Zdravim.
Dneska jsem vyskousel 200Kc DC-DC menic, ktery s 13s baterky udelal 15s baterku.
https://www.ebay.com/itm/High-power-isolated-DC...
(pozor, je tam divna schema pripojeni, tak 2 krat jsem udelal zkrat a menic prezil to)
Nevim, jestli ten menic vydrzi (neprehreje se) kdyz bude schovan ve zlutem boxu.
Po tak malemu upgradu moje zlute 2WD elektrokolo pravdepodobne stalo mim nejrychlejsim elektrokolem:)
Kolo na jeden zadni DD motor po rovince jede 45km/h, na dva motory asi 50-55km/h (ale je to jiz tezke pro baterku).
Do kopce muzu zapnout i predni motor a jet asi 35km/h do 5% kopce.
Kvuli takove prestavbe muzu vic zatezit zadni motor, ktery neprehreva se, a min zatezit (pouzit ho jen do kopce) predni motor, ktery hodne prehreva se ve 30 stupinovych verdech.
Cau, takze si tam vnesl dalsi ztraty??
Jak 8.5V udela 15s baterku??
S pozdravem Raven
Jiste, vnesl jsem dalsi straty - ten menic se zahriva:)
Ja na tom kole mam 13S baterku.
Tento DC-DC menic pouziva 13S baterku a s ni dela 2S.
Kvuli tomu, ze tenhle menic je izolovany, muzu to zpojit 13S+2S, tak dohromady mam 15S baterku.
Na vyskúšanie čo by +2s urobilo to nie je zlý nápad, ale následne by som to nahradil 2s packom. Zvýši sa kapacita a zníži zahrievanie v krabici a odber z pôvodnej batérie.
Ano, na vyskouseni to hodi.
Vysledek je, ze na 15S ve vedrech hodne zahriva i zadni DD motor, tak to neni dobre.
Dale, rychlost stala zbytecne velka:
1. Na 58/13 nestiham slapat:( Bohuzel mene nez 13z na ten motor dat nemuzu. Taki i ten 58z prevodnik jsem musel posunout abych netlacil na ram, vetsi je obtizne tam dat a taki obtizne sehnat.
2. Diskovy brzdy po 40 min ceste je velmi horky, coz neni dobre. Bez rekuperaci bezne to nejde pouzivat, rekuperace potrebuje novou RJ a novou vhodnou baterku - to delat nebudu:)
Ale byl jsem docela dobre prekvapen, ze ten DD motor na 58V stal dobrym:) Docela dobre rozjizdi a taki jede do kopce:) Od 48V do kopce skoro nejede, a blbe rozjizdi:(
DD motor ide na vyššie napätie lepšie. Dnes som dal do QS205 ferrofluid, a namiesto toho aby bol po chvíli prehriaty stále si držal pohodovú teplotu... Je to skutočne zázračné riešenie :-) lebo sa nielen vyrieši prehrievanie, ale aj zvýši účinnosť vďaka chladnejšiemu vinutiu. DD bez rekuperácie je polovičaté riešenie, oplatí sa dobrá RJ a batéria ktorá to zvládne. S brzdami už viac problém nie je.
Ja nechtel tam davat ten DD motor, ale v zime me se poskodil jeden zadni motor, koupil jsem novy - ale ten novy pracuje blbe s 4 ruzny RJ.
Tak musel jsem dat nahradni - ten DD.
Pro ten motor nechci kupovat ani RJ, ani baterku:)
Motor stoji asi 4000Kc, tak RJ stoji taki 4000kc (sin wave+60V+rekuperace), a baterka - asi 15000kc. Pak bych musel resit predni prevosnik:)
Kvuli +2km/h k rychlosti a usetrene 1-2 minute na celou cestu me to delat nevyplati :)