Taky hodně záleží na to jaké to elektrokolo máš. A to ho chceš vozit na střeše i s baterií?
Jak často chodíš do posilovny a kolik vzpíráš? :-))
Mam predelany MTB.Jasny ze baterku sundam.Troufam si tam tech 20kg zvednout ale i kdyby mi s tim mel nekdo pomoct.Tazny nemam a na starou sunku ho delat nebudu.
Potom to kolo asi nemá vic než 20 kg, takže by to měl běžný nosič thule dobře zvládnout. Když to je předělaný, tak nepředpokládám integrovanou baterii do rámu.
Thule UpRide je jistota i pro 160 km/h. Nic lepšího na střechu není, ale ta cena ...
No podle specifikace výrobce i ten má požití jen do 20 kg.
Taky zrovna sháním nosič na téměř 24 kg fulla s integrovanou baterkou. Bez předního kola se do kombíku sice vejde ale raději bych to dával na střechu.
Když chceš bezpečně a na jistotu převážet motorku, tak si prostě musíš koupit větší auto nebo přívěs na kterém ji odvezeš.
Není nad "dobrou" radu ... taky jsem před pár lety byl "děsně chytrej" a nad elektrokolama ohrnoval nos.
Střecha má u normálního auta nosnost kolem 70 kg, tj. nemělo by jí vadit dát tam třeba 2 elektrokola.
Podle mně je otázka času, než některý z výrobců střešní nosiče na elektrokola s vyšší nosností do výroby dá, bo se to bude prodávat.
Ty snad někde čteš že nad elektrokolem ohrnuju nos? :-)) Je zajímavé jak mnozí vyskakují když mají dojem, že se někdo nějak nehezky vyjádřil o jejich náboženství.
Já jsem snad napsal, že když někdo chce převážet něco těžšího než na co je daná konstrukce nosiče, tak prostě na to musí také mít technicky uzpůsobenou možnost přepravy. Takže buď mít jiné aut, nebo přívěs a nebo si nechat vyrobit nosič na střechu, který to o 1/4 větší zatížení zvládne.
Navíc máš možnost si koupit nosič na kola na tažné zařízení a ta mají nostnost běžně 45 až 60 kg.
Takže těch možností máš víc než dost.
Anonymita internetu je pro některý požehnáním a úžasnou možností jak být mistr světa a vědět nejvíc ...
Po cca 45 letech ježdění na všem možným BEZ baterky jsem si po docela dlouhým zkoušení a váhání pořídil před týdnem elektrokolo. Jestli ti to připadá jako náboženství .... tvoje věc, víc to asi nemá cenu komentovat.
Reagoval jsem na zmínku výše, že Thule UpRide je na střechu jasná volba. Podle specifikace bohužel není (20 kg max.) a nepovedlo se mi zatím najít žádnej STŘEŠNÍ nosič, kterej by použít šel na kolo s integrovanou baterkou.
Nechat si vyrobit něco je "výbornej" nápad. Do první kontroly informovaným policajtem nebo v horším případě do první nehody a následnýho vyjednávání s policií a pojišťovnou.
Tak proč si tedy zmímnil to ohrnování nosu? :-)
A anonymita? To si možná ty, já určitě ne. Když se potkáme osobně, klidně ti to řeknu ještě jednou : Když sis pořídil těžké pohybovadlo, které chceš převážet autem, tak máš několik možností. Jiné větší auto, přívěs, nosič na závěs nebo si nechat vyrobit nebo upravit střešní nosič aby tu hmotu zvládl. Je už jen na tobě, kterou variantu zvolíš.
Ty vážně považuješ za nejlepší možnost převážet těžké kolo na střeše auta a neustále zpírat 1/4 metráku nad hlavu?
Závidím ti tvoji fyzičku.
Když už ne kolo do auta, tak já bych volil nosič na závěs. Je to rychlé, pohodlné a cenově přijatelné.
Chtěl si poradit a když ti někdo napíše možnosti, tak je mistr světa.
Klidně zase někdy požádej o radu.
Tak to zkusím ještě jednou: jsme ve vlákně "střešní nosič na e-kolo", kapišto? To nebyla žádost o radu "jak dostat e-kolo do auta nebo na auto?":-)
Že se dá kolo nějak vozit autem asi víme všichni. Mně zajímá ta střecha, protože tak řadu let vozím 2 až 4 normální kola, nemám blokovaný vstup do kufru atd. Jenom to o něco víc žere, to je snad jediná nevýhoda. No a zvednout nahoru 24 kg pro normálního chlapa snad problém není, manželčin pevňák Ghost s odnímatelnou baterkou má bez baterie přesně 20 kil a vozím ho tam asi 3 roky.
Tj. ano, pro mne by byla jednoznačně nejlepší možnost šoupnout 2 elektrokola nějak legálně na střechu.
Když je na závěsu sklopný nosič, tak si neblokuješ přístup do kufru.
Když ti nevyhovuje žádný střešní držák na kolo, tak ti přece nic nebrání vozit kolo na nosiči na ležato. Nikde není dané, že musí být na stojato.
Pravdu díš. Ale pozor, né každé tažné má dovoleno zatížení nad 50kg.
Jistě že ne všechny, ale minimálně mají 50 kg a to bohatě stačí na nosič pro dvě motokola. Kolik má tažné zatížení si celkem snadno každý zjistí z technického průkazu nebo ve specifikaci typu vozidla.
To víš, e-kolo a Lelek, to je jako červenej hadr a bejk :-)
A to já nikomu neberu. Ale kdybych byl zapřísáhlým veganem, tak taky asi nepolezu kázat svá moudra na chat uzenářů ...
Jsem rádm, že se shodujeme, že nejde o jízdní kolo, ale že to je kolo poháněné eletrickým motorem, tedy motorka :-)
Už si zkoušel se zeptat na možnost přepravy na nějakém elektro-motoristickém fóru? :-))
Vykašlete se na toho Lelka, vždyť je to jenom prachobyčejný prudič, od něj se nikdy nic rozumného nedovíte, doporučuji ignorovat, důsledně.
Zato od tebe se toho dověděl, tys mu fakt poradil jak odvézt autem kolo :-)))
Bohapusté pomluvy :-)
Já nemá výhrady proti motokolu, mě nevadí a jsou mi celkem šumák. Výhrady mám proti některým, lidem co na nich jedou. Aby hned tady všichni nevyskakovali jak čertíci, tak opravdu jen některým, ale jde zase jen o výhrady ke způsobu jízdy, který se úzce dotýká ostatních v jejioch okolí.
A že si tady občas rejpnu, tak mě baví jak hned mnozí vyskakují a čertí se a všechny urputně a zaujatě přesvědčují, že oni přece ... :-))
tys nazval elektrokolo motorkou. To je stejné jako když řekneš, že skútr si kupujou chlapi co mají rádí, když jim fouká na piču.
:-p
A jéje, slovíčkaření :-))
Pravda, ne úplně přesně jsem se vyjádřil, možná, že správnější byx mělo mělo být elektromotorka, nebo možná kolo poháněné eletrickým motorem, takže motokolo. Jenom jsem ten název zkrátil na obecné motorka. Označení elektrokolo je jen takové obchodní šidítko :-)
Dotaz snad byl na nosič pro "kolo" s motorem, které je mnohem těžší než jsou jízdní kola. Je snad jedno jak to kolo s motorem kdo nazve. Chce ho přervážet autem, tak jsem napsal jaká jsou řešení.
Lelkův termín motokolo se mi moc líbí.
Ano ta kola mají motor, jsou to jednoznačně moto(r)kola.
Proč se tomu jejich majitelé tak urputně brání, jsem dodnes nepobrala. Vždyť je to pravda. Není se za co stydět.
A to říkám s vědomím, že možná již brzy (doufám, že co nejpozději), si takové kolo s motorem budu, bohužel, možná, také někdy muset pořídit.
No a k čemu mi pak bude, že si budu chtít nalhávat, že moto(r)kolo je prostě kolo?
K ničemu!
Budu to muset nabíjet. Budu to muset nosit do schodů. Bude to těžší než obyčejnské kolo.
Prostě to bude elektromotorové kolo:-))
Motokolo neuráží, nicméně jaký název se tobě líbí není rozhodující, podstatné je, jak na takovou kombinaci - kola s motorem - pohlíží zákon. Ten hovoří o "jízdním kole s pomocným motorem" a uděluje mu jistá privilegia - považuje jí za jízdní kolo. A to již od První republiky, a samozřejmě definuje co musí být dodrženo, aby se takové klasifikaci vyhovělo, jinak je to motorka.
Naši "elektrokolobijci" to však špatně vydýchávají. :-)))
Ano, z hlediska zákona je to kolo.
Jeho výhodou je, že to má pomocný motor. Jeho nevýhodou je, že je to těžší než normální kolo a je potřeba při koupi na to myslet.
Vozit nastojato na střeše 50 kilo (dvě elektrokola) nejen zvyšuje spotřebu, ale hlavně dost podstatně mění jízdní vlastnosti (o zvedání těch kol nemluvě).
Tudíž jsou možnosti přepravy omezené a bude nejspíš dobré poohlídnout se po nosiči na tažné zařízení.
(Což některí naši elektronadšenci těžko vydýchávají:-))))
Máš pravdu, vozit - nejen - elektrokola na střeše je "nerozumné". Např. já osobně mám - od roku 2010 - již druhý nosič na tažné zařízení.
Jednou jsem zažil, jak se autu přede mnou "vznesl" střešní nosič se čtyřmi koly a souprava chvíli hopsala po silnici a odpadávala z ní kola a jejich části. Jel jsem s odstupem asi 200m, tak jsem nemusel intenzivně brzdit. Ta podívaná ale nebyla vůbec pěkná!
I tento zážitek mě vedl k nákupu nosiče na tažné zařízení a také to, že si moje manželka - subtilnější postavy - sundá kolo sama, když potřebuje, e-kola následovala.
Jen doufám, že "vozit kolo na kouli" není vlastně pohana skalní cyklistiky - co na to různí "bijci"? :-)))
Jj, souhlas. Taky považuju radu typu "hele, na střeše to nevoz" za poměrně rozumnou a praktickou. Jen s velkými obtížemi ji lze považovat za "kázání zarytého vegana na uzenářským chatu"
:-))
Viděl jsem jak na mýtné bráně si chudák zapomělivý cyklista zničil dvě silničky na střeśe osobáku.
Nešlo nic dělat, troubil jsem jako blázen, ale on jel rovnou pod ten rám, co hlídà výšku a odděluje tak autobusy a osobáky.
Ideální k přepravě kol je kolovoz.
Ale blbě se s tím leckde parkuje, proto mít šanci zaparkovat, snadno vytáhnout čistá elektrokola a město si projet je optimální kombinace, a jde čistě o dopravu, ne sport.
A není to snad jen blbá a slabá motorka se špatnými jízdními vlastnostmi a mizerným dojezdem?
je to motokolo. Mezi motorkáři by se neuchytilo, mezi cyklisti taky moc ne. A když jsem chtěl využít autobusové dopravy lehokola v Orlických horách byl jsem odmítnut s tím, že lehokolo nemá jak upevnit. A když jsem koukal potom na ostatní BUSy tak měly elektrokola zakázáno přepravovat na přívsu jelikož jsou těžké. Takže to řešení koupit si k elektrokolu větší auto vůbec není blbost ale nutnost. Už třeba Superb je dost velký aby se v něm přepravili dva lidi a dvě motokola.
to ale již není pravda, v přepravních podmínkách cyklobusů je uvedeno, že elektrokola se přepravují s vyjmutou baterií.
To bylo v roce 2016 a tak je fajn pokud vyšli vstříc elektrikářům a vozí jim elektrokola do kopca autobusem. Ještě by se jim vybily baterky dříve než by dojeli na místo výletu.
Dvě kola umístěná na ležato (proložené hrubou dekou) vzadu na sklopených zadních sedadlech, přikurtované takovým stahovacím pásem, vozím už 25 let. Nejdříve v R11, poté v Astře a nyní v Merivě. Nyní takto vozím i kola přestavěná na elektrola, ty samozřejmě nakládáme bez baterie. Naložení s ženou i v našem věku (70+) zvládneme za cca 2 minuty.
No jo, lehokolo nebo třeba lehotříkolka. Jak tohle se převáží?
Z hlediska zákona je to kolo jako každé jiné, tedy pokud to jede po veřejných komunikacích. Ale vejde se třeba lehotříkolka do střešního nosiče?
Pokud bych si něco takového pořizovala a zároveň to chtěla přepravovat autem, musela bych si možnosti přepravy předem rozmyslet a zjistit:-))
Na tříkolku je optimální malý přívěs.
Na střešní nosič se vejde, ale potřebuješ na to 4 silnější ruce.
u lehokola na střešní nosič jsem sundal sedlo kvulivá odporu vzduchu a přední kolo abych mohl umístit přední vidlici do držáku. Spodní řízení se vyklopí tak aby se na střechu vlezy cikcakem tři leháky. Myslím, že tříkolka by se takhle dala jedna převážet taky. Akorát ta lehotříkolka je kapku těžší tak nakládat ji sám je o plotýnky si myslím.
Ale myslím, že správné auto na převoz kol má kouli, buď na nosič anebo na vozík je-li těch kol povícero.
Já ti toho Bosche fakt někdy pujčím.
Je to kolo, šlape se na tom jako na kole, a horský tâc, nebo táci, ti nahrazuje motor, ovšem s tím, že neztratíš rychlost. Tedy s námahou podobnou námaze, kterou na dobrém kole bez přípomoci jedeš na nejlehčí převod a, seneš se dopředu rychlostí 8 km/h jedeš dvacítkou, což je velmi příjemné a pohodlné.
Při fyzických hendikepech jakými po těch úrazech teď trpíš ty je to skvělý způsob rehabilitačního cvičení a získávání formy. Vůbec nic ti totiž nebrání, nastavit si menší, či nulovou přípomoc.
Dojezd je celkem akceptovatelný, na 7,8 kg baterie tak 160-180 km při maximální přípomoci, to už se fakt dá.
Elektrokola jsou fajn. Prostě normální kola, dle zákona.
Mají jen jedno specifikum. Uvádí se u nich dojezd. To ta bez motoru nemají. Nějak diskriminačně o tu výhodu garantovaného dojezdu přišla:-))
U kola bez motoru se prostě počítá s tím, že dojezd není závislý na kole, ale na jezdci, na jeho momentální kondici, náladě, aktuální meteorologické situaci, morfologii aktuálního terénu, povrchu cesty či stezky, převládajícím směru a síle větru, aktuální bouřkové situaci, aktuální koncentraci "bodů zájmů" a tak podobně. Hlavně však na náladě jezdce a jeho vůli.
A to mě právě na těch kolech bez motoru pořád ještě hrozně baví. Ta skutečnost, že ani sama nikdy dopředu nevím, kam dojedu:-))
Ono je to trochu složitější, můžeš jet na e-kole s vypnutou asistencí a pak máš také "neomezený dojezd". Odpory u středových motorů jsou minimální a nárůst váhy je kolem 6kg. Wo co go?
E-kola se vesměs používají jako "kompenzační pomůcka" a pak záleží na tom jak moc ti pomáhá motor a začínáš si hlídat dojezd, což je jinak ta nejpofidernější veličina.
Trávím prázdniny na Vysočině a pozoruji skupiny cyklistů, letos převládá nový fenomén: pánové jedou za své bílé sádlo, dámy mají elektrokola - žádné Bosche, často jen levná kola s vestavěným převodovým nábojovým motorem. Podle toho jak se tváří, tak ve skupinách vládne maximální pohoda, a to je snad účel!?
Piš prosím jen o sobě, "já jezdím bez pomoci motoru", "já mám e-kolo jako kompenzační pomůcku".
Zatím jsem snad neviděl jediné motokolo, kdo by měl odpojený motor a dotyčný jel za své. Vlastně viděl, dva lidi, ale těm došly baterky a nic jiného jim nezbylo :-)
A jestli to mají vesměs jako kompenzační pomůcku, tak to je s našim národem daleko hoší než by koho napadlo, protože tolik tělešně postižených lidí se hned tak někde nevidí :-))
tak se smiř s tím ,že nemusíš vidět všechno...
Teď mě tak napadlo, jestli třeba výrobce do nich nemontuje zařízení co vydává hluk podobně jako mají eletroauta i když je mnotor odpojený a cyklista jede za své :-)
Přiznám se, že v poslední době řeším elektrokola poměrně často. Ne, že bych sama již teď tu potřebu cítila (jednou to jistě přijde, zatím ale elektrokolo nepotřebuju), ale při plánování výletu s mými kamarádkami furt řešíme, zda na kole nebo na elektrokole.
Zatím se mi daří je přesvědčovat, že nám stačí kolo, že o nic nejde, že si to prostě užijeme a kam dojedeme, tam dojedeme a kam nedojedeme vytlačíme.
Nicméně cítím ten tlak téhle módní vlny a vím, že jednoho dne prostě cuknou a já se budu muset přizpůsobit:-))
Pak je ještě možnost změnit kamarády a kamarádky :-)
A nebo se můžou přizpůsobit ony, můžou jet pomalu, nemusí přece lítat do kopce na plný plyn :-) Já když jedu se skupinou známých, tak se také přizpůsobujeme, zvolníme případně i čekáme, protože nejedeme na závody, ale na společenskou a příteklskou projížďku. Je zajímavé, že ti nejstarší (už dost přes 70) ani v náznaku neuvažují o nějakých motorech a když v nich chytnou saze, tak mám co dělat abych stíhal.
Dobře děláš!!! Móda, to je to nejhorší slovo které znám, a podléhání módním vlnám je - podle mě - cesta do pekel.
Každému s věkem ubývá sil a projevují se různé neduhy. Nevidím nic špatného na tom, pořídit si pak e-kolo, které mi tyto handicapy pomůže kompenzovat a já si mohu užívat "jako za mlada". Pokud někoho uráží pojem "kompenzační pomůcka" tak ať navrhne lepší a vynechá neplodné kecy o stavu národa.
BTW - i my máme doma klasická kola a střídáme je s elekktrokoly podle očekávaného terénu, nálady....
Jak jsem zde již psal, tak o elektrokola jsem se začal zajímat kolem sedmdesátky, když jsem ujížděl manželce ve stoupáních a docházelo mezi námi občas ke konfliktům. Rozhodl jsem se tedy postavit e-kolo manželce, aby se naše šance vyrovnaly. Že ta úvaha nebyla tak zcestná dokazují i zmíněné skupiny z Vysočiny (věk 50+ a dámy trochu korpulentnější) a jejich maximální spokojenost při zvládání společných výletů.
Hezky si slova nakladla, jak uż bývá zvykem, bez seálných zkušeností nebo znalostí, zato však s větśím odhodláním.
U elektrokola je to podobné, taky záleží na jezdci, jak se do toho opře, prostě jen mu podle toho, jak si přeje, nebo potřebuje, k tomu pomůže motorek.
Stejně jako kolo bez motorku, má dnes elektrokolo mnoho variant a způsobu užití, jak sportovní mtb, tak i kolo s hůší na řídítkách pro tvé vrstevnice na nákupy.
Nám elektrokola teď slouží jako skvělý dopravní prostředek, není problém s parkováním, s malou nàmahou se dostaneš skoro vśude a v civilu, do přeplněných měst naprosto super, bez nutnosti se tlačit v MHD. Dojezd neřeším, víc než 60 km za den po městě nenajezdíme, i když to je dost velké město.
Auto zůstane u hotelu nebo na parkovišti, a co se týče rychlosti, zřejmě můże konkurovat jen malý skutr, ale ten se asi blbě vodí pěšími zónami, tak možná ani ten ne.
Ano, bude do brzo jako mobil, ale ne jako móda, ale jako užitečný pomocník, zdá se, že vývoj ve větších městech, které jsem nedávno projel, k tomu neodvratně spěje. E-kol p řjibývá geometrickou řadou.
Kdybys někdy zavítal do Prahy, tak bys zjistil, že tu taky máme spousty elektrokol a elektrokoloběžek.
Stojí to skoro na každém rohu, často ve více kusech. Ani auto nepotřebuješ.
Jen ten mobil:-))
To, že motor nahrazuje lehké převody mi právě nepřijde úplně praktické, máš pak 20+ kg mrchu kde nejlehčí převod je klidně víc než 1, pak jakmile přijde i mírný kopec v podstatě nezbývá než ten motor použít, protože vyjíždět na těžký převod s těžkým kolem i mírné kopce je dost pruda. Peklo nastane když baterka dojde nebo nastane porucha pohonu.
Praktické to je, jinak by na tom lidi nejezdili.
Vloni jsem na elektrokole ujel 6500 km, letos asi jen 1000, ale problém "dojde baterka" jsem nepoznal, prostě s tím musíš umět počítat, a problém "porucha pohonu" jsem zatím taky nepoznal.
Letos jsem ujel něco kolem 3400 km na silničce, do daleka, stejně jako na tom elektrokole, mohu srovnávat a srovnávám, když se rozhoduji, jestli příště, napodzim, s motorem nebo bez.Ten motorák je prostě těžkej, výbava, baterie, nabíječky, rozdbojky, to všechno strašně zvedá váhu. Blbě se s tím manipuluje, dostat to do výtahu nebo vlaku je problém. Cestu to ovšem zpříjemní, vítr nebo kopce tě netrápí,
S lehkým kolem se líp manipuluje.
Tedy, budu-li počítat, że pojedu neustále na kole, vzal bych motoráka. Kudu-li se chtít přesunout někam vlakem, a třeba "vynechat Německo" nebo se svézt někam na jih, vezmu lehké kolo i s tím, že prostě vítr risknu a kopce vyvedu
Problém "dojde baterka" je od tebe se čtyřma baterkama fakt hooodně dobrej vtip:-))))
Když se s tím někdo vydá do hor a větších stoupání, tak vycucnout tři baterky určitě nedá moc práce a nebude trvat tak dlouho. Takže mít 4 bude asi na jistotu na dojezd.
V slušných horách (Pyreneje) kde můžeš 50 km furt jen stoupat, to zatížené vezme 500 Wn na 20 km, tedy na baterku ujedeš dvacku, a nevezeš se, ale musíš strojku pomoci,
Takže na 4 ujedeš 80. Kdybys naskočil na špek blábolům prodejců, stačila by ti v pohodě jedna, a ještě by si měl rezervu...
Tak jsem si bláhově myslel , že se dozvím nějaký dobrý nápad přepravy e- kola bez nutnosti montovat tažné zařízení, jak to stojí v žádosti o radu. Přečtěte si co jste s toho udělali za guláš.
Ty těžké motorky je obtížné zvedat na střechu bez jeřábu a udržet je tam je konstruktérský oříšek. Ani ta střecha osobáku na to není konstruovaná. Tak jak něco takového radit?
Máš motorku, tak jezdi na ní.
Nevim co by sis představoval že to kdo rozumnějšího poradí než tady bylo řečeno.
Když ne tažné, tak větší auto a nebo je ještě jedna množnost sjednat si přepravní službu.
Musis cist podstatne i ignorovat ty blaboly kteri zde nekteri pisou.A ze se v tomhle vlakne teda urodilo.Koupil jsem za 2500kc Thule 598 ten je do 20kg a kdyz sundam baterku tak se do vahy vejdu,vic neresim.
Proč vtip, jen jednoduchý výpočet.
Vím kam chci dojet, kolik to žere běžně, a nechám si rezervu na to, kdyby něco bylo jinak než běžně.
4 baterie, protože 2,5 kilové, když někdo jede na 5ti kilovku, mâ vlastně 2.
Lepší, než o počtu baterií je se bavit o Wh co vezeš a spotřebě ve W na ujetý kilometr.
Ale kdo nejede dál hež 50km, nemusí řešit vůbec nic, což asi bude tvůj p#ípad.
viděl jsem o prázdninách střešní nosič
(příčníky)
který se vysunoval do strany, tj se teleskopicky vysunul bokem z auta a nemusel jsi nakladat "nad střechu" - tj do předklonu, ale jen "nad sebe".
bohužel jsem si nevšiml značku.
Dále bývaly snad italské střešní nosiče kol které se vyklonili do boku, takže jsi upnul kolo do držáků a potom ho jen vyšťouchl na střechu kde se nosič zaklapl.
jako alternativu doporučuji se podivat na Thule Backpac - nosič na zadní dveře (ale závisí od druhu auta). Nosnost je 60kg, takže na 2 elektrokola. (mám ho)
Ty výklopné teleskopické držáky na střechu už je dost stará záležitost, ale moc se to nerozšířilo. Taky jsem na to koukal, líbilo se mi to, ale ta pekelná cena mě vrátila na zem a radši jsem si koupil větší auto a pro jistotu pořídil i tažné :-)