouvavě se cpou, ovśem bez agrese či hněvu. Prosdě se všichni snażí někam nacpat.
A mezitím chodci, cyklisti, zmatení turisté co pořizují selfí"ka, a ono to nějak funguje, a nepobijí se...
ve dvou příspěvcích si použil slovo blb. Už si s tím byl u své doktorky? Některé duševní poruchy je radno podchytit včas. Obvykle tím pomůžeš i svému okolí i když sám na sobě žádné změny nepozoruješ.
Opravdu nechápeš psaný text, máš nějakou poruchu? Hodnocení BLB se týká tebe. Jestliže s ním nesouhlasíš, mohu ti nabídnou duševního giganta mikroskopických rozměrů. Ale obávám se, že to na tebe bude moc složité. Pak je také možné, že jsi obyčejnej malej trouba.
Budu tak hodný, že se ti pokusím jednoduše v několika navazujících krocích vysvětlit, proč tě považuji za duševního ubožáka, i když se bude jednat patrně o marnou snahu.
1. Byla vznesena otázka, jak se má chovati našinec v cizině.
2. Moje odpověď tak, aby tě místní nehnali vídlema (což je ekvivalent V Římě buď Římanem) jinotaj ti polopaticky osvětlím: Snaž se chovat jako domácí.
3. Na to ty dáváš příklad polského ignoranta ve Studénce, a že je to Pažížan. Souvislost nějak nechápu - i kdyby bylo v Paříži zvykem zapíchnout kamion před rozjetým vlakem, ve Studénce to rozhodně zvykem není.. Možná ti unikl zeměpisný detail, kde je Paříž, a kde je Studénka. Zkus si obě místa najít prosím třeba na Google mapách, pak zjistíš, že tebou uváděný příklad je jako doklad mé odpovědi zcela mimo mísu.
4. Ve své reakci se ti snažím ironicky a vcelku jemně a stručně naznačit, že se mýlíš a stávající příspěvky jsi nepochopil.
5. Tvůj další příspěvek mě utvrzuje v tom, že potřebuješ účinnou neodkladnou odbornou pomoc, nebo jsi prostě kretén, co si akorát libuje v rozesírání diskuzí.
až ti praskne cévka tak to nesváděj na mne já ti doporučil odbornou péči.
Hm, tedy B je správně - rozesírač diskuzí. Tedy takovej ekvivalent beďaru na velocipedistově zadku...
Tak teď jsem z toho jelen:-))
Myslíš, že by místní hnali šíravníka vidlema, kdyby zastavil na červenou?
V okamžiku, kdy by místní v klidu jeli a on to zapích v okamžiku, kdy to tam není zvykem a způsobil tak z pohledu místního kolizní situaci by se asi poučil v oboru francouzských nadávek :)
To ses koukala blbě. Velocipedista sice na červenou zastavil, zcela správně aby pustil ty co měli zelenou, ale jakmile bylo volno a nebylo koho pouštět, nečekal jako tydýt na zelenou, ale jel dál, nikoho neohrožuje normálně na stále svítící červenou.
PS Taky pokud jedu, nebo jdu a mám červenou a nikde nikdo, normálně pokračuju, červená nečervená. Nevěřím na neviditelná auta a chodce.
Já taky nevěřím na neviditelné chodce. Ale ti na videu byli viditelní, to jen performer je neviděl:-))
Ale to máš těžké. Byt králem na cestách to je safra odpovědný úkol. Nemůžeš furt řešit, zda náhodou kočárem nepřejedeš poddanému paty:-))
Přejíždějí se špičky a proto se pracovní boty v automatizovaně zásobovaných provozech opatřují ocelovou špičkou. Teoreticky by ta špička měla ochránit prsty před rozdrcením. Přejet patu je obtížný úkol i pro robota. Možná je král na cestě šikovnější :)
To nemá smysl.
Prostě dojet do Paříže, byť ne hnedle z Prahy, na kole, je na šedesâtiletýho dědka dost výkon, není nâs mnoho.
A nejen to, pak pokračovat.
Zarazil jsem jim kecy o hraní s čísli, že kdo chtěl, mohl mě vidět on line. Nechtěl nikdo.
Takže, musí přijmout, že jsem to fakt ujel.
Tak se hledá, kde by mě umyli hlavu.
Na červené na Etoile?
@ A bude srât, kráva
Teď už mi to nedá.... Malá parafráze:
Prostě dojet do Paříže na kole je i pro 67-letou babu dost výkon. A nejen to. Pak pokračovat (na jih, přes Pyreneje a Španělskem až k Atlantiku). A to jsme byly takové tři. Ale pravda, už před 4 lety.... :-)
A jen poznámka - ten Vítězný oblouk jsme si objely taky :-) To je čirá radost, která asi k člověku patří a musí nějak ven...
Jo, Pyreneje jsou hory, taky jsem je jel, ale je to 8 let. Sám.
Jo, tak tímhle byli pověstní němčouři ještě v dobách NDR. V létě se houfně vracívali přes HK od Balatonu ve svých Warťasech a Žigulech. Byli postrachem hlavně na Brněnské třídě. Tam už tehdy bylo několik semaforů za sebou. Byly naladěný tak, aby se (tehdy povolenou) šedesátkou plynule stíhaly. No a když jel člověk na chvostu kolony, musel na to krapet dupat a na oranžovou se ještě malinko přidávalo, aby se to stihlo. - Ne tak dederóni. Pro ty byla oranžová zeď, stáli na fleku. Dupnutí na brzdu nejednou znamenalo klasickou kufrovku, minimálně pak gumování těch za nima a láteření.
Až dojedeš ty do Paříže na kole, pak se budem bavit.
Teď už drž hubu, babo zlá
Hele, ona jen prudí, kašli na ní, snadno bych jí sebral slovo, ale ať se předvede, nádhera...
Fakt škoda to číst, jako Pacient, budou prostě vysírat, aby odvedli pozornost od toho, že to byla dost dlouhá cesta,.
Měli jste pravdu, přételé, vysírače prostě nemám do debaty pouštět.
Myslel jsem si naivně, že se chytnou za rypák a dají pokoj.
Nedají.
Tak budou mít ban.