Zdravím, chtěl bych se poradit vybírám kolo na občasný trail,a jízdu po silnicích či šotolině. V Alza mají kola Sava ale nikde jsem o nich jako o výrobci nic nenašel, navíc je pro mně i důležitá možnost v alze nákupu na třetiny . A když jsem se byl jen ze zajímavosti zeptat v bikegallery tak mi doporučili Cannondale Trail 3 nebo 4 2019 foto jen pro ilustraci. Děkuji za odpověďi
Společnost Sava, dříve známá pod označením SAVA Bicycle Creative Design Team, byla založena již roku 2005 v německém Sindelfingenu a v roce 2018 otevřela novou továrnu ve Frankfurtu nad Odrou. Vyrábí kvalitní silniční, skládací a horská kola a v portfoliu nechybí ani dnes stále oblíbenější elektrokola. Jízdní kola Sava se vyznačují použitím uhlíkových vláken nové generace s důrazem na kvalitu a bezpečnost.
Koukal jsem na některá jejich kola a nejsou tak špatná a za docela slušnou cenu. Co se mi líbí, tak mají horáky s převodem 3 x 10 a osazením Deore a SLX.
To jsem tak našel, spíše jsem myslel že moc recenzí na tu to značku není,fotka by měla z Sava ALU 3.0 otázka je spíše jestli kdyby jsem si jej koupil,tak jestli by se nějak nerozpadlo po pár kilometrech jízdy.Nebo jestli mám oproti Sava raději koupit třeba Merida Big Nine
Když se to rozpadne nějakou vadou, tak máš možnost reklamace, ale toho bych se nebál. Pokud budeš s kolem normálně zacházet, tak pravděpodobnost rozpadu je mizivá podobně jako u jiných podobných kol.
Osazení kola není špatné, takže proč ne, když se ti líbí a vyhovuje provedením. Jen malá připomínka, že tohle kolo není úplně vhodné pro nějaké jízdy po trailech kvůli slabší vidlici a brzdám.
Děkuji podobnou větu jsem chtěl slyšet, zda-li v rámci parametrů,by vydržel trochu tvrdší trail. Nemluvím o Trutnově,ale třeba o Monínci.
Monínec neznám, ale když vidím obrázky, tak na modré nebude žádný problém a nejspíš by to s tíém kolem šlo i na červené.
V Trutnově by s tím kolem šlo zvládnout modrou, ale už by se muselo místy víc zvolna.
Horsko kolo obuté do "gumiček" 1,95, pružinová vidlice, nejlevnější brzy, 30 speed? :) Za sebe celkem jasné NE.
Gumičky si samozřejmě každý vymení za ty které mu vyhovují, stejně jako sedlo a pedály.
stačí 27 převodů. ale není mi jasné co máš proti 30. Já vím 11 nebo 12 je in a kdo je nemá tak jako by nebyl, ale v kopcích pak těch 26 bhodně chybí. A sedmičkové brzdy jako nejlevnější? snad většimna jezdí na čtyřkových a jak jsou spokojeni, osmičkové jsou lepší, ale ty jsou pro hodně lidí nadbytečné, protože to už nejezdí.
Za mě s cenou kolem 28 tisíc samozřejmě, proč ne.
Nedává smysl si pořizovat nové kolo a už s vědomím, že do něj hned budu dál investovat a půlku komponentů vyměním. A s nejistým výsledkem. Co je na tom kole Sava Alu 2.0 tedy zajímavého?
Na tomhle nic, já jsem se zmiňoval o jiném typu. On se o typu nezmiňil a z té mizerné ilustrační fotky nepoznám o jaký typ by mělo jít, ale s ohledem na typy kol canondale jsem psal o jim podobném s osazením SLX a sedmičkovými brzdami.
Pokud člověk už nějaký čas jezdí, tak většinou ví přesně co chce a prostě se mu může stát, že ideální kolo v sériové výrobě nenajde, pak mu zbývá buď nechat si to komplet postavit (pokud si to neudělá sám) nebo koupit ze sériové výroby něco, kde vyhovují podstatné věci jako rám, záplety a některé komponenty si vyměnit, nové komponenty sundané z kola v pohodě prodá.
Jediné do čeho by jsem investoval je nic, šlapky by na kole snad měli být základní položka, nač si kupovat kolo za třeba 50 litrů a nebudou na něm ani šlapky? O tom jestli je tam 33 převodů nebo jeden to mi je jedno na na starém Eska jsem měl jeden převod až na horaku of olpranu v 15letech jsem měl 6 převodů na přehazovačce.
Šlapky tam obvykle nejsou proto, že si na to lidi dávají pedály, různé pedály. Šlapky patří na Olprany, tam bývají už v základu :-)
No už sem narazil na to, že někdo řešil, že na levném kole z Decathlonu byly podobně úzké pláště a ukázalo se že to bylo proto, že širší tam kvůli nějaké podivnosti v konstrukci nevešly.
Tak zrovna v Decathlonu je k mání za celkem přijatelnou cenu kolo XC 100 Plus s pořádnýma gumama 27,5+ × 2,80". Samozřejmě 29" takové šířky už tam asi nenacpe a myslím, že by tím ani nezískal.
Široké gumy nejsou jen nějaká frajeřinka, mají zásadní vliv na jízdní vlastnosti kola spolu s širokými řidítky (vedení stopy, stabilita, bezpečnost). A nemusí se jezdit ani náročný terén, stačí zažít přejezd šikmo vedeného, odvodňovacího žlábku na šotolinové cestě nebo tramvajové koleje;) Tak jako je doporučeno kvůli bezpečnosti používání helmy, mělo by být podobně s určitou minimální šířkou gumy (pokud se nejedná o kolo určené pro dráhovou cyklistiku).