Vidlice odpružená či neodpružená.
Ctěla byc si koupit nové kolo, zkoušela jsem amuleta memory, jsem z něj nadšená, možná bych šla i do dražšího modelu, ale nevím, jestli má na těchto kolech smysl odpružená vidlice, se kterou se dodávají. To, které jsem měla půjčené, bylo bez odpružené (majitel se pro ni rozhodl, že prý takhle levné odpružené jsou špatné). Doteď jsem jezdila s pevnou vidlicí, jezdím tak dva tisíce za rok, po silnicích (často rozbitých), občas cesta, občas jízda terénem, prostě typická cykloturistika. To, že musím vyrovnávat všechny nerovnosti a v terénu hlídat, aby mi řídítka nevyskočila z ruky, mi přijde normální, nic jiného jsem za tím nepoznala. Jo važím asi 56 kilo. Mám si nechat radši tu odpruženou vyměnit za pevnou? ( je tam sentour nex 4000 nebo 4500)
Je pravdou, že někdy je lepší pevná vidle než odpružená, zvláště pokud mluvíme o těch nejlevnějších modelech. Není to jenom o komfortu v držení řidítek, lidská ruka je schopná leccos odpružit, ale je to spíše o lepší trakci. Jde o to, že na hrubším povrchu kolo méně odskakuje od terénu.
Dokud se jezdí jen po českých silnicích v klidovém tempu, tak stači i ta pevná, ale jakmile se například sjíždí řekněme písčitá stezka s kameny, kde zároveň člověk potřebuje zatáčet a brzdit, tak je rozdíl na snadě. S pevnou vidlí si snáze rozbije ústa, protože kolo o kámen odskočí, ve vzduchu při zatažené brzdě se blokne a při mírně natočených řidítkách se po dopadu smýkne a prásk (zažito na vlastní kůži).
Takže dle stylu jízdy. Pokud přeci jen občas pokoušíš ostřejší terén, tak rozhodně doporučuji alespoň základní typ vidle (třeba klasické RST), jinak stačí pevná.
Díky za radu, tak já to zkusím s tou odpruženou.
Samozřejmě že to smysl má, neváhej. Jízda s odpruženou vidlicí je hlavně bezpečnější. Kolo drží dobře stopu nejen v terénu, ale i na nerovné silnici. Při Tvé váze a počtu najetých kilometrů bych typ ( pokud se jedná o životnost )vidlice neřešil.
Ahoj.
Jestli chces, mam doma fungl novou vidlici RST Capa T4 (76 mm). Je sundana z Authora Basic model 04. Delal jsem z nej kolo na expedice, takze jsem tam naopak daval pevnou vidlici. Nema vubec nic najeto, jen mi proste doma lezi a nevim co s ni. Je to sice meka vidlice, ale pro zenskou myslim bohate staci....
Díky za nabídku, ale vidlici nepotřebuji, mně šlo spíš o to, zda si mám u modelu kola, která jsem si vybrala, že ho koupím, nechat odpruženou vidlicí, i když patří k těm levnějším. Různě na diskuzích jsem se dočetla, že to může moc houpat nebo vadit při jízdě do kopce, tak jsem chtěla vědet, jak to je. Ale díky.