Ahoj vsem, mam takovy otravny problem se zadni hydraulickou kotoucovou brzdou Shimano Alivio. typ BR-M4050. Brzda je na 160mm kotouci Promax, ktery je rovny. Brzdu se mi nedari seridit. Provedl jsem vyndani desticek, mirne rozepreni pruzinky co desticky rozervira, zatlaceni pistku do roviny a jejich opatrne promazani a nic z toho nepomohlo. Brzdu serizuju klasicky tedy povolim trmeny parkrat zabrzdim a pak stisknu paku a srouby dotahnu. Zkousel jsem i vystredit rukou ale to je jeste horsi. Pokud je kolo na stojanu tak se nekdy podari ze brzda neskrta. Ovsem za jizdy to skrta docela dost, nejedna se jen o cinkani a spis silnejsi skrtani. Po prejezdu nejake nerovnosti se to ruzne meni, pomuze na chvilku zmacknout paku pak to chvilku skrta min. Predni brzda Shimano se mi podarila seridit na druhy pokus bez cinkani a to ma osazeny 180mm kotou Shimano. Osy jsou na kole standartni na rychloupinaky 9mm Bzdzy jsou uchyceny pres adaptery klasika -> Postmont. Vaha je trosku vetsi cca 115kg, ale uz jsem kotouce mel a bylo to v poradku. Nevite co muzu jeste udelat? Na kole me to pak nebavi jezdit :-)
Proved seřízení na zatíženém kole, pozadej někoho o pomoc.
Diky zkusim, nikoho jsem zrovna doma nemel.
Zřejmě se ti kolo při zatížení mírně kroutí a tak ti brzda škrtá. Může to být klidně ohnutá osa, nebo i měkčí ráfek a výplet.
Můžeš mně, prosím, vysvětlit, jak měkký výplet nebo ráfek ovlivňuje škrtání kotouče, který je uchycen na náboji?
Jsou věci mezi nebem a zemí, které se na kole projevují nevysvětlitelným způsobem :-))
V nezatíženíém stavu brzdu seřídíš, sedneš na kolo a šktrdfá a dře, prostě kolo se ti kroutí a tak brzda škrtá.
Rozdíl mezi ráfkovýma a kotoučovýma brzdama a způsob, jak fungují a jak se projevují jejich závady je jasný každému, kdo o tom něco ví. Kdo o tom nic neví, radí blbosti a ohání se vyšší mocí...
Měkký výplet nebo ráfek samozřejmě přenášejí svou deformaci na nábu. Každé ložisko má nějakou vůli. Tlak na osu se přenáší na zadní stavbu, která má také jen nějakou tuhost. Pán má také zvýšenou hmotnost a ta se způsobuje deformaci celého nosného řetězce.
Takže se nejprve zamysli a pak teprve vynášej příkré soudy.
Jestliže se vlní ráfek, protože je měkkej nebo dráty málo vypnutý, nemá to nic společnýho s nábou. Pokud je dobře uložena v konusech (průmyslech) je tato tolerance v podstatě neznatelná, rozhodně není zjistitelná hmatem - bez vaklu. Prostě ráfek si cestuje a nába drží a na škrtání kotouče to nemá žádný vliv.
Pokud toto nechápeš, nedá se nic dělat.
Ostatně pán to řeší taky na BF, kde mu radí Mlok, který je z těch nejpovolanějších, tak určitě dospěje k nějakému kvalifikovanému závěru.
Jestli je nába dobře utažená v kónusech. Jesli to má nevyběhaná průmyslová ložiska.
Máš tam těch jesli nějak moc. A co když to má vakl. Pak se to podle tebe přenáší, nebo nepřenáší?
Nejdříve se zamysli a pak teprve generuj opovržlivé komentáře.
Uvádím obě možnosti, protože nevím, jestli má průmysly nebo konusy. Pokud má vakl v náboji, tak ať ho řeší, jak jsem mu už poradil. S výpletem to nemá nic společnýho. A přiznám se, že mě už nebaví opakovat dokola věci samozřejmý...
Soustředil bych se na vůli ložisek (konusů). Při tvé váze se bude taky zřejmě kroutit zadní stavba (třeba jedna její strana). To první vyřešíš snadno, to druhé pouze novým kolem (rámem). A to kolo by mělo mít s ohledem na tvou váhu pevné osy.
To nema, ale jinak je to docela bytelnej horak na 26" kolech. Mel jsem subtilnejsiho treka a nic takovyho tam nebylo a taky mel klasicky upinaky. Zkusim se tedy jeste dukladneji podivat na vuli v konusech.