Mám s tím nějaký problém - jednou vydržely cca 5 tis. km, většinou ale tak 1 - 1,2 tis. Pak to prostě přestane reagovat na řazení a musím je vyměnit. Podotýkám, že tam mám nějaké džekvajry, šíleně drahé (uvnitř ocelová spirálka), lanko pravidelně mažu - a stejně to nepomáhá. Teď tam dám ty obyčejné černé, jak tady někde radil merida, ty jsou levné. Dělají mi to bowdeny na lanku k přehazovačce, na smyku mám pořád ty původní a jsou ok. Nějak to nemůžu pochopit - na krossu mám najeto spoustu kilometrů a vpořádku - pořád ty původní, zatímco na tom HTčku to nějak zlobí.
Ahoj
Koukam, ze ty s tim mas porad nejake problemy. Ze uz jsi to tu resil? Ja s tim problemy teda vubec nemam. Abych se priznal, jeste jsem v zivote bovdeny na kole nemenil...na zadnem...Obcas do nich caknu GT nic vic, nic min...zadna jina starost...
No jo, teď se to nějak nahromadilo - ty destičky, náboj a včera k tomu zas ty bowdeny. Mě to vytáčí, protože na jiných kolech choděj a tady tohle :-)
Ceceee...sezona v plnym proudu a ty byt nepripraven:-) S tema bovdenama je to divny...nikdy jsem u nikoho nic podobneho neslysel. Zkus vymenit vse...bovdeny, lanka, promaz a uvidis.
a k tomu navíc problém, jestli se dá svařit griotka...
Koukám, že ti exhumace trvala dost dlouho :o)))
ZTen samej problem jsm mel taky, zadni bovden u prehazky vydrzel pokazdy jen chvilku, nekdy treba jen 200 km. Urcite mas saltr shimano, tak jak se ten bovden ohyba, tak to tam dre. Kup si takovy to kolecko avid rollamajig, nebo jak se tomu presne nadava a mas po problemech, me se to fakt velice osvedcilo a razeni jde i o dost lehceji a fakci to i v nejvetsim marastu, snizi to treni na minimum.
Na řazení bys měl mít indexový bowdeny, to jsou bowdeny kde není spirála, ale drátky jsou podélně, takový bowdwn se při tlaku nesmršťuje, já je mám i na brzdách.
Osobně tyhle bovdeny nepoužívám ani na řazení. Běžně mi fungijou ty spirálky.
Když člověk jezdí celoročně a občas je to v hodně hnusným bahnitým terénu, tak se špína do bowdenů prostě dostane a řazení začne zlobit. Pokud k tomu už dojde, tak bowdeny i lanka kompletně vyměním a mám zase pokoj. Dělám to asi čtyřikrát do roka. Nic to nestojí a řazení jde bezvadně. Používám obyčejné spirálové bowdeny a nerezová lanka. HonzaK tady píše o axiálních bowdenech a že je používá i na brzdy. V klubu jsme je zkoušeli, ale vrátili jsme se rychle ke spirále. Je pravda, že se axiální bowden nenatahuje a řazení je přesné, ale dráty brzo propíchnou koncovku bowdenu, nebo se dostanou do dírky v koncovce a problém je na světě. I se spirálovým bowdenem a kvalitními páčkami se dá řadit velmi přesně.
Na mem kole je tenhle problem v podstate vyresen tak, ze u nejvic "rizikoveho" bowdenu - prehazovacka- mam v bowdenu tazene lanko uz od horni trubky, cimz jeho znecisteni prakticky odpada. Urcite by to slo vyresit podobne i na kolech, co maji na ramu jine navarky prislusnymi adaptery.
Díky za rady, právě jsem koupil ty klasické černé spirálové, a rovnou 3 metry, tak to snad bude dobrý :-).
Teda Ai, jestli ty stihneš dát to svoje kolo do soboty do pořádku - no hochu, máš co dělat :o)))
Mnóóó - zítra odpoledne na to skočím :-).
¨Hlavně je potřeba mít ny koncích bovdenů ty kovový čepičky a dbát na to aby se bvovden na koncích příliš "nelámal" to pak skutečně odchází rychle