Ahoj, začal jsem jezdit do práce na kole a cyklonavigací jsem si našel trasu. Cyklotrasa A44 v Horních Měcolupech vede po chodníku viz. přiložený obrázek. Pravidelně cestou tam i zpět mi do cesty vstupuje militantě naladěná slečna/paní (ona tam na mě snad číhá :-O ) s tím, že je to chodník a nemám tam co dělat. Diskusi nepřipouští. Značení tam kromě žlutých cykloznaček asi ani není, tak nevím jestli třeba opravdu nemám to kolo nést nebo tak něco...
A když jsem koukal na panoramě ze všech stran na vyústění, tak to fakt vypadá spíš na chodník, než na stezku (pokud mezi tím něco nezměnili).
Takže buďto odolávat atakům, nebo chodit (sám nebo s ní), nebo to objet jinudy.
Kdo má "v referátu" určovat, kdy se chodník stává sdíleným s cyklostezkou?
Ď!
No cyklo mapa ukazuje, že ta trasa tam opravdu vede (viz. obrázek), ale je neznačená. Co to vlastně znamená? Na neznačené se musím chovat jako chodec? Proč tedy ta trasa existuje?
Cyklotrasa A44 ale vede jinudy
https://mapy.cz/s/3vPFx
OK A44 je přesně v tom úseku podle mapy.cz přerušená:
https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.5567326&y...
Podle mapa.prahounakole.cz tam ta trasa vede, ale je neznačená.
Když si necháte naplánovat trasu na mapy.cz, tak vás tam taky povede:
https://en.mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&...
Může mi někdo vysvětlit, jak se tam mám chovat?
To sem ti už přece napsal co máš děla .
Jako, že se mám podívat do katastru, nebo že jí mám poslat do piče? :-D
Jako přece nebudu zkoumat v katastru, co je kde za typ kominikace. Proto jsou snad ty cyklomapy, které mě povedou po trase, kde mohu projet na kole.
Však ti dole píšu, abys to reklamoval u těch provozovatelů cyklomap, ať už u plánovače cyklotrsna seznam.cz, tak u sdružení Prahou na kole.
Ses asi lekl odkazu na dopice.sk, ale to je moc užitečnej web a měl by ses s ním naučit pracovat, výborně to umí zkrátit dlouhej link do pár znaků.
Já to snad radši objedu...
Web dopice.sk bohužel nefunguje, pokud jste za proxy serverem, který není v ČR. Takže jsem namydlenej. To jsem se nelekl, ale reagoval na billicka, který mimo jiné radil, abych dotyčnou poslal do piče, a asi neměl namysli dopice.sk :-D
Teoreticky by mapa měla navigovat po legálních trasách, ale jestli je v mapě chyba, žádná práva ti to nedává, podobně jako výmluvy řidičů, že je proti jednosměrce poslala navigace, obvykle moc nepomůžou...
Nejsou bohužel vyjímkou místa, co vypadají jako křižovatka, ale kdo komu má správně dávat přednost se bez zkoumání katastru poznat nedá... což mi připadá jako větší problém... :-)
Hm, na mapy.cz to dokonce umí v daném místě i jednosměrky, a když sveřepě trváš po vedení trasy po silnici, vede tě v jednosměrkách.
Na seznam.cz mají evidentně informaci o vedení cesty vhodné pro silniční kola po tom chodníku. A nepředpokládájí vedení kola, bo mají čas na 250 metrů cca 1 minutu, to odpovídá rychlosti 15 km/h, to by pěšky nestihl.
Poslat do piče, ta znalost katastru ti pak výhledově pomůže poslat do piče měšťáky. Je to tam vedeno jako ostatní plocha/jiná plocha. Už sem se díval. ;-)
Dík za investigaci. To znamená, že tam mohu teda na kole projet? Postavit si tam stan a zaparkovat auto? :-)
Záleží, co přesně znamená jiná plocha, a jak její používání definuje územní plán místní části. Auto bych tam nedával, to bys vyfasoval pokutu za neoprávněný zábor. Ale jinak jsi ve stejné pozici jako chodci, takže ti můžou políbit a klidně tam jezdi.
Asi si tuhle diskusi vytisknu, a budu jí rozčíleným chodcům rozdávat. Jako ruku na srdce - je to chodník a asi bych se na sebe taky potichu zlobil, být chodcem a potkat se tam na kole :-D (dobrá schýza). Ale podle všeho co tu zatím padlo, tam prostě jezit mohu...
Byla by to asi bitva a v samotném správním řízení bych ti proti složce úřadu (měšťákům) moc šancí nedával.
A k tvému dotazu jinde - cyklotrasa neznamená zhola nic. Může klidně vést zákazem (a zákaz platí !). Je to jen něco jako modrobílá turistická značka na plotě. Říká ti jen, že tudy bys měl trefit k nějakému cíli. Nic víc.
Jinými slovy jsou všechny ty cykloznačky a mapy vlastně úplně na nic, jelikž nemají žádnou podporu v zákoně ani vyhlášce a klidně mohou být v rozporu s dopravním značením. Já snad přesednu zpět do auta :-(
Žluté cedule jsou jen směrové značky.
Co se konkrétního místa týče, já bych tudy projela se zvýšenou opatrností a maximálním ohledem k druhým. Nikoho bych nikam neposílala, obzvláště ne chodce na chodníku:-))
Na druhou stranu, se značením cyklotrasy do zákazu vjezdu sem se už setkal. Co si ten, kdo to tam vyznačil, myslel. Osobně na kole značky přiměřeně ignoruju. Na spoustě míst je to kvůli autům a dotyčný prostě na kola nemyslel, je spousta míst, kde je zákaz vjezdu všech vozidel ačkoliv by tam měl být zákaz vjezdu motorových vozidel.
A co sis představoval od téhle diskuze?
Já myslím, že závěr je dost jasný. Po chodníku se jezdit nemá (nesmí), ale často a někde i běžně se jezdí. Když na chodníku není moc lidí as jede se s rozumem a ohleduplně, tak to celkem nikomu nevadí a těm co majín připomínky je dobré s úsměvem poděkovat za upozornění :-)
Poděkovat za upozornění, říct nemáte pravdu a popřát hezký den je to samé jako můj návrh, akorát hrozně zdržuje. :-D
Jako prostě po letech jezdění autem do práce jsem oprášil kolo a na léto přesedl. Kounul jsem na mapy a naplánoval trasu pro cyklisty. S navigací v jednom uchu si trasu o víkendu projel. Ten sporný úsek se mi nezdál hned a ke konfrontaci došlo záhy. Snažil jsem se najít nějaká obecná pravidla ohledně značení a pravidel pro cyklisty ale je to dost bída. Všechny mapy tam tu trasu ukazují, cyklisty tam běžně potkávám, tak jsem šel sem pro radu. Nemůžu se prostě smířit jen s tím, abych jel jinudy a podobně. Buď tam mohu nebo ne a má to nějaký důvod a mělo by to být zřejmé bez hledání v katastru apod. Kdyby tam ta trasa nevedla, tak si řeknu, že je to jasný chodník tam tam prostě nepojedu, ale...
To, že tě někudy vede navigace, ještě neznamenám, že se tam může jet. To se občas u navigace stane, že tě pošle nějakým zákazem nebo naopak oklikou, můžou tam mít chybu a dokud je na chybu někdo neupozormní a oni to neopraví, tak to tak bude stále.
Chce to jezdit a postupně vychytáš různé nejvhodnějščí a nejbezpečnější cesty včetně způsobu kudy a jak jet.
Když kouknu do mapy.cz https://mapy.cz/s/3vQiR tak vidím cyklotrasu A44 a právě v těch místech z nějakého důvodu žádná nevede. Zřejmě tvůrci trasy nenašli žádné řešení pro vedení cyklotrasy, tak ji tam nevyznačili a ponechávají na cyklistech aby dál jeli podle vlastního uvážení.
Já zase nejsem takovej střelec, abych jel čistě podle navigace. Nejdříve jsem si tu navrženou cestu prověřil podle cyklo map. Ta A44 tam opravdu vede, jen je daný úsek neznačený (ve smyslu že nejsou podél cesty ty žluté značky). Je to i na té magistrátní.
Pošli dotaz na magistrát, bohatě stačí mail, bude tě to stát nejvýš půl hodiny času než to vymyslíš aby to bylo stručné a jasné a úředník to pobral :-)
Těžko tady na fóru dostaneš autoritativní odpověď, že je to stopro legál, pokud chceš takovou odpověď, obrať na úřad příslušné městské části, případně magistrát.
Tak zrovna v katastru tohle není jako samostatná parcela, část je na stejné parcele jako oblouk mimoúrovňového křížení ulice K Měcholupům, část je spolu s trávou okolo ostatní plocha.
Jinak pokud chceš někde opakovaně jezdit a někdo tě tam chce usurpovat, tak je logické hledat všechny argumenty, tedy i ten katastr.
Nepoužívám mapy na prahounakole, plánuji si trasy v mapy.cz a řídím se vlastním citem.
Bez ohledu na tvoje zkušenosti s místní jedubabou bych si já osobně cestu rovnou naplánovala takhle
https://en.mapy.cz/s/3vPSU
Hledám vždycky co nejjednodušší trasu, abych nemusela kličkovat ulicema, kdy člověk musí být jak ostříž, aby uhlídal cedulky s trasou.
Takže místo diskutovaných 200m tam máš 1 km po chodníku podél Hornoměcholupské.
Když se na to podíváš od toho sjezdu do cíle, tak je to podél Hornoměcholupské rovnější a dokonce i kratší.
Nikomu to nenutím, píšu co bych udělala já. Podél té Hornoměcholupské je tam samostatný chodník a neočekávám na něm velký pohyb chodců.
Pro mě by to jednoznačně byla jednodušší cesta než kličkovat mezi těmi domy a dávat bacha, kde mi kdo vstoupí/vjede do cesty.
Na tech chodník vedou vstupy do obytných domů, vede přes autobusovou zastávku, tohle je fakt z louže pod okap, konfliktní úsek je daleko delší a je tam riziko, že si ho všimnou policajti jedoucí po Hornoměcholupské. Zatímco ve Fridgyho případě by se dalo diskutovat, jestli je to skutečně chodník, zde je to chodník naprosto jednoznačně. Když už tudy, tak na Hornoměcholupské je cyklopruh.
Teď sem si všiml, že ta v té trase máš i schody, si opravdu vtipná. :-)
Ty neumíš s kolem zdolat schody?!?
Hele, natáhla jsem to jen narychlo. Detaily bych řešila, pokud bych tam opravdu jela.
Navíc pokud je tam cyklopruh, tak by bylo vyřešeno - žádný chodník, ale po cyklopruhu.
Nebo tam jsou schody také?!?
mapy.cz bych rozhodně nebral jako autoritativní zdroj. Na ofiko magistrátní cyklomapě je tam vyznačena doporučená trasa
https://i.imgur.com/qVOufxj.png
Bezva, a co to tedy zanmená? Mohu tam jet nebo ne? :-)
Můžeš, dokud ti to někdo nezakáže. Nějaká baba není ten, kdo ti to může zakázat.
Pokud jde o řešení konkrétní situace - můžeš babu požádat o služební průkaz, pokud není policajt, tak nebude mít a tedy ji poslat do piče s tím, že do tvého případného přestpuku jí nic není. Ve zkrácené verzi poslat do piče rovnou, nebo ji prostě objet po trávě.
Co je chodník je právně nejasné, zejména v takovýchto případech, kdy to nevede ani podle baráku ani podle silnice, takže případný spor může rozhodnout až soud.
Mě je úplně jedno co si dotyčná myslí žejo... Ale v momentě, kdy mi vleze do cesty a já jí třeba přejedu malíček u nohy, tak bude problém a bude se řešit, jestli jsem tam měl nebo neměl co dělat. Pochopitelně, že tam jezdím krokem a všem se oblouky vyhýbám... Pokud tam nemám co dělat, tak prostě začnu jezdit jinudy. A to je to co bych rád věděl...
Problém bude mít i ona a řekl bych, že o dost větší. Ale ano klidně jezdi jinudy, i to je řešení
Ona bude mít tak akorát problém zdravotní.
Tohle by skončilo slovo proti slovu - "ona mi tam vlezla" x "on na mě najel".
Pokud by ale došlo k jejímu zranění s léčbou delší než..., pak by to chlapec poněkud odnesl. Musel by mít svědky, že mu tam vlezla oumyslně.
OK, jak si přeješ.
Není tam stezka pro cyklisty, takže se jako účastník provozu musíš řídit dopravními předpisy.
Tedy - na chodníku nemáš jako jedoucí cyklista co dělat. Buď jeď po silnici nebo po chodníku kolo veď nebo jeď někudy jinudy.
Spokojen?!?
Tohle fakt nejsi schopen vymyslet sám?!?
No problém je, že ta stezka tam je. Je i na ofiko magistrátních mapách jako doporučená. To co vypadá jako chodník, používá se jako chodník tak ve finále nemusí chodník být. A je zřejmě rozdíl v tom, jestli přejedu chodce na chodníku, nebo třeba na poli, že?
Píšeš, že v reálu tam značená není.
Doporučená neznamená, že ji musíš použít. Můžeš ji použít, ale musíš se držet předpisů.
Zvlášť jestli je to prostor určený pro chodce.
Ten cca 200 m úsek A44 opravdu značený není - ve smyslu, že nejsou podél cesty ty žluté značky s čísly. Které jsou podle toho co tu padlo úplně irelevantní. Na mapě tam ta trasa A44 končí jako značená, pokračuje těch cca 200 m jako neznačená a navazuje dále zase jako značená. Pořád je to tedy A44 cyklotrasa. Evidentně soudruzi nevěděli, jak se s tím úsekem poprat. Zřejmě to asi není tak úplně chodník...
Ne, cyklotrasa prostě končí a těch 200m tam žádná nevede.
Jak píše Lelek výše - tam je to na tobě.
Podle čeho soudíte, že tam nevede? Já jí na všech mapách vidím. Jen ta část je NEZNAČENÁ - nejsou u cesty ty žluté značky. Takových je v praze snad polovina při pohledu na mapu.
Legislativa zná pojem "neznačená cyklostezka"?!?
To, že je něco vyznačené v mapách ještě neznamená, že to tam v reálu opravdu je.
Hele, v některých dnešních mapách je dokonce vyznačen most přes Vltavu v Klecánkách!!!
Nevím co říká legislativa, ale legenda u těch map říká, že když to číslo trasy je na žlutém pozadí, tak je to značená cyklotrasa a pokud ne, tak neznačená. Těch neznačených je na mapě tak polovina. A snad nechceš tvrdit, že to nejsou cyklotrasy. Evidentně ten chodník není chodník a proto tam ta trasa vede. Nikdo ale zřejmě neměl odvahu jí tam vyznačit...
Ale to, že je někde značená cyklotrasa ještě neznamená, žer se tam smí jezdit na kole, tím místem můžeš klidně kolo vést, tlačit i nést.
Není to tak dlouho co někdo dával odkaz na cyklotrasu 2 Labská, která vede po schodech na lávku a zase ze schodů dolů. Vede tam značená cyklotrasa, ale jet se tan nejen nesmí, ale ani nedá :-)
A podobných míst znám víc.
Děkuji, konečně nějaká rozumná odpověď :-)
Ale to co píše Lelek už ti tady napsalo už víc lidí.
Ještě jsem se nad tím jednou zamyslel. Kolem toho Labe zřejmě není jiná alternativa, ale asi nikdo nebrání v tom ty schody zdolat na kole ne? :-) Já mám také cestou po cyklotrase podchod a kolo nesu. Prostě tam není jiná možnost. Nicméně v tom diskutovaném místě alternativa existuje po silnici a přesto je cyklotrasa značená po tom "chodníku".
Není značená. V tom úseku ta cyklotrasa značená NENÍ!!!
Pardom, napsal jsem značená, což opravdu není. Ale vede tudy.
Na poslední koment už nelze reagovat. Panenko skákavá... Radko! To že cyklotrasa není zančená znamená, že tam nejsou ty žlutý evidentě zbytečný cedule, ale trasa tam vede. Koukni se do mapy a najdeš jich tam mrtě. Jsou to ty co nemají číslo na žlutém podkladu. Já už se z toho picnu
A kde je trasa značená? Ona je značená v tom místě žklutou cedulí s černým nápisem?
V mapách.cz tím místem značená trasa není!!
Pokud je značená trasa tím místem v nějaké jiné mapě tak se musíš dotázat toho kdo tu mapu dělá.
Prostě jdeš pěšky nebo jedeš kudy jet smíš, nebo jedeš po chodníku přes zákaz. Jiná varianta není. Je jen na tobě co si vybereš.
Když chceš mít jistotu a jezdit jen podle pravidel, tak ti nezbyde nic jiného než požádat o vysvětlení a výklad příslušný odbor dopravy.
To, že to někdo namaluje do mapy ještě neznamená, že se tam smí jezdit. Z kola se dá sesednout a těch pár metrů jít a kolo vést a pak pokračovat zase v jízdě.
Tak zase na mapách na prahou na kole i magistrátních mapách jsou jako doporučené trasy evidentně po chodnících, o jejichž legalizaci se usiluje, ale zatím se tak nestalo.
Začínáš to hovno rozmazávat už příliš. Tenhle úsek prostě nejde označit jako bezesporu legální. Buď přijmi fakt, že tě tam občas může někdo prudit nebo jezdi jinudy.
Jestli si pleteš pojmy cyklostezka a cyklotrasa, tak nemá cenu se dál bavit
Tak se zkus zeptat na magistrátu města, odbor dopravy, jak to je. Jedině oni určují kde bude jaká značka a jaká místní úprava bude kde platit a kuedy se smí na kole.
V konečném důsledku oni rozhodují jetli jízda tím místem je přestupek nebo není, takže nikdo jiný ti tohle přesněji neřekne.
To je samozřejmě riziko, když mu nestačí šedá a touží po černobílém světě, možná dostane striktní zákaz...
Já takhle po delším přemýšlení do některých věcí raději šťourat přestal... ;-)
Třebová je srandovní. Samá uzavírka. Od mostu směrem na Skuhrov jsme potřebovali k nádraží. Přes náměstí furt protisměrem, takže po chodníku... A najednou přímo pod okny cajtů. Jel jsem radši pod rámem, aby se jim za záclonou nepromenádovala blemba :-)
Jo, ve Třebové jsem se nedávno taky divil, chudák, kdo to tam nezdá, ale letos to máme v okolí vůbec vychytané, vtipné bylo na jaře, kdy byl současně zavřený průjezd Sloupnicí, přes Hrádek a ještě rozkopali most na Andrlák.
Oficiální plánek, jak se dostat na start OB závodu, mě docela pobavil...
No když bys jel třeba ze Sloupnice, bude už šnek skoro dokonalý. Asi klika, že silnici na Zacharovec rozkopali o nějaký rok dřív, nevím, zda by si někdo lámal hlavu, že uzavírkami odříznou Řetovou od zbytku světa...
Prakticky vzato ta trasa nebyla jediná možná, ale chápu pořadatele, že nezmiňovali varianty, kde kapacita nestačila ani na místní provoz. Poslat tam tisíc lidí, bylo by vymalováno... :-D
Chodník tam není, je tam jiná plocha, takže co poradíš teď?
To, co je dohledatelné pro nás sice říká, že tam chodník není, ale kdo ví, jestli by se někde něco neobjevilo, pokud by došlo na lámání chleba.
Navíc kdysi mi kdosi doporučil, že magorům je lepší se vyhnout.
Takže pokud je ta jedubaba agresivní, vzala bych to po silnicí. Ušetřila bych si nervy i případné další problémy.
Ale jak píšu jinde, já bych jela ouplně někudy jinudy. Tam co je A44 natrasovaná, se to pro mě nesmyslně kroutí mezi domy.
Ale tady nejde vůbec o tu babu. Ať se tam třeba staví na hlavu. Ta mě k tomu jen přivedla. Nechci jezdit zbytečně po silnici a pokud tudy jet nesmím, tak mi nic jiného nezbyde. Proto se chci ujistit, že tady jet mohu.
Možná koukám do katastru blbě, ale v podstatě všechny chodníky, silnice i cyklostezky jsou tam označené jako "ostatní plocha". Pokud ty tam nevidíš nějaké jiné, podrobnější třídění, tak bych řekl, že tudy cesta k určení nebo neurčení chodníku nevede...
Nevím, co chceš ještě slyšet, ale zdravý rozum asi napoví, že bude pro všechny zůčastněné lepší vyhnout se fyzickému kontaktu.
Jestli se dotyčné tvoje chování nelíbí, můžeš ji doporučit, ať zavolá policii, čímž ji vezmeš možnost vyhrožovat...
Pokud chceš jednoznačnou odpověď, napiš dotaz příslušnému úřadu, takový papír má nějakou váhu, zatímco diskuse tady je jen soubor názorů a zodpovědnost za své chování neseš sám...
Ještě je fajn, podívat se na katastr, co je to vlastně za pozemek. Třeba u nás na jednom sídlišti je vše kolem domů jedna parcela, vedená jako ostatní komunikace. V reálu je tam trávník, chodníky a stromy, nicméně auto si tam podle zákona klidně dávám ke vchodu na chodník a neřeším to.
Pokud je o to parkování, přečti si tohle
https://www.pravniprostor.cz/judikatura/spravni...
Jo ok, konkrétní situace je na fotce. Já zajizdim až k tomu vchodu a dle mého názoru je to i úmyslně dlazdeno tou zatezovou dlažbou kvůli stěhování atd. Je tam i snížený nájezd. A opravuji "parkuji" na "zastavuji. Najedu, vyložím, vynosim nahoru a za pár hodin odjíždím. ;-)
No a když už tady máme ten judikát, tak na základě jeho znění bych tedy na tom kole jezdil, a odvolal se na to, že je tam v mapách cyklotrasa a navíc tam lidi běžně jezdí z čehož usuzuji, že to na této ostatní ploše je legální stav.
To je výřez z mapy Prahounakole?
Tam to mají jako neznačený úsek A44. Na seznamáckých mapách není.
V reálu je značená žlutými cedulemi?
Ano, přesně tak. Ale mapy.cz Vás tam přesto klidně navigují.
Ano, přesně tak znamená, že je v terénu značená žlutými cedulemi?
Pardon. Ano, přesně tak, že to byl výřez z mapy.prahounakole.cz. Ten inkriminovaný úsek A44 je tam uveden jako neznačený a žádné žluté cedule v terénu nejsou. Mapy.cz také v té části A44 přerušují, ale klidně tudy navigují.
Já bych rád věděl, jestli tam mohu jet nebo ne...
Samozřejmě, že tam můžeš jet. Akorát by si měl dodržovat pravidla silničního provozu, tzn. pokud na kole jedeš, pak ne po chodníku.
Takže ty cyklomapy jsou vlastně úplně k ničemu, jelikož Vás vodí místy, kudy nesmíte...
Máš celkem kliku, že Ti v průjezdu vadí militantně naladěná ženská.
Já jezdím domu po lávce v Mirošovicích, zakončené vyasfaltovanou pěšinou, a včera (třetí den po sobě!) na tý pěšině plus mínus v jednom a tom samým místě zmije. Asi tak 80 - 90 cm dlouhá a nepřirozeně hubená (aspoň v porovnání se zmijema, který jsem už viděl). Natažená napříč přes tu cestičku, zřejmě se vyhřívá na vyhřátém asfaltu. Odplazit se sama od sebe nemíní, takže já už třikrát zastavil a hodně dlouhým klackem jsem tu mrchu odšťoural až za betonový obrubník.
Poučení pro Tebe: vezmí dlouhý klacek a tu ženskou taky vytlač za obrubník :-)
Plánovač tras tam silniční kolo skutečně směruje:
https://dopice.sk/nel
A je dost sveřepý, i když se ho snažíš odvést po silnici:
https://dopice.sk/nen
Reklamuj chybu na mapy.cz :-)
Pak ještě vznes dotaz na Prahou na kole. Ti se tím přímo zabývají.
Věcně to asi řeší někdo někde na úřadě místní části, ale ti se takovejma hovadinama nebudou zabývat a ztratíš s nima akorát nervy.
Prahou na kole to má přímo v "popisu práce" a Seznam zas může mít větší vliv. Oběma jde o jejich peníze, to je dost silná motivace.
Místo neznám, ale pokud to vypadá jako chodník a není tam modrá značka cykostezky nebo pěšo+cyklo stezky, tak to pravděpodobně chodník bude a jezdit bys tam neměl.
Téměř kdekoliv můžeš kolo tlačit, pak jsi chodec, pro nošení kola důvod nevidím, to má v pravidlech snad akorát MTBO.
Varianta kolo tamtudy tlačit je asi nejméně konfliktní... já bych raději hledal jinou trasu.
Žluté cykloukazatele ti bohužel žádná práva nedávají. Pokud tam ale jsou a máš čas a chuť, můžeš se ptát, proč to tak je?
Nabízí se dopravní odbor místně příslušného obecního úřadu nebo bůh suď, jak se to zrovna jmenuje, případně třeba katastr... měli by ti být schopni říct/napsat, jako co ten kus asfaltu mají zakreslený nebo tě aspoň odkázat na úředníka, který ti tu odpověď dá. Může to ovšem nějakou dobu trvat... ;-)
V ideálním případě by ses mohl dozvědět, že je to účelová komunikace, po té bys jezdit mohl dokonce i autem (není-li někde zákaz) a slečna by měla smůlu.
Třeba ji ale fakt vůbec nejde o ten chodník... ;-)
Zcela paradoxně ti nic nebrání jet na kole travou podél, tedy pokud máš horáka a pokud tam nemají cedule vstup na trávník zakázán, což z osobní zkušenosti vím, že nemají :) Lidi tam všude okolo stejně mají vyšlapané pěšinky.
No a protože zde byla zmíněna stránka Prahou na kole tak zde je jejich 5 důvodů, proč po chodnících programově nejezdit, sám bych to lépe neřekl, cituji :
Na silnici máte přednost. Jakmile jedete po chodníku, tak křížíte vedlejší ulice přes přechody. Na kole můžete zapomenout na jakoukoliv přednost – leda, že byste kolo po přechodu vedli.
Křižovatky projedete rychleji. Zelená pro chodce často jen problikne, zatímco auta v sousedním pruhu mohou projíždět ještě další čtvrtminutu. Když přijedete po chodníku pozdě, můžete jim jenom závidět.
Křižovatky projedete najednou. Přes velkou světelnou křižovatku vedou často přechody dva i tři. Často to bývá vyladěné tak, aby chodec prošel plus mínus plynule. Na kole, kde každý přechod přefrčíte za pár vteřin, to ale znamená otravné čekání na každém segmentu zvlášť. To se vám ve vozovce nestane.
Jste ohleduplní vůči chodcům. Po chodníku, kde chodí hodně lidí, můžete vést kolo, nebo jet bezohledně, třetí možnost není.
Pomáháte ostatním pochopit, kam kolo patří. Bezpečnost cyklistů je daleko větší v ulicích, kde se jich pohybuje hodně.
"Na silnici máte přednost."
To je vytržené z nějakého kontextu?!?
O jaké přednosti cyklisty na silnici se mluví?!?
Na chodníku při jakémkoliv křížení silnice nemáš přednost, na silnici máš přednost zprava nebo podle značek - na hlavní silnici úplně stejně jako bys stejným místem jela v autě, co je na tom nejasného?
Mě je tohle jasné.
Jen mě zarazilo, že je ta věta uvedena jako první, což já beru, že je to zdůrazněné. A může se stát, že někteří si přečtou tuhle první větu a dál ani číst nebudou.
Osobně bych volila jinou skladbu toho odstavce, ale to už se bavíme o jiném hovínku...
technická v kolik tam tak jezdíš ?, že bych si cca 1,5 km zajel a podíval se na slečnu ? :)
Mimochodem celá trasa na Mapy :)
https://mapy.cz/zakladni?x=14.5661739&y=50...
zajímavé, tak to tam musí číhat docela dlouho
On ti jen napsal dva časy, kdy tam jezdí. Projíždí tama ráno, a pak odpoledne. Asi měl napsat jen jeden, je to na tebe moc složitý.
Ano :-) ráno do práce a odpoledne z práce. Mezi tím cca 8 hodin v kanclu a nějaký čas než se na to kouzelné místo doplácám.
a i na Prahou na kole tam na A44 mají přerušení značení v úseku Na Vartě-nádraží Měcholupy...
Trasa A44 vede po východním okraji Prahy z jihu na sever – z Petrovic přes Horní a Dolní Měcholupy, Dolní Počernice, Černý Most, Satalice a Kbely do Letňan. Délka je 18,2 km.
Trasa je vyznačena, s výjimkou úseků v Horních Měcholupech (Na Vartě – nádraží) a mezi Černým Mostem a Satalicemi.
https://www.prahanakole.cz/paterni-cyklotrasy...
No to ano, ale to že je ten úsek neznačený neznamená, že tam ta trasa nevede. Takových neznačených tras je plná mapa...
No počkej, pokud by tohle platilo, pak by cyklotrasy vedly úplně všude :o)))
Neznačená trasa, to bude něco myšleného, nehmatného, virtuálního... prostě něco, o co se evidentně nelze jakkoliv opřít, že... :-)
Do mapy si můžu nakreslit čáru třeba přes vaši zahradu, ale bez ohledu na to, zda bude značená nebo ne, přelézat plot na cizí pozemek kvůli tomu nemůžu...
Kdysi jsem poslal dotaz a dozvěděl jsem se, že cyklostezka se po rekonstrukci nachází pod tělesem železničního náspu a její nové vybudování se řeší... asi nepřekvapí, že cyklisté kvůli neaktuální mapě jezdit po kolejích nemohli... ;-)
Potkal jsem už v mapě nalajnovanou trasu skrz jakýsi statek, dříve průjezdný, nově oplocený.
Taky lesem, bylo to už několik let na mačetu, cesta prostě umřela. Souběžná turistická byla přeznačená jinudy.
Čára v mapě není rozhodující.
Jo, u turistických značek jsem se s tím taky potkal, že ve skutečnosti vede trochu jinudy než v mapě. Běda člověku, co se na ni chce napojit z boku...
Na několika místech dokonce lze najít značky na původní trase i na přeznačeném úseku, to taky umí zmást...
Nebo nedávno na cykloorienťáku jsem chtěl jet ke kontrole po turistický značce jenže oproti dřívějšku už byla louka oplocená ohradníkem a k lesu se nešlo rozumě dostat... přiznávám, že jsem se rozhlédl a ohradník s kolem podlezl... :-)
Před pár dny jsme našli jinou lahůdku.
Z téhle křižovatky https://mapy.cz/s/3vQZj už nějaký pátek nevede doprava dolů zelená značka. Ta u mostku prostě končí. A doprava dolů po trase někdejší zelené dnes vede pouze žlutá. Vylepšená o to, že na jednom místě (cca 300 m od křižovatky) tu zelenou nepřemalovali na žlutou, takže tam najednou na okamžik je.
Chvilku trvalo, než jsme se zorientovali (objížděli jsme zrovna mimo naplánovanou trasu ohradu s (prý) býkem, přes kterou vedla modrá). Nakonec pomohla navigace potvrzením směru.
Neznačená trasa je prostě neznačená trasa.
Řekla bych to trochu jinak.
Do mapy si můžeš nakreslit cokoliv chceš, ale pokud se ti v reálu do cesty připlete plot na cizí zahradu, útes, jezero, či cokoliv jiného, tak si svoji trasu natáhneš v reálu prostě jinudy a ta tvoje trasa může být v reálu značená nebo taky neznačená.
Vy jste se tu snad na té kravině domluvili...
Když se podíváte na cyklomapy prahy, tak tam uvidíte trasy označené čísly na žlutém podkladu a trasy označené jen černými čísly. Legenda mapy pak praví, že ty na žlutém podkladu jsou tzv. trasy značené (daná trasa má odpovídající značení v terénu pomocí žlutých tabulí a ukazatelů) a ty bez podklatu jsou tzv. neznačené (v terénu ty cedule nejsou). To, že je trasa neznačená tedy neznamená, že neexistuje. Ty pražské cyklotrasy někdo navrhuje a Rada hl.m.P. je schvaluje. Jsou to často trasy s evropským rozsahem (greenway apod.) Je tedy nanejvýš nepravděpodobné, že by byly naplánované někudy, kudy se na kole jezdit nesmí. Nechápu tedy proč tady argumentujete nějakou cyklortasou v horní dolní, která vás vede přes rybník apod.
Tak teď jsem docela na rozpacích. Člověk s tak rozsáhlým vhledem do problematiky plánování a schvalování se tady na začátku ptá na takovou stupiditu ?? ;-)
Tak teď jsem z toho jelen:-))
Ty tady argumentuješ nějakou paní, jakožto jediným zdrojem informace, že tamtudy se nesmí jezdit na kole, a přitom jsi přesvědčen, že tamtudy se podle všech dalších oficiálních informací jezdit smí.
Tak co vlastně chceš vědět?
Prostě tamtudy jezdi a paní řekni, že máš jiné a lepší informace.
Vyřešeno.
Špatně to chápeš. Ta paní mě pouze přiměla k tomu se zamyslet, jestli tam mohu nebo nemohu jezdit. Tak jsem začal zjišťovat a zatím se domnívám, že mohu. Vy se tu na ní upínáte jak navedený. Prostě je tam sporný úsek a až mě tam jednou zastaví policajt, tak bych nerad platil.
Z kontextu tvého úvodního příspěvku to vyznívá trošku jinak, ale už je to fuk.
Zajímavé bude, jestli opravdu napíšeš na ten magistrát a co ti odpoví.
Asi jsem nepředpokládal, že se budete nimrat v blbosti, kterou jsem napsal, aby to bylo i trošku vtipné (bohužel je to pravda) a příště si to asi odpustím a napíšu něco ve stylu že na A44 je sporný úsek a prosím o radu, zda tam mohu jet.
Pravidelně potkávám...militantně naladěná...skoro denně cca 6:15 a cca 16:00...
:-))
Jj Lanno, až začneš chodit do práce, tak zjistíš, že potkáváš stejné lidi pravidelně. Protože, světe div se, oni chodí také do práce a to stále stejně daleko a ve stejný čas (tedy většina)
No, řekla bych, že Lanna začala chodit do práce možná dřív než ty :o)))
Tak třeba podle toho, že už má dvě vnoučata :o)))
Když napíšeš víc než 8, neuvěříme ti tu práci... ;-)
To ti nikdo nebere - také píšu "...možná dřív než ty..."
Hele, radko, zrovna dnes jsem sjížděla na kole z Petřin kozí stezkou krpálem kolem zahrádek k Libočáku.
A celou dobu jsem s hrůzou myslela na to, že vlastně netuším, zda, a případně na jaké z mnoha map Prahy, je tohle vyznačeno jako značená nebo neznačená cyklotrasa. A co když to není vyznačeno vůbec nikde?
Naštěstí jsem nepotkala militantní osobu, co by mi zahradila průjezd. Pouze jednoho pána, který kutil něco na zahrádce, jednoho cyklistu, co to jel do krpálu proti mě a dva běžce:-))
Tedy že se nestydíš :o)))
Ale také ve mě hrklo, jestli vůbec ještě můžu jet svoji oblíbenou trasou kolem trati na Libočák :o)))
No, přemýšlela jsem o té A16, která je na Prahou na kole vyznačená jako neznačená a vede mi kolem baráku. Jako, jaký to má smysl?
A uvědomila jsem si, že na té trase je pouze jedna jediná cyklocedule. A to na, řekněme si na rovinu, zcela banálním přechodu pro chodce přes ulici Drnovskou. Tam se skví obří žlutá cedule s malůvkou jak od Špáty. A spolu s tou cedulí tam vznikly dva od vozovky výškově oddělené ostrůvky, čtyři zábradlíčka a několik těch zelenejch plastovejch panáčků.
A tak si říkám, zda se někdy těch v mapě nakreslených a v reálu neexistujících cyklotras nezneužívá k tomu, aby se zúžil nebo rovnou ubral jeden pruh pro auta (a pro kola samozřejmě také, protože kola jezdí po silnici s autama)
Tak jsem vám dnes tu jedinou ceduli na cyklotrase A16, která je v celé své trase na mapě Prahounakole značená jako neznačená, vyfotila.
Na prvním obrázku je v kombinaci se značkou cyklostezky. Ta cyklostezka je patrně jedna z nejkratších ve střední Evropě. Má, bratru, rovných 15 metrů a končí u přejezdu pro cyklisty.
Jinak ta krásná malůvka nám říká, že cyklista, pokud chce překonat ulici Drnovskou, má dvě možnosti. Buď s chodcema přes ta zábradlíčka a ostrůvky, ale v tom případě po svých. Nebo na kole po 15 metrů dlouhé cyklostezce k cyklopřejezdu, kde cyklostezka končí.
Označení A16 již na ceduli někdo přelepil (i když je pořád viditelné). Natažená neznačená cyklotrasa posloužila svému účelu a nadále vede jaksi odnikud nikam:-))
No a pak tady v okolí máme ještě jednu takzvanou neznačenou cyklotrasu vykreslenou na mapě Prahounakole. Má to být A34. Ovšem A34 vede místem na fotce.
Přiznám se, že jsem do mapy Prahounakole kdysi přispěla dvěma podněty na praktický a hlavně LEGÁLNÍ průjezd pro cyklisty. Oba tam dodnes jsou. Ovšem pak jsem zjistila, že podněty od uživatelů nikdo neověřuje. Prostě stačí poslat, žádná kontrola, třeba z dalšího nezávislého zdroje.
No a tak jsem mapy Prahounakole opustila:-))
Nejkratší je tady
https://mapy.cz/s/3vWX7
Já bych řekla, že na počtu vnoučat až až tolik nezáleží:-))
Tento týden jsem do práce jela dvakrát na kole. Pak ještě jednou, včera. To jsem tam byla odvezena MHD a zpátky jsem to šla pěšky. Takže, pokud se kolega ptá, zda chodím do práce, tak tento týden musím říct, že ne. Tento týden jsem šla jen jednou z práce:-))
To se tak někdo má když může zaparkovat přímo na pracovišti a nemusí se trápit parkováním mimo pracoviště :-)
Tak mám asi štěstí, že pravidelně cestou tam i zpět mi do cesty nevstupuje militantě naladěná slečna/paní (ona tam na mě snad číhá :-O )
Prosím tě, jak dlouho už to s tou paní snášíš?
Zřejmě nejezdíš kolem kasáren, tam bys militantní jedince potkávala častěji. :-)
To mě pobavilo.
Paradoxně jezdím pravidelně kolem kasáren a militantní slečna nikde.
Dokonce ani z 50 % militantní slečna:-))
Hele, to se bez uniformy těžko poznává. Mám jednu kamarádku a když mi kdysi řekla, že je voják, paragán a dokonce poručík, dlouho jsem nevěřícně zíral... ;-)
No a podruhý jsem zíral, když jsem zjistil, jak moc jiná je, má-li okolo sebe další vojáky... :-/
Kdybych věděl, že tu budou (skoro) samí suchaři, kteří nepoznají trochu nadsázky, tak bych to napsal jinak. To se stává když člověk opustí svou sociální skupinu. Moje chyba. Pravdou je, že paní nepotkávám úplně pokaždé co tam jedu a možná ani ne v 50%, ale to je prostě jedno. O ní to není a bohužel to pokazilo celou z počátku celkem konstruktivní diskusi.
Naopak, sucharů tu moc není, relevantní odpovědi dávno padly, takže teď nás zajímá ta militantní slečna! ;-)
A podle čeho teď vlastně soudíš, že je to najednou už paní?
Od začátku píšu slečna/paní. A paní je relevantní oslovení ženy i pokud je to slečna (což se tu neví). Hele asi to nevyjde, ale mám se jí na něco zkusit zeptat až jí potkám? Třeba na email, že byste se nějak domluvili proč tam jako chodí a otravuje mě?
Platit policajtovi nemusíš, řekneš mu, že s blokovou pokutou nesouhlasíš a bude se to řešit ve správním řízení... to máš stejné jako v autě.
A teprve pak ti příjde vhod, když budeš moc říct, já jsem se vašeho úřadu před měsícem ptal a tady mi váš zaměstnanec odespal, že je to (třeba) účelová komunikace, takže k přestupku dojít nemohlo, příslušník se zmýlil...
Ovšem argumentaca, že ti (víceméně) anonymní lidé v diskuzi něco radili nejspíš nezabere, podobně jakože kdesi na internetu je mapa, podle které tam vede cyklotrasa...
Značených cyklotras, po který cyklista legálně jet nemůže, protože tam nějaký tydýt dal špatnou značku, máme v okolí několik... nikdo to neřeší.
Ano, takhle bych potom asi následně zachoval. Mým cílem je však tomu předejít. Děkuji za podněty a snahu.
Máš to prostě blbý, protože ti stále ještě stojí za to uvažovat, zda někde něco nepřekračuješ. Klasický pražský cyklista se tím už dávno přestal zabývat. Neustále jezdí někde v protisměru a přes zákazy vjezdu všech vozidel. Překračuje maximální povolené rychlosti, protože mu to tam konečně jede. Jezdí po chodeckých přechodech na kole. Jezdí po mostech, kde je přikázáno sesednout.
Je pravdou, že ti slušnější nejezdí po chodníku, pokud nemusí a nejezdí na červenou.
Pozor na to, to že se nesmí jet po přechodu je urban legend
https://brnonakole.cz/boreni-cyklomytu-1-kolo-a...
nejhorší jsou báby po přechodu....
Tuhle na mne v noci nějaký řidič něco pokřikoval, když jsem přejížděl na kole přechod pro chodce na zelenou pro chodce. Jak by se náš střet vyhodnocoval? Měl jsem zelenou, ale nebyl jsem chodec. Řidič přejížděl vyznačený přechod pro chodce se svítící signalizací pro přechod chodce a srazil přejíždějícího cyklistu. Co s tím?
Jen pro okraj, já jsem počkal a dal tomu řidiči přednost. Ale on se cítil znejistěný, tak se mne snažil poučovat.
Tohle nechápu, na světlech má tak jako tak červenou a prostě musí stát a může mu být u prdele jestli se tam třeba budu koulet v Zorbu.
Srazit někoho na přechodu je pro řidiče vozidla vždycky průser. Zvlášť když na přechodu svítí zelená.
Asi by bylo podstatné, co by se stalo tobě.
Pokud to byl přechod pro chodce a on by na něm jel na kole a auto ho srazilo, tak je to vína cyklisty, páč tam nemá co dělat
No, akurát, že vlákno začíná tím, že znalci z Brna tvrdí, že to, že tam nemá co dělat je mýtus a legenda a prý kolař klidně může po přechodu jezdit, když má zelenou.
Jinak:
to, že tam nemá co dělat, to opravdu považuju za mýtus a kolař po přechodu jezdit může.
ALE - jednak musí v první řadě neomezovat ty, kterým je přechod určen (chodce) a nemůže si nárokovat vůbec žádné "výhody", které chodci mají. Tj. není ten, komu má odbočující vozidlo dávat přednost atd.
Takže zavinění bych u takové nehody viděla u cyklisty (přinejmenším většinové; podle okolností by se tam zřejmě spoluvina řidiče někdy najít dala). Ale ne proto, že tam neměl co dělat vůbec - on tam neměl co dělat v okamžiku, kdy tam chtělo jet auto.
No ano, zcela jistě je jedoucí cyklista na přechodu ten, kdo musí dát přednost odbočujícímu vozidlu a to i v případě, že mu (kolaři na přechodu) svítí zelená.
Na červenou, která mu záhy naskočí, by snad neměl přejíždět/přecházet vůbec.
Není tedy výhodnější z toho kola slézt a požívat "výhod" chodce?
V situaci, kdy jede auto, je to nejen výhodnější, ale vlastně jediné možné.
Ale pokud auto nejede, ani tam není hejno chodců, tak je výhodnější přechod přejet. Už proto, že je to rychlejší než zastavit, slézt, převést a znovu nasednout. Někde je ta hustota přechodů taková, že by se ani nevyplatilo znova nasedat, pokud by člověk chtěl každý přecházet pěšky.
Bezesporu. Takových chodníkových cyklostezek se spoustou přechodů je hodně.
V takovém případě je pro cyklistu výhodnější být v módu řidič a jet prostě spolu s auty, kam ostatně odjakživa patří.
Ovšem i ta auta mají pravidla, přednosti, červené, přechody... tak hlavně, aby si takový cyklista zase nestěžoval, že musí furt stát a slejzat z kola, a navíc mezi smradlavými auty:-))
No, nevím. Pokud někde vede kvalitní cyklostezka, tak těžko bude pro cyklistu výhodnější být v módu řidič (nemluvě o tom, že je to celkem bezohledné vůči těm motorizovaným řidičům, pokud se mezi nimi motá, ač může jet jinudy).
Nicméně pokud jde o tu konkrétní situaci "cyklista na přechodu", tak použití selského rozumu v kombinaci s ohleduplností k ostatním by mělo stačit, aniž by bylo nutno mít předepsaný nějaký "mód".
Nejsou tam chodci a nic nejede? Tak proč proboha slézat? Je tam hustý provoz? Tak proč ho ještě zahušťovat jízdou po silnici, když není třeba? Je to frekventované místo s inlajnisty, maminkami s kočárky a pejskaři? Tak snad do toho cyklista nevjede třicítkou a ještě ke všemu přes přechod...
Používat v každé situaci vlastní hlavu - a víc snad není potřeba.
Tak cyklostezky, respektive úseky, které se cyklistovi nevyplatí využít, v okolí rozhodně znám.
Třeba tady jedu-li ve směru pohledu https://mapy.cz/s/3vVTw většinou kousek před křižovatkou sjedu z chodníkové cyklostezky na silnici. Těch 20 cm totiž zásadně mění situaci.
Jsem-li na silnici, nic neřeším, jedu plnou rychlostí, auta z vedlejší mi musí dát přednost a na konci křižovatky zase vjedu na cyklostezku.
Pokud bych ale zůstal na cyklostezce, musím dát přednost všemu z té vedlejší, jenže doprava přes ten plot do poslední chvíle nevidím, což na lehokole znamená téměř tam zastavit a pak se znovu rozjet. Jenže když budu mít smůlu, něco zprava pojede, zůstane stát před křižovatkou a já budu čekat než jemu se podaří odbočit na hlavní. Když budu mít velkou smůlu, přijede zprava mezitím další a pokud je to velký auto nebo zastaví nešikovně, já tam budu čekat a čekat...
Podobně nesmyslné mi připadá řešit krátké úseky cyklostezky na levé straně silnice. To, abych na rušné silnici odbočoval doleva a po sto metrech se na tu silnici zpátky vracel, určitě bezpečnost nezvýší, o promrhaném čase nemluvě...
No jo, no.
Kdysi patřil cyklista jako řidič na silnici. Pak ale přišla móda chodníkových cyklostezek a vše bylo jinak.
Dnes na mnoha místech s chodníkovou cyklostezkou vznikají ve vozovce různé cyklopiktogramy, představná stání a cyklopruhy...
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cyklostezka...
Lanna, tohle značkové peklo vzniklo jen a jen díky starostem o udržitelnou bezpečnost :)
Je to jako bumerang, snížíme rychlost, zjednosměrníme a najednou je z místa, kde ještě nedávno cyklista projížděl +- podle zdravého rozumu skvělá akční zóna pro místní policejní sbor kde se nic neřeší domluvou, ale pokutou.
Když si vzpomenu, jak Automatčíci juchali nad Karlínem a tamní Zónou 30, kterou " zařídili" cituji : Zóna Tempo 30 v Karlíně
Popularizací a lobbingem za zóny Tempo 30 jsme významně přispěli ke vzniku první takové větší zóny v pražském Karlíně. Ve spolupráci s mezinárodním festivalem reSITE jsme v roce 2012 v rezidenci primátora Prahy uspořádali workshop pro komunální politiky a úředníky na téma zavádění Tempa 30, tedy zřizování obytných čtvrtí s omezenou rychlostí dopravy a prioritou pobytových funkcí a bezmotorové dopravy. Zatímco zpomalení na 30 kilometrů v hodině řidiče téměř nezdrží, chodci se ve zklidněné oblasti cítí bezpečněji a navíc dojde ke snížení hluku. Výsledkem workshopu byla jak zelená pro Karlín, tak i zájem řady dalších čtvrtí o toto řešení( rok 2012)
No a roku 2019 bojují proti tomu, jakým směrem úředníci v rámci " bezpečnostní vlny" pokračovali s tím, že větší bezpečnost v Karlíně ( zrušení některých cyklobousměrek) " již nebyla potřeba" :)
Je to takový bumerang, který občas trefí i toho, který ho hodil a může si povídat o tom cituji " nesoudíme se přitom se samosprávou či politickou reprezentací, ale napadáme rozhodnutí konkrétních úředníků státní správy a Policie ČR, která dle názoru spolku přispívají k negativním postojům k cyklistické dopravě a mohla by vést k precedentu, jenž by brzdil rozvoj cyklistické dopravy ve městech.
Naše žaloba konkrétně napadá skutečnost, že se Odbor dopravy Prahy 8 opírá o věcně sporná stanoviska Policie ČR, která jsou v rozporu s existující zkušeností s cykloobousměrkami v zahraničí i v ČR, ba dokonce i v samotném Karlíně"
Občas je to prostě legrace sledovat, jak aktivismus dojíždí ...
Některé smíšené chodníkové chodcocyklostezky (obecně mi vadí stezku pro chodce a cyklisty vůbec označovat jako cyklostezku) jsou zlo, to co dala Lanna 20:34, toho typickým příkladem. Od roku 2016 se to sice dá řešit lépe bez ukončování stezky a použitím vodorovné značky V 8c Sdružený přechod pro chodce a přejezd pro cyklisty, nicméně por cyklistu to není velký rozdíl, stejně musí na každém přejezdu dávat přednost vozidlům jedoucím z vedlejších cest.
Respektive zlo to není samo o sobě, ale ve spojení s s ustanovením, které ukládá cyklistovi použít stezku pro cyklisty a tím, že policie to vztahuje i na stezky pro chodce a cyklisty. A pokud to cyklista nepoužije, tak mu hrozí nejen postih od policie, ale i školení od řidičů v podobě troubení, těsného předjíždění a spršky z ostřikovače.
Takováto stezka je nejen bezcenná, ale i škodlivá, tedy pokud politickým zadáním bylo udělat něco pro cyklisty a nikoliv vytlačit cyklisty ze silnice.
Blbě udělaná cyklostezka je prostě blbě udělaná a nemá žádný vztah k dalším cyklostezkám. Bohužel těch blbých je velká část. Je to zejména z toho důvodu, že se udělá jen ten kousek, který zrovna rekonstruujeme a na který díky tomu získáme dotace, na které bychom s prostou opravou chodníku nedosáhli.
No a to zákonné pravidlo o jejich povinném použití je už naprostá tupost a neznalost problematiky.
Byla by to stejná vina, jako když do silnice vlítne člověk kdekoliv jinde. Na přechodu asi pro řidiče auta trochu horší, jak někde v zatáčce, bo na přechodu má dbát zvýšené opatrnosti. Bez ztráty kytičky by z toho nevylezl, kór, kdyby to byl smrťák.
Na přechodu byl usmrcen člověk.
Nepozornost (telefonoval) řidiče, to se může stát každému!
(Že nerespektoval podmínku "dbát zvýšené opatrnosti" a toho člověka vlastně zavraždil?)
Kolik? Tak 3 - 6 roků (někdy stačí podmínka, pokud "nesestřelí" dalšího) ...
:-)
Kamaráde, já řeším dilema "cyklista na přechodu" pokaždé, když jedu na poštu. Od pošty převedu kolo po přechodu raz dva, ale co pak mám dělat za tím přechodem, když chcu pokračovat v jízdě ve směru červené šipky?
Převedu kolo, na druhé straně se otočím o 180° ... mudruju, co včíl. Auto zastaví. Já nasednu na kolo, vjedu na přechod a odbočím z přechodu doprava po silnici :-) :-) Máš vidět, jak někteří čumí jak špuk :-)
Někdy zvolím variantu, že vedu kolo jen doprostřed na ten ostrůvek, auto zprava zastaví, já nasednu na kolo, vjedu na přechod a z přechodu odbočím doleva.
Zas čumí jak špuk.
Čisté řešení je dovést to kolo po chodníku až k té vedlejší silnici, tam není přechod, takže na ňu normálně můžu najet, a pak z této silnice odbočovat doleva na tu hlavní, po které chci jet. Ovšem na té hlavní je dost velkej provoz a stát s kolem najetá ke středu (odbočuju vlevo) není nic moc příjemného a můžu tam tak stát dost dloho.
Tak pokud bych si chtěl opravdu dát záležet na tom, abych nemátl řidiče a jen se vhodně zařadil do jejich proudu, tak bych přešel celý přechod a ještě udělal pár kroků proti směru. Tam to vypadá na konec nějakého zálivu zastávky, nebo co. Tam bych si postavil kolo po směru jízdy a ve vhodný okamžik se odpíchnul.
Tam je výjezd z té pily a smyčka autobusu. Jak píšeš, tam by to šlo.
Ale nechápu, proč by jako člověk měl dělat takový šaškárny kvůli tomu, že chce odjet z pošty domů a je tam na cestě namalovanej přechod. Nejbezpečnější místo, kudy se na tu silnici můžu dostat a auta klidně zastaví, jde jen o to se o devadesát stupňů otočit a bezpečně odjet. Proč jako auta musí zastavit a já po přejití přechodu mám ještě někde poskakovat s kolem na druhé straně cesty a znovu řešit už mnohem nebezpečnější vjezd na silnici o deset metrů vedle?
Já jezdím z toho přechodu a autu, které zastavilo s úsměvem pokynu a dopěkuju.
Vždyť tě k tomu snad nikdo nenutí. Já tomu rozuměl tak, že nechceš jen mást řidiče.
Pak je ještě jedna možnost, tak napůl, naprosto čitelně dát najevo, že chceš vyrazit po směru na kole, jeho natočením, nasednutím na stojící.
Dokud budeš u přechodu stát, případně s kolem nějak kolmo k silnici, budou tě pochopitelně brát jako chodce, co chce přecházet.
A nebo pi prostě počkat na mezeru a odrazit se jako vozidlo rovnou od pošty a frčet...
Spíš tím chci ilustrovat, že považuji za celkem normální, že i na přechodu se dá jet na kole. A myslím, že kdyby ten řidič, co mi zastavil, když jsem vedla kolo, po mém nasednutí přišlápl plyn a sejmul mě, bo cyklista na přechodu přece nemá přednost, tak by s podmínkou nevylezl. Prostě jsou situace, kdy i ten řidič chápe, že cyklista může jet po přechodu.
A když se tam náhodou vyskytne blbeček, co ho to vzruší a cítí se omezen ve svém rozletu poté, co musel zastavit u přechodu a baba mu tam pak najela s kolem před čumák, tak upřímně napíšu, že mám škodolibou radost.
To ale motáš víc věcí dohromady.
Něco jiného je dávat někomu přednost (nebo umožnit přejití) a něco jiného někoho neohrozit.
I kdyby mu tam někdo po přechodu (nebo z vedlejší silnice, ze dvorka...) vjel tankem a on do něj narazil, přestože mohl bezpečně zastavit, bude mít problém.
Mít přednost neznamená beztrestnost, když někoho sejmu.
U cyklisty na přechodu je problém v jeho rychlosti. Nejde o ty, kterým je dána možnost přejet (čitelně), ale o debily, co někde z boku k přechodu přilítnou a vletí před projíždějící auta.
No a těch neznačených je jako máku:-))
Podívala jsem se na mapu Prahounakole a na výřez s okolím mého bydliště a s hrůzou jsem zjistila, že tam máme podle té mapy vykreslených spousty neznačených cyklotras.
A já po nich úplně klidně jezdím jako po neznačených trasách už léta, aniž bych vůbec kdy tušila, že jsou to neznačené trasy:-))
O tom na základě čeho se dostávají doporučené trasy do pražské mapy bych si nedělal iluze, můžeš se jich zeptat. A že na některých místech vedou po nelegalizovaných chodnících je prostě fakt. Pokud by tě tam stopla PČR, tak pochybuju, že by na to brala zřetel.
Prostě ještě jednou, závazné stanovisko, že se tam smí, ti tady nikdo nedá, ale co sem koukal do Strava heatmap, tak se tam jezdí hodně.
Já tama tak zhruba 3-4 měsíce do roka 2x týdně jezdím, nebo kousek vedle po Františka Diviše, nebo po Dolnoměcholupské záleží jestli jedu do Běchovic přes Dubeč nebo Dubeček nebo přes Uhříněves domů a na tom jestli jedu přímo z práce nebo z návštěvy u mámy po práci , jen to většinou beru echt po silnicích :)
Myslíš, že slečny bude tolik, že to pohodově vydá pro oba ? :-)
Nemá slečna pejska ? Vlčáka ?
To ne, jen mi to přijde jako taková celkem opakovaná " hodně zvláštní/zajímavá historka s problémem", která by měla uvést autora / nebo lépe řečeno jeho současný nick na tento web :)
Jezdím na kole do současné práce 10 let a celkově už skoro 20 roků a že bych potkával uprostřed nikdykde stejnou osobu víc než 1x týdně ? Natož 2x za den ? Natož brzo nad ránem a pak po 8-9 hodinách ?
To musím říct, že ta o pumpě s drahým záchodem byla chytlavější/uvěřitelnější :)
Jejej. A to jsem si říkal, že slyším asi trávu růst. Dobře že nemám slyšiny sám :-)
Jako samozřejmě se sem tam mineme, ale potkávám jí tam fakt pořád a to jak ráno tak odpoledne. Prostě jezdí ve stejnou dobu do práce. Stejně jako potkávám v protisměru jednoho cyklistu tam i zpět a to shodou okolností skoro ve stejném místě jako tu paní :-D. Ale o ní tady vůbec nejde. Ta mě na to jen přivedla. Že já o ní vůbec psal... :-D
Počkat jak jezdí ve stejnou dobu,v hlavní verzi to byla chodkyně :)
Jak pořád?!? Tady píšeš https://www.nakole.cz/diskuse/25920-po-chodniku...
že ji tam potkáváš jen občas a že to není ani v 50%?!?
Hele, jezdíš ty vůbec na kole?!?
To neřeš. To se tady občas objeví, když už je přestane bavit vyměňovat si recepty, tak někdo jako novej založí chytlavé téma, kde můžou udílet hraběcí rady.
Se nenech demoralizovat plkama, že blbě jezdíš, nic neumíš a nic nevíš :-) :-)
Mě se nejvíc líbila ta rada, že máš jet vedle po trávě, ale já bych jela po té tři metry široké asfaltce a na babu kašlala. Co ti kdo může? Maximálně ti můžou dát měšťáci pokutu... Že si baba nechá schválně přejet nohu? No to ti může taky skočit před kolo děcko kdekoliv, s tím se prostě musí žít :-)
Mě to nerozhází. A hlavně opravdu nejde o tu paní :-) To jsem tam dal jako vtipnou zajímavost, která mě k té myšlence přivedla a fakt se to děje. Jde mi o princip. Mě ta trasa vyhovuje ale, pokud budu vědět, že tam nemám jezdit, tak se podle toho zařídím.
Ty fakt potřebuješ k tomu, aby si někudy projel na kole, potvrzení, zda tam máš nebo nemáš jezdit?!?
Podívej Radko, pravidla říkají, že chodník je pro chodce a já tam tedy nebudu jezdit ani autem ani na kole. Je to stejný prohřešek. Tady někdo určil (nebudu psát vyznačil, protože by ses toho zase hloupě cyhtla, že v tom místě není značená) cyklotrasu, která vede po komunikaci připomínající chodník a codci pochopitelně protestují. Takže jsou dvě možnosti. Někdo to špatně vytyčil, nebo to není prostě chodník. K tomu jsem se dobral s pomocí této rozmanité diskuse. Vznesu dotaz na magistrát o vysvětlení a pak vám ho tady, chcete-li napíšu.
Ano prosím, to by bylo určitě zajímavé.
Ale jak je vidět, pomocí této diskuze jsi se k závěru v podstatě dobral sám - už jen tím, že tě to donutilo zeptat se strýčka Gůgla :o)))
Máš pravdu, diskuse byla v podstatě zbytečná, ale zase místy vtipná a zajímavá. Třeba se i někdo naučil číst mapu a mělo to nějaký smysl.
Zbytečná rozhodně nebyla!!!
Bouřlivá pravda chvilku jo, ale od toho je to také diskuze :o)))
Ono je občas (nebo skoro spíš skoro vždy) velmi obtížné napsat myšlenku tak, aby jí druhý správně pochopil jen z toho psaného podání.
Právě proto je třeba, aby se dodržovala správná terminologie apod.
Tak hlavně ať ti to jezdí a nezapomeň paní jedubabu vždycky pěkně pozdravit. To nas.re víc než kdybys jí přejel palec :o)))
Otevřu si stránku Prahou na kole a co nevidím : "Na značených trasách máte jistotu, že projedete bez porušování předpisů, i když někdy za cenu delšího vedení kola." :-))
Tak to je nádherná kombinace - projedete, přitom kolo povedete. :-D
A ještě doplním, že když se podívám do mapy na ten vyznačečný "sporný" úsek a podívám se do legendy k mapě tak tam čtu, že : "Praktická trasa po chodníku Praktická trasa po chodníku
(Practical route on sidewalk)"
To je ten hlavní důvod proč je v těch místech značená cyklotrasa A44 přerušená, protože ten spojovací úsek je praktická trasa vedená po chodníku, kde se nejezdí, ale chodí :-)
Máš jistotu, že zrovna tohle chtěli pražáci vědět ? :-))
To nevim, ale ptal se na to :-)
A jestli to chce mít na jistotu, tak se zeptá na úřadu, určitě mu odpoví jestli ano nebo ne. Z map se víc vyčíst nedá.
Neporadil jsem mu, že má jezdit po trávě.
Napsal jsem, " že zcela paradoxně ti nic nebrání jet vedle po trávě" a myslel jsem to tak, že to není nijak zakázáno,ošetřeno zákonem nebo vyhláškou či místní cedulí, případně dojmologií nějaké údajné paní chodkyně.
Tolik k tvé dojmologii...
1. Používej aktivně vlastní mozek a nejezdi tupě podle mapy.. navigaci používej tak, že zadáš cíl, jedeš kudy chceš a jen kontroluješ, jestli se cíli nevzdaluješ... pokud se ti navržená trasa líbí, použij, ji, pokud ne, jeď si posvým, ona si to přepočítá.
2. Používej skutečnou navigaci, která rozlišuje cesty a umožňuje u kola vypnout kategorii "chodníky, pěšiny a podobná exotika", pak se ti nestane, že se srazíš s bábou na chodníku, nebo za zatáčkou v klesání náhle potkáš schody...
3. Cyklotrasa není cyklostezka, cyklotrasa je... vlastně nic, jen ukazuje, že pokud se tudy budeš pohybovat, dostaneš se k nějakému cíli... tím, že po ní jedeš z hlediska zákona žádný požitek nečerpáš, je to něco jako značená turistická trasa spíš míň.
Jsou místa, kde je přímo hřích nejet po chodníku. Jedno je cestou k Prosecké poliklinice ve směru od Letňan. Chodník široký kolem čtyř metrů a vedle silnice zužovaná ochrannými ostrůvky pro chodce, u kterých, když bych jel po silnici, by docházelo k rizikovým situacím.
Druhý "vhodný" chodník je od Harfy nahoru k Modré Opici. Také šířka čtyři metry a nikdo tam nechodí. Jenže po projetí pod mostem není nikde místo, kde by se dalo na něj najet. Cyklisté kolo těch deset a více centimetrů obrubníku nadhodí, trojkolkáři mají smůlu.
A tak, i když tam jsou nahoru dva pruhy, když je větší provoz, překážím.
Nebylo by jednodušší napsat Lovosická? Nevím kterou stranu myslíš, místy jsou chodníky dost široké, ale míst ne a jsou tam boční ulice, bus zastávky. Jízda po nelegalizovaných chodnících je mi tak nějak protivná. Na Lovosické mi vadí akorát místa, kde parkují po straně auta, tam při vyhýbání se dveřní zóně zabírám pruh.
Za daleko důležitější považuju legalizaci chodníku podél Vysočanské od Lovosické směr Ládví.
Bylo by to jednodušší, ale názvy ulic si nepamatuji a byl jsem líný to hledat v mapě. Píšu:"cestou k Prosecké poliklinice ve směru od Letňan" myslím tím pravou stranu. Zastávka s "točnou" je tam jedna, ještě jsem se tam s autobusem nepotkal a i kdyby, je to méně nebezpečné, než když se mně snaží stihnout předjet šofér právě těsně před zúženým místem a je překvapený, když to nestíhá. On má kolem sebe tunu plechu, já ne, a proto většina z nich nebrzdí a rve se tam. Pak musím brzdit já, protože nevím, zda to tam zná a toho zúžení si všiml. Je-li Ti cesta, po chodnících tak nějak protivná, nejezdi po nich. Já, pokud budu mít pocit, že je to pro mně bezpečnější, použiji je (pochopitelně s ohledem na případné chodce) vždy.